بررسی گوشی گلکسی S23 FE سامسونگ


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img
همان‌طور که احتمالاً می‌دانید گوشی های FE یا نسخه Fan Eidition سامسونگ به دلیل برخورداری از مشخصات فنی گوشی پرچمدار در عین حال  قیمت مناسب، بسیار محبوب هستند و طرفدارهای زیادی دارند. در این مطلب قصد داریم به هر آنچه باید درباره گوشی گلکسی S23 FE بدانید بپردازیم.

سال گذشته نیز انتظار می‌رفت که سامسونگ از گوشی S22 FE رونمایی کند؛ اما اخبار آن تنها در حد شایعه باقی ماند. حال طبق اخبار موجود، خبر از عرضه نسل جدید سری‌های این گوشی یعنی S23 FE منتشر شده که ظاهراً این کمپانی کره‌ای تصمیم گرفته تا جهت جبران ضررهای ناشی از فروش پایین گوشی های سری گلکسی S23 این دستگاه را وارد بازار کند. در ادامه با جزئیات بیشتر گوشی گلکسی S23 اف ای سامسونگ با کالاتیک همراه باشید.

خرید و مشاهده قیمت گوشی سامسونگ در فروشگاه کالاتیک

مشخصات فنی احتمالی گوشی گلکسی S23 FE سامسونگ

مشخصات سامسونگ گلکسی S23 FE 5G
صفحه نمایش

6.4 اینچ Dynamic AMOLED 2X

120 هرتز

رزولوشن 2400 × 1080 پیکسل

محافظت با گوریلا گلس ویکتوس

ابعاد و وزن

7.9 × 74.5 × 155.7 میلی‌متر

177 گرم

رم

6/8 گیگابایت

حافظه ذخیره‌سازی

 

128/256 گیگابایت

UFS 3.1

دوربین سلفی

32 مگاپیکسل عریض با f/2.2

حداکثر کیفیت ویدئو: 4K با 30/60 فریم بر ثانیه

دوربین اصلی

50 مگاپیکسل دوربین اصلی عریض با f/1.8 و فوکوس خودکار تشخیص فاز، OIS

8 مگاپیکسل تله فوتو f/2.4

12 مگاپیکسل اولتراواید f/2.2

حداکثر کیفیت ویدئو: 4K با 30/60 فریم بر ثانیه

تراشه

Exynos 2200
سیستم عامل

اندروید 14 

One UI 6

باتری 4500 میلی‌آمپر ساعت
سرعت شارژ شارژ سریع 25 وات، 50 درصد در 30 دقیقه (طبق اعلام سامسونگ)
گواهی IP IP68

جدیدترین اخبار منتشر شده از گوشی گلکسی S23 FE

آپدیت 20 شهریور 1402:

با توجه به شواهد موجود، به‌زودی شاهد رونمایی از جدیدترین نسخه گوشی‌های فن ادیشن سامسونگ خواهیم بود؛ چرا که علاوه بر قرارگیری رسمی در وب‌سایت سامسونگ، به‌تازگی در دیتابیس مرجع صدور گواهینامه TENAA چین دیده شده‌ است. همچنین جالب است بدانید که برخی از افشاکننده‌‌ها بر این باورند که گوشی اس 23 اف ای امکان دارد تا آخر شهریور ماه یا اواسط مهرماه معرفی شود.

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند که در نگاه اول تفاوت چندانی میان ظاهر Galaxy S23 FE با گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس مشاهده نمی‌شود. همچنین مشخصات فنی افشا شده، خبر از ابعاد 158 در 76٫5 در 8٫2 میلی‌متری گوشی گلکسی S23 FE سامسونگ با وزن 210 گرمی را می‌دهد.

قیمت گوشی S23 FE سامسونگ هنوز مشخص نشده؛ اما احتمالا ارزان‌تر از S23 خواهد بود. با توجه به مشخصات موجود در TENNA گلکسی S23 FE به صفحه نمایشی 6٫4 اینچی با رزولوشن +FHD و نسبت تصویر 19٫5:9 مجهز می‌شود. علاوه بر موارد فوق نوع این پنل 8 بیتی است و قادر به نمایش 16 میلیون رنگ خواهد بود.

جدیدترین اخبار منتشر شده از گوشی گلکسی S23 FE

همچنان مشخص نیست که گوشی گلکسی S23 FE به طور قطعی از کدام یک از تراشه‌های کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 یا اگزینوس 2200 استفاده می‌کند یا حتی با توجه به بازارهای مختلف قرار است متغییر باشد یا خیر؛ با این حال دستگاه فرار گرفته شده در دیتابیس TENAA به تراشه اسنپدراگون با فرکانس 2٫99 گیگاهرتز مجهز شده و از 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی بهره می‌برد.

از دیگر مشخصات گوشی S23 اف ای سامسونگ می‌توان به دوربین 50 مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی به همراه بزرگ‌نمایی سه برابری، دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی اشاره کرد. در نهایت نیز انرژی مورد نیاز این دستگاه احتمالا توسط باتری 4370 میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود و شارژ ‌25 واتی آن را همراهی می‌کند.

زمان عرضه گوشی S23 FE سامسونگ

با توجه به الگوهای نامنظم انتشار سامسونگ برای مدل‌های قبلی سری گوشی های FE حدس زدن اینکه چه مدت پس از عرضه Galaxy S23 می‌توانیم شاهد عرضه گلکسی S23 FE را داشته باشیم، دشوار است. گزارش جدیدی ادعا می‌کند که رویداد Galaxy Unpacked در 26 جولای برگزار می‌شود؛ اما تاکنون تنها محصولات مرتبط با این رویداد Galaxy Z Fold 5، Galaxy Z Flip 5 و Galaxy Tab S9 هستند و خبری از  Galaxy S23 FE نیست.

در طرف دیگر شایعه‌ای جدیدتری نیز ادعا می‌کند که این گوشی ممکن است قبل از Unpacked بعدی وارد بازار شود تا فروش پرچم‌دارهای سامسونگ را بهبود دهد. در آخر، طبق اخبار فاش شده در وب‌سایت رسمی SamMobile احتمالاً شاهد عرضه گوشی Galaxy S23 FE S23 FE در سه ماهه چهارم 2023 یعنی بین مهرماه تا دی‌ماه امسال خواهیم بود.

قیمت گوشی اس 23 اف ای سامسونگ

مؤلفه قیمت یکی از کلیدی‌ترین نکات در سری گوشی های FE محسوب می‌شود؛ چون این مدل گوشی‌ها قیمت کمتری نسبت به مدل استاندارد گلکسی اس دارند و در عین حال بسیاری از ویژگی‌های کلیدی آن‌ها را حفظ می‌کنند. قیمت گوشی گلکسی S23 از 799 دلار شروع می‌شود و در حالی که گلکسی S22 اکنون 699 دلار قیمت دارد.

دو سناریو متفاوتی که وجود دارد این است که S23 FE یا همان قیمت گلکسی S22 را دارد یا می‌تواند قیمت آن با 100 دلار کمتر شروع شود و 599 دلار قیمت‌گذاری شود؛ چرا که گوشی گلکسی A54 که یکی از بهترین میان رده های سامسونگ در سال جاری است و برچسب قیمتی 449 دلاری دارد که از قیمت مشابه مدل قبلی خود یعنی A53 بهره می‌برد. به نظر شما قیمت گوشی Galaxy S23 FE به چه صورت خواهد بود؟

پیشنهاد ویژه: خرید گوشی سامسونگ  Galaxy S23 FE ظرفیت 128/8 گیگابایت

بررسی گوشی S23 FE

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره شد، گوشی ‌های سری FE سامسونگ طرفداهای زیادی دارند و افراد زیادی منتظر عرضه جدیدترین گوشی نسخه فن ادیشن هستند. با توجه به این اخبار تازه درباره S23 FE که قرار است به زودی وارد بازار شود، سایت‌های خبری بسیاری درباره این گوشی محبوب صحبت کرده‌اند.

در ادامه قصد داریم تمامی حواشی و آخرین اخبار Galaxy S23 FE را جمع آوری کرده و در قالب یک مطلب به شما ارائه دهیم. با بررسی گوشی S23 اف ای با کالاتیک همراه باشید تا بتوانید اطالاعات لازم را درباره آن کسب کنید.

طراحی و کیفیت ساخت گوشی اس 23 اف ای سامسونگ

تا به امروز هیچ تصویری از گوشی S23 FE به بیرون درز نکرده است؛ اما طراحی گوشی های S23 می‌تواند سرنخی را به ما بدهد. هر دو مدل گوشی‌های گلکسی S23 از طراحی نسبتاً مشابهی برخوردارند و دوربین‌های آن در سمت چپ گوشی زیر یکدیگر به‌صورت جزیره‌ای قرار گرفته‌اند.

ظاهر گلکسی اس 23 FE

افزون بر این، با عرضه جدیدترین گوشی های میان رده سری گلکسی A نشان می‌دهد که سامسونگ از این ترکیب برای گوشی‌های میان رده خود نیز استفاده می‌کند. از همین رو احتمالاً Galaxy S23 FE از همین مدل طراحی ظاهری برخوردار شود.

صفحه نمایش گوشی Galaxy S23 FE سامسونگ

اگر سامسونگ قصد داشته باشد به الگوی سابق خود در گوشی سری FE پایبند باشد، انتظار می‌رود که صفحه نمایش گوشی گلکسی اس 23 اف ای بین مدل استاندارد 6.1 اینچی و نسخه 6.6 اینچی پلاس باشد؛ چرا که گلکسی S21 FE صفحه نمایش 6.4 اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X استفاده می‌کند و احتمالاً گلکسی اس 23 FE نیز یا توجه به همین روند از صفحه نمایش مشابهی بهره‌مند شود، مگر اینکه شایعات و اخبار آینده موارد دیگری از این دستگاه فاش کنند.

صفحه نمایش گوشی گلکسی اس 23 اف ای

مدل‌های پیشین سری گوشی های اف ای سامسونگ از نرخ نوسازی 120 هرتز مانند صفحه نمایش‌های گوشی‌های پرچم‌دار نسخه استاندارد گلکسی اس بهره برده‌اند با این تفاوت که نرخ نوسازی در پنل FE تطبیقی نیست و باید به‌صورت دستی با توجه به نیاز خود آن را تنظیم کنید. البته نمی‌توان به طور قطع مطرح کرد که Galaxy S23 FE از این روند پیروی خواهد کرد و شاید سامسونگ قصد داشته باشد که این مدل را متفاوت جلوه بده  و آن را نسبت به سایر دستگاه‌های هم رده خود متمایز کند. در نهایت تمامی مدل‌های معمولی Galaxy S23 از گوریلا گلس Victus 2 استفاده می‌کنند؛ اما این ویژگی‌هایی می‌تواند جزو مواردی باشد که S23 FE از آن غافل می‌شود.

نرم افزار گوشی گلکسی S23 FE

با توجه به بازه زمانی در نظر گرفته شده برای عرضه گوشی اس 23 اف ای احتمالاً این دستگاه با جدیدترین نسخه سیستم‌عامل یعنی اندروید 14 و One UI 6 از جعبه خارج می شود. به همین منظور شاهد دریافت آپدیت‌های نرم‌افزاری و امنیتی بیشتری نسبت به سایر نسخه‌های فن ادیشن سامسونگ خواهیم بود.

سیستم عامل گوشی گلکسی S23 FE

سخت افزار گوشی سامسونگ Galaxy S23 FE

برخی از افراد این انتظار را دارند که سامسونگ برای گوشی S23 FE از تراشه رده بالای سری 8 کوالکام استفاده کند؛ اما به دلیل بالا رفتن قیمت این گوشی احتمالاً شاهد رد شدن این موضوع باشیم و در نتیحه سامسونگ به اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 روی نخواهد آورد. در طرف دیگر طبق شایعاتی دیگری که در سایت SamMobile وجود دارد، ادعا می‌کند سامسونگ قرار است از تراشه Exynos 2200 در نسخه جهانی جدیدترین دستگاه سری FE خود استفاده کند که اقدامی برای کاهش هزینه‌ها و حفظ سوددهی محسوب می‌شود.

عملکرد گوشی Galaxy S23 FE

به گفته سایت خبری Gizmochina انتظار می‌رود Galaxy S23 FE سامسونگ دارای 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و حافظهٔ ذخیره‌سازی 128 یا 256 گیگابایتی از نوع UFS 3.1 خواهد بود؛ اما باید دید که آیا سامسونگ برای این گوشی امکان افزایش فضای داخلی با کارت حافظه را در نظر می‌گیرد یا خیر.

دوربین گوشی گلکسی S23 اف ای سامسونگ

از زمان معرفی گوشی گلکسی اس 21 FE حدود 1 سال می‌گذرد و مشخصات فنی دوربین گوشی‌های پرچمدار سامسونگ دست خوش تغییراتی نیز شده است. به این صورت که پس از عرضه گوشی S21 FE با لنز اصلی 12 مگاپیکسلی، سامسونگ آن را در گوشی پرچمدار نسخه استاندارد خود به 50 مگاپیکسل ارتقا داد و از همان لنز نیز در گوشی‌های S23 و S23 Plus استفاده کرد. به همین منظور سؤالی که پیش می‌آید این است که آیا سامسونگ از همان دوربین اصلی بهبودیافته در گلکسی S23 FE استفاده می‌کند یا به استفاده از سنسور 12 مگاپیکسلی ادامه می‌دهد؟

 مشخصات فنی دوربین گوشی‌ s23 fe

همچنین انتظار می‌رود که Galaxy S23 FE نیز مانند مدل‌های قبلی خود از لنزهای اولترا واید و تله فوتو بهره‌مند شود. افزون بر این اگر سامسونگ تصمیم داشته باشد تا مدل جدید سری FE را از سایر گوشی‌های گلکسی اس 23 جدا کند، می‌تواند گلکسی S23 FE را به همان دوربین تله‌فوتوی 8 مگاپیکسلی که در گلکسی اس 21 FE استفاده کرده بود مجهز کند.  

باتری گوشی S23 FE

طی آخرین اخبار، باتری گلکسی S23 FE به‌تازگی توانسته گواهی ایمنی را از سوی شرکت Safety Korea دریافت کند؛ البته اشاره‌ای به ظرفیت باتری آن نشد. بالا رده سامسونگ احتمال دارد به باتری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شود که پیش‌تر نیز در S21 FE به‌کار رفته است. همچنین برخی گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که سامسونگ دست به افزایش ظرفیت باتری نسخه فن ادیتشن خود بزند و ماندگاری باتری این دستگاه را افزایش دهد.

گوشی گلکسی S23 FE سامسونگ ارزش خرید دارد؟

با توجه به اینکه گوشی‌های فن ادیشن سامسونگ از نظر مشخصات فنی و ظاهری بسیار شبیه به گوشی‌های پرچمدار این کمپانی محبوب ساخته می‌شوند و در عین حال از قسمت مناسبی نیز برخوردارند ارزش خرید بالایی دارند. گوشی S23 FE سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نبوده و می‌توانید در صورت عرضه خرید آن را در اولویت قرار دهید. امیدواریم مقاله هر آنچه باید درباره گوشی گلکسی S23 FE بدانید برایتان مفید واقع شده باشد و توانسته باشید اطلاعات لازم را درباره جدیدترین گوشی فن ادیشن سامسونگ کسب کنید.

پرسش‌های متداول

قیمت گوشی S23 FE چقدر است؟

قیمت احتمالی گوشی اس 23 اف ای حدود 599 دلار برآورد می‌شود.

تاریخ رونمایی گوشی گلکسی S23 FE چه زمانی است؟

با توجه به آخرین شایعات و اخبار منتشر شده در سه‌ماهه چهارم 2023 یعنی بین مهرماه تا دی‌ماه امسال شاهد رونمایی Galaxy S23 FE خواهیم بود.

گوشی سامسونگ گلکسی S23 FE با چه تراشه‌ای عرضه خواهد شد؟

احتمال می‌رود جدیدترین گوشی فن ادیشن سامسونگ تحت عنوان S23 FE  به تراشه اگزینوس 2200 مجهز شود که از توان پردازشی مطلوبی نیز برخوردار است.

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.