روش های رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام


زهرا طریقتی ثانی
نظرات 0
content-main-img
اینستاگرام، شبکه اجتماعی پر مخاطبی است که رقابت در آن بسیار است. هر چه محتوای پیج جذاب‌تر باشد مخاطب آن بیشتر است. یکی از روش‌های جذابیت پست‌های اینستاگرام افزودن موسیقی به آن‌هاست که گاهی با توجه به قانون کپی رایت به مشکل برمی‌خورد. در این مقاله به بررسی روش های رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام می‌پردازیم.

پس از گذراندن یک روز خیلی فوق العاده با دوستان و یا خانواده خود، می‌خواهید عکس‌ها و فیلم‌هایی که گرفته‌اید را در شبکه اجتماعی اینستاگرام به اشتراک بگذارید. با برنامه‌های ادیت ویدیو روی کلیپ خود آهنگ مورد علاقه‌تان را می‌گذارید و آن را پست می‌گذارید. بعد از مدتی متوجه می‌شوید که اینستاگرام پست شما را حذف کرده است و اخطار کپی رایت داده است!!! در ادامه این مطلب برای جلوگیری از بروز مجدد این خطا، به روش های رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام می‌پردازیم.

آموزش رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام

کپی رایت موزیک در اینستاگرام به چه معنی است؟

کپی رایت به طور کلی نوعی حق مالکیت معنوی است. شخصی که یک اثر را را خلق می‌کند یا مثلا شعری را می‌نویسد، حقوق انحصاری برای کپی، انتشار، اجرای عمومی و… آن برای صاحب اثر است و فقط خود صاحب اثر می‌تواند از مزایای آن استفاده کند. 
در مورد موسیقی نیز همین قانون به کار برده می‌شود. یک خواننده و یا آهنگساز می‌تواند برای آثار خود حق کپی رایت بگیرد. اینستاگرام از قانون کپی رایت موسیقی جهت حمایت از زحمات این افراد استفاده می‌کند و فعالیت‌های غیر مجاز را توسط دیگران ممنوع می‌کند.

رفع مشکلی کپی رایت اهنگ در اینستا

اینستاگرام با استفاده از یک سیستم خودکار، محتواهای دارای حق کپی رایت را در پست‌ها، ریلز، استوری و یا حتی لایو را تشخیص می‌دهد. این سیستم خودکار عاری از خطا نیست اما در هر صورت، اگر اینستا تشخیص دهد پستی قانون کپی رایت موسیقی را نقض کرده است، آن پست را حذف می‌کند.
قانون کپی رایت اینستا جدیدا کمی بهبود یافته است. اگر شما از موزیک دارای حق کپی رایت در اینستاگرام استفاده کنید 3 اتفاق زیر ممکن است بیفتد.

  1. پست شما در اینستاگرام بی‌صدا (Mute) شود.
  2. اگر در لایو اینستا در حال پخش این نوع از موسیقی‎‌ها باشید، اینستاگرام به شما پیامی مبنی بر قطع آن میفرستد.
  3. ممکن است اینستاگرام پست شما را به طور کلی حذف کند و پیام زیر را مشاهده کنید.

پاک شدن پست اینستا به علت کپی رایت

رفع مشکل کپی رایت، نیز می‌تواند باعث رفع مشکل موسیقی اینستاگرام در منطقه شما در دسترس نیست شود. در ادامه روش های حل مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام را مشاهده می‌کنید. 

1. نام صاحب اثر را ذکر کنید.

یکی از روش های رفع مشکل آهنگ ریلز اینستاگرام، اعتبار یا کردیت (Credit) دادن به صاحب اثر است. شما می توانید نام سازنده یا آلبوم آنها را در کپشن بنویسید و اگر اکانت اینستاگرام دارند، آن‌ها را در پست خود تگ کنید.

2. ایجاد تغییرات در موسیقی برای رفع مشکل کپی رایت اینستاگرام

یکی از روش های کارآمد برای رفع مشکل کپی رایت در استوری اینستاگرام و دیگر قسمت‌های این شبکه اجتماعی، تغییر دادن موسیقی است. تغییر دادن موسیقی روش های مختلفی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  • در آهنگ مورد نظر از جلوه‌های صوتی استفاده کنید.

اولین روش برای استفاده از موسیقی‌های دارای کپی رایت در اینستاگرام، استفاده از جلوه‌های صوتی است. شما در اول موسیقی می‌توانید یک ویس یا صدای دیگری که مختص به خودتان است را بگذارید و پس از ان موسیقی اصلی را پخش کنید.

  • روی آهنگ افکت بگذارید.

برای رفع رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام می‌توانید روی آهنگ مورد نظر خود، یک افکت صوتی که بیشترین هماهنگی را با موسیقی شما دارد استفاده کنید. پس از افکت گذاری رو موسیقی، اینستاگرام نمی‌تواند آن را به عنوان آهنگ رسمی تشخیص دهد.

  • زمان موسیقی را کم کنید.

به طور کلی اینستاگرام برای تشخیص آهنگ و حق کپی رایت به 30 ثانیه زمان نیاز دارد. شما می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و تایم موسیقی پست و استوری خود را روی 28 ثانیه قرار دهید.

  • سرعت موسیقی را افزایش دهید.

فارق از نوع آهنگ و خواننده آن، برای رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام می‌توانید سرعت موسیقی خود را افزایش دهید. 

  • چند ثانیه از آهنگ را حذف کنید.

شما در حین پخش موسیقی می‌توانید قسمت‌هایی از آن را هر چند ثانیه یک بار تقسیم و حذف کنید. این عمل باعث مکث در طول آهنگ می‌شود و اینستاگرام نمی‌تواند موسیقی را تشخیص دهد. متاسفانه این روش با وجود کارآمد بودن باعث کاهش زیبایی اثر می‌شود.

چگونه مشکل حذف ریلز اینستا را حل کنیم

3. از موسیقی های بدون حق کپی رایت استفاده کنید.

یکی از روش‌های امن برای جلوگیری از حذف شدن پست اینستاگرام و عدم دریافت اخطار کپی رایت در آن، استفاده از آهنگ هایی است که حق کپی رایت ندارند. برای دانلود این دست از موسیقی‎ها شما می‌توانید عبارت "Instagram no copyright music" را در مرورگر خود سرچ کنید. همچنین می‌توانید آهنگ های بدون کپی رایت اینستا گرام را به راحتی از لینک زیر دانلود کنید.
سایت دانلود بیش از 64 هزار موسیقی بدون حق کپی رایت برای اینستاگرام

جدا از این مورد، برخی از سایت‌ها هستند که می‌توانند در تشخیص کپی رایت موزیک و این‌که آیا یک آهنگ دارای حق کپی رایت است یا خیر به شما کمک کنند.

4. از صاحب اثر اجازه بگیرید.

اگر خواننده و یا سازنده اثری را می‌شناسید می‌توانید از طریق ایمیل یا اینستاگرام با صاحب اثر تماس بگیرید و از او برای به اشتراک گذاری مجوز بخواهید. گرفتن مجوز پخش و بازنشر می‌تواند به شما در رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام کمک کند. این امر به جلوگیری از آسیب دیدن اکانت شما کمک می‌کند و به ایمپرشن حساب شما نیز ضرری وارد نمی‌شود.

5. از ویژگی موسیقی خود اینستاگرام استفاده کنید.

برای راحت‌تر شدن خیالتان و جلوگیری از بروز مشکلات کپی رایت در اینستاگرام می‌توانید هنگام پست گذاری از ویژگی "موسیقی" اینستاگرام استفاده کنید. در این قسمت موسیقی های مورد علاقه خود را انتخاب کرده و به استوری و یا ریلز خود اضافه کنید.

6. با پشتیبانی اینستاگرام ارتباط بگیرید.

اگر فکر می‌کنید اشتباهی رخ داده و اینستاگرام پست شما را حذف کرده است. در این صورت می‌توانید به اینستاگرام درخواست تجدید نظر بدهید. برای تجدید نظر می‌توانید از مسیر زیر عمل کنید.

  1. همان‌طور که پیشتر اشاره کردیم، وقتی اینستاگرام پستی را از صفحه کاربری شما حذف می‌کند یک اخطار برای شما ارسال می‌کند. روی آن اخطار ضربه بزنید.
  2. صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید و روی گزینه "Appeal" بزنید.
  3. در این قسمت شما اول باید گزینه I agree را تیک بزنید و پس از آن نام خود را در کادر مشخص شده وارد کنید و در انتها گزینه Appeal را انتخاب کنید.

برای حل مشکل کپی رایت به اینستاگرام پیام بدهید

پس از انجام این کار، اگر پست شما به اشتباه حذف شده باشد به نمایه شما برمی‌گردد. توجه داشته باشید اگر قانون کپی رایت را واقعا نقض کرده باشید انتخاب این گزینه به ضرر اکانت شما است و اینستاگرام روی حساب شما حساس‌تر می‌شود.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی روش های رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام پرداختیم. امیدواریم با استفاده از این اطلاعات بتوانید با خیال راحت در اکانت خود پست، ریل و استوری بگذارید و با عزیزان خود در ارتباط باشید.

پرسش‌های متداول

1. برای رفع مشکل موسیقی اینستاگرام در منطقه شما در دسترس نیست چه باید کرد؟

یکی از دلایل بروز این مشکل عدم رعایت قانون کپی رایت موسیقی است! شما می‌توانید از یک آهنگ بدون حق کپی رایت استفاده کنید.

2. آیا ایجاد تغییرات در موسیقی برای رفع مشکل کپی رایت اینستاگرام تاثیر گذار است؟

بله. افزودن جلوه‌های صوتی و افکت گذاری و .. می‌تواند در حل مشکل کپی رایت موزیک در اینستاگرام کمک کند.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.