معرفی بهترین ماوس و کیبوردهای مناسب PS5


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین ماوس و کیبوردهای مناسب PS5 بپردازیم تا اگر قصد خرید موس و کیبورد پلی استیشن 5 را دارید بتوانید بهترین انتخاب ممکن را از میان انبوهی از برندها داشته باشید. اگر چه کنترلرها می‌توانند بهترین انتخاب برای گیمرهای کنسول‌های بازی باشند؛ اما برخی از آن‌ها به دلیل سرعت بالا و تأخیر کمی که صفحه‌کلید و ماوس در اختیارشان قرار می‌دهد، برای کسب تجربه بهتر از گیم‌پلی بازی ترجیح می‌دهند از این لوازم جانبی استفاده کنند. به‌خصوص اینکه برخی از بازی‌های موجود در PS5 از ورودی ماوس و صفحه‌کلید پشتیبانی می‌کنند. تا انتهای این مطلب با کالاتیک همراه باشید.

مشاهده لیست قیمت و خرید کنسول بازی PlayStation از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

روش وصل کردن موس و کیبورد به PS5

کمپانی محبوب سونی این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده که برای اجرای برخی بازی ها در کنسول پی اس 5 به‌جای کنترلر از ماوس و کیبورد استفاده کنند. برای اتصال موس و کیبورد به PS5 سه روش کلی وجود دارد که می‌توانید بر اساس نیاز خود از میان آن‌ها انتخاب کنید.

اتصال سیمی به درگاه USB

اتصال بی‌سیم با بلوتوث

اتصال بی‌سیم با استفاده از دانگل وایرلس

اگر انتخاب شما روش اتصال با سیم باشد، تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که کیبورد یا ماوس خود را به یکی از پورت‌های USB کنسول پلی استیشن 5 وصل کنید. حال در این مرحله دستگاه از شما می‌پرسد که از کدام اکانت باید برای اجرای بازی استفاده کند.

برای اتصال بی‌سیم با دانگل وایرلس نیز پس از اتصال دانگل وایرلس به درگاه USB کنسول PS5 باید چند ثانیه منتظر بمانید تا به‌صورت خودکار ارتباط بین کیبورد یا ماوس با دانگل برقرار شود تا بتوانید اکانت خود را برای شروع بازی انتخاب کنید. جهت اتصال با بلوتوث تنها کافی است ماوس یا کیبورد خود را در حالت آماده‌ اتصال/جفت‌شدن (Pairing Mode) قرار دهید. لازم به ذکر است که هر دستگاهی که به‌صورت بلوتوثی متصل می‌شود، یک دکمه مشخص برای فعال‌شدن حالت آماده‌ اتصال آن در نظر گرفته می‌شود که باید آن را چند ثانیه نگه دارید.

اتصال موس و کیبورد به پلی استیشن 5

در این مرحله باید وارد بخش تنظیمات پلی استیشن 5 شوید و گزینه Accessories را برگزینید. در منوی پیش رویتان روی عبارت General کلیک کنید تا عبارت Bluetooth Accessories را مشاهده کنید. در این بخش تمامی دستگاه‌های بلوتوثی به شما نمایش داده می‌شود که باید روی کیبورد یا ماوس خود کلیک کنید تا اتصال بی‌سیم صورت بگیرد. البته لازم است بدانید که تنها یک‌بار نیاز دارید که مراحل فوق را طی کنید و از دفعات آینده کنسول PS5 به‌صورت خودکار کیبورد و ماوس شما را شناسایی می‌کند و ارتباط برقرار خواهد شد.

فهرست بهترین بازی ‌های پلی استیشن 5 با پشتیبانی از موس و کیبورد

تنها برخی از بازی های PS5 هستند که حین اجرای آن‌ها می‌توانید به‌جای کنترلر از ماوس و کیبورد استفاده کنید. در ادامه برخی از بازی های پلی استیشن فایو که از ماوس و کیبورد پشتیبانی می‌کنند آورده شده است:

سری بازی‌هایCall of Duty

بازی Assassin’s Creed: Valhalla

بازی Fortnite

بازی Minecraft

بازی Mount & Blade: Warband

بازی The Sims 4

بازی Final Fantasy XIV

بازی Five Nights at Freddy's

• بازی Five Nights at Freddy's 2

بازی Overwatch

معرفی بهترین ماوس و کیبوردهای مناسب PS5

در ادامه به بررسی بهترین موس و کیبوردهایی که می‌توانید برای کنسول بازی پلی استیشن 5 خریداری کنید خواهیم پرداخت تا بتوانیم تا حد امکان خرید را برای شما آسان کنیم. همراه با کالاتیک باشید.

ماوس و کیبورد گیمینگ ریزر مدل Power Up Bundle V2

Power Up Bundle V2 را می‌توان یکی از محصولات برتر شرکت شناخته شده ریزر در زمینه تولید تجهیزات گیمینگ دانست که به‌صورت پکیج کامل، شامل یک عدد ماوس گیمینگ، هدست، کیبورد گیمینگ و ماوس پد به شما ارائه داده می‌شود.

Razer Cynosa Lite یکی از کیبوردهای پریمیوم برند محبوب ریزر محسوب می‌شود. این کیبورد به کلیدهای ماکرو تجهیز شده که می‌توانید آن را به‌صورت اختصاصی برای اجرای بازی برنامه‌ریزی کنید. این محصول از کیفیت ساخت بالایی برخوردار شده و از نورپردازی RGB با نمایش 16.8 میلیون رنگ Razer Chroma بهره می‌برد.

Power Up Bundle V2 ریزر

مورد دیگری که داخل بسته‌بندی Power Up Bundle V2 ریزر می‌توان به آن اشاره کرد موس گیمینگ DeathAdder Essential است که به‌صورت بی‌سیم می‌توانید آن را به کنسول بازی متصل کنید. این ماوس دارای طراحی ارگونومیک، نورپردازی خاص، تأخیر بسیار کم، دقت عالی و وزن سبک است که به جذابیت هرچه بیشتر آن می‌افزاید. همچنین موس DeathAdder Essential دارای 5 دکمه قابل‌برنامه‌ریزی به همراه طول عمری برابر با 10 میلیون کلیک است که می‌توانید از طریق برنامه Razer Synapse آن را مطابق میل خود شخصی‌سازی کنید.

در نهایت آخرین وسیله‌ای که با خرید Razer Power Up Bundle V2 در دسترس شما قرار گرفته می‌شود، هدست Razer Black Shark V2 X است که از قدرت و طراحی چشمگیری برخوردار است. از جمله بهترین ویژگی‌های این هدست گیمینگ می‌توان به صدای فراگیر 7.1 کاناله و میکروفون قدرتمند آن اشاره کرد که به‌خصوص در بازی‌های آنلاین می‌تواند همراه خوبی برای شما باشد. خرید این باندل می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای کسانی باشد که قصد خرید بهترین ماوس و کیبورد مناسب PS5 به‌صورت یکجا را دارند.

موس و کیبورد گیمینگ لاجتیک مدل G305 Lightspeed و G613 Lightspeed

لایت اسپید G613 لاجیتک از جمله کیبورد های مخصوص بازی بی سیم و همه کاره است که این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بدون هیچ لگ و کندی به کنسول بازی پلی استیشن 5 خود متصل شوید. این مدل کیبورد مکانیکی لاجیتک به سوئیچ‌های ROMER-G از نوع Tactile با عمر استاندارد 70 میلیون کلیک مجهز شده که امکان تجربه کلیکی سریع و بدون صدا را برای شما فراهم می‌کند.

افزون بر موارد فوق 6 دکمه قابل‌تنظیم نیز وجود دارد که می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار G-HUB به شکلی که نیاز است آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. لازم به ذکر است که این نرم‌افزار از ویندوز و MacOS پشتیبانی می‌کند. اگر شخصی هستید که علاقه‌ای به کیبورد با نور پس زمینه ندارید یا برایتان اهمیت بالایی ندارد می‌توانید صفحه کلید G613 Lightspeed را در سبد خود قرار دهید.

ماوس و کیبورد گیمینگ لاجتیک

برای استفاده از این محصول تنها به دو عدد باتری قلمی نیاز دارید تا بتوانید حدود 18 ماه از کیبورد گیمینگ وایرلس لاجیتک G613 استفاده کنید. همچنین زمانی که باتری این کیبورد به 15 درصد برسد از طریق نشانگر LED باتری و نرم‌افزار G HUB به شما اعلام خواهد شد.
در طرف دیگر G305 لاجیتک یک ماوس بی‌سیم است که با دقت حدوداً 12000 DPI در کنار شتاب 400 IPS و سرعت 40G می‌تواند به‌خوبی از پس نیازهای گیمینگ شما بر بیاید. برای این کیبورد 6 دکمه قابل برنامه‌ریزی با قابلیت 50 میلیون کلیک در نظر گرفته شده که به سرعت هر چه بیشتر شما حین اجرای بازی کمک شایانی می‌کند.

ماوس لاجیتک G305 با استفاده از دانگل USB به دستگاه موردنظرتان متصل می‌شود و یک عدد باتری AA امکان 250 ساعت گیم‌پلی مداوم را برای شما فراهم می‌کند. در مجموع استفاده از این دو محصول در کنار یکدیگر می‌تواند تجربه بسیار جذابی را برای شما حین بازی با کنسول پلی استیشن 5 رقم بزند؛ به همین منظور اگر قصد خرید بهترین ماوس کیبورد PS5 را دارید این محصولات را از دست ندهید.

ماوس و کیبورد بی سیم Razer مدل Turret

مجموعه Turret ریزر یکی از بهترین موس و کیبوردهای بی سیم مناسب پلی استین 5 محسوب می‌شود که کاملاً مناسب برای کاربران راست دست است. کیبورد این مجموعه به 79 کلید جزیره‌ای نرم و بی‌صدا مجهز شده که کار کردن با آن بسیار لذت‌بخش خواهد بود. از جمله ویژگی‌های برجسته آن می‌توان به یک فضای خالی صاف به‌عنوان ماوس پد اشاره کرد که بسیار کارآمد خواهد بود. نورپردازی RGB در این صفحه‌کلید به همراه گزینه‌های قابل‌تنظیم از دیگر قابلیت‌های چشمگیر این محصول به‌حساب می‌آید.

بهترین موس و کیبوردهای بی سیم مناسب پلی استین 5

همراه کیبورد ماوسی سریع و دقیق را دریافت خواهید کرد که از دقت 16000 DPI و صحت 99.4 درصدی برخوردار شده است. همچنین طیف گسترده‌ای از دکمه‌های قابل‌برنامه‌ریزی را در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید آن‌ها برای راحتی در اجرای بازی برنامه‌ریزی کنید.

موس و کیبورد گیمینگ Redragon مدل M991 و K621

ماوس گیمینگ M991 به همراه کیبورد مخصوص بازی K621 از محصولات برند Redragon محسوب می‌شود ترکیب بسیار مطلوب و جزو بهترین ماوس و کیبوردهای مناسب PS5 هستند که می‌توانید نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنید. کیبورد گیمینگ K621 از جنس آلومینیوم با سطح ضد لک و اثر انگشت ساخته شده که بسیار با کیفیت خواهد بود.

از جمله قابلیت‌های مثبت این محصول می‌توان به Anti-ghosting جهت جلوگیری در تداخل عملکرد کلیدها، نور پس‌زمینه RGB با 20 افکت نورپردازی و امکان اتصال به سه دستگاه به طور هم‌زمان اشاره کرد که به جذابیت هر چه بیشتر آن می‌افزاید. در کنار کیبورد K621 رد دراگون، ماوس گیمینگ M991 را خواهیم داشت که از دقت 10000 DPI برخوردار است و به دلیل برخورداری از نورپردازی RGB زیبایی چشمگیری دارد که می‌تواند توجه هر گیمری را به خود جلب کند. وجود 9 کلید میانبر با قابلیت شخصی‌سازی گسترده و 20 میلیون کلیک، سبب می‌شود تا بتوانید گیم‌پلی مطلوبی را تجربه کنید.

ماوس گیمینگ M991 به همراه کیبورد مخصوص بازی K621 رد دراگون

ماوس بی سیم M991 رددراگون انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری قابل شارژ 1700 میلی‌آمپر ساعتی دریافت می‌کند که می‌تواند تا 45 ساعت شما را همراهی کند. افزون بر این اتصال این محصول به دو صورت بی‌سیم و با سیم است که بخش اتصال بی‌سیم آن از طریق دانگل 2.4 گیگاهرتزی انجام می‌شود.

ماوس و کیبورد بی‌ سیم فاطر مدل CWR-7000B

ماوس و کیبورد بی‌ سیم CWR-7000B فاطر از طراحی ارگونومیک برخوردار شده و نورپردازی RGB به کار رفته در آن به جذابیت هر چه بیشتر این دو محصول می‌افزاید. دکمه‌های کیبورد این مجموعه در فواصل و ارتفاع مناسبی قرار گرفته‌اند تا کار کردن با آن برای کاربران بسیار راحت باشد. همچنین دو پایه برای قسمت زیرین این کیبورد طراحی شده تا با باز کردن آن‌ها یک شیب کم برای آسان‌تر شدن هر چه بیشتر فعالت در حال انجام به آن اضافه شود.

کیبورد فاطر CWR-7000B به 104 کلید به همراه 12 کلید ‌FN مجهز شده که شامل کلید‌های تایپی، کلیدهای ماشین حساب و کلیدهای کنترلی می‌شود. افزون بر این هر دو محصولات ماوس و کیبورد فاطر CWR-7000B از طریق دانگل به دستگاه مورد نظر شما متصل می‌شوند.

ماوس و کیبورد بی‌ سیم CWR-7000B فاطر

در طرف دیگر ماوس CWR-7000B فاطر از دقت بالا و قابل‌تنظیم برخوردار شده است؛ به این صورت که شما می‌توانید بر اساس نیاز خود میان DPI 800، 1200 و 1600 جابه‌جا شوید. از دیگر قابلیت‌های ماوس و کیبورد بی‌سیم فاطر می‌توان به باتری داخلی 500 میلی‌آمپر ساعتی برای موس و باتری 1100 میلی‌آمپر ساعتی برای کیبورد اشاره کرد که امکان چندین ساعت کار مداوم را برای کاربران فراهم می‌کنند. به‌علاوه در صورت نیاز به شارژ مجدد می‌توانید از طریق درگاه USB Type-C اقدام به شارژ آن‌ها کنید.

خرید ماوس و کیبورد CWR-7000B فاطر از کالاتیک

سخن آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا به‌صورت جامع بهترین موس و کیبوردهای پلی استیشن 5 را به شما معرفی کنیم تا اگر قصد خرید این محصولات را برای کنسول بازی PS5 خود دارید بتوانید از میان انبوهی از برندهای موجود در بازار بهترین انتخاب را داشته باشید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشید تجربه خوبی از خرید موس و کیبورد مخصوص PS5 داشته باشید. به نظر شما بهترین ماوس و کیبورد مناسب پلی استیشن فایو کدام مدل است و باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

پرسش‌های متداول

بهترین موس و کیبورد مناسب PS5 کدام است؟

بهترین ماوس و کیبورد مناسب پلی استیشن 5 که می‌توانید نسبت به خرید آن اقدام کنید ماوس و کیبورد گیمینگ ریزر مدل Power Up Bundle V2 محسوب می‌شود.

آیا تمام بازی‌ های پلی استیشن 5 از موس و کیبورد پشتیبانی می ‌کنند؟

خیر. تنها برخی از بازی‌ها هستند که می‌توانید برای اجرای آن‌ها از ماوس و کیبورد استفاده کنید. پیش‌تر به معرفی برخی از بازی های PS5 که از موس و کیبورد پشتیبانی می‌کنند پرداختیم.

برای اتصال ماوس و کیبورد به پلی استیشن فایو چه کاری باید انجام داد؟

اتصال کیبورد و موس به PS5 از طریق سه روش انجام می‌شود که پیش‌تر به‌صورت جامع به آن پرداخته شد.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.