10 فیلم جدید که تابستان 1402 نباید از دست بدهید


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

تابستان امسال یکی از بهترین سال‌ها برای دوستداران فیلم‌های سینمایی محسوب می‌شود؛ چون قرار است شاهد فیلم‌هایی باشیم که از حالا طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده‌اند و افراد بسیاری برای دیدن آن‌ها لحظه‌شماری می‌کنند. افزون بر این تماشای فیلم در تابستان یک سرگرمی عالی برای کسانی است که قصد پر کردن اوقات فراغت خود را دارند و به دنبال جدیدترین فیلم های تابستان 1402 می‌گردند.

خرید و مشاهده لیست قیمت گوشی در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

در این مطلب به معرفی 10 فیلم جدید که تابستان 1402 نباید از دست بدهید خواهیم پرداخت که اکثر ژانرهای سینمایی را در بر می‌گیرد و هر شخص با هر سلیقه می‌تواند از میان آن‌ها فیلم موردعلاقه خود را انتخاب کند. به همین منظور تا انتهای این مقاله با کالاتیک همراه باشید تا با بهترین فیلم های سینمایی تابستان 1402 آشنا شوید.

10 تا از بهترین فیلم های تابستان 1402

تابستان سال 2020 به دلیل همه‌گیری کرونا شاهد لغو شدن اکران بسیاری از فیلم‌ها بوده‌ایم که باعث واردشدن آسیب زیادی به این صنعت محبوب شد. اواخر سال 2021 مردم کمی به سینماها بازگشتند؛ اما باز هم آن طور که انتظار می‌رفت اکران‌های سینمایی فروشی نداشتند.

در نهایت تابستان سال 2022 کمی بیشتر از فوق به حالت عادی بازگشت و برخی بلاک باسترهای مهم مانند دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی Doctor Strange in the Multiverse of Madness و مینیون‌ها: ظهور گرو Minions: The Rise of Gru اکران شدند که علاوه بر جذابیت بالا، فروش فوق العاده ای نیز داشتند. در همان سال شاهد اکران فیلم تاپ گان: ماوریک Top Gun: Maverick بوده‌ایم که توانست به جایگاه پرفروش‌ترین فیلم تابستان و دومین فیلم پرفروش سال دست یابد.

در تابستان امسال نیز قرار است فیلم هایی بلاک باستر به زودی اکران شوند که از فیلم اوپنهایمر Oppenheimer کریستوفر نولان گرفته تا فیلم باربی Barbie طرفدار زیادی خواهند داشت. در ادامه با معرفی بهترین فیلم های تابستان 1402 همراه شما خواهیم بود.

1. فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer)

تاریخ اکران: 21 جولای 2023 (30 تیر 1402)

ژانر: جنگی، بیوگرافی، تاریخی

کارگردان: کریستوفر نولان (Christopher Nolan)

بازیگران: کیلین مورفی، امیلی بلانت، مت دیمون، رابرت داونی جونیور، فلورنس پیو

جدیدترین اثر کریستوفر نولان اوپنهایمر

خلاصه داستان:

اولین فیلمی که در مقاله معرفی بهترین فیلم های تابستان 1402 به سراغ آن خواهیم رفت جدیدترین اثر کریستوفر نولان، اوپنهایمر است. از زمان خبر انتشار این فیلم تا به الان افراد زیادی چشم انتظار انتشار این فیلم محبوب هستند که قرار است 30 تیر با همکاری کمپانی یونیورسال پیکچرز اکران شود.

جدیدترین فیلم نولان درباره زندگینامه رابرت اوپنهایمر، پدر بمب اتم و نقش او در ساخت این بمب در طول جنگ جهانی دوم است. گفتنی است که این فیلم بر اساس کتابی به نام پرومته آمریکایی: پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر به نویسندگی کای برد (Kai Bird) و مارتین جی شروین (Martin J. Sherwin) ساخته خواهد شد. Oppenheimer اولین فیلم نولان پس از Tenet در سال 2020 است و کیلین مورفی، امیلی بلانت، مت دیمون، رابرت داونی جونیور و فلورانس پوگ در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

2. فیلم باربی (Barbie)

تاریخ اکران: 21 جولای 2023 (30 تیر 1402)

ژانر: رمانتیک، کمدی

کارگردان: گرتا گرویگ (Greta Gerwig)

بازیگران: مارگو رابی، رایان گاسلینگ، ویل فرل، سیمو لیو، آمریکا فررا، آریانا گرینبلات، شوتی گتوا

 باربی مورد انتظار ترین فیلم های تابستان 1402

خلاصه داستان:

یکی از مورد انتظار ترین فیلم های تابستان 1402 باربی است که توسط گرتا گرویگ کارگردانی شده و با همکاری کمپانی برادران وارنر هم‌زمان با فیلم اوپنهایمر در روز 30 تیر اکران خواهد شد. مارگو رابی (Margot Robbie) در این فیلم به‌عنوان شخصیت اصلی باربی و در کنار رایان گاسلینگ در نقش کن ایفای نقش می‌کند.

داستان این فیلم که با بودجه‌ای 100 دلاری ساخته شده درباره بیرون انداخته شدن باربی از سرزمین عروسک‌ها به دلیل بی‌نقص نبودن است. حال به همراه کن وارد دنیای انسان‌ها می‌شوند و ماجراجویی خود را به همراه کن در دنیای واقعی آغاز می‌کند.

3. فیلم عمارت متروکه (Haunted Mansion)

تاریخ اکران: 11 آگوست 2023 (20 مرداد 1402)

ژانر: ترسناک، فانتزی، خانوادگی

کارگردان: جاستین سیمین (Justin Simien)

بازیگران: اوئن ویلسون، تیفانی هادیش، لاکیث استنفیلد

عمارت متروکه یا Haunted Mansion با ژانر ترسناک و فانتزی

خلاصه داستان:

از جمله بهترین فیلم های تابستان 1402 که توسط کمپانی دیزنی ساخته شده، عمارت متروکه یا Haunted Mansion در ژانر ترسناک و فانتزی است. این فیلم ماجرای مادر مجرد و پسر 9 ساله‌اش را روایت می‌کند که به عمارتی در نیواورلان نقل مکان می‌کنند؛ اما متوجه می‌شوند که خانه توسط نیروهای شیطانی تسخیر شده است. جالب است بدانید عمارت متروکه دومین فیلم ساخته شده از عمارت متروکه دیزنی‌لند محسوب می‌شود که اقتباس شده از انیمیشنی با همین نام و ساخته شده در سال 2003 است که به‌زودی شاهد اکران آن خواهیم بود.

4. فیلم مگ 2: گودال (Meg 2: The Trench)

تاریخ اکران: 4 آگوست 2023 (13 مرداد 1402)

ژانر: تریلر، علمی تخیلی، اکشن

کارگردان: بن ویتلی (Ben Wheatley)

بازیگران: جیسون استاتهام، سینا گیلوری، کلیف کورتیز، شویا سوفیا کای

 فیلم Meg 2: The Trench

خلاصه داستان:

اگر از طرفداران فیلم The Meg باشید احتمالاً می‌دانید که اولین نسخه از این فیلم از کتابی با همین نام اقتباس گرفته شده که توسط استیو آلتن در سال 1997 نوشته شده است. دو سال بعد کتابی در ادامه همین موضوع با نام گودال منتشر شد که جدیدترین فیلم بن ویتلی با همین نام کارگردانی شده است.

داستان از این قرار است که جیسون استاتهام در نقش جوناس تیلور، رهبری گروه تحقیقاتی را برای بررسی اعماق اقیانوس بر عهده دارد که مشغول تحقیق روی کوسه‌ای جوان به نام مگالودون است. این کوسه به دلیل خطر انقراض در اسارت نگهداری می‌شود و در گودال عمیق ماریانا پیدا شده است.

از طرفی، دیگر اعضای تیم حین کاوش با موجودی ماقبل تاریخی دیگری به نام کرونوسور روبه‌رو می‌شوند و اکنون تمامی اعضای تیم باید با این موجود عظیم الجثه دست و پنجه نرم کنند. در مجموع فیلم Meg 2: The Trench یکی از هیجانی ترین فیلم های سینمایی تابستان 1402 محسوب می‌شود که می‌توانید آن را تماشا کنید.

5. فیلم راهبه 2 (The Nun 2)

تاریخ اکران: 8 سپتامبر 2023 (17 شهریور 1402)

ژانر: ترسناک، هیجانی

کارگردان: مایکل چاوز (Michael Chaves)

بازیگران: استورم رید، تایسا فارمیگا، آنا پاپپلول، بونی آرونز

 The Nun 2 نیز فیلم فرا طبیعی با ژانر ترسناک

خلاصه داستان:

فیلم راهبه قرار است با همکاری کمپانی برادران وارنر به دنیای سینمایی احضار باز گردد. The Nun 2 نیز یک فیلم فرا طبیعی در ژانر ترسناک محسوب می‌شود که قرار است دنباله فیلم راهبه که در سال 2018 اکران شده بود ساخته شود. تایسا فارمیگا در این فیلم مجدداً نقش خواهر آیرین را ایفا خواهد کرد و 17 شهریور نیز تاریخ اکران فیلم راهبه 2 خواهد بود که به‌عنوان بهترین فیلم ترسناک تابستان 1402 می‌توان از آن یاد کرد.

6. فیلم مأموریت غیرممکن 7: روزشمار مرگ (Mission: Impossible 7 – Dead Reckoning: Part 1)

تاریخ اکران: 14 جولای 2023 (23 تیر 1402)

ژانر: ماجراجویی، اکشن

کارگردان: کریستوفر مک‌کوئری (Christopher McQuarrie)

بازیگران: تام کروز، چارلز پارنل، ربکا فرگوسون

 هفتمین قسمت فیلم ماموریت غیر ممکن

خلاصه داستان:

فیلم ماموریت غیر ممکن، قرار است در تابستان 1402 با اکران یک قسمت جدید طرفداران خود را خوشحال کند. در هفتمین قسمت فیلم ماموریت غیر ممکن شاهد بازی تام کروز در نقش ایتن هانت خواهیم بود؛ نقشی که او بیش از 28 سال است در فیلم‌های این فرنچایز بازی می‌کند.

برای این فیلم حدود 290 میلیون دلار  بودجه در نظر گرفته شده و داستان آن مأمور مخفی بودن ایتان هانت را روایت می‌کند که با تیم خود قصد نجات جهان را از نابودی دارند. در قسمت جدید فیلم مأموریت غیرممکن، ایتان و گریس (با بازی هیلی اتول) باید با همکاری یکدیگر از دست یک گروه شرور بی‌رحم فرار کنند و از دست آن‌ها جان سالم به در ببرند.

7. فیلم بلو بیتل (Blue Beetle)

تاریخ اکران: 18 آگوست 2023 (27 مرداد 1402)

ژانر: ابر قهرمانی، اکشن

کارگردان: آنجل مانوئل سوتو (Angel Manuel Soto)

بازیگران: زولو ماریدوئنا، برونا مارکزین، بلیسا اسکوبدو

فیلم ابر قهرمانی بلو بیتل

خلاصه داستان:

از جمله فیلم های ابر قهرمانی که تابستان 1402 نباید آن را از دست بدهید بلو بیتل (Blue Beetle) است که بر اساس داستان یکی از شخصیت‌های کمیک دی سی ساخته شده است. به این صورت که زولو ماریدوئنا در نقش یک نوجوان مکزیکی به نام جیمی ریس بازی می‌کند که به‌تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و به دنبال شغل و هدف خود در زندگی است. در حالی که در جستجوی یک مصاحبه شغلی است با یک سوسک آبی رنگ مواجه می‌شود که او را به یک ابرقهرمان با قدرت‌های شگفت‌انگیز تبدیل می‌کند و حال جیمی باید برای محافظت از خانواده‌اش و دنیا بجنگد.

8. فیلم بی‌مصرف‌ها 4 (The Expendables 4)

تاریخ اکران: 22 سپتامبر 2023 (31 شهریور 1402)

ژانر: اکشن، هیجانی

کارگردان: اسکات وا (Scott Waugh)

بازیگران: سیلوستر استالونه، جیسون استاتهام، فیفتی سنت، مگان فاکس دولف لاندگرن و تونی جا

 گروه بی مصرف ها

خلاصه داستان:

فیلم بی‌مصرف‌ها 4 با نقش‌آفرینی ستاره‌هایی مانند سیلوستر استالونه، جیسون استاتهام، فیفتی سنت، مگان فاکس دولف لاندگرن و تونی جا قرار است پس از 9 سال تأخیر در تابستان 1402 منتشر شود. در این قسمت گروه بی مصرف ها درگیر جنگ تسلیحاتی میان روسیه و ایالات متحدهٔ آمریکا خواهند شد که باید منتظر ماند و دید که چه اتفاقاتی در این فیلم محبوب خواهد افتاد.

9. فیلم لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته (Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem)

تاریخ اکران: 4 آگوست 2023 (13 مرداد 1402)

ژانر: انیمیشن، لایو اکشن، ماجراجویی، اکشن

کارگردان: جف رو (Jeff Rowe)

 قسمت جدید انیمیشن لاک پشت های نینجا

خلاصه داستان:

رافائل، لئوناردو، دوناتلو و میکل آنژ با ظاهری تازه، ماجراجویی جدید و گروهی فوق‌العاده بازگشته‌اند و قرار است 13 مرداد تابستان 1402 شاهد اکران این فیلم هیجان‌انگیز باشیم. در قسمت جدید این انیمیشن شاهد بیرون آمدن لاک‌پشت‌ها از فاضلاب خواهیم بود که در این حین دوستان تازه‌ای مانند خبرنگار شجاع آوریل اونیل پیدا می‌کنند و راهی مأموریتی مرموز و هیجان‌انگیز می‌شوند.

10. فیلم توطئه‌آمیز: درب قرمز (Insidious: The Red Door)

تاریخ اکران: 7 جولای 2023 (16 تیر 1402)

ژانر: اسرار آمیز، ترسناک

کارگردان: پاتریک ویلسون

بازیگران: تای سیمپکینز، پاتریک ویلسون و رز بیرن

فیلم ترسناک توطئه‌آمیز

خلاصه داستان:

در مقاله معرفی 10 فیلم جدید که تابستان 1402 نباید آن را از دست بدهید به سراغ فیلم ترسناک توطئه‌آمیز خواهیم رفت که قسمت پنجم و احتمالاً آخرین قسمت از مجموعه ترسناک Insidious محسوب می‌شود. قسمت جدید این مجموعه یک دهه پس از دو قسمت اول را روایت می‌کند و در اصل دنباله قسمت‌های گذشته است. به این ین معنا که مجدداً شاهد بازگشت شیاطین سرکوب شده در زندگی خانوادهٔ لمبرت که سعی بر از بین بردن آن‌ها دارند، خواهیم بود.

جالب است بدانید پاتریک ویلسون علاوه بر بازی در این فیلم کارگردانی آن را نیز بر عهده دارد که با توجه به کارنامه درخشان او در فیلم‌هایی ترسناکی مثل «احضار» (Conjuring) و «توطئه‌آمیز» احتمالاً با فیلمی فوق‌العاده در ژانر ترسناک روبه‌رو خواهیم شد.

سخن آخر

در این مقاله تلاش کردیم لیستی از بهترین فیلم هایی که تابستان 1402 باید منتظر آن‌ها باشیم را برای شما تهیه کنیم تا اگر به دنبال جدیدترین فیلم های خارجی برای پر کردن اوقات فراغت خود در تابستان هستید، بتوانید آن‌ها در لیست تماشای خود قرار دهید.

امیدواریم مقاله معرفی 10 فیلم جدید که تابستان 1402 نباید از دست بدهید برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشید فیلم موردنظر خود را برای تماشا پیدا کنید. نظر شما درباره فیلم های تابستان 1402 چیست؟ کدام فیلم برای جذابیت بیشتری دارد و منتظر اکران آن هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین فیلم سینمایی تابستان 1402 کدام است؟

بهترین فیلمی که می‌توانید در تابستان سال 1402 آن را تماشا کنید احتمالاً اوپنهایمر اثر کریستوفر نولان خواهد بود.

بهترین فیلم تابستان 1402 با ژانر ترسناک کدام است؟

بهترین فیلم ترسناک که در تابستان 1402 شاهد اکران آن خواهیم بود راهبه 2 و عمارت متروکه هستند.

بهترین فیلم تابستان 1402 با ژانر ابر قهرمانی کدام است؟

از جمله بهترین فیلم های ابر قهرمانی تابستان 1402 فیلم بلو بیتل (Blue Beetle) محسوب می‌شود.

تاریخ اکران فیلم باربی چه زمانی است؟

تاریخ اکران فیلم باربی 21 جولای 2023 (30 تیر 1402) است.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.