بهترین برنامه‌های یادداشت برای اندروید و Ios


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img
همه‌ی انسان‌ها در طول روز به این نیاز پیدا می‌کنند که چیزهایی را بنویسند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی کمتر کسی از قلم و کاغذ استفاده می‌کند و برنامه های یادداشت جایگزین آن شده است. در این مقاله به معرفی بهترین برنامه های نوت و یادداشت برداری می‌پردازیم.

«محتوا، پادشاه است.» این جمله‌ای است که اکثرابه گوشمان خورده است و یا جایی آن را خوانده‌ایم. یکی از محتواهایی که تقریبا هر روز با آن سر و کار داریم، محتوای متنی است. فرقی نمی‌کند یک نویسنده باشید یا یک دانشجو و یا یک فردی که خاطرات زندگی خود را می‌نویسد. شما در هر صورت به یک برنامه یادداشت نیاز پیدا می‌کنید. در این مقاله به معرفی بهترین برنامه های نوت و یادداشت برای اندروید و Ios می‌پردازیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

1. برنامه یادداشت Microsoft OneNote: بهترین برنامه یادداشت اندروید و سایر پلتفرم ها

برنامه وان نوت مایکروسافت (Microsoft OneNote) در صدر لیست بهترین برنامه های نوت برداری قرار می‌گیرد. شاید فکر کنید اکثر برنامه‌های خوب به صورت رایگان عرضه نمی‌شود اما یکی از دلایل برتری این برنامه نسبت به باقی برنامه های یادداشت، وجود ویژگی‌های کاربردی زیاد با توجه به رایگان بودن آن است. برنامه Microsoft OneNote تقریبا در هر پلتفرمی که بگویید کار می‌کند و استفاده از آن بسیار آسان است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این برنامه قابلیت نوت برداری صوتی است که به وسیله آن جز بهترین برنامه برای نوشتن جزوه درسی در دانشگاه است. این برنامه که یک رقیب سرسخت برای برنامه Evernote به شمار می‌رود به شما امکان یادداشت برداری در قالب‌های مختلف را می‌دهد. در هرصفحه شما می‌توانید صدا، تصاویر و اسناد خود را یارگذاری کنید.
ویژگی‌ها و نکات مثبت برنامه یادداشت Microsoft OneNote به شرح زیر می‌باشد.

  • تقریبا همه ویژگی‌ها در آن به صورت رایگان عرضه می‌شوند.
  • پشتیبانی از 5 گیگابایت حافظه به صورت رایگان
  • پشتیبانی از آپلود فایل تا حجم 100 مگابایت
  • قابلیت همگام سازی با سایر برنامه‌های مایکروسافت مانند Outlook
  • پشتیبانی از نسخه تحت وب و اکثر پلتفرم‌ها شامل: اندروید، iOS، ویندوز و مک و همگام‌سازی آن‌ها با یکدیگر
  • پشتیبانی از OCR جهت تبدیل تصاویر به متن
  • پشتیبانی از نوت برداری صوتی
  • امکان اشتراک گذاری نوشته‌ها

برنامه دفترچه یادداشت مایکروسافت

اگر از محصولات شرکت مایکروسافت استفاده کرده باشید می‌دانید که این شرکت بزرگ یکی از حامیان بزرگ هوش مصنوعی است. مایکروسافت هوش مصنوعی کوپایلوت (Copilot) را به اکثر برنامه‌های خود اضافه کرده است. برنامه یادداشت وان نوت نیز از این ویژگی نیز بی نصیب نمانده و تبدیل به یک دفترچه یادداشت هوشمند برای اندروید و سایر پلتفرم‌ها شده است. هوش مصنوعی کوپایلوت در اپلیکیشن یادداشت وان نوت به ایجاد متن، خلاصه کردن متن نوشته شده و ویرایش متن کمک می‌کند.

2. برنامه یادداشت Joplin: نرم افزار یادداشت روی تبلت

برنامه Joplin بهترین برنامه یادداشت برای نوشتن فعالیت‌های روزمره و افکار شما است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن کارآمد بودن در عین سادگی است و تمامی ویژگی‌های این برنامه رایگان می‌باشد. این برنامه ازاکثر پلتفرم‌ها پشتیبانی می‌کند و شما به راحتی می‌تولنید از آن در تبلت، موبایل و رایانه شخصی خود استفاده کنید. برای همگام‌سازی نوشته‌های خود در جاپلین باید از سرویس اشتراکی مانند Dropbox یا OneDrive استفاده کنید. Joplin دارای قابلیت شخصی سازی است و شما می‌توانید هرگونه که دوست دارید از طریق پلاگین و اسکریپت‌ها تغییر دهید. 
نکته منفی‌ای که در Joplin به چشم می‌خورد، نبود امکاناتی مانند OCR و نوت برداری صوتی است.

برنامه یادداشت برداری joplin

3. برنامه یادداشت Evernote: بهترین برنامه جزوه نویسی

برنامه یادداشت Evernote تمام ویژگی‌هایی که از یک نرم افزار نوت انتظار دارید را شامل می‌شود. وجود قابلیت‌هایی مانند OCR و نوت برداری صوتی این برنامه یادداشت را به بهترین اپ جزوه نویسی تبدیل کرده است. این برنامه در اکثر پلتفرم‌ها از جمله: اندروید، آی آو آس، ویندوز و مک کار می‌کند و نسخه تحت وب نیز دارد.
اگر می‌خواهید فایلی را آپلود کنید نگران نباشید زیرا محدودیت حجم آپلود این برنامه 200 مگابایت است و شما می‌توانید صدا، عکس و اسناد خود را به یادداشت های خود اضافه کنید.
اورنوت با به کارگیری ویژگی‌های متنوع و کاربردی خود می‌تواند در لیست بهترین دفترچه یادداشت هوشمند برای اندروید و سایر پلتفرم‌ها قرار بگیرد. اما نقطه ضعف این برنامه غیررایگان بودن آن است و در ورژن رایگان آن ویژگی‌های زیادی را نمی‌توانید ببینید.

بهترین برنامه جزوه نویسی evernote

4. برنامه یادداشت برداری Notion

برنامه یادداشت Notion یکی از بهترین برنامه های یادداشت جهت پشتیبانی از همکاری‌های تیمی است. از Notion می‌توان جهت مدیریت نوشته‌ها و اطلاعات و به نوعی ایجاد یک پایگاه اطلاعاتی استفاده کرد. این اپلیکیشن یادداشت، یک برنامه منعطف با ویژگی‌های زیاد است. شما می‌توانید از چندین قالب متنوع مانند جدول، تقویم، لیست و... که در این دفترچه یادداشت هوشمند تعبیه شده است استفاده کنید. نسخه رایگان این برنامه ویژگی‌های زیادی دارد اما تهیه اشتراک آن نیز خالی از لطف نیست.

برنامه یادداشت برداری Notion

5. برنامه جزوه نویسی Obsidian

Obsidian، بهترین برنامه برای نوشتن جزوه درسی در دانشگاه است. این اپلیکیشن در زمره منعطف ترین برنامه های نوت برداری قرار می‌گیرد و دارای قابلیت شخصی سازی با گزینه‌های قابل انتخاب متعدد است. Obsidian پیچیده‌تر و منعطف‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد ولی اگر به آن عادت کنید و با ویژگی‌های آن آشنا شوید از هیچ برنامه یادداشت دیگری نمی‌توانید استفاده کنید.

obsidian برنامه جزوه نویسی دانشگاه

6. نرم افزار یادداشت UpNote

آپ نوت، یک برنامه نوت برداری است که توسط یک تیم دو نفره ساخته شده است. این برنامه یادداشت بدون خرید اشتراک نیز ویژگی‌های بسیاری را به کاربر ارائه می‌دهد.
UpNote به نحوی می‌تواند جایگزین اورنوت باشد. در آپ نوت شما قابلیت ایجاد چک لیست، درج تصاویر و جداول، یادداشت‌های تو در تو و رمزگذاری برروی یادداشت‌های انتخابی را خواهید داشت. از نکات منفی این برنامه می‌توان به این مورد اشاره کرد که UpNote به عنوان بهترین اپ جزوه نویسی، بدون تهیه اشتراک تنها مچاز به ایجاد 50 یادداشت هستید.

نرم افزار دفترچه یادداشت گوشی

7. برنامه یادداشت برداری Bear: بهترین برنامه نوت برداری مخصوص آیفون

Bear به عنوان بهترین برنامه نوت برداری اختصاصی برای آیفون و مک شناخته شده است. این برنامه نه خیلی مبتدی است و نه خیلی پیشرفته و از طریق iCloud همگام سازی می‌شود. در این برنامه یادداشت آیفون شما انتخاب گسترده‌ای از فونت‌ها و قالب‌ها را خواهید داشت. همچنین برنامه نوت برداری Bear از برچسب برای سازماندهی متن‌های نوشته شده استفاده می‌کند.

بهترین برنامه یادداشت گوشی

8. برنامه یادداشت Google Keep

اگر ذهن شلوغی دارید و ایده‌ها به صورت تصادفی در ذهن شما می‌آید، استفاده از گوگل کیپ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. Google Keep را به عنوان یخچالی در نظر بگیرید که روی آن کلی نوت چسبانده‌اید. این برنامه یادداشت بیشتر به افرادی پیشنهاد می‌شود که به مکانی برای نوشتن سریع ایده‌هایشان نیاز دارند و ظرف چندروز آینده به سراغ آن‌ها برای سازماندهی می‌آیند و برای ماندگاری طولانی متون مناسب نیست. یکی از ویژگی‌های مثبت این برنامه سازگار بودن آن با سایر سرویس‌های گوگل مانند Gmail و Google Docs است.

بهترین اپلیکیشن یادداشت گوگل کیپ

9. برنامه یادداشت Apple Notes: بهترین نرم افزار یادداشت برداری آیفون

Apple Notes به عنوان یک برنامه یادداشت رایگان برای آیفون، به خوبی عمل کرده است. این برنامه در اوایل فوق العاده مبتدی بود و ویژگی‌های بسیار کمی داشت ولی هم اکنون، پس از گذر زمان و با بهبود مستمر خود تبدیل به یک برنامه یادداشت شایسته و مناسب شده است. اپل نوتس یک رابط کاربری ساده دارد و استفاده از آن بسیار آسان است. در چند سال گذشته این برنامه ویژگی‌هایی مانند افزودن برچسب، تصاویر، نقاشی و دست نویس با استفاده از قلم را به لیست خود اضافه کرده است و حتی می‌تواند یک نرم افزار جزوه نویسی با قلم باشد.

برنامه نوت برداری اپل

10. برنامه یادداشت HandWrite Pro & Draw: نرم افزار جزوه نویسی با قلم اندروید

این اپلیکیشن با سایر برنامه های نوت برداری معرفی شده کمی تفاوت دارد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید جزوه‌های خود را با دست بنویسید و از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنید برنامه HandWrite Pro & Draw به عنوان بهترین نرم افزار جزوه نویسی با قلم اندروید مختص شما است.

نرم افزار جزوه نویسی دانشجویان

سخن آخر

در این مطلب 10 مورد از برترین برنامه های نوت و یادداشت را به شما معرفی کردیم که هرکدام از ویژگی و قابلیت‌های منحصر به فردی برخوردارند. امیدواریم با استفاده از آن بتوانید بهترین برنامه را در راستای نیازهای خود انتخاب کنید. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

1. بهترین نرم افزار یادداشت شبیه به Evernote کدام است؟

برنامه OneNote بیشترین شباهت را به برنامه یادداشت اورنوت دارد ومزیت آن نسبت به اورنوت، رایگان بودن آن است.

2. بهترین برنامه یادداشت برای آیفون کدام است؟

برنامه Apple Notes یک برنامه بسیار مناسب برای گوشی‌های آیفون است.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.