بررسی گوشی های سریی ردمی نوت 13 شیائومی


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img
گوشی‌های ردمی نوت 13 یکی از جدیدترین محصولات سری پرطرفدار و هیجان انگیز ردمی است که شامل سه مدل با ویژگی‌ها و سخت افزار‌های متفاوت است.

 ردمی نوت 13 5G، ردمی نوت 13 پرو 5G و ردمی نوت 13 پرو پلاس 5G سه گوشی که شیائومی از آن‌ها در سپتامبر 2023 رونمایی کرد، چند وقتی است که وارد بازار شده‌اند. سری ردمی نوت 13، طیف وسیعی از ویژگی‌ها و مشخصات را متناسب با بودجه و ترجیحات مختلف ارائه می‌دهد. برخی از ویژگی‌های مشترک این گوشی‌ها عبارتند از:

صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED با نرخ نوسازی 120 هرتز و محافظ Gorilla Glass 5 برای مدل معمولی و Gorilla Glass Victus برای دو مدل پرو، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مدل معمولی و پرو پلاس و 5100 میلی آمپر ساعتی برای مدل پرو ،دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی و قابلیت ضبط ویدیو فول اچ دی 30 فریم بر ثانیه و حسگر اثر انگشت در کنار یا در صفحه نمایش، IR Blaster ، جک هدفون 3.5 میلی متری و اسپیکر های استریو.

سری ردمی نوت 13 به دلیل طراحی جذاب، صفحه نمایش بزرگ و روشن، عملکرد قدرتمند، عمر باتری طولانی و دوربین اصلی چشمگیر باکیفیت مورد ستایش قرارگرفته‌است. با این حال، برخی از اشکالات مثل فقدان لنز تله فوتو در اکثر مدل‌ها، کیفیت متوسط فیلمبرداری، به‌روزرسانی کوتاه نرم‌افزاری و البته عرضه با اندروید 13 این خانواده را از تبدیل شدن به بهترین میان‌رده‌های بازار محروم میکند. در ادامه هر سه گوشی را با جزییات بیشتری مرور خواهیم کرد.

لیست قیمت روز گوشی موبایل

بررسی تفاوت گوشی های سری نوت 13

این سه مدل گوشی شیائومی تفاوت‌های سخت افزاری، نرم‌افزاری زیادی دارند که از جمله مهم‌ترین این تفاوت می‌‌توان به تفاوت سخت افزاری آن‌ها اشاره کرد. ردمی نوت 13 از مدیاتک دایمنسیتی 6080 با لیتوگرافی 6 نانومتری استفاده می‌کند. ردمی نوت 13 پرو پلاس مدیاتک دایمنسیتی 7200 اولترا نیز از تراشه مدیاتک دایمنسیتی با لیتوگرافی 4 نانومتری بهره‌مند و در نهایت قلب تپنده مدل پرو، دارای تراشه میان رده کوالکام یعنی اسنپدراگون 7S نسل دو با لیتوگرافی 4 نانومتری است.

ردمی نوت 13

این گوشی دارای رم ۸ گیگابایتی LPDDR4X و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی UFS 2.2 است که می‌توان با استفاده از کارت حافظه Micro USB این مقدار را تا یک ترابایت افزایش داد. ردمی نوت 13 با وجود بهره‌مندی از صفحه‌نمایش بزرگ 6.67 اینچی 120 هرتزی با حداکثر روشنایی 800 نیتی، می‌تواند تصاویر را باکیفیت بالایی به‌نمایش بگذارد. این گوشی وزن زیادی ندارد و با 174 گرم می‌توان آن را در زمره گوشی‌های نسبتا سبک قرار داد.

ردمی نوت 13

پکیج دوربین‌های این گوشی شامل دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی واید، دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی است. طبیعتا نمی‌توان انتظار ثبت عکس‌های باکیفیتی را از دو لنز اولترا واید و ماکرو داشت، اما می‌توان با لنز واید عکس‌های پرجزییاتی گرفت.

ردمی نوت 13 پرو 5G

 در مدل پرو شاهد تغییرات سخت‌افزاری زیادی هستیم. تراشه استفاده شده در این گوشی اسنپدراگون 7s نسل ۲ است که جز بهترین پردازنده‌های میان‌رده کوالکام و دنیا به‌حساب می‌آید. ترکیب این چیپ با 8 گیگابایت رم LPDDR5 و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی UFS 3.1 ، نوید بخش عملکرد خوب پردازشی این گوشی خواهد بود.

ردمی نوت 13 پرو 5G

در بخش دوربین، یک سنسور 200 مگاپیکسلی واید با قابلیت زوم 2 و 4 برابری از طریق کراپ تصاویر وجود دارد که قابلیت زوم آن به‌هیچ وجه منجر به افت کیفیت تصویر نخواهدشد. ناگفته نماند که به‌وسیله دوربین گوشی می‌توان ویدیو های 4K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه گرفت. مجموعه دوربین نوت 13 پرو، شامل یک سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید؛ سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و یک سنسور 16 مگاپیکسلی سلفی هستند. این گوشی شیائومی همانند نمونه‌ استاندارد، از گواهی IP54 در کنار اسپیکرهای استریو با فناوری دالبی اتموس بهره می‌برد.

ردمی نوت ۱3 پرو پلاس 5G

اما قوی‌ترین گوشی سری ردمی نوت 13، مدل پرو پلاس آن است که قلب تپنده آن، چیپ مدیاتک دایمنسیتی 7200 اولترا با لیتوگرافی 4 نانومتری است و این چیپ توانسته در بنچمارک‌های گوناگون سخت‌افزاری، عملکرد خوبی را ثبت کند. این گوشی با حداکثر رم ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 و ۵۱۲ گیگابایت فضای دخیره‌سازی UFS 3.1 همراه می‌شود. با اینکه ردمی نوت 13 پرو پلاس با وزن 204 گرمی، گوشی سبکی محسوب نمی‌شود اما طراحی آن به‌گونه‌ای است که گوشی، جزو گوشی‌های خوش‌دست به‌حساب می‌آید.

ردمی نوت ۱3 پرو پلاس 5G

این گوشی میان رده دارای صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی اولد خمیده با وضوح ۲۷۱۲ در ۱۲۲۰ پیکسل است و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. این صفحه‌نمایش همچنین با شیشه‌ گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. پکیج دوربین های آن هم کاملا با مدل پرو مشترک است.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی با پشتیبانی از شارژ ۱۲۰ واتی؛ خیال کاربر را برای استفاده سنگین روزانه بدون نیاز به شارژ مجدد راحت می‌کند. حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر قرار دارد و دارای گواهی IP68 است. خوشبختانه مثل همیشه شیائومی در قیمت‌گذاری محصولات خود نهایت سخاوتمندی را به خرج داده ؛ به عنوان مثال بالاترین کانفیگ سخت افزاری مدل پرو پلاس 400 دلار قیمت دارد که با توجه به امکانات و سخت افزار این گوشی، رقم معقولی است.

سخن آخر

خانواده ردمی نوت 13 بیش از هر زمانی به پختگی طراحی رسیده اند و می‌توان از آنها به عنوان یکی از بهترین میان رده های بازار نام برد که با قیمتی رقابتی؛ امکانات به روز و جذابی را به شما هدیه میدهند. انتخاب شما از میان این خانواده و گوشی های رقیب چیست؟ نظرتان را برایمان بنویسید.

پرسش های متداول

اسپیکر خانواده ردمی نوت 13 از چه نوعی است؟

این گوشی ها همگی دارای اسپیکر دوگانه استریو هستند.

نرم افزار این گوشی ها چند سال به روز رسانی دریافت خواهد کرد؟

خانواده ردمی نوت 13 تا 4 سال آپدیت اندروید و تا 5 سال آپدیت امنیتی دریافت خواهند کرد.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.