معرفی 6 تا از بهترین جایگزین های رایگان فوتوشاپ


سارا میرشریف
نظرات 0
content-main-img

ویرایش تصاویر و ایجاد تصاویر گرافیکی یکی از اساسی‌ترین جنبه‌های کارهای تبلیغاتی و تجاری به حساب می‌آید. یکی از ابزارهای معروف و قدرتمند در زمینه ویرایش تصاویر، Adobe Photoshop است که از اصلی‌ترین معایب استفاده از این نرم‌افزار حرفه‌ای و قدرتمند، رایگان نبودن آن به حساب می‌آید.

خرید و مشاهده قیمت روز لپ تاپ از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

با رشد روزافزون فناوری و توسعه نرم‌افزارها، در حال حاضر شما دیگر نیاز به خرید Adobe Photoshop برای ویرایش تصاویر ندارید. در این مقاله، ما شما را با 6 از بهترین جایگزین‌های رایگان برای Adobe Photoshop آشنا خواهیم کرد.

معرفی بهترین جایگزین های رایگان فوتوشاپ

ابزارهای رایگان زیادی برای ویرایش تصاویر وجود دارند که امکانات و قابلیت‌های متعددی را برای ویرایش تصاویر، طراحی گرافیکی، و ایجاد آثار هنری فراهم می‌کنند. از بهترین برنامه های رایگان ادیت تصاویر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. برنامه GIMP

نرم افزار GIMP یک نرم‌افزار ویرایش تصویر رایگان و متن‌باز است که ویژگی‌های گسترده‌ای برای ویرایش تصاویر، طراحی گرافیکی، ایجاد تصاویر و ترکیب عکس‌ها را به کاربر ارائه می‌دهد. GIMP برای سیستم‌عامل‌های مختلف از جمله Linux، Windows، macOS و BSD در دسترس است.

gimp

GIMP مجموعه‌ای گسترده‌ای از فرمت‌های تصویری از جمله JPEG، PNG، TIFF، GIF، PSD و غیره پشتیبانی می‌کند. همچنین به کمک این برنامه شما می‌توانید با استفاده از لایه‌های اصولی‌تر و بهتر، تصاویر خود را ویرایش کنید و عناصر مختلف را به صورت مستقل مدیریت کنید.

برنامه GIMP دارای مجموعه‌ای از فیلترها و افکت‌های متنوع است که به شما امکان ایجاد تصاویر خاص را می‌دهد. این برنامه ابزارهایی برای رسم و طراحی داخلی دارد که به طراحان گرافیکی و هنرمندان کمک زیادی می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از افزونه‌ها و اسکریپت‌ها، قابلیت‌های GIMP را گسترش دهید و برنامه را با نیازهای خود سفارشی‌سازی کنید.

با توجه به ویژگی‌های گسترده‌ای که GIMP ارائه می‌دهد و معرفی آن به عنوان یک جایگزین رایگان برای Adobe Photoshop، این نرم‌افزار یک گزینه عالی برای افرادی است که به دنبال یک ابزار حرفه‌ای برای ویرایش تصاویر هستند، اما نمی‌خواهند هزینه‌های نسخه‌های تجاری را پرداخت کنند.

2. برنامه Paint.NET

Paint.NET یک نرم‌افزار ویرایش تصاویر رایگان برای سیستم‌عامل ویندوز با رابط کاربری ساده و کاربر پسند است که ابزارهای متعددی برای ویرایش تصاویر به کاربر ارائه می‌دهد.Paint.NET به کاربران کمک می‌کند تا تصاویر را به راحتی ویرایش کرده و تنظیمات مختلفی از جمله تغییر اندازه، قرار دادن لایه‌ها، تنظیم رنگ و کنتراست، حذف عناصر ناخواسته و غیره را به راحتی انجام دهند.

Paint.NET

این برنامه دارای تاریخچه ویرایش است که به شما امکان می‌دهد تا بتوانید تصویر را پس از تغییرات به نسخه اولیه برگردانید؛ همچنین این برنامه از فرمت‌های مختلفی از جمله JPEG، PNG، BMP، TIFF و غیره پشتیبانی می‌کند که این ویژگی برای طراحان گرافیکی بسیار کمک کننده است.

3. برنامه Apple Photos

Apple Photos، یک اپلیکیشن مدیریت و ویرایش تصاویر است که توسط Apple برای دستگاه‌های iOS و macOS توسعه و ارائه شده. این برنامه به شما امکان می‌دهد تصاویر و ویدیوهای خود را به‌صورت سازماندهی شده مدیریت کرده، آنها را ویرایش کنید و به اشتراک بگذارید.

شما می‌توانید در این نرم افزار مجموعه‌ای از تصاویر و ویدیوهای خود را به صورت سازماندهی شده، مدیریت کنید. همچنین Apple Photos دارای ابزارهای ویرایش تصاویر متنوعی است که به شما امکان می‌دهد تصاویر را با تنظیم رنگ، کنتراست، سطح نوری و تنظیمات دیگر ویرایش کنید.

Apple Photos

شما می‌توانید تصاویر و ویدیوهای خود را این نرم افزار از طریق پیام‌رسان‌ها مثل iMessage یا شبکه‌های اجتماعی دیگر با دیگران به اشتراک بگذارید. Apple Photos به صورت خودکار تصاویر و ویدیوهای شما را در iCloud ذخیره می‌کند. این برنامه دارای قابلیت شناسایی چهره‌ها و اشیا در تصاویر است و به شما امکان می‌دهد به سرعت به عکس‌ها با فراهم آوردن دسترسی به تصاویر مرتبط با چهره‌ها دست پیدا کنید. در مجموع اگر دارای دستگاه‌های Apple مثل iPhone، iPad یا Mac هستید، Apple Photos یک ابزار قدرتمند برای مدیریت و ویرایش تصاویر و ویدیوها به حساب می‌آید.

4. برنامه Windows Photos

برنامه Windows Photos یک برنامه مدیریت و ویرایش تصاویر است که به طور پیش‌فرض در سیستم‌عامل ویندوز 10 و نسخه‌های دیگر ویندوز وجود دارد. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویر و ویدیوهای خود را مشاهده، مدیریت، ویرایش و به اشتراک بگذارند.

Windows Photos

Windows Photos دارای ابزارهای ساده و پیشرفته‌ای برای ویرایش تصاویر است. شما می‌توانید تنظیمات مختلفی از جمله تغییر اندازه، برش، روشنایی، کنتراست و تنظیمات دیگر را روی تصاویر اعمال کنید. شما می‌توانید در این برنامه، تصاویر، ویدیوها و حتی نتایج کارهایتان را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید؛ همچنین Windows Photos به شما امکان می‌دهد تا تصاویر خود را به راحتی در OneDrive ذخیره کرده و آنها را با دستگاه‌های دیگر همگام‌سازی کنید. این برنامه از تکنولوژی شناسایی چهره برای شناسایی افراد در تصاویر استفاده می‌کند و به شما امکان می‌دهد تصاویر را بر اساس افراد دسته بندی و مدیریت کنید.

5. برنامه Pixlr

Pixlr یک نرم‌افزار ویرایش تصویر آنلاین برای سیستم‌عامل‌های مختلف است. این برنامه به شما امکان می‌دهد تصاویر و مدارک گرافیکی را به آسانی ویرایش کنید. برنامه Pixlr ابزارهای متعددی برای ویرایش تصاویر برای تغییر اندازه، برش، تنظیم رنگ و کنتراست، حذف عناصر ناخواسته و ترتیب‌دهی لایه‌ها به کاربر ارائه می‌دهد.

Pixlr

این برنامه دارای مجموعه‌ای از فیلترها و افکت‌های بصری است که به شما امکان می‌دهد تصاویر خود را به طور ویژه‌ای اصلاح و ادیت کنید. شما می‌توانید در این برنامه با استفاده از لایه‌ها تصاویر خود را به صورت مستقل مدیریت کنید و عناصر مختلف را به صورت مجزا کنترل کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های این برنامه، پشتیبانی از فرمت‌های مختلف است؛Pixlr از فرمت‌های تصویری مختلفی مانند JPEG، PNG، GIF و PSD پشتیبانی می‌کند که این ویژگی به طراحان گرافیکی کمک زیادی می‌کند.

6. برنامه Sumopaint و Sumophoto

 SumoPaint و SumoPhoto دو نرم‌افزار ویرایش تصویر و گرافیک هستند که توسط Sumo Limited توسعه داده شده‌اند. این دو برنامه ابزارهای مفید و متنوعی برای ویرایش و ساخت تصاویر گرافیکی ارائه می‌دهند و به کاربران امکان می‌دهند تصاویر خود را ویرایش کرده و طراحی‌های خلاقانه ایجاد کنند.

SumoPaint یک نرم‌افزار ویرایش تصویر آنلاین است که به شما امکان می‌دهد تصاویر را در مرورگر ویرایش کنید. شما می‌توانید در این برنامه با استفاده از لایه‌ها و ماسک‌ها تصاویر را به صورت مستقل مدیریت کنید. SumoPaint از فرمت‌های تصویری معمولی مانند JPEG، PNG و GIF پشتیبانی می‌کند.

SumoPaint

نرم افزار Sumo Photo نیز یک نرم‌افزار ویرایش تصویر است که به طور خاص برای مدیریت و ویرایش عکس‌های دیجیتال دوربین‌های عکاسی ساخته شده است. این برنامه به شما امکان می‌دهد تصاویر را مشاهده و مدیریت کنید؛ همچنین این برنامه دارای ابزارهای ویرایش تصویر است که به شما امکان می‌دهد تنظیمات مختلفی از جمله تغییر رنگ و کنتراست را به تصاویر اعمال کنید.

SumoPhoto قابلیت دریافت و ویرایش تصاویر مستقیماً از دوربین‌ها و دستگاه‌های عکاسی دیجیتال را دارا است. در مجموع هر دو برنامه SumoPaint و Sumo Photo ابزارهای مفیدی برای ویرایش تصاویر و گرافیک هستند. اگر به دنبال یک راه حل آنلاین یا نصب‌شده برای ویرایش تصاویر هستید، ممکن است این برنامه‌ها گزینه‌های مناسبی باشند.

سخن آخر

در این مقاله به معرفی 6 از بهترین جایگزین‌های رایگان برای Adobe Photoshop پرداختیم. این نرم‌افزارها ابزارهای مفیدی برای ویرایش تصاویر، طراحی گرافیکی و تولید محتوای بصری ارائه می‌دهند. اگر شما به دنبال راهکارهای رایگان برای انجام پروژه‌های خود در زمینه‌های مختلفی از جمله ویرایش تصاویر، طراحی وب، طراحی گرافیکی و موارد مشابه هستید، این نرم‌افزارها ممکن است برای شما مناسب باشند.

پرسش‌های متداول

آیا GIMP به خوبی فتوشاپ است؟

نرم افزار Gimp یکی از نرم افزارهای حرفه‌ای برای ویرایش تصاویری است که می‌تواند جایگزین خوبی برای فتوشاپ به حساب بیاید؛ اما هنوز هم بسیاری از طراحان گرافیک، Photoshop را به این نرم افزار ترجیح می‌دهند.

آیا Pixlr رایگان است؟

بله؛ نسخه رایگان Pixlr با بیش از 500000 گرافیک (وکتور، آیکون، فیلم، عکس) موجود است؛ اما شما می توانید با پرداخت هزینه از قابلیت های دیگر این برنامه استفاده کنید.

بهترین جایگزین فتوشاپ برای سیستم عامل مک کدام است؟

Apple Photos یکی از گزینه‌های مناسب جایگزین فتوشاپ برای سیستم عامل مک به حساب می‌آید که دارای ابزارهای کاربردی برای ویرایش تصاویر گرافیکی است.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.