ربات های پرنده پستچی در راه هستند!


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
ربات های پرنده سالهاست که در بخش نظامی فعال بوده و تاکنون توانسته‌اند خدمات رضایت‌بخشی را در این حوزه انجام دهند. اما امروزه بازار ربات‌های پرنده غیرنظامی در اروپا به بازاری داغ و پر رونق تبدیل شده که می‌توانند خدمات بی‌نظیری را جهت ارسال بسته های پستی ارائه دهند.

استفاده از ربات‌ها به عنوان پستچی و حمل و نقل همیشه یکی از اخبار جذاب حوزه تکنولوژی به حساب می‌آید. شرکت حمل و نقل پهپادی Zipline واقع در سانفرانسیسکو، از پرواز یک پرنده جدید برای تحویل محموله درب منزل خبر داد. طبق گزارش‌های اعلام شده این پرنده کوچک می‌تواند بسته‌های پستی را از مبدا تحویل گرفته و در کوتاهترین زمان ممکن به مقصد دقیق برساند. 

بر اساس آزمایش‌های انجام شده روی ربات های پرنده تحویل محموله متوجه این موضوع شدیم که این ربات‌های باهوش سرعت بسیار بالایی در حرکت به سمت مقصد دارند و می‌توانند مسیری یک ساعته را تنها در ۱۵ دقیقه طی کنند.

بنابراین یکی از کاربردهای قابل‌توجه ربات‌های پرنده این است که می‌توانند نقش مهمی را در ارسال کالاهای پزشکی به بیمارستان‌ها ایفا کرده و نجات‌بخش جان بیماران در مواقع ضروری باشند. حتی می‌توانند پیک مناسبی برای رستوران‌ها محسوب شوند و غذا با کیفیت بالاتری دست مشتری برسانند. بنابراین مشتریان اولیه ربات های پستچی، مراکز درمانی و رستوران ها هستند.

ربات های پرنده تحویل محموله

در مورد گزارشی که از ظاهر پهپادهای جدید زیپ لاین منتشر شده است میتوان حدس زد که ظاهری متفاوت از پهپادهای نظامی دارد. این ربات‌های پستی پرنده ترکیبی از یک پهپاد هیبریدی با بال ثابت و دروید کوچک هستند که محتوا از شکم آن‌ها خارج شده و به فرد تحویل داده می‌شود. 

بر اساس گزارش‌های اعلام شده این شرکت، ربات های پرنده تحویل محلوله می‌توانند در هر نوع آب‌و‌هوایی با سرعت ۱۱۲ کیلومتر در ساعت حرکت کرده و تا شعاع حدودا ۱۶ کیلومتر با بار ۲.۵ الی ۳.۵ کیلوگرم به سمت مبدا حرکت کنند.

ویدئوهای منتشر شده از ربات های پرنده تحویل محموله نشان می‌دهد که این پرنده هنگام رسیدن به مقصد روی زمین نشسته و پس از اینکه بسته ارسالی از آن خارج شد بالا رفته و به سمت مبدا بازمی‌گردد. با این تفاسیر باید منتظر باشیم تا این ربات های پرنده تحویل محموله از راه برسند و اطلاعات دقیقی از خود را در اختیار ما قرار دهند.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.