راهنمای خرید قاب گوشی سامسونگ


سارا میرشریف
نظرات 0
content-main-img

در حال حاضر گوشی‌های هوشمند سامسونگ با متریال فلز یا شیشه تولید می‌شوند که هر کدام از این متریال ضعف‌هایی دارند و باید به کمک لوازمی همچون گلس و قاب گوشی از بدنه گوشی محافظت کرد. قاب گوشی یکی از لوازم جانبی کاربردی است که می‌تواند از بدنه یا حتی از صفحه نمایش گوشی در برابر ضربه، فشار و سایر موارد محافظت می‌کند.

خرید و مشاهده قیمت گوشی در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

در زمان خرید قاب گوشی سامسونگ، اکثر کاربران تنها به ظاهر و قیمت قاب توجه می‌کنند اما فاکتورهای دیگری است که باید در خرید قاب گوشی به آن‌ها توجه کرد. در این مقاله  با ما همراه باشید تا به معرفی سایر نکات مهم برای خرید بهترین قاب گوشی سامسونگ بپردازیم.

خرید قاب گوشی سامسونگ

نکات مهم در خرید قاب گوشی سامسونگ

خرید قاب گوشی سامسونگ، یکی از اولین اقداماتی است که معمولاً باید پس از خرید گوشی آن را انجام داد. در بازار انواع و اقسام قاب‌های گوشی موجود هستند که تنوع بالای این محصولات، خرید قاب گوشی را سخت‌تر می‌کند. حال در ادامه به مهم‌ترین نکاتی که باید در خرید قاب گوشی سامسونگ به آن توجه کرد، می‌پردازیم:

1. مطابقت قاب با مدل گوشی: در زمان خرید قاب گوشی، اطمینان حاصل کنید که قاب گوشی خریداری شده با مدل گوشی سامسونگ شما مطابقت داشته باشد. مطابقت قاب با مدل گوشی برای دسترسی به پورت‌ها، دکمه‌ها و دوربین‌ها ضروری است و علاوه بر این موارد، از گوشی محافظت بیشتری می‌کند.

2. متریال قاب گوشی: به طور کلی قاب‌های موجود در بازار از متریال مختلفی مانند: پلاستیک سخت، سیلیکون، چرم و غیره ساخته شده‌اند. هر کدام از این قاب‌ها دارای مزایا و معایب مختص به خود هستند. در مجموع قاب‌های سیلیکونی گزینه‌های مقرون به‌صرفه‌تر و متنوع‌تر و قاب‌های چرمی جزء محصولات زیباتر به حساب می‌آیند.

3. ضخامت و وزن قاب: قاب گوشی که قصد خرید آن را دارید، نباید وزن و ضخامت گوشی را افزایش دهد؛ زیرا این موضوع حمل و جا‌به‌جایی گوشی را سخت می‌کند.

4. محافظت از صفحه نمایش: شاید این موضوع کمی عجیب باشد؛ اما یک قاب گوشی با کیفیت باید بتواند حتی از صفحه نمایش گوشی به خوبی مراقبت کند.

5. طراحی و استایل قاب گوشی: همان‌طور که می‌دانید تنوع طرحی و رنگی قاب‌های گوشی سامسونگ بسیار زیاد است. برای خرید قاب گوشی سعی کنید قابی را انتخاب کنید که با رنگ گوشی شما همخوانی داشته باشد و ترجیحاً از خرید قاب‌های گوشی با طراحی شلوغ بپرهیزید.

6. قابلیت انعطاف: برخی از قاب‌ها انعطاف‌پذیری بالایی دارند که این مورد نصب و خارج کردن قاب را آسان می‌کند. هرچقدر قاب انعطاف پذیری بالاتری داشته باشد می‌تواند در شرایط گوناگون از بدنه گوشی محافظت بیشتری نماید.

7. عدم تأثیر در حساسیت سنسورهای گوشی: در زمان خرید قاب گوشی سامسونگ حتماً اطمینان حاصل کنید که قاب به صورت کامل روی سنسورهای گوشی تأثیر نگذارد.

8. محافظت از دوربین: قاب گوشی مناسب باید بتوانند به خوبی از دوربین گوشی در برابر ضربه، خط و خش و غیره محافظت کند.

9. توجه به امکان شارژ بی‌سیم: اگر قصد استفاده از شارژ بی‌سیم دارید، سعی کنید به سراغ قابی بروید که امکان شارژ بی سیم را فراهم می‌کند.

نکات خرید قاب گوشی سامسونگ

معرفی انواع قاب‌های گوشی سامسونگ


1. قاب‌های شفاف: این نوع از قاب‌ها از مواد شفاف پلاستیکی ساخته شده‌اند و می‌توانند از بدنه گوشی به خوبی محافظت کنند. از معایب این نوع قاب‌ها، تغییر رنگ آن با گذر زمان است.

2. قاب‌های ضد‌ضربه: این نوع قاب‌ها با استفاده از مواد مقاومی مانند پلاستیک تقویت شده یا سیلیکون ساخته شده‌اند، همچنین این قاب‌ها می‌توانند به خوبی از گوشی در برابر ضربه و سقوط محافظت کنند. از مزایای این نوع قاب‌ها می‌شود به تنوع بالا و قیمت مناسب آن‌ها اشاره کرد.

خرید و مشاهده قیمت گوشی سامسونگ در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

3. قاب‌های چرمی و فلزی: این نوع قاب‌ها اغلب از متریال چرم طبیعی یا فلزی ساخته می‌شوند و به گوشی ظاهری شیک می‌بخشند. از معایب این نوع قاب‌ها می‌توان به قیمت بالای آن‌ها اشاره کرد.

4. قاب‌های کیف پولی: این قاب‌ها به شما امکان می‌دهند کارت‌های اعتباری خود را در کنار گوشی موبایل به راحتی حمل کنید. علاوه بر این، قاب‌های کیف پولی می‌توانند از صفحه نمایش گوشی سامسونگ نیز به خوبی محافظت می‌کنند.

5. قاب‌های پلاستیک سخت: این نوع قاب‌ها همان‌طور که از نامشان مشخص است، از پلاستیک سخت و غیر قابل انعطاف ساخته شده‌اند و می‌توانند بدون افزودن وزن و حجم گوشی به خوبی از آن‌ها محافظت کنند.

انواع قاب گوشی سامسونگ

6. قاب‌های ضدآب و گردوغبار: این نوع قاب‌ها مخصوص محافظت در مقابل آب، گردوغبار و شرایط محیطی خاص هستند. اگر شما از گوشی خود در شرایط سخت استفاده می‌کنید، خرید این نوع قاب را به شما توصیه می‌کنیم.

7. قاب‌های طرح دار: یکی از پر فروش‌ترین نوع قاب گوشی، قاب‌های طرح دار هستند. شما می‌توانید با توجه به سلیقه، استایل و رنگ گوشی سامسونگ یک قاب با طرح متناسب را انتخاب و آن را خریداری کنید.

8. قاب‌های با قابلیت شارژ بی‌سیم: این نوع قاب‌ها از اکسسوری مخصوصی برای شارژ بی‌سیم گوشی بهره‌مند هستند.  در حال حاضر استفاده از این نوع قاب در بین کاربران زیاد مرسوم نیست.

9. قاب‌های دو طرفه: برخی از قاب‌ها دارای دو بخش هستند که به طور جداگانه به گوشی وصل می‌شوند و حفاظت از هر دو طرف گوشی را فراهم می‌کنند.

همچنین، قاب‌ها در انواع و اشکال دیگر نیز وجود دارند. انتخاب نوع قاب به ویژگی‌ها و نیازهای شما بستگی دارد، از جمله سطح حفاظت مورد نیاز، استفاده از ویژگی‌های خاص، و طراحی کلی که دوست دارید.

سخن آخر

در مقاله راهنمای خرید قاب گوشی سامسونگ سعی کردیم تمامی موارد مهمی که باید در انتخاب و خرید قاب مناسب گوشی‌های سامسونگ به آن توجه کنید را معرفی کنیم. اگر مقاله بالا را مطالعه کرده‌اید، خوشحال می‌شویم نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌ های متداول

قاب گوشی از جنس پلاستیک سخت بهتر است یا سیلیکونی؟

قاب‌های گوشی از جنس پلاستیک سخت می‌توانند محافظت بیشتری از گوشی در برابر ضربه‌های مستقیم و خراش داشته باشند. قاب‌های سیلیکونی یکی از گزینه‌های فوق‌العاده برای محافظت از گوشی در برابر مواد شیمیایی و آب به حساب می‌آیند.

بهترین متریال برای قاب گوشی چیست؟

قاب‌های موبایل پلی کربنات و TPU پلی کربنات سخت یکی از بهترین گزینه‌ها هستند که از گوشی در برابر شرایط مختلف مانند: ضربه، خراش و غیره محافظت می‌کند.

قاب گوشی سیلیکونی بهتر است یا چرمی؟

قاب‌های سیلیکونی می‌توانند گوشی را در برابر ضربه و مواد شیمیایی محافظت کنند؛ اما قاب‌های چرمی، دوام کمتری دارند و از گوشی نمی‌توانند به خوبی در برابر خراش محافظت کنند. با این حال قاب‌های سیلیکونی از نظر ظاهر جذابیت کمتری نسبت به قاب‌های چرمی دارند.

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.