بررسی گوشی هوآوی P70


آنیا عباسی
نظرات 0
content-main-img
در این مطلب به هر آنچه باید درباره هوآوی P70 بدانید، می‌پردازیم تا پیش از عرضه رسمی این گوشی، بیشتر با مشخصات و طراحی آن آشنا شوید.

هوآوی با معرفی سری میت 60، تولید تراشه‌های HiSilicon Kirin با قابلیت 5G را، برای استفاده در گوشی‌های هوشمند خود از سر گرفت. این سری از گوشی‌های هوآوی با استقبال خیلی خوب کاربران چینی مواجه شد تا جایی که در مدت زمان اندکی فروش آن در چین از جدیدترین سری گوشی‌های اپل، یعنی آیفون 15 پیشی گرفت.

خرید انواع گوشی‌های هوآوی

اکنون که هنوز جدیدترین گوشی هوآوی یعنی P70 به طور رسمی معرفی نشده و اطلاعات کاملی از آن در دسترس نیست، گمانه‌زنی‌ها در مورد آن بسیار است. با ما همراه باشید تا  ویژگی‌های فاش‌شده از این گوشی آشنا شوید.

هوآوی P70 چه زمانی عرضه می‌شود؟

طبق اخبار منتشر شده انتظار می‌رود گوشی هوآوی P70 اوایل سال 2024 عرضه شود. با توجه به شایعات و اطلاعات به گوش رسیده از Huawei P70 به‌نظر می‌رسد یکی از مورد انتظارترین گوشی‌های هوشمند سال 2024 است.

تغییرات هوآوی P70 نسبت به سری نسل قبل

به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد سنسور دوربین انحصاری خودش را روانه بازار کند. هوآوی مدت‌ها است که از سنسورهای سونی در گوشی‌های خود استفاده می‌کند؛ با این حال Fixed Focus Digital این خبر را فاش کرده است که سونی و هوآوی قرارداد خود را تمدید نکرده‌اند و شرکت چینی دیگر سنسور سونی را در محصولات خود استفاده نخواهد کرد.

گوشی هواوی پی 70

این خبر گمانه‌زنی این موضوع را تقویت می‌کند که سری آینده هوآوی P70 از سنسورهای طراحی شده انحصاری هوآوی استفاده خواهد کرد. شرکت Huawei اخیرا مجبور شد بخش دیگری از سیستم دوربین خود را جایگزین کند، پس از پایان همکاری با لایکا، هواوی پلتفرم XMAGE را شامل یک NPU سفارشی معرفی کرد.

مشخصات فنی P70

هنوز مشخصات فنی دقیقی از این گوشی در دسترس نیست و هوآوی اطلاعاتی را که از p70 منتشر می‌شود، هنوز به طور رسمی تایید نکرده است.  با این حال ما انتظار داریم که تغییرات قابل‌توجهی در ارائه این گوشی دیده شود.

مهم‌ترین ارتقای P70

مهم‌ترین و جنجالی‌ترین تغییر p70 نسبت به گوشی‌های نسل قبلی هوآوی، ارتقای ماژول دوربین آن است که به یک سنسور فوق عریض مجهز شده. جزئیاتی در مورد این سخت‌افزار جدید فاش نشده، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که سری P70 نسبت به سری P60، بهبود 100 تا 120 درصدی را تجربه خواهد کرد. شایعه شده است که سنسور اولترا واید جدید هوآوی، دارای یک لنز منحصر به فرد 1G6P و یک سنسور 1 اینچی است. شایعات دیگر در مورد استفاده هوآوی از لنز 7P برای p70 پرو آرت است.

قیمت گوشی Huawei P70

هوآوی با سری P70 به دنبال تاثیری کلیدی بر بازار گوشی‌های هوشمند در سال 2024 است که سیستم دوربین، بخش بزرگی از این تاثیر محسوب می‌شود.  پس فعلا می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که سری پی ۷۰ هوآوی شامل سه نسخه P70، P70 Pro و P70 Pro Art با سنسورهای قدرتمند دوربین و تراشه انحصاری کرین عرضه خواهد شد. نسخه پرو آرت بیش از دو نسخه دیگر کنجکاوی‌برانگیز است؛ چرا که این گوشی طراحی منحصربه‌فرد و مشخصات فنی قدرتمندی دارد.

مشخصات صفحه‌نمایش هوآوی پی 70

طبق شایعات منتشر شده، رزولوشن صفحه‌نمایش و نرخ نوسازی این گوشی ارتقای قابل‌توجهی خواهد داشت و همچنین سری P70 هوآوی به فناوری PWM هم مجهز است تا فشار کمتری به چشم وارد شود. باید گفت که این نخستین بار نیست که از این فناوری استفاده می‌شود و در چند سال اخیر از PWM در گوشی‌های هوشمند میان‌رده و پرچمدار شده است. گویا اندازه صفحه‌نمایش جدیدترین گوشی هوآوی، 6.5 اینچ از نوع OLED با رزولوشن 1224 در 2700 پیکسل است. نرخ‌نوسازی به‌کار رفته هم 120 هرتز پیش‌بینی می‌شود.

طراحی Huawei P70

احتمالا بدنه جلویی و پشتی این گوشی از شیشه و فریم آلومینیومی ساخته شده و با ابعاد 156.5 در 73.8 میلی‌متر با ضخامت 7.9 میلی‌متر، وزنی برابر با 181 گرم خواهد داشت. بیشتر از این از طراحی P70 اطلاعات کاملی در دست نیست.

دوربین گوشی هوآوی P70

شنیده‌ها حاکی از این است دوربین این گوشی دارای لنز 5P تله‌فوتو و سنسور ۱/۳٫۶ اینچی است. در گوشی P70 پرو این اعداد برابر است با لنز زوم ۶P با سنسور 1/۲.۵ اینچی است. مشخصات دوربین نسخه‌ پی 70 آرت قدرتمندتر از این دو گوشی خواهد بود؛ زیرا هوآوی قصد دارد از یک لنز 1G6P (یک لایه‌ شیشه و ۶ لایه‌ پلاستیکی) و یک سنسور یک اینچی برای دوربین فوق عریض استفاده کند.

گوشی هواوی p70
دوربین هواوی P70 طبق شایعات دارای ماژول دوربین سه‌گانه در پشت است که دارای حسگرهای 50 مگاپیکسل + 12 مگاپیکسل + 13 مگاپیکسل است. در پنل جلویی، این گوشی مجهز به دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی است تا با خیالی آسوده عکس‌های سلفی ثبت کنید.

سخت افزار گوشی Huawei P70

طبق شایعات منتشر شده تراشه این گوشی از نوع کوالکام اسنپدراگون +888 است و احتمالا با حافظه داخلی 8 و 128 گیگابایتی به بازار عرضه خواهد شد تا بتوانید فایل‌های خود همچون آهنگ‌ها، ویدیوها و موارد دیگر را بدون نگرانی در مورد محدودیت فضا ذخیره کنید. علاوه بر این، Huawei P70 احتمالا دارای سیستم عامل Android 11 و باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است که به شما امکان می‌دهد بدون نگرانی در مورد تخلیه باتری از تماشای فیلم، بازی کردن و انجام کارهای بیشتر لذت ببرید.

قیمت گوشی پی 70 هوآوی

پیش‌بینی می‌شود قیمت گوشی هواوی P70 برابر با 700 الی 800 دلار باشد. هنوز مشخص نیست این گوشی با چه قیمتی وارد بازار شود و تمامی قیمت‌های اعلام شده در حد حدس و گمان است.

گمانه‌زنی‌ها از فروش سری P70

مینگ چی کو، تحلیلگر TF International Securities می‌گوید انتظار می‌رود تقاضا برای پرچمداران هوآوی یعنی P70، P70 Pro و P70 Pro Art در سال 2024 بسیار بالا خواهد بود و هوآوی احتمالا سه برابر بیشتر از سری P60 فروش خواهد داشت و حدود 230٪ رشد سالیانه تجربه خواهد کرد.

گوشی p70

در کل انتظار می‌رود این سازنده چینی قصد دارد با مشخصات دوربین فوق‌العاده خود، قدرتمندتر از قبل به بازار دیجیتال دنیا بازگردد. با آمدن هوآوی P70 به بازار جهانی احتمالا سایر سازندگان گوشی‌های هوشمند وارد رقابت سختی می‌شوند؛ خصوصا اگر این سری هوآوی پی 70 در سطح جهانی مورد استقبال واقع شود.

سخن آخر

با وجود اینکه گوشی هواوی پی 70 به طور رسمی معرفی نشده است اما اطلاعات فاش شده نشان می‌دهد که با یک گوشی قدرتمند به‌خصوص در قسمت دوربین مواجه خواهیم بود. اطلاعات رسمی و دقیق بیشتری از این گوشی در دسترس نیست و باید منتظر بمانیم تا ببینیم هوآوی چه زمانی از این گوشی به طور رونمایی می‌کند.

پرسش‌های متداول

گوشی Huawei P70 چه زمانی به بازار عرضه خواهد شد؟

این گوشی احتمالا اوایل سال جاری میلادی، یعنی 2024 به بازار عر ضه می‌شود.

قیمت گوشی هواوی p70 در ایران چه قدر خواهد بود؟

با توجه به اینکه این گوشی هنوز به بازار عرضه نشده است، تخمین قیمت آن در بازار ایران دشوار خواهد بود. با این وجود قیمت حدودی آن در بازارهای جهانی 700 الی 800 دلار پیش‌بینی می‌شود.

چشمگیرترین ارتقای هوآوی پی 70 در کدام بخش است؟

ماژول دوربین این گوشی بیشتر ارتقا را نسبت به دیگر بخش‌ها دارد.

خرید آنلاین موبایل و لوازم جانبی

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.