مقایسه انواع گلس محافظ صفحه نمایش


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

حتما برای شما هم پیش آمده است که با یک لحظه غفلت، گوشی از دستتان رها شده و صفحه نمایش آن آسیب ببیند. با توجه به هزینه بالای تعویض صفحه نمایش، کاربران ترجیح می دهند تا از یک گلس محافظ صفحه نمایش استفاده کنند.

خرید و مشاهده لیست قیمت گلس گوشی در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

انتخاب گلس بادوام و مرغوب با توجه به فروش کالاهای تقلبی و بی‌کیفیت در بازار ممکن است کمی دشوار به نظر برسد؛ اما خرید گلس نشکن کار چندان پیچیده ای نیست. در مقاله پیش‌رو قصد داریم به مقایسه انواع گلس محافظ صفحه نمایش بپردازیم. اگر شما هم قصد خرید محافظ صفحه گوشی دارید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

گلس محافظ گوشی چیست؟

یکی از رایج ترین اتفاق ها برای دارندگان گوشی‌های هوشمند، آسیب دیدن صفحه نمایش آن است. برای جلوگیری از این اتفاق افراد هنگام خرید گوشی یک لایه محافظ نیز خریداری می‌کنند. این لایه صفحه نمایش گوشی را از ضربه خوردن، خط و خش و نفوذ قطرات آب حفظ می‌کند.

البته گلس محافظ صفحه نمایش پس از مدتی کیفیت خود را از دست داده و نیاز به تعویض داشته باشد. به همین جهت بهتر است گلسی را خریداری کنید که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و دیرتر نیاز به تعویض داشته باشد. هرچه کیفیت گلس بالاتر باشد، صفحه نمایش گوشی دیرتر خراب می‌شود.

انواع گلس محافظ گوشی

گلس محافظ صفحه نمایش گوشی انواع مختلفی دارد که می توانید با توجه به بودجه و مدل گوشی خود یکی از آن ها را انتخاب و خریداری کنید. در ادامه قصد داریم انواع گلس صفحه نمایش را به اختصار معرفی کنیم:

1. گلس شیشه ای

یکی از انواع پرطرفدار گلس محافظ صفحه نمایش، گلس شیشه‌ای است. این محافظ از جنس شیشه است و با توجه به اینکه نسبتا ضخیم است به خوبی می‌تواند از صفحه نمایش گوشی محافظت کند. البته این نکته تا زمانی صدق می‌کند که محافظ شیشه‌ای صفحه نمایش آسیب نبیند. شکستن گلس شیشه‌ای می‌تواند به صفحه نمایش گوشی نیز آسیب بزند و حتی دست کاربر را نیز خراش بدهد.

گلس محافظ شیشه ای

نکته مهمی که هنگام خرید این نوع از محافظ صفحه نمایش باید بدانید این است که این گلس ها امکان استفاده مجدد را نداند و با یک بار استفاده باید آن را دور بی‌اندازید. نکته منفی دیگری که در رابطه با این نوع گلس می‌توان به آن اشاره کرد، بازتاب نور توسط آن است. به این ترتیب مشاهده صفحه نمایش گوشی در فضای باز برای کاربر دشوار شده و امکان مشاهده کار کردن با گوشی را نخواهند داشت.

2. گلس سرامیکی

یکی از بهترین و پرکاربردترین انواع گلس محافظ صفحه نمایش، گلس سرامیکی است. علت پراستفاده بودن این نوع گلس، قدرت بالای آنها در حفاظت از صفحه نمایش است. گلس سرامیکی به خوبی می‌تواند صفحه گوشی را از ایجاد خط و خش حفظ کرده و جلوی آسیب دیدن از ضربات را بگیرد.

برخلاف گلس‌های محافظ شیشه‌ای، گلس‌های سرامیکی ضدضربه و نشکن هستند و به راحتی آسیب نمی‌بینند. این گلس در مدل‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود و برای تمام مدل‌های گوشی در دسترس است. گلس های سرامیکی مقاوم و شفاف، با انعطاف‌پذیری بالا بهترین انتخاب برای حفاظت از گوشی‌های موبایل هستند.

گلس محافظ سرامیکی

3. گلس تمپرد (حرارت دیده)

در ادامه مقاله مقایسه انواع گلس محافظ صفحه نمایش به گلس های تمپرد می‌رسیم. این مدل گلس هم درحقیقت از شیشه ساخته شده، اما فرآیند ساخت آن کمی متفاوت است. این گلس‌ها ابتدا حرارت داده شده و پس از آن خنک می‌شوند. به این ترتیب با تحمل دمای سرد و گرم بسیار بالا، گلس تمپرد از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می‌شود.

گلس تمپرد (حرارت دیده)

یکی از ویژگی‌های این نوع گلس ها این است که اثر انگشت روی آن ها باقی نمی‌ماند و از وضوح تصویر بسیار بالایی نیز برخوردارند. گلس محافظ تمپرد به خوبی بازتاب نور خورشید را گرفته و این امکان را به کاربر می‌دهد که به راحتی بتواند گوشی موبایل خود را زیر نور خورشید و در فضای باز نیز بررسی کند. درنهایت اگر به دنبال یک گلس محافظ صفحه نمایش با مقاومت بالا و قیمت مناسب هستید، گلس تمپرد بهترین گزینه برای شما است.

4. گلس TPU

یکی دیگر از انواع محافظ صفحه نمایش، گلس TPU نام دارد که بسیار محکم و بادوام است. اگر احتمال ضربه خوردن گوشی موبایل شما زیاد است و یا گوشی زیاد از دستتان به زمین پرتاب می‌شود، گلس محافظ صفحه نمایش TPU بهترین گزینه برای شما است.

گلس TPU یا همان پلی یورتان از پلاستیک پلیمری ساخته شده است. برخلاف گلس شیشه ای، این گلس در اثر ضربه تکه تکه نمی‌شود و در برابر خط و خش نیز مقاوم است. با توجه به مواد سازنده گلس پلی یورتان، نرمی آن را روی صفحه نمایش گوشی احساس خواهید کرد.

گلس محافظ TPU

البته نکته منفی در خصوص گلس صفحه نمایش TPU این است که پس از مدتی از شفافیت آن کاسته شده و رو به کدر شدن می رود. این اتفاق سبب کاهش وضوح تصویر در صفحه نمایش نیز می‌شود. نکته مثبتی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که گلس پلی یورتان لکه و اثر انگشت را روی خود نگه نمی‌دارد و نیازی به تمیز کردن مداوم صفحه نمایش گوشی نخواهید داشت. از طرفی گلس TPU دارای چسبندگی بالایی است و به راحتی از روی صفحه نمایش جدا نمی‌شود. این گلس از قیمت مناسبی برخوردار است و به راحتی می‌توانید آن را تهیه کنید.

5. گلس پرایوسی

یکی از جدیدترین انواع گلس محافظ صفحه نمایش، گلس های پرایوسی هستند. همانطور که از نام این گلس هم پیداست، گلس پرایوسی مناسب افرادی است که می‌خواهند حریم خصوصی خود را حفظ کرده و کسی نتواند صفحه نمایش گوشی آن ها را مشاهده کند.

گلس پرایوسی در مدل‌های مختلفی تولید و روانه بازار شده است. تنوع این محصول در زوایای مختلفی است که صفحه نمایش را برای دیگران غیرقابل رویت می‌کند؛ به عنوان مثال اگر گلس پرایوسی 45 درجه را انتخاب و خریداری کنید، دیگر در این زاویه کسی قادر نخواهد بود صفحه گوشی شما را مشاهده کند.

گلس محافظ شیشه‌ای

مقایسه انواع گلس محافظ صفحه نمایش

پس از آشنایی مختصر با انواع گلس محافظ صفحه نمایش، بهتر است به مقایسه آن‌ها با یکدیگر بپردازیم و ببینیم کدام گزینه می‌تواند انتخاب بهتری برای گوشی موبایل باشد؟ هر یک از گلس های معرفی شده می‌توانند انتخاب مناسبی برای صفحه نمایش گوشی باشند. البته در نظر داشته باشید که با توجه به کیفیات گوناگون گلس های محافظ، نحوه استفاده شما از گوشی موبایل هم در سالم ماندن این محصولات و بالا بردن عمر مفید آن‌ها تاثیر به‌سزایی دارد.

به طورکلی گلس های شیشه‌ای در بین موارد گفته شده کمترین استحکام را دارد و نمی‌توان آن‌ها را به عنوان یک محافظ مقاوم درنظر گرفت. اما گلس های سرامیکی و تمپرد برخلاف گلس شیشه ای در برابر ضربه مقاوم بوده و جلوی ایجاد خط و خش روی صفحه نمایش گوشی را می‌گیرد.

اگر فکر می‌کنید ممکن است در طول روز گوشی شما در معرض آسیب دیدن باشد، به عنوان مثال در یک محیط صنعتی کار می‌کنید و این احتمال را می‌دهید که جسمی سختی با گوشی برخورد کند، بهتر است به سراغ گلس های TPU بروید. این گلس ها بسیار سخت و مقاوم بوده و می‌توانند گزینه مناسبی برای شما باشند.

گلس های شیشه ای با توجه به مواد سازنده اصلا انتخاب خوبی برای این افراد نیستند. این گلس ها پس از شکستن تکه تکه شده و ممکن است به دست کاربر آسیب بزنند. گلس تمپرد برعکس گلس شیشه‌ای بازتاب نور خورشید را گرفته و از تیره شدن صفحه نمایش گوشی جلوگیری می‌کند. به این ترتیب به راحتی می‌توان گوشی را حتی زیر نور خورشید نیز مشاهده کرد. اما با داشتن گلس شیشه‌ای بررسی گوشی موبایل زیر نور خورشید برای افراد دشوار خواهد شد.

آیا برداشتن محافظ صفحه بی خطر است؟

اگر گلس محافظ صفحه نمایش آسیب دیده و ترک خورده، بهتر است آن را تعویض کنید. جدا کردن گلس محافظ معمولا آسیبی به صفحه نمایش آن وارد نمی‌کند. با این حال برای برداشتن گلس بهتر است مراقب باشید و با احتیاط آن را جدا کنید تا به صفحه نمایش آسیب نزنید.

برای انجام این کار ابتدا گوشی را خاموش کرده و با استفاده از یک کارت اعتباری و یا ناخن، به آرامی آن را از گوشه صفحه بلند کرده و از روی صفحه نمایش جدا کنید. پس از آن می‌توانید گلس محافظ جدید را روی صفحه نمایش گوشی قرار دهید.

سخن آخر

در این مقاله به معرفی و مقایسه انواع گلس محافظ صفحه نمایش پرداختیم. گلس محافظ صفحه نمایش در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود. هریک از ای گلس ها کیفیت و دوام متفاوتی دارند و می توانید با توجه به بودجه و مدل گوشی خود یکی از آن ها را انتخاب و خریداری کنید.

در بین گلس های موجود در بازار گلس محافظ TPU گزینه ای بادوام و مقاوم است که احتمال آسیب دیدن گوشی شما را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد. اگر هم به دنبال یک گلس هستید که علاوه بر حفاظت از صفحه نمایش حریم شخصی شما را نیز تامین کند، باید به سراغ گلس پرایوسی Privacy بروید.

سوالات متداول

گلس محافظ صفحه نمایش چیست؟

گلس صفحه نمایش لایه‌ای نازک و سفاف است که روی صفحه نمایش کوشی قرار می‌گیرد تا از ایجاد آسیب  خط و خش روی آن جلوگیری کند.

کدام محافظ صفحه نمایش موبایل ضد ضربه است؟

گلس های سرامیکی و تمپرد از جمله گلس‌های ضدضربه هستند که درصورت ضربه خوردن گوشی از اسیب دیدن آن جلوگیری می‌کنند.

گلس گوشی سرامیکی چه ویژگی هایی دارد؟

گلس گوشی سرامیکی مقاوم، نشکن، شفاف و ضدضربه است. این گلس ها از انعضاف‌پذیری بالایی هم برخوردارند.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.