آموزش استفاده از گوگل میت + معرفی بهترین قابلیت های Google Meet


امیرمحمد جواهری زاده
نظرات 0
content-main-img

در مقاله آموزش استفاده از گوگل میت قصد معرفی بهترین قابلیت های Google را داریم تا بتوانید هرچه بهتر در جلسات یا کنفرانس‌های ویدیویی خود حضور پیدا کنید. با توجه به شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا، اهمیت تماس ویدیویی و برنامه‌هایی از این قبیل بسیار افزایش پیدا کرده است و Google Meet نیز یکی از بهترین ابزارهای موجود است. شرکت گوگل این برنامه را جایگزین اپلیکیشن‌های DUO و Hangouts کرده و از قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی جدیدی بهره می‌برد.

با استفاده از گوگل میت می‌توانید با دوستان و آشنایان خود تماس تصویری و گفتگوهای با کیفیتی داشته باشید یا کنفرانس‌های ویدیویی برگزار کنید. شما می‌توانید Meet را روی دیوایس‌های اندرویدی، iOS یا وب داشته باشید؛ ولی در صورتی که نمی‌دانید چگونه از آن استفاده کنید، مقاله آموزش استفاده از گوگل میت به همراه معرفی بهترین قابلیت های Google Meet را تا انتها بخوانید. با کلاتیک همراه باشید.

یکی از راحت‌ترین روش‌های برقراری تماس تصویری، استفاده از لپ تاپ است. جهت مشاهده قیمت لپ تاپ کلیک کنید.

آموزش استفاده از گوگل میت و معرفی بهترین قابلیت های Google Meet

آموزش استفاده از گوگل میت

شرکت گوگل همیشه تلاش کرده تا سرویس‌های با کیفیتی را در اختیار کاربران خود بگذارد و توانسته در این زمینه نیز عملکرد خوبی داشته باشد. برای استفاده از بهترین برنامه تماس تصویری باید دو نکته کلیدی امنیت و کیفیت تماس را در نظر بگیرید. همچنین اگر قصد استفاده از آن به عنوان ارائه یا کنفرانس دارید، برنامه مد نظر باید از قابلیت‌های اشتراک گذاری صفحه نمایش، نمایش اسلایدهای پاورپوینت و فایل‌ها پشتیبانی کند.

گوگل، برنامه میت را از بهار سال 2020 به قابلیت‌های فراوانی مجهز کرده تا کاربران با خیال راحت بتوانند کنفرانس‌های ویدیویی خود را روی پلتفرم برگزار کنند. از دیدگاه امنیت نیز، این شرکت آمریکایی ویژگی‌هایی مانند کنترل ورود و خروج اعضا، ورود با لینک دعوت و رمزنگاری End-to-End تعبیه کرده است تا کاربران نگرانی بابت امنیت تماس‌های خود نداشته باشند.

بهترین قابلیت های Google Meet نسخه رایگان

در ادامه به معرفی بهترین قابلیت های Google Meet که به‌صورت رایگان برای همه کاربران در دسترس است، پرداخته‌ایم که به شرح زیر است:

• امکان حضور 100 نفر به جلسات
• رعایت حریم خصوصی و امنیت بالا
• امکان برگزاری جلسات ویدیویی به‌صورت نامحدود
• قابلیت فعال کردن زیرنویس زنده یا همان Live Caption
• سازگاری با اکثر دیوایس‌ها نظیر اندرویدی، iOS و ویندوز
• پشتیبانی از Google Nest Hub Max برای افراد دورکار
• قابلیت اتصال یا قطع کردن میکروفن و دوربین حین جلسه
• کنترل کردن دسترسی صدای کاربران
• ورود به جلسه با استفاده از حساب Gmail و Calender گوگل
• امکان ورود به جلسه برای کاربران مایکروسافت استفاده از Microsoft Outlook Calendar

نحوه ورود به گوگل میت

گوگل برای کاربرانی که قصد ورود به برنامه Google Meet و جلسات ویدیویی را دارند 2 روش در نظر گرفته است که در ادامه به معرفی روش های ورود به گوگل میت اشاره خواهیم کرد.

ورود با استفاده از لینک دعوت

یکی از روش های ورود به جلسه گوگل میت استفاده از لینک دعوتی است که میزبان و برگزارکننده برایتان می‌کند. شما برای ورود فقط کافی است که روی لینک کلیک کرده تا وارد جلسه شوید. البته توجه داشته باشید که قبل از وارد شدن باید حساب گوگل یا همان Gmail خود را رو دستگاه اضافه کرده باشید. در برخی از گوشی‌های اندرویدی، اپلیکیشن Meet به‌صورت پیش‌فرض نصب شده است؛ اما در صورتی که این برنامه رو دستگاهتان نصب نیست، می‌توانید آن را از طریق فروشگاه گوگل پلی یا اپ استوری آیفون دانلود کنید.

کد دعوت Google Meet

دومین روشی که می‌توانید از آن بهره ببرید و وارد جلسات ویدیویی خود در پلتفرم میت شوید، استفاده از کد دعوت است؛ البته این روش بیشتر برای نسخه وب و دسکتاپ میت کاربرد دارد. وارد وب سایت Google Meet.com شوید و کد دعوتی را که میزبان برایتان ارسال کرده، در قسمت Enter Code وارد کنید و سپس گزینه Join را بزنید. توجه داشته باشید که این روش برای گوشی‌ها نیز در قابل استفاده است و کافی است که صفحه اصلی گوگل میت در بخش Search کد را وارد کنید.

آشنایی با انواع کاربری گوگل میت

جلسه آنلاین در گوگل میت

از برنامه Google Meet می‌توان از سه حالت شخصی، تجاری و Workspace استفاده کرد. برای کاربران عادی برای استفاده از گوگل میت فقط نیاز به یک حساب گوگل دارد؛ ولی برای کاربردهای تجاری باید اقدام به ساخت حساب Google Work Space کنید. WorkSpace گوگل مجموعه‌ای سرویس‌های ابری برای سازمان‌ها است که قابلیت‌های بیشتری را نسبت به حساب معمولی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین این سرویس به مدیریت بهتر و کنترل روی کارمندان دورکار کاربرد دارد. همچنین استفاده از WorkSpace موجب مشارکت بهتر بین کارمندان داخل سازمان می‌شود.

آموزش نحوه دسترسی به گوگل میت از طریق گوشی موبایل

کاربران گوشی های اندرویدی و iOS می‌توانند با استفاده از برنامه گوگل میت به راحتی از تمامی امکانات این برنامه استفاده کنند. شما می‌توانید برای نصب Google Meet به گوگل پلی استور یا اپ استور اپل مراجعه کنید.

آموزش کار با گوگل میت اندروید و آیفون

در ادامه مقاله آموزش استفاده از گوگل میت به آموزش Google Meet اندروید و آیفون پرداخته‌ایم که به شرح زیر است:

• برنامه گوگل میت را نصب و اجرا کنید.
• آیکون New در پایین صفحه را لمس کنید تا سه گزینه به شما نمایش داده شود.
• گزینه‌های به نمایش آمده شامل ایجاد جلسه جدید، زمان بندی جلسه در تقویم گوگل و ایجاد گروه برای تماس تصویری گروهی می‌شود که با توجه به نیاز و نیت خود یکی را انتخاب کنید.

آموزش تماس ویدیویی با گوگل میت روی لپ تاپ و دسکتاپ

آموزش استفاده از گوگل میت اندروید

همانطور که در پاراگراف‌های بالاتر خواندید، استفاده از گوگل روی لپ تاپ نیاز به نصب برنامه خاصی ندارد و می‌توانید با مراجعه کردن به وب سایت میت گوگل از قابلیت تماس تصویری و جلسات آنلاین خود بهره ببرید. ابتدا حساب گوگل خود را داخل مرورگر وارد کنید و سپس با استفاده از لینک یا کد دعوت وارد جلسه شوید. همچنین می‌توانید جلسات خود را راه اندازی کنید و لینک آن را برای سایر افراد ارسال کنید.

آموزش استفاده از گوگل میت روی مک

گوگل میت برای تمامی سیستم عامل‌ها و دستگاه‌ها به‌طور رایگان در دسترس است. اگر از کاربران مک هستید در ادامه آموزش استفاده از گوگل میت روی مک را دنبال کنید.

• Google Meet را روی مک اجرا کنید.
• وارد سایت گوگل میت شوید.
• حساب جیمیل خود را وارد کنید.
• به گوگل میت دسترسی دوربین را بدهید و بعد از تایید نهایی وبکم شما فعال می‌شود.
• روی Join Now کلیک کنید تا وارد جلسه شوید.

نحوه ایجاد جلسه تصویری با Gmail

یکی از روش‌هایی که می‌توانید با آن جلسات تصویری خود را برنامه‌ریزی و برگزار کنید، استفاده از پلتفرم جیمیل است که در ادامه روش ایجاد جلسه تصویری از Gmail را شرح خواهیم داد.

• وارد جیمیل شوید و آیکون تقویم در گوشه سمت راست را انتخاب کنید.
• روی تاریخ مورد نظرتان گزینه جلسه جدید را انتخاب کنید.
• روی لینک دعوت کلیک کنید تا کپی شود.
• لینک گوگل میت را برای افراد مورد نظرتان ارسال کنید.
• همچنین با زدن روی آیکون چرخ‌دنده می‌توانید سطح دسترسی کاربران در جلسه ویدیویی خود را تنظیم کنید.

آموزش ساخت جلسات در Google Calendar

قابلیت اشتراک صفحه در گوگل میت

برای ساخت و برنامه ریزی جلسات گوگل میت با استفاده از Google Calendar می‌توانید از مراحلی که در بالا شرح داده‌ایم، کمک بگیرید.

دیگر خدمات Google Meet

گوگل میت سرویس برگزاری جلسات تصویری است که با سرویس‌های این شرکت به‌صورت یکپارچه عمل می‌کند. همچنین از Google Meet در مدارس، خدمات پزشکی و بهداشتی و سازمان‌های غیر دولتی استفاده می‌شود که در ادامه کمی درباره آن‌ها توضیح خواهیم داد.

Google Workspace در مدارس

استفاده از خدمات Google Space برای مدارس، دانش‌آموزان و معلمان رایگان است و این برنامه قابلیت‌ها و ابزارهای متنوعی را در اختیار این اقشار قرار می‌دهد تا بتوانند در زمان‌هایی مانند شیوع ویروس کرونا از آموزش از راه دور و غیر حضوری بهره‌مند شوند. همچنین قابلیت به اشتراک گذاری فایل برای معلمان و مربیان تعبیه شده است که اجازه می‌دهد فایل‌های مورد نظر با زمان‌بندی به دست دانش آموزان برسد. از دیگر نکات WorkSpace می‌توان به قابلیت اضافه کردن زیرنویس، توانایی خواندن خط بریل و امکان بزرگ کردن صفحه اشاره کرد.

فضای کاری گوگل (Workspace) در خدمات بهداشت و پزشکی

یکی از ابزارهایی که می‌توان برای ارتباط با تیم‌های پزشکی و خدمات درمانی استفاده کرد، Workspace گوگل است که پزشکان می‌توانند با ذخیره کردن اطلاعات بیمار در گوگل درایو به‌راحتی با دیگر پزشکان به اشتراک بگذارند و در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌ها دسترسی داشته باشند. یکی دیگر از قابلیت‌ها مهم و کاربردی این برنامه را می‌توان امکان مکالمه تصویری با پزشک خود از راه دور اشاره کرد که کار را برای افرادی که ناتوانی جسمی دارند، راحت می‌کند. البته این قابلیت برای پزشکان نیز در دسترس است و می‌توانند با استفاده از انترن‌ها و پرستاران آموزش دهند.

سخن آخر

در مقاله آموزش استفاده از گوگل میت به معرفی بهترین قابلیت های Google Meet و انواع سرویس‌های آن پرداختیم. همانطور که می‌دانید با توجه به همه‌گیری کرونا، استفاده از برنامه‌های تماس تصویری که بستر برگزاری جلسات آنلاین در آن‌ها فراهم باشد، بسیار افزایش پیدا کرد و یکی از بهترین برنامه های تماس تصویری را می‌توان گوگل میت دانست که برای تمامی افراد به‌صورت رایگان در دسترس است. از بهترین قابلیت های گوگل میت می‌توان به امکان حضور 100 نفر به جلسات، امکان تنظیم سطح دسترسی کاربران و حفظ حریم خصوصی اشاره کرد. به‌نظر شما چه برنامه‌ای می‌توان جایگزین Google Meet باشد؟

پرسش‌های متداول

چند نفر می‌توانند وارد جلسه آنلاین شوند؟

تا 100 نفر می‌توانند از طریق لینک دعوت در جلسه آنلاین حضور پیدا کنند.

چطور می‌تونم وارد گوگل میت بشم؟

برای ورود به Google Meet می‌توانید از دو روش لینک و کد دعوت وارد جلسات خود شوید.

آیا استفاده از گوگل میت رایگان است؟

هزینه استفاده از گوگل میت رایگان است و کاربران عادی نیازی به پرداخت هزینه برای استفاده از خدمات این برنامه ندارد؛ ولی در صورتی که قصد استفاده از این برنامه برای سازمانی را داشته باشید، باید از طریق پنل اختصاصی آن اشتراک Google Workspace را خریداری کنید.

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.