با غول لپ تاپ ها آشنا شوید: the REV-9 laptop با 64 هسته CPU


آنیا عباسی
نظرات 0
content-main-img
یک استارتاپ چینی به نام Zhanjiang Xinjuneng Technology اتفاق بی‌سابقه‌ای را رقم زده است!

این شرکت اولین لپ‌تاپ جهان با پردازنده مرکزی ۶۴ هسته‌ای را تولید کرده است. این لپ تاپ که از نظر سخت‌‌افزاری منحصربه‌فرد محسوب می‌شود Yunguai REV-9 نام دارد، که پردازنده‌ مخصوص سرور و گرافیک کلاس دسکتاپ را در خود جای داده است. در ادامه با مجله کالاتیک همراه باشید تا به بررسی این لپ تاپ محبوب بپردازیم.

قیمت لپ تاپ

مشخصات لپ تاپ Yunguai REV-9

برویم سراغ مشخصات لپ تاپ Yunguai REV-9؛ پردازنده به‌کار رفته در این لپ تاپ از نوع AMD از سری EPYC با 64 هسته پردازشی است. همچنین این استارتاپ چینی از کارت گرافیکی انویدیا جی‌فورس RTX 4080 دسکتاپ با خنک‌کننده‌ی مایع استفاده کرده که تنها همین مشخصات، این لپ تاپ را از باقی لپ تاپ‌ها متمایز می‌کند.

در واقع تمایز اصلی لپ تاپ Yunguai REV-9 در این است که از پردازنده‌های مخصوص سرور در آن استفاده شده که تا پیش از این سابقه نداشته و به‌کارگیری آن برای لپ تاپ‌ها یک پیشرفت اساسی محسوب می‌شود؛ توان مصرفی (TDP) این پردزانده‌ها بالا است و منجر به افزایش دما می‌شود، اما شرکت سازنده چاره‌ای برای این موضوع اندیشیده و مکانیزم خنک‌کنندگی برای آن در نظر گرفته است.

لپ تاپ Yunguai REV 9

نخستین خنک‌کننده مایع مخصوص لپ تاپ در دنیا در the REV-9 laptop به‌کار رفته، که به‌عنوان جایگزین لوله‌های حرارتی از رادیاتور استفاده می‌کند. این رادیاتور مجهز به یک پمپ و مخزن آب داخلی است که تمام اجزا را خنک نگه دارد. وجود چنین مشخصاتی در لپ تاپ Yunguai REV-9 عملکرد آن بسیار قدرتمند است. اما این مشخصات باعث شده تا طراحی و ابعاد این لپ تاپ تفاوتی اساسی با دیگر لپ تاپ‌ها داشته باشد و بسیار حجیم‌تر و ضخیم‌تر ساخته شود. 

ابعاد این لپ تاپ 46*325‍‍‍*420 میلی‌متر است که طبیعتا از لپ تاپ‌های موجود در بازار بسیار بزرگتر است؛ باید دید با توجه به مشخصات سخت‌افزاری فوق‌العاده و البته ابعاد غیرمعمول لپ تاپ Yunguai REV-9 این محصول مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرد یا نه.

لپ تاپ Yunguai REV-9 با دو مدل صفحه نمایش قابل سفارش است؛ صفحه نمایش 17.3 اینچی با وضوح 2.5K و نرخ نوسازی 240 هرتز و صفحه نمایش 17.3 اینچی با وضوح 4K و نرخ نوسازی 120 هرتز.
هنوز قیمت لپ تاپ Yunguai REV-9 به طور رسمی اعلام نشده و به همین دلیل در آینده جزئیات بیشتری از این لپ تاپ خواهیم شنید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.