بهترین اپلیکیشن های کاربردی اندروید


مهزاد اباذری
نظرات 0
content-main-img

با پیشرفت تکنولوژی، گوشی‌های هوشمند نیز رفته‌رفته مجهزتر شدند و امکانات قابل‌توجهی را در اختیار کاربران قرار دادند. در گذشته گوشی‌های موبایل، فقط به امکانات ساده‌ای مانند ارسال پیامک و برقراری تماس مجهز بودند؛ اما امروزه اپلیکیشن‌های مختلف، عضو جدایی‌ناپذیر گوشی‌های هوشمند و زندگی روزمره افراد شده‌اند و با وجود تعداد زیاد برنامه‌ها، پیدا کردن بهترین اپلیکیشن های کاربردی اندروید و iOS کار سختی برای کاربران شده است.

خرید و مشاهده قیمت گوشی از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

شاید بتوان گفت یکی از تفاوت‌های اصلی گوشی‌های هوشمند با فیچرفون‌ها نیز در همین قابلیت نصب اپلیکیشن های کاربردی و بسیار متنوع است. برخی از این برنامه‌ها به میزان چشمگیری امور روزمره را ساده کرده و به کاربر کمک می‌کنند تا به راحتی کارهای روزانه خود را مدیریت کند.

اگر از دارندگان گوشی‌های اندرویدی هستید، بهتر است با بهترین اپلیکیشن های کاربردی اندروید آشنا شوید تا بتوانید به فراخور نیاز خود، آن‌ها را دانلود و نصب نمایید. این برنامه‌ها از پرطرفدارترین برنامه های جهان هستند که بهتر است آن‌ها را روی گوشی خود داشته باشید.

پرطرفدارترین برنامه های اندروید

توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای موبایل، برنامه‌های مختلفی را طراحی کرده و در اختیار کاربران گوشی‌های هوشمند قرار می‌دهند. این برنامه‌ها انواع مختلفی داشته و هرکدام در یک زمینه کاربرد دارند. به عنوان مثال برخی از اپلیکیشن‌ها در حوزه آموزش زبان‌های خارجی کاربرد دارند و برخی دیگر برای بررسی آب و هوا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به‌طورکلی بعضی از این برنامه‌ها، با توجه به سطح عملکرد و کیفیت بالایی که دارند، با استقبال کاربران مواجه می‌شوند و در ردیف بهترین اپلیکیشن های اندروید قرار می‌گیرند. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌هایی مانند گوگل‌پلی، این برنامه‌ها را دانلود و نصب کنید. در ادامه لیستی از بهترین اپلیکیشن های کاربردی اندروید را گردآوری کرده‌ایم تا با آن‌ها آشنا شده و به راحتی گزینه موردنظر خود را انتخاب کنید.

1. Telegram

اپلیکیشن‌های پیام‌رسان نقش مهمی در زندگی روزمره افراد دارند. «تلگرام» یکی از پرطرفدارترین برنامه های اندروید برای ارسال پیام‌ است که در ایران کاربران بسیاری دارد. این اپلیکیشن به دلیل قابلیت‌های کاربردی و مهمی که در خود جای داده، در ردیف بهترین اپلیکیشن های کاربردی اندروید قرار گرفته است.

اپلیکیشن تلگرام
شما می‌توانید به صورت خصوصی یا در گروه‌ها با دوستان خود صحبت کرده یا تماس صوتی برقرار کنید. همچنین می‌توانید تمامی فایل‌ها، عکس‌ها و فیلم‌های خود را در قسمت Saved Message نگهداری کرده و هر زمان مایل بودید دوباره آن‌ها را روی گوشی یا کامپیوتر شخصی خود دانلود کنید. علاوه‌بر آن قابلیت‌هایی مانند مخفی کردن شماره تماس، ایجاد کانال شخصی، تشکیل گروه یا ساخت ربات‌های مختلف می‌تواند برای کاربران جذابیت داشته باشد.

دانلود اپلیکیشن Telegram‌ برای اندروید

2. WhatsApp Messenger

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های کاربردی اندروید «واتساپ» نام دارد که در سال‌های اخیر کاربران بیشتری را در ایران به خود جذب کرده است. این اپلیکیشن، رقابت سختی با تلگرام دارد و همواره در تلاش است تا با ارائه قابلیت‌های جدید و کارآمد به رقیب سرخت خود نزدیک‌تر شود. البته واتساپ تا به حال توانسته است با نمایشی قدرتمند از عملکرد خود، افراد بسیاری را با خود همراه کند.

اپلیکیشن واتسپ
پیام‌رسان واتساپ، امکان چت به صورت خصوصی، گروهی، ایجاد گروه و کانال را به کاربران می‌دهد. واتساپ به صورت رایگان در فروشگاه‌های مانند گوگل‌پلی برای کاربران اندرویدی قابل دسترس است که می‌توانید آن را نصب و راه‌اندازی کنید. با دانلود این برنامه می‌توانید پس از برقراری اینترنت با دوستان خود چت کرده یا تماس صوتی و تصویری برقرار کنید.

دانلود اپلیکیشن WhatsApp برای اندروید

3. Duolingo: Language Lessons

اپلیکیشن‌های زیادی برای یادگیری زبان توسعه داده شده‌اند که کمک می‌کنند بدون نیاز به شرکت در کلاس، زبان‌های مختلفی را فرا بگیرید. «دولینگو» یکی از بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی است که در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده و درحال حاضر کاربران بسیاری دارد.

اپلیکیشن دولینگو
با نصب این برنامه می‌توانید 103 دوره‌ی آموزش را به 40 زبان مختلف در دسترس داشته باشید و شروع به گذراندن این دوره‌ها کنید. آموزش زبان در اپلیکیشن دولینگو به صورت رایگان است اما برای دریافت برخی خدمات مانند شرکت در آزمون زبان دولینگو باید مبلغی را پرداخت کنید.
اپلیکیشن زبان دولینگو یکی از بهترین اپلیکیشن های کاربردی اندروید است که در فروشگاه گوگل‌پلی به صورت رایگان قابل دسترسی است.

دانلود اپلیکیشن Duolingo برای اندروید

4. AnyDesk Remote Desktop

یکی دیگر از بهترین برنامه های اندروید که کمک می‌کند تا بتوانید از راه دور دسکتاپ کامپیوتر را کنترل کنید «AnyDesk» است. با استفاده از این برنامه می‌توانید به کامپیوتر خود یا پرسنل شرکت دسترسی داشته باشید. این اپلیکیشن بیشتر در محیط‌های اداری کاربرد دارد و افراد می‌توانند درصورت نیاز، برخی امور را مدیریت کنند.

اپلیکیشن anydesk

یکی از قابلیت‌های جذاب AnyDesk این است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا از راه دور گوشی هوشمند خود را به کامپیوتر شخصی وصل کند. این قابلیت بیشتر برای انتقال اطلاعات از گوشی به لپ تاپ یا کامپیوتر استفاده می‌شود.

دانلود اپلیکیشن AnyDesk برای اندروید

5. Anchor

این روزها تولید پادکست و گوش دادن به آن طرفداران بسیاری پیدا کرده است. به همین دلیل اپلیکیشن های کاربردی بسیاری برای ساخت پادکست طراحی و تولید شده‌اند. یکی از بهترین برنامه های اندروید برای تولید پادکست، اپلیکیشن «Anchor» است؛ با استفاده از این برنامه به راحتی می‌توان صدا را ضبط کرده و پس از ویرایش، افزودن موسیقی و افکت صدا آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

اپلیکیشن anchor

یکی از قابلیت‌های جذاب اپلیکیشن آنکر، امکان اضافه کردن پیام‌های صوتی دریافت شده از طرف مخاطب، در پادکست است. آنکر به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های کاربردی اندروید به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به خرید تجهیزات گران‌قیمت و پیچیده‌ی ضبط صدا، پادکست خود را تولید کنید.

دانلود اپلیکیشن Anchor برای اندروید

6. Spotify: Music and Podcasts

طرفداران موسیقی حتما با محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سرویس‌های پخش موسیقی یعنی برنامه «اسپاتیفای» آشنا هستند. اگر به دنبال یکی از بهترین اپلیکیشن های کاربردی اندروید برای شنیدن موسیقی هستید، «اسپاتیفای» گزینه مناسب شما است.

اپلیکیشن اسپاتیفای

برای استفاده از اسپاتیفای ابتدا باید در این پلتفرم محبوب ثبت‌نام کنید. ساخت اکانت در اسپایفای رایگان است اما برای استفاده از برخی خدمات مانند گوش دادن آفلاین به موسیقی، لازم است تا اکانت پریمیوم داشته باشید. اسپاتیفای امکان به اشتراک‌گذاری لیست موسیقی را به کاربران خود می‌دهد که می‌توانید هم از طریق جستجوی دوستان در اپلیکیشن و هم از طریق همگام‌سازی اکانت فیسبوک، پلی‌لیست خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارید.

دانلود اپلیکیشن Spotify برای اندروید

7. YouTube

در ادامه معرفی بهترین اپلیکیشن های کاربردی اندروید به YouTube می‌رسیم؛ می‌توان گفت یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها برای مشاهده ویدئو «یوتیوب» است. این اپلیکیشن، انبوهی از ویدئوهای مختلفِ قدیمی یا ترند را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید هر زمان مایل بودید آن‌ها را مشاهده کنید. یوتیوب که از طریق وبسایت نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، امکان بارگذاری ویدئو را هم به کاربران خود می‌دهد.

اپلیکیشن یوتیوب

برای انجام این کار لازم است ابتدا اکانت خود را بسازید سپس ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. نکته جالب توجه این است که بیشتر اکانت‌ها توسط افراد عادی و نه‌چندان معروف ساخته می‌شود که منجر به کسب درآمد آن‌ها از طریق یوتیوب می‌شود و در برخی موارد شهرت بسیاری هم برای آن‌ها به همراه می‌آورد.

دانلود اپلیکیشن YouTube برای اندروید

8. Netflix

نتفلیکس یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های پخش فیلم و سریال است که فهرستی بی‌نهایت از انواع فیلم، سریال و مینی سریال را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. استفاده از نتفلیکس از طریق ثبت‌نام با ایمیل یا شماره‌تماس، همچنین وارد کردن اطلاعات اکانت پی‌پال میسر می‌شود. به این ترتیب به راحتی می‌توان در هر ساعت از شبانه‌روز به تماشای فیلم و سریال موردعلاقه خود نشست.

اپلیکیشن نتفلیکس

اما در نظر داشته باشید که برای استفاده از این سرویس، ابتدا باید اشتراک نتفلیکس را خریداری کنید که ممکن است با توجه به نرخ دلار چندان مقرون به‌صرفه نباشد. یکی از امکانات جذاب نتفلیکس امکان دانلود فیلم و سریال و مشاهده آن به صورت آفلاین است.
به این ترتیب اگر به اینترنت دسترسی نداشته باشید، می‌توانید فیلم‌هایی را که قبلا دانلود شده، مشاهده کنید.

دانلود اپلیکیشن Netflix برای اندروید

9. Lightroom Photo & Video Editor

ادوبی یکی از معروف‌ترین سازندگان نرم‌افزارهای رایانه‌ای است که برنامه‌های پرکاربردی را برای ویرایش عکس و انجام کارهای گرافیکی طراحی کرده و توسعه داده است. یکی از اپلیکیشن های کاربردی ادوبی، «Lightroom» نام دارد و بیشتر در بین افراد علاقه‌مند به عکاسی محبوب است.

اپلیکیشن لایت روم

البته طراحان گرافیک هم می‌توانند از این نرم‌افزار برای انجام کارهای گرافیکی استفاده کنند. شما می‌توانید پس از ثبت عکس، آن را با کمک Lightroom ویرایش کرده و تغییرات موردنظر خود را مانند ترکیب چند عکس با هم و روتوش را اعمال کنید.
علاوه‌بر آن می‌توانید کارهایی مانند ساخت انواع پوستر و کارت ویزیت، طراحی جلد کتاب و ساخت بنر و سربرگ را با کمک این برنامه به راحتی انجام دهید. Lightroom علاوه‌بر ویرایش عکس، امکان ذخیره و اشتراک‌گذاری تصاویر را از طریق سرویس Adobe Creative Cloud به شما می‌دهد.

دانلود اپلیکیشن Lightroom برای اندروید

10. Canva: Design, Photo & Video

Canva یک اپلیکیشن جذاب و کاربردی برای دوست‌داران کارهای گرافیکی است. برنامه Canva هم مانند اپلیکیشن Lightroom به کاربران این امکان را می‌دهد که به صورت رایگان به انجام کارهای گرافیکی مانند ساخت پوستر، لوگو، استوری اینستاگرام، پست اینستاگرام بپردازید.

اپلیکیشن کانوا
این برنامه قالب‌های مختلفی را برای ساخت این موارد در اختیار شما قرار می‌دهد که می توانید با انتخاب تم موردعلاقه خود، شروع به طراحی کنید. همچنین می‌توانید با کمک این اپلیکیشن برای اکانت یوتیوب یا وبلاگ خود بنر طراحی کنید یا پس زمینه عکس‌ها را تغییر دهید.
نکته جالب توجه امکان به اشتراک‌گذاری پست از طریق برنامه Canva به صورت زمان‌بندی‌شده است. همچنین فضای ذخیره‌سازی این برنامه هم کمک می‌کند تا تصاویر خود را به راحتی ذخیره کنید.

دانلود اپلیکیشن Canva برای اندروید

11. Video Editor & Maker - InShot

بهترین اپلیکیشن برای ویرایش عکس و ساخت ویدئو اپلیکیشن Inshot است که به راحتی می‌توانید تصاویر و ویدئوهای خود را به صورت حرفه‌ای ادیت کنید. این برنامه می‌توند جایگزین مناسبی برای افرادی باشد که به فتوشاپ مسلط نیستند و نمی‌توانند با برنامه‌های حرفه‌ای‌تر کار کنند.

اپلیکیشن اینشات
برنامه اینشات به شما این امکان را می‌دهد که کارهایی مانند ترکیب چند ویدئو، ترکیب عکس و فیلم، ویرایش نور و صدا، تغییر سرعت پخش ویدئو، ساخت گیف، اضافه کردن متن به کلیپ‌ها و انتخاب تم‌های متنوع برای ویدئو را به راحتی انجام دهید.

دانلود اپلیکیشن InShot برای اندروید

12. Snapseed

اگر به دنبال بهترین اپلیکیشن ادیت عکس هستید، «Snapseed» گزینه مناسبی برای شما است. این برنامه ابزارهای مختلف را برای ویرایش عکس در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به عنوان مثال می‌توانید رنگ‌های تصویر را تنظیم کرده و آن را روشن‌تر یا تیره‌تر کنید.

اپلیکیشن اسنپ سید

همچنین امکان چرخش تصویر، تنظیمات نوردهی، تاریک کردن گوشه‌ها، نوشتن متن روی عکس، فریم‌های مختلف، سیاه و سفید کردن عکس و استفاده از قلم‌های مختلف برای ویرایش تصویر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

با توجه به اینکه کار کردن با این اپلیکیشن بسیار ساده و راحت است و کیفیت بسیار بالایی هم برخوردار است، در دسته‌بندی بهترین اپلیکیشن های کاربردی اندروید قرار می‌گیرد.

دانلود اپلیکیشن Snapseed برای اندروید

13. Google Chrome: Fast & Secure

می‌توان گفت گوگل کروم یکی از پرطرفدارترین و بهترین اپلیکیشن های اندروید است که کاربران بسیاری از آن به عنوان مرورگر استفاده می‌کنند. این مرورگر به دلیل سرعت بالا، امنیت و کاربری آسان در ردیف بهترین اپلیکیشن های کاربردی اندروید قرار گرفته است.

اپلیکیشن گوگل کروم

از قابلیت‌های جذاب گوگل کروم می‌توان به امکان اضافه کردن اکستنشن‌های متنوع، بوکمارک سایت‌ها و پیشنهاد گزینه‌های مختلف هنگام جستجو است. این برنامه به زبان فارسی هم در دسترس است و می‌توانید زبان آن را تغییر دهید. گوگل کروم را می‌توانید روی گوشی اندرویدی به صورت رایگان از فروشگاه گوگل پلی به رایگان دانلود و نصب کنید.

دانلود اپلیکیشن Google Chrome برای اندروید

14. Google Docs

گوگل داکس یک پردازشگر مبتنی بر وب است که به کاربران این امکان را می‌دهد که به صورت آنلاین برای خود فایل ایجاد کرده و با یکدیگر به اشتراک بگذارند. این برنامه امکان ویرایش اسناد و فایل‌ها را هم به شما می‌دهد و به راحتی می‌توانید آن‌ها را مدیریت کنید.

اپلیکیشن گوگل داکس

برای استفاده از Google Docs به یک حساب گوگل نیاز دارید تا بتوانید حساب کاربری خود را ایجاد کنید. یکی از مزیت‌های استفاده از گوگل داکس دسترسی همیشگی به فایل‌ها و اسناد ایجاد شده است. به این ترتیب در هر ساعت از شبانه‌روز و از هر جایی که باشید می‌توانید آن‌ها را بررسی و مدیریت کنید.

دانلود اپلیکیشن Google Docs برای اندروید

15. Google Drive

یکی دیگر از سرویس‌های پرکاربرد گوگل که در ردیف بهترین اپلیکیشن های کاربردی اندروید هم قرار دارد، «Google Drive» است. گوگل درایو در حقیقت فضایی برای نگهداری و ذخیره اطلاعات است.

اپلیکیشن گوگل درایو

شما می‌توانید گوشی هوشمند، لپ تاپ یا تبلت خود را به گوگل درایو وصل کرده و اسناد و مدارک خود را به راحتی انتقال دهید و هر زمان مایل بودید آن‌ها را دانلود کنید. همچنین می‌توانید فایل‌های ذخیره ‌شده را با دیگران هم به اشتراک بگذارید. برای استفاده از این سرویس هم نیاز به یک اکانت گوگل دارید تا بتوانید حساب شخصی خود را در گوگل درایو ایجاد کنید.

دانلود اپلیکیشن Google Drive برای اندروید

16. Google Maps

گوگل مپ یکی از اپلیکیشن های کاربردی است که افراد بسیاری در طول روز، برای پیدا کردن آدرس از آن استفاده می‌کنند. این اپلیکیشن هم که به صورت رایگان در فروشگاه‌ گوگل‌پلی قابل دسترسی است به شما کمک می‌کند بهترین را را برای رسیدن به مقصد پیدا کنید.

اپلیکیشن گوگل مپ
همچنین می‌توانید مکان‌هایی را که قبلا رفته‌اید یا قصد دارید بروید را به لیست علاقه‌مندی‌ها اضافه کنید تا همیشه در دسترس باشند. برنامه Google Maps به شما این امکان را می‌دهد که موقعیت خود را به صورت لحظه‌ای با دیگران به اشتراک بگذارید.
یکی از قابلیت‌های جذاب اپلیکیشن گوگل مپ، امکان ذخیره‌سازی محل پارک اتومبیل است که می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

دانلود اپلیکیشن Google Maps برای اندروید

17. Waze Navigation & Live Traffic

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های کاربردی اندروید برای مسیریابی، Waze است. این اپلیکیشن کاربردی و بسیار محبوب به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند نزدیک‌ترین و خلو‌ترین مسیر را برای رسیدن به مقصد پیدا کنند. همچنین به آن‌ها نشان می‌دهد که رسیدن به مقصد چه مدت زمانی لازم است سپری شود.

اپلیکیشن ویز

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب اپلیکیشن Waze این است که در طول مسیر می‌توانند با گوش دادن به صدای راهنمای صوتی و بدون نیاز به نگاه کردن به صفحه گوشی آدرس را پیدا کنند.
تمام مسیر با جزئیات برای شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید درصورت بروز تصادف یا ایجاد ترافیک با نوشتن روی آن نقطه از مسیر نقشه، به سایر کاربران هم اطلاع دهید.

دانلود اپلیکیشن Waze برای اندروید

18. Instagram

اپلیکیشن اینستاگرام که در سراسر جهان کاربران بسیاری دارد، یکی از صدرنشینان لیست بهترین اپلیکیشن های کاربردی اندروید است. اپلیکیشن محبوب اینستاگرام، این امکان را به کاربر می‌دهد تا بتواند تصاویر و فیلم‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارد. همچنین می‌توانید با کمک این برنامه عکاسی یا فیلمبرداری کنید و آن‌ها در حساب شخصی خود پست یا استوری کنید. فیلترهای متنوعی هم برای انجام این کار در دسترس است که کاربران می‌توانند با سرچ در قسمت فیلترها انواع مختلف آن را امتحان کنند.

اپلیکیشن اینستاگرام

شما می‌توانید در قسمت «Home» تصاویر و ویدئوهای دوستان خود را مشاهده کرده و در قسمت «Explore» نیز پست‌های مرتبط با علاقه‌مندی‌های خود و پیشنهاد اینستاگرام را ببینید.
اینستاگرام امکان هشتگ‌گذاری را هم به کاربران می‌دهد که کمک می‌کند افراد بتوانند پست‌های مورد علاقه خود را پیدا کرده یا به اشتراک بگذارند.

دانلود اپلیکیشن Instagram برای اندروید

19. Evernote - Note Organizer

اگر به نوشتن یادداشت‌های روزانه خود علاقه دارید می‌توانید از اپلیکیشن Evernote استفاده کنید. Evernote به کاربر این امکان را می‌دهد تا بتوانند یادداشت‌های خود را دسته‌بندی کرده و به آن‌ها صدا یا تصویر اضافه کنند.

اپلیکیشن اورنوت

از قابلیت‌های جذاب این برنامه می‌توان به امکان ذخیره یادداشت‌های صوتی، یادآوری و مدیریت کارهای روزمره، ایجاد چک‌لیست، اسکن مدارک و نگهداری از قبض‌ها و رسیدها اشاره کرد.
نکته جالب دیگر درمورد برنامه Evernote امکان لینک کردن یادداشت‌ها به یکدیگر است که کمک می‌کند به راحتی یادداشت‌های مختلف را به یکدیگر متصل کنید.

دانلود اپلیکیشن Evernote برای اندروید

20. MyFitnessPal: Calorie Counter

اگر به دنبال راهی برای کنترل وضعیت سلامتی یا تنظیم تناسب اندام هستید، MyFitnessPal مناسب شما است. این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند که رژیم غذایی مناسب خود را دریافت کرده و به راحتی آن را پیگیری کنید.

برنامه مای فیتنس پال

همچنین در طول روز می‌توانید میزان کالری دریافت و مصرف شده را کنترل کرده و به وزن دلخواه خود برسید. در کنار رژیم غذایی، MyFitnessPal ویدئوهای آموزشی برای انجام حرکات ورزشی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد که نیاز شما را از باشگاه رفتن نیز رفع می‌کند.
برای کنترل بهتر وضعیت تغدیه می‌توانید مواد غذایی را اسکن کرده و اطلاعات مربوط به آن‌ها را از طریق بارکد وارد کرده سپس میل کنید.

دانلود اپلیکیشن MyFitnessPal برای اندروید

21. Foto Grid: Photo Collage &Grid

اگر مایل هستید از عکس‌های خود کلاژ درست کنید یا آن‌ها را ویرایش کنید، اپلیکیشن «Photo Grid» است. این اپلیکیشن یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های کاربردی اندروید است که قابلیت‌های جذابی را مانند انواع فیلتر عکس و ابزار ادیت و ویرایش در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

برنامه فوتو گرید
شما می‌توانید این برنامه را روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید و عکس‌ها و فیلم‌های خود را ادیت کنید. به عنوان مثال افکت‌های مختلف بگذارید، روی تصاویر و ویدئوها متن بنویسید، استیکر اضافه کنید و تصویر پس‌زمینه را تغییر دهید.

دانلود اپلیکیشن Foto Grid برای اندروید

22. Photo Lab Picture Editor & Art

نرم‌افزارهای ویرایش عکس از محبوب‌ترین اپلیکیشن های کاربردی اندروید هستند که افراد بسیاری از آن‌ها استفاده می‌کنند. یکی از برنامه‌هایی که اخیرا با استقبال کاربران مواجه شده برنامه «Photo Lab Picture» است که به صورت رایگان از طریق گوگل‌پلی قابل دانلود و نصب است.

برنامه فوتو لب

این برنامه فیلترهای مختلفی را برای ادیت عکس در اختیار شما قرار می‌دهد؛ به این صورت که عکس خود را بارگذاری کرده و می‌توانید آن را در قالب‌های مختلف دریافت کنید. علاوه‌بر فیلترهای متنوع، امکان اضافه کردن متن روی عکس، ساخت کلاژ یا طراحی کارت پستال با استفاده از عکس‌های خود را هم خواهید داشت.

دانلود اپلیکیشن Photo Lab برای اندروید

23. Sleep as Android: Smart alarm

اپلیکیشن Sleep as Android این امکان را به کاربر می‌دهد که به جای بیدار شدن با آلارم ساعت، با صدای پرندگان، امواج دریا و بارش باران از خواب بیدار شوند. همچنین می‌توانید هنگام خواب هم این اصدات آرامش‌بخش را گوش دهید تا خوابی آرام و دلپذیر را تجربه کنید.

برنامه sleep as android

این برنامه اطلاعات دقیقی از کیفیت خواب شما نیز ارائه می‌دهد که می‌توانید با بررسی آن‌ها کیفیت خواب و استراحت شبانه خود را بالا ببرید. Sleep as Android بهترین زمان برای بیدار شدن را با توجه به ساعت خواب تعیین می‌کند و وضعیت خواب شما را رصد می‌کند.

دانلود اپلیکیشن Sleep as Android برای اندروید

24. GO Weather - Weather app

نرم افزار «GO Weather Forecast» یکی از بهترین اپلیکیشن های اندروید در زمینه پیش‌بینی آب و هوا است که می‌توانید آن را به رایگان دانلود و نصب کنید. این برنامه آب و هوای مناطق مختلف در سراسر دنیا را برای ده روز آینده اعلام می‌کند.

اپلیکیشن go weather forecast
شما می‌توانید آن را به شکل ویجت و در اندازه‌های مختلف روی صفحه نمایش گوشی خود داشته باشید. اپلیکیشن GO Weather Forecast را باز کرده و شهر محل سکونت خود یا هر شهری که مایل هستید را انتخاب کنید تا از وضعیت آب و هوای روزهای آینده مطلع باشید.

دانلود اپلیکیشن GO Weather برای اندروید

25. Bitmoji – Your Personal Emoji

اپلیکیشن «Bitmoji» یک اپلیکیشن سرگزم‌کننده است که می‌توانید با استفاده از آن تصاویر خود را به شکل کارتونی درآورده و با دوستان خود به اشتراک بگذارید. افراد بسیاری هم از این تصاویر برای تصویر نمایه خود استفاده می‌کنند.

اپلیکیشن bitmoji

اپلیکیشن Bitmoji فیلترهای مختلفی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که می‌توانند از آن‌ها برای ساخت تصاویر متنوع استفاده کنند. نکته جالب درخصوص تصاویر ساخته شده در Bitmoji، امکان استفاده از آن‌ها در پیام‌رسان‌ها است. به این ترتیب می‌توانید از این تصاویر به عنوان استیکر هم استفاده کنید.

دانلود اپلیکیشن Bitmoji برای اندروید

26. Dropbox: Cloud Files Storage

یکی دیگر از فضاهای ذخیره‌سازی اطلاعات دراپ‌باکس است که می‌توان در آن تمام فایل‌ها، تصاویر، فیلم‌ها و پوشه‌ها را ذخیره و نگهداری کرد. یکی از ویژگی‌های «Dropbox» امکان به‌روزرسانی خودکار تمامی اطلاعات را نیز دارد که به این ترتیب خیال شما بابت بک‌اپ گرفتن از داده‌های حساس راحت خواهد شد.

برنامه dropbox

همچنین می‌توانید فایل‌های خود را با حفظ امنیت با دیگران به اشتراک بگذارید. برای استفاده از این سرویس ابتدا باید حساب کاربری خود را ایجاد کنید سپس باز 2 گیگابایت فضا که به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد استفاده کرده و اطلاعات را بارگذاری کنید. اگر این فضا برای شما کافی نبود، می‌توانید با پرداخت مبلغی پول، فضای بیشتری را برای ذخیره داده‌های خود خریداری کنید.

دانلود اپلیکیشن Dropbox برای اندروید

27. Grammarly - Writing Assistant

اپلیکیشن «Grammarly» یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای برطرف کردن ایرادات نگراشی و تایپی است. اگر در امور روزمره خود از زبان انگلیسی استفاده می‌کنید بهتر است اپلیکیشن Grammarly را دانلود و نصب کنید؛ به این ترتیب پس از تایپ کردن ایمیل‌ها، نامه‌ها و به طور کلی تمام متون می‌توانید به راحتی اشکالات را پیدا کرده و آن‌ها را تصحیح کنید.

اپلیکیشن grammarly

این برنامه علاوه‌بر ایرادات تایپی، تمامی مشکلات دستور زبان، نقطه و ویرگول‌گذاری و خوانایی متن را نیز برطرف می‌کند.

دانلود اپلیکیشن Grammarly برای اندروید

28. Asana: Work in one place

یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای مدیریت پروژه «Asana» است که کمک می‌کند تا تمام اعضای تیم به صورت هماهنگ و یکپارچه تسک‌ها را انجام دهند. شما می‌توانید تاریخ شروع و اتمام پروژه را وارد کرده و تمام جزئیات را در این اپلیکیشن مدیریت کنید.

اپلیکیشن asana

در این برنامه مشخص می‌شود که هر کدام از پرسنل در حال انجام کدام تسک هستند و هر تسک در چه مرحله‌ای قرار دارد. در این برنامه می‌توانید با اعضای تیم گفتگو کرده و به راحتی ارتباط برقرار کنید.
Asana قسمتی به نام «گزارش» دارد که در این قسمت مشخص می شود هر تسک چه اندازه پیشرفتی داشته و چه کارهایی در آن رابطه انجام شده است.

دانلود اپلیکیشن Asana برای اندروید

29. VLC for Android

اگر اهل مشاهده فیلم و سریال هستید، «VLC» بهترین اپلیکیشن پخش ویدئو است که می‌توانید به رایگان دانلود و نصب کنید. این برنامه فایل‌ها را به سرعت اجرا کرده و بسیار روان عمل می‌کند. علاوه‌بر پخش ویدئو و فایل‌های تصویری، اپلیکیشن VLC امکان پخش پادکست و موسیقی هم دارد.

اپلیکیشن vlc

همچنین می‌توانید فرمت فایل‌های خود را با این برنامه به راحتی تغییر دهید. این برنامه فراتر از یک اپلیکیشن پخش ویدئو عمل می‌کند و به عنوان مثال می‌توانید روی ویدئوی دلخواه خود افکت‌های مختلف بگذارید یا قسمتی از آن را انتخاب کرده و ذخیره کنید.
این برنامه امکان نمایش ویدئوهای یوتیوب را هم دارد که شاید گزینه‌ای کاربردی برای علاقه‌مندان به اپلیکیشن یوتیوب باشد.

دانلود اپلیکیشن VLC برای اندروید

30. Pinterest

در سال‌های اخیر اپلیکیشن «Pinterest» طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این برنامه کمک می‌کند تا بتوانید تصاویر و ویدئوهای مختلفی را با توجه به علاقه‌مندی‌های خود پیدا کرده و ذخیره یا دانلود کنید. درحقیقت پینترست انبوهی از فیلم و ویدئو را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید ساعت‌ها سرگرم شوید.

اپلیکیشن pinterest

این امکان نیز برای شما فراهم است که اکانت شخصی خود را بسازید و تصاویر موردعلاقه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. معمولا افرادی که به دنبال پیدا کردن ایده‌های خلاقانه هستند به سراغ اپلیکیشن «Pinterest» می‌روند.
اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید و هنوز موفق به نصب پینترست نشده‌اید، بهتر است سریع‌تر آن را دانلود و راه‌اندازی کنید.

دانلود اپلیکیشن Pinterest برای اندروید

سخن آخر

اپلیکیشن‌های بسیاری در فروشگاه‌های مختلف مانند گوگل‌پلی در دسترس کاربران قرار دارند. برخی از این اپلیکیشن‌ها به دلیل عملکرد عالی و کیفیت بالایی که دارند در ردیف بهترین اپلیکیشن های کاربردی قرار می‌گیرند.
به عنوان مثال اینستاگرام، واتساپ، تلگرام، پینترست و Asana از بهترین برنامه های اندروید هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه گوگل‌پلی بهترین اپلیکیشن های کاربردی اندروید را دانلود و نصب کنید.

.

سوالات متداول

بهترین اپلیکیشن های کاربردی اندروید کدام‌اند؟

برنامه‌هایی مانند تلگرام، اینستاگرم، واتساپ، یوتیوب، فوتوگرید، پرنترست، اینشات، دراپ‌باکس و گوگل کروم از بهترین اپلیکیشن های کاربردی اندروید هستند.

بهترین اپلیکیشن زبان کدام است؟

اپلیکیشن دولینگو از بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی است.

بهترین اپلیکیشن پیام رسان کدام است؟

تلگرام و واتساپ از بهترین برنامه های اندروید برای ارسال پیامک هستند.

بهترین اپلیکیشن برای ادیت عکس کدام است؟

اپلیکیشن های اینشات، فوتو گرید و اسنپ‌سید از بهترین برنامه های برای ادیت و ویرایش عکس و فیلم هستند.

 

 

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.