معرفی بازی جی تی ای 6 GTA VI


امیرمحمد جواهری زاده
نظرات 0
content-main-img
تب و تاب نسخه ششم این مجموعه بعد از لو رفتن بخشی از گیم پلی بازی، بسیار افزایش پیدا کرده است و در مقاله «هر آنچه باید در مورد بازی GTA VI بدانید» قصد داریم آخرین اخبار این بازی مورد انتظار محبوب را بررسی و بازگو کنیم.

بازی جی تی ای وی آی یا همان GTA 6 یکی از مورد انتظارترین عناوین صنعت گیم است که می‌تواند انقلابی در این صنعت ایجاد کند. همانطور که می‌دانید از زمان معرفی و عرضه GTA V حدود 10 سال می‌گذرد و این بازی دیگر توانایی راضی کردن، گیمرها را ندارد. بد نیست بدانید که نسخه پنجم از سری بازی‌های Grand Theft Auto یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های دنیا است و هنوز هم تعداد پلیرهای بالایی دارد.

لیست قیمت کنسول بازی

 

تاریخ و زمان عرضه بازی جی تی ای 6

آپدیت 13 آذر

طی آخرین اخبار و اطلاعیه شرکت راک استار، سه شنبه 14 آذر 1402 پس از سال‌ها انتظار، شاهد اولین رونمایی و تریلر از بازی محبوب و پرطرفدار GTA VI خواهیم بود. در راک استار برای اعلام زمان انتشار تریلر جی تی ای 6 از پست اینستاگرام استفاده کرده که برای افزایش اثرگذاری آن، تمام 4000 پست خود را پاک کرده است.

تاریخ انتشار تریلر بازی جی تی ای 6

اطلاعات چندانی را نمی‌توان از پوستر این بازی استخراج کرد، اما این اتقاق توانست بر یکی از شایعه‌ها، مهر تایید بزند. تم به‌کار رفته این پوستر حاوی رنگ‌های گرم و روشن است که در کناره‌های آن درختان نخل هم بهم می‌خورد؛ در واقع با کمی دقت می‌توان به نکته پی‌برد که شهر Vice City قطعا در GTA 6 حضور خواهد داشت.

شرکت راک استار به‌صورت رسمی اعلام کرده که در حال ساخت و توسعه نسخه ششم از فرانچایز محبوب و پرطرفدار GTA است؛ ولی همچنان خبری از زمان دقیق عرضه این بازی وجود ندارد. با توجه به گزارش 2022 بلومبرگ، یکی از کارکنان سابق و فعلی راک استار ادعا کرده بود که این بازی برای اتمام ساخت آن به دو سال زمان نیاز دارد؛ در این‌صورت می‌توان گمان داشت که GTA 6 در سال‌های 2024 یا 2025 عرضه خواهد شد.

کاراکتر زن در بازی GTA V

همچنین اطلاعاتی راجع به عرضه GTA 6 برای پلتفرم‌های مختلف در دسترس نیست؛ ولی می‌توان به‌طور قطعی اعلام کرد این عنوان برای کنسول‌های نسل نهمی PS5 و Xbox Series X|S عرضه می‌شود و عرضه برای کنسول‌های نسل هشتمی به زمان انتشار بازی بستگی دارد. با توجه به عملکرد گذشته راک استار برای انتشار پورت بازی‌های خود روی کامپیوتر، انتظار می‌رود که پورت PC بازی GTA 6 سال‌های بعد به دست PC-گیمرها برسد. با این حال تمامی موارد گفته شده قطعی نیست و باید تا زمان عرضه بازی GTA VI منتظر ماند.

تریلر GTA VI

تریلر بازی GTA 6

همانطور که می‌دانید تریلر بازی‌های Red Dead Redemption 2 و GTA 5 چند روز قبل از معرفی رسمی، منتشر شده بود؛ ولی متاسفانه راک استار در کنار معرفی جی تی ای شش، تریلر این بازی را منتشر نکرد که نشان می‌دهد تیم توسعه دهنده این شرکت رویکرد متفاوت‌تری نسبت به سال‌های گذشته خود دارند. این بار شرکت Rockstar نه تنها تریلری منتشر نکرد بلکه مراسم رونمایی نیز برگزار نکرد و فقط از طریق پست توییتری کاربران را آگاه ساخت؛ به همین دلیل نمی‌توانیم زمان دقیقی برای انتشار تریلر اعلام کنیم.

نقشه و تنظیمات بازی GTA 6

نقشه بازی GTA 6

شرکت راک استار هنوز اطلاعات رسمی راجع به نقشه و شهر بازی GTA 6 منتشر نکرده است و برای کسب اطلاعات باید سراغ شایعه‌ها و اخبار غیر رسمی رفت که منبع موثقی به حساب نمی‌آیند. به‌نظر می‌رسد که احتمالا جریان‌های بازی جی تی ای 6 در شهر Vice Ciy که نسخه‌ای خیالی از شهر Miami است،‌ اتفاق می‌افتد و با توجه به گزارش بلومبرگ می‌توانیم این مسئله را قطعی بدانیم. همچنین اگر نگاهی به گیم پلی لو رفته بیندازیم، می‌توانیم قطاری را مشاهده کنیم که روی آن عبارت Vice City Metro حک شده است و تا حدودی صحت این ادعا را اثبات می‌کند.

طبق ادعاهای بلومبرگ، تیم توسعه راک استار از آمریکای شمالی و جنوبی برای طراحی نقشه بازی الگو برداری کرده بودند؛ ولی برای تمرکز بیشتر روی طراحی شهر Vice City بسیاری از این مکان‌ها حذف شدند. لازم به ذکر است که دنیای بازی همچنان بزرگ است و نسبت به بازی قبلی مکان‌ها و جزئیات بیشتری دارد. همچنین بر اساس این گزارش، نقشه بازی ثابت و بدون تغییر نخواهد ماند و Rockstar قصد دارد پس از انتشار GTA VI نقشه بازی را با ارائه آپدیت‌های منظم بزرگ‌تر و به‌روزتر کند و این به‌روزرسانی‌ها کاملا با آنچه در GTA V دیده‌اید، متفاوت خواهد بود؛ در واقع این کار اجازه می‌دهد تا تیم توسعه، استرس و فشار کاری کمتری برای توسعه نقشه داشته باشند. در این صورت پلیرها نیز همیشه مناطق جدیدی برای کاوش و بررسی کردن دارند و موجب می‌شود بازی از روند تکراری و یکسانی بودن خارج شود.

کاراکترها و داستان بازی جی تی ای VI

شخصیت های بازی جی تی ای 6

شرکت Rockstar Games هنوز اطلاعات رسمی درباره کاراکترها و داستان بازی منتشر نکرده است؛ ولی می‌توان برای درک بیشتر به سراغ شایعه‌های این بازی رفت. بر اساس گزارشی از بلومبرگ و گیم پلی‌های لو رفته GTA 6 کاراکتر اصلی زن خواهد داشت که برای اولین بار در این مجموعه محبوب اتفاق می‌افتد. همچنین مطابق انتظار و روند گذشته، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که کاراکترهای مرد نیز در بازی قرار خواهد داشت. به عنوان بخشی از تغییرات Grand Theft Auto VI قهرمان یا همان پروتاگونیست زن خواهد داشت که اولین شخصیت زن قابل بازی در تاریخ راک استار محسوب می‌شود و هنوز اطلاعاتی درباره شخصیت دوم، نحوه ارتباط و ماهیت آن وجود ندارد.

مطابق خبری و مقاله‌ای که در اینترنت وجود دارد، این شخصیت زن اصلیتی لاتین دارد و برای شخصیت سازی آن از کاراکترهای سینمای کلاسیک به‌نام بانی (Bonnie) و کلاید (Clyde) الهام گرفته شده است و در متن گزارش آمده که تیم توسعه دهنده راک استار بر خلاف عناوین قبلی این مجموعه در شوخی کردن با گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه محتاطانه عمل خواهند کرد.

گیم پلی Grand Theft Auto VI

گیم پلی بازی Grand Theft Auto 6

با توجه به اینکه Rockstar هنوز اطلاعات تکمیلی راجع به گیم پلی بازی جدید خود منتشر نکرده، در حال حاضر موارد بسیار کمی برای مراجعه کردن وجود دارد. با توجه به فیلم‌های لو رفته از گیم پلی GTA 6 به‌نظر می‌رسد که این شرکت آمریکایی در حال ساخت و توسعه مکانیک‌های جدید برای این اثر است. اگر به ویدیوهای لو رفته از گیم پلی مراجعه کنیم، می‌توانیم شباهت‌های بسیاری را با GTA 5 ببینیم و فقط پیشرفت‌ها و بهبودهایی در جنبه‌های دیگر مانند حالت Prone به چشم می‌خورد.

البته توجه داشته باشید که این اطلاعات مربوط به مراحل اولیه بازی است؛ بنابراین نمی توان گفت که گیم پلی GTA 6 چگونه خواهد بود. در حال حاضر، می‌توانیم حدس بزنیم که این عنوان مورد انتظار حالت اکشن سوم شخص را مانند دو قسمت قبلی خود را حفظ خواهد کرد؛ ولی جزئیات کامل‌تر و دقیق‌تری نظیر نحوه تغییر کاراکترها، حالت مولتی پلیر و نحوه تعامل پلیرها با جهان وجود ندارد و این گیم پلی فقط بخش کوچکی از سوالات ما را پاسخ می‌دهد.

آخرین اخبار مرتبط با جی تی ای 6

آخرین اخبار بازی جی تی ای وی آی

همانطور که می‌دانید بازی سرقت بزرگ 6 یکی مورد انتظارترین عناوین صنعت گیم محسوب می‌شود که طرفداران بیشماری در جهان و ایران دارد و ممکن است تا زمان عرضه و انتشار بازی اخبار و حواشی بسیاری به‌وجود آید. از همین رو در ادامه قصد داریم آخرین اخبار بازی GTA VI را در ادامه بازگو کنیم و این بخش به‌صورت منظم آپدیت خواهد شد.

واکنش راک استار به لو رفتن اطلاعات

شرکت راک استار در پلی لو رفتن گیم پلی از بازی GTA 6 واکنش نشان داد. این شرکت از طریق پستی در شبکه اجتماعی توییتر سرقت اطلاعات از بازی جدید را تایید و ابراز تاسف کرده است. البته راک استار گفته است این افشا تاثیری در روند توسعه و عرضه بازی GTA 6 در پی نخواهد داشت.

افشای گیم پلی جی تی ای وی آی

تابستان سال 2022 یکی از بزرگ‌ترین افشاهای تاریخ صنعت گیم رخ داد. در پی این افشا، نزدیک 90 ویدیو از گیم پلی GTA VI در انجمن رسمی GTA توسط کاربری با نام کاربری teapotuberhacker بارگذاری شد. البته بعد از مدت کوتاهی این ویدیوها به علت نقض قانون کپی رایت حذف شده‌اند؛ ولی همین مدت کوتاه نیز توانست ضربه سنگینی را به این شرکت وارد کند.

افشای گیم پلی جی تی ای وی آی

سخن آخر

در مقاله هر آنچه باید در مورد بازی GTA VI بدانید به معرفی و بررسی آخرین اخبار بازی محبوب و پرطرفدار GTA 6 پرداختیم. البته به دلیل سخت گیری‌های شرکت راک استار اطلاعات بسیاری درباره جی تی ای شش به صورت محدود و کم وجود دارد و همین موضوع موجب سخت شدن شرایط می‌شود. این مقاله تا زمان عرضه و انتشار بازی جی تی ای VI به‌صورت مداوم آپدیت خواهد شد تا همراهان عزیز در جریان آخرین اخبار این بازی محبوب قرار بگیرند. به‌نظر شما آیا راک استار می‌تواند موفقیت‌های خود را ادامه دهد؟

پرسش‌های متداول

بازی GTA VI کی عرضه میشه؟

در حال حاضر اخبار دقیقی درباره زمان عرضه بازی Grand Theft Auto VI وجود ندارد؛ ولی می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این بازی بین سال‌های 2023 و 2024 عرضه شود.

آیا جی تی ای شش چند کاراکتر دارد؟

اخبار ضد و نقیضی درباره تعداد کاراکترهای GTA 6 وجود دارد و نمی‌توان به‌طور قطعی اعلام کرد این بازی چند کاراکتر خواهد داشت. البته مطابق ویدیو گیم پلی لو رفته می‌توانیم حضور کاراکتر زن را در این نسخه تایید کنیم؛ اتفاقی که برای اولین بار در تاریخ راک استار شاهد آن هستیم.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.