نقد و بررسی گوشی موبایل تکنو مدل Phantom V Flip


سارا میرشریف
نظرات 0
content-main-img
در حالی که طی چند سال اخیر سامسونگ و گوگل با تولید گوشی های تاشو، در بازار فروش جهانی غوغا به پا کردند، برند تکنو با تولید گوشی تاشو اقتصادی خود می تواند به یک رقیب جدی تبدیل شود.

برند تکنو یک برند چینی در زمینه تولید گوشی و لوازم الکترونیکی است که طی چند سال فعالیت خود، گوشی‌های اقتصادی متنوعی را وارد بازار کرده و توانسته در این زمینه عملکرد خوبی داشته‌باشد. گوشی تکنو مدل Phantom V Flip یک گوشی تاشوی ارزان قیمت تقریباً 600 دلاری است که با وجود طراحی جذاب، دوربین باکیفیت و عملکرد قدرتمند می‌تواند به‌راحتی با بهترین گوشی های تاشو در بازار به رقابت بپردازد. در ادامه با ما همراه باشید تا به نقد و بررسی گوشی موبایل تکنو مدل Phantom V Flip بپردازیم تا ببینیم آیا این گوشی تاشو ارزش خرید دارد یا نه؟!

لیست قیمت روز گوشی موبایل

نقد و بررسی گوشی موبایل تکنو مدل Phantom V Flip

نکات مثبت

  • طراحی جذاب
  • عمر بالای باتری
  • قیمت مناسب
  • کیفیت بالای دوربین ها
  • پشتیبانی از شارژر 45 واتی

نکات منفی

  • وزن بالا
  • عدم پشتیبانی از شارژر بی سیم

نقد و بررسی گوشی موبایل تکنو مدل Phantom V Flip

طراحی و کیفیت ساخت گوشی تکنو مدل Phantom V Flip

یکی از چشم‌گیرترین ویژگی‌های گوشی تاشو تکنو مدل Phantom V Flip، طراحی آن است. این گوشی تاشو دارای صفحه نمایش اصلی 6.9 اینچی و یک صفحه نمایش بیرونی 1.32 اینچی دایره‌ای است که اصلی‌ترین عنصر طراحی آن به‌حساب می‌آید. دو دوربین و یک فلاش در حاشیه صفحه‌نمایش ثانویه گوشی قرارگرفته اند که باعث جذابیت بیشتر طراحی گوشی شده‌اند. پنل پشتی گوشی Phantom V Flip، از جنس چرم‌مصنوعی بسیار با کیفیت است که جذابیت و دوام گوشی را چندین برابر کرده و مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی از خود نشان می‌دهد.

طراحی و کیفیت ساخت گوشی تکنو مدل Phantom V Flip

در رابطه با کیفیت ساخت لولا که اصلی‌ترین بخش در این گوشی تاشو اقتصادی است، باید گفت لولای این گوشی 194 گرمی، از کیفیت بالایی برخوردار است و به نسبت سایر گوشی های تاشو بازار، حداقل میزان شکاف را پس از بسته شدن دارد که این موضوع نشان می‌دهد تکنو در این زمینه عملکرد خوبی داشته و می‌توان به‌این گوشی تاشو، اعتماد کرد.

صفحه نمایش گوشی تاشو Phantom V Flip

این مدل گوشی تاشو اقتصادی تکنو، دارای صفحه‌نمایش اصلی 6.9 اینچی با پنل Foldable LTPO AMOLED، رزولوشن 1080 در 2640 پیکسل، نرخ نوسازی 120 هرتز و حداکثر روشنایی 1000 نیتی است. کیفیت صفحه‌نمایش این گوشی فوق‌العاده است و می‌تواند تصاویر را با وضوح و پویایی بسیار بالایی به‌نمایش بگذارد.
صفحه نمایش دایره ای 1.32 اینچی ثانویه گوشی Tecno Phantom V Flip، با بهره‌مندی از رزولوشن 466 در 466 پیکسل و روشنایی 800 نیت، کارایی مشابه با یک ساعت هوشمند همه‌کاره دارد و گزینه ایده‌آلی برای بررسی اطلاعات آب و هوا، تقویم، اعلانات، ضبط صدا و دسترسی به دوربین گوشی است.

صفحه نمایش گوشی تاشو Phantom V Flip

نرم افزار و رابط کاربری گوشی تکنو Phantom V Flip

گوشی موبایل Tecno Phantom V Flip با سیستم‌عامل اندروید 13 و رابط‌ کاربری HiOS 13.5 عرضه می‌شود. رابط کاربری HiOS تجربه‌ای مشابه با MIUI و EMUI را برای کاربر ایجاد می‌کند؛ HiOS 13.5 علاوه بر فضای نرم افزاری آسان و روان، امکانات زیادی را به کاربر ارائه می‌دهد. Tecno در رابطه با به‌روزرسانی سیستم‌عامل این گوشی وعده داده است که گوشی هوشمند Phantom V Flip می‌تواند تا دو سال به‌روزرسانی اندروید و سه‌ سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت کند.

نرم افزار و رابط کاربری گوشی تکنو Phantom V Flip

سخت افزار و عملکرد Phantom V Flip

در بخش سخت‌افزاری، گوشی تاشو تکنو مدل Phantom V Flip از تراشه میان رده MediaTek Dimensity 8050 در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G77 MC9 بهره‌مند است؛ این گوشی همچنین با 8 گیگابایت رم LPDDR4X و 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 همراه است. با توجه به اینکه، گوشی تاشو تکنو جزو محصولات منحصر به فرد این برند است، انتظار می‌رفت تکنو در سخت افزار از چیپ قدرتمندتری استفاده کند. با این حال، تراشه 6 نانومتری مدیاتک دایمنسیتی 8050 عملکرد قابل‌قبولی دارد و می‌تواند برنامه‌ها و بازی‌ها را با کمترین لگ و باگی اجرا کند.

در بنچمارک AnTuTu، این گوشی توانست امتیاز 565851 را به دست آورد که عدد به نسبت خوبی است. همچنین در بنچمارک Geekbench، این گوشی در تست تک هسته‌ای امتیاز 863 و در تست چند هسته‌ای 2805 را کسب کرد.

دوربین Phantom V Flip

همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، دوربین‌های این گوشی تاشو اقتصادی، کیفیت بالایی دارند. این گوشی دارای دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی است که در شرایط نوری مطلوب عملکرد خوبی دارد و می‌تواند تصاویر را با جزئیات بالایی ثبت کند. همچنین دوربین دوم 13 مگاپیکسلی فوق‌عریض این گوشی در عکاسی از مناظر طبیعی کمک زیادی به کاربر می‌کند.

دوربین Phantom V Flip

در بخش سلفی، گوشی Phantom V Flip دارای حسگر 32 مگاپیکسلی است. با توجه به فرم تاشو گوشی، می‌توانید از صفحه بیرونی برای گرفتن عکس سلفی با دوربین اصلی نیز استفاده کنید. برای عکاسی در نور کم با این مدل گوشی تکنو، باید حالت Super Night را به‌صورت دستی فعال کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. در بخش فیلم‌برداری، Phantom V Flip می‌تواند تصاویر 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه با استفاده از دوربین عقب و تصاویر 2k را با سرعت 30 فریم بر ثانیه با دوربین سلفی فیلم‌برداری کند.

باتری و شارژ گوشی تکنو مدل Phantom V Flip

وقتی صحبت از عمر باتری به‌میان می‌آید، Phantom V Flip Tecno می‌تواند در بین سایر رقبا سربلند بیرون بیاید. این گوشی دارای یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی است که به‌نسبت باتری 3700 میلی‌آمپر ساعتی گلکسی زد فلیپ 5 که در مقاله هر آنچه باید درباره زد فلیپ 5 سامسونگ بدانید آن را بررسی کردیم، عملکرد بسیار بهتری دارد به‌طوری که در بنچمارک PCMark Work 3.0، باتری توانست 9 ساعت و 59 دقیقه دوام بیاورد.

Tecno Phantom V Flip از شارژ سریع 45 واتی پشتیبانی می‌کند که می توان گفت سریع‌ترین سرعت شارژ ارائه شده توسط یک تلفن تاشو در حال حاضر است. این یعنی شما می‌توانید در کمتر از یک ساعت گوشی خود را به طور کامل شارژ کنید و با خیال راحت از آن استفاده کنید.

آیا گوشی تکنو مدل Phantom V Flip ارزش خرید دارد؟

Phantom V Flip یک گزینه مقرون به صرفه برای افرادی است که قصد امتحان کردن و خرید این فرم از گوشی را با قیمت یک گوشی متوسط دارند. از مهم ترین ویژگی این گوشی می توان به کیفیت ساخت بالا، صفحه نمایش تاشو با لولای مقاوم و کیفیت بالای دوربین اشاره کرد. در مجموع این گوشی تاشو تکنو توانسته توانایی خود را ثابت کند و نشان دهد که برند تکنو نیز می تواند وارد دنیای رقابت با برندهای مطرح دنیا شود.

پرسش های متداول

آیا Tecno Phantom V Flip گوشی خوبی است؟

این گوشی با بهره مندی از طراحی جذاب، صفحه نمایش پویا و دوربین های مناسب جزو گوشی های تاشو با کیفیت به حساب می‌آید.

عمر باتری Tecno Phantom V Flip چقدر است؟

وقتی صحبت از عمر باتری می شود، گوشی Phantom V Flip Tecno می تواند به راحتی یک روز تمام در استفاده متوسط دوام بیاورد.

خرید از کالاتیک

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.