معرفی بهترین مودم های 2023


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

زندگی بدون اینترنت در دنیای امروز برای هیچکس قابل تصور نیست. می‌توان گفت اینترنت در تمام وجوه زندگی ما نفوذ کرده و برای انجام اکثر کارهای روزمره خود به آن نیاز داریم. برقراری جریان اینترنت نیز با کمک مودم امکان‌پذیر می‌شود و داشتن آن لازم و ضروری است.

با توجه به تنوع بالای مودم‌های موجود در بازار، بهتر است قبل از خرید با انواع آن آشنا شوید؛ به عنوان مثال خرید یکی از بهترین مودم های خانگی کمک می‌کند تا بتوانید تجربه بهتری از اینترنت را در منزل داشته باشید. در این مقاله به معرفی بهترین مودم های 2023 پرداخته‌ایم تا بتوانید به راحتی محصول موردنظر خود را انتخاب و خریداری کنید. اگر شما هم قصد خرید مودم دارید، این مقاله را از دست ندهید.

چگونه بهترین مودم را انتخاب کنم؟

انتخاب مودمی مناسب، تاثیر چشم‌گیری در استفاده از اینترنت پرسرعت و بدون قطعی دارد؛ به همین جهت بهتر است هنگام خرید به برخی نکات کلیدی توجه کنید تا بهترین مودم را خریداری کنید. البته انتخاب مودم کار چندان دشواری نیست و به راحتی می‌توانید آن را انجام دهید. با این حال دانستن این نکات به شما کمک می‌کند تا محصولی مطابق با نیازهای خود را تهیه کنید. در ادامه به تعدادی از این موارد کلیدی اشاره می‌کنیم تا به راحتی بتوانید بهترین مودم را انتخاب و خریداری کنید:

1. دقت کنید که مودمِ مدنظر شما با ISP یا همان شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی سازگاری داشته باشد. این شرکت‌ها مودم را از طریق سرورهای مختلف، به شبکه اینترنت وصل می‌کنند. معمولا این شرکت‌ها فهرستی از مودم‌های پشتیبانی‌شده دارند که می‌توانید با مشاهده آن از سازگاری مودم با ISP اطمینان حاصل کنید.

2. مطمئن شوید که مودم از سرعت اینترنت دریافتی شما پشتیبانی می‌کند؛ به عنوان مثال اگر سرعت اینترنت 20 مگابیت است، مودم نیز حداقل از سرعت 20 مگابیت پشتیبانی کند. این نکته را در نظر داشته باشید که مودم‌هایی که مبنای انتقال داده را بر حسب مگابیت بر ثانیه انجام می‌دهند، گزینه بهتری برای خرید هستند. البته نکته مهم این است که در نهایت، سرعت اینترنت را شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی تعیین می‌کند.

3. بودجه‌ای را برای خرید مودم تنظیم کنید تا بهترین مودم ها را در این بازه قیمت بررسی و خریداری کنید.

فراموش نکنید که هر چه مودم داده‌های را در یک ثانیه انتقال دهد، سرعت بیشتری خواهد داشت.

ویژگی های بهترین مودم های 2023

پیش از معرفی بهترین مودم های 2023 بهتر است با ویژگی‌های مودم مناسب آشنا شوید. به این ترتیب می‌توانید به راحتی نسبت به خرید بهترین مودم موجود در بازار اقدام کرده و با برقراری جریان اینترنت، به راحتی از آن استفاده کنید.

ویژگی های بهترین مودم

1. سرعت بالای وای فای مودم

مودم‌های مختلف از سرعت‌های مختلفِ اینترنت پشتیبانی می‌کنند. به این ترتیب هرچه مودم سرعت بالاتری را پشتیبانی کند، به همان نسبت تجربه بهتری از کار با اینترنت خواهید داشت. البته نکته مهم در خصوص سرعت اینترت وای فای این است که سرعت مورداستفاده شما، با آنچه درمورد سرعت مودم گفته می‌شود تفاوت دارد.

به بیان ساده‌تر، سرعت اینترنت به سرعتی که روی مودم درج شده ارتباطی ندارد و این ارائه‌دهنده اینترنت است که سرعت را تعیین می‌کند؛ به عنوان مثال اگر مودمی که شما خریداری کرده‌اید دارای 50 مگابیت سرعت است و اینترنتی که از شرکت ارائه‌دهنده دریافت می‌کنید 10 مگابیت سرعت دارد، فقط می‌توانید از همان 10 مگابیت سرعت بهره ببرید. درحقیقت میزان سرعتی که روی مودم شما درج شده است، سرعتی است که مودم می‌تواند پشتیبانی کند.

2. آنتن دهی مناسب مودم

برای خرید بهترین مودم باید به متراژ فضای موردنظر دقت کنید. برد و قدرت آنتن مودم یک ویژگی مهم برای انتخاب مودم مناسب و کارآمد است. برخی از مودم ها تک آنتن هستند و برخی دارای دو یا سه آنتن. برای یک فضا و اتاق کوچک، مودم تک‌آنتن هم می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. اما برای فضاهای بزرگتر بهتر است از مودم‌های دو یا سه آنتن استفاده کنید.

آنتن دهی مناسب مودم

3. مودم بی‌سیم و باسیم

مودم‌ها دارای دو نوع بی سیم (وایرلس) و با سیم هستند. هریک از این مودم‌ها می‌تواند در فضای خاصی مورد استفاده قرار بگیرند. البته اگر از مودم وایرلس و یا بی سیم استفاده کنید، این امکان برای شما فراهم می‌شود که بدون نیاز به کابل‌کشی، در هر نقطه از منزل و یا محل کار به اینترنت وصل شده و مشکل آنتن‌دهی نداشته باشید. مودم‌های سیمی نیز برای تامین اینترنت دستگاه‌های مشخص مانند لپ تاپ و یا کامپیوتر استفاده می‌شوند. به بیان واضح‌تر این مودم ها از طریق پورت لن (Lan) به دستگاه موردنظر وصل شده و اینترنت را برقرار می‌کنند.

بهترین مودم بی سیم و با سیم

4. امنیت مودم

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای مودم‌ها پیش بیاید، خطر هک شدن است. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی بهتر است مودمی را خریداری کنید که آپدیت‌های امنیتی را دریافت و امنیت داده‌های شما را تامین کند.

5. تعداد پورت کافی مودم

نکته مهمی که برای خرید این دسته از مودم ها باید به خاطر داشته باشید تعداد پورت‌های آن است. اگر تعداد دستگاه‌هایی که قصد دارید به اینترنت وصل کنید زیاد است مودم شما نباید تک پورت باشد. مثلا ممکن است مودم را برای تامین اینترنت شرکت می‌خواهید و قصد دارید چند کامپیوتر را به آن وصل کنید. در این شرایط توجه کنید که مودم هم پورت LAN‌ و هم پورت USB را پشتیبانی کرده و تک پورت نباشد.

بهترین مودم های 2023 (1402)

با در نظر گرفتن نکات بالا می توان بهترین مودم را انتخاب و خریداری کرد. برای راحتی کار شما در انتخاب مودم قصد داریم در ادامه به معرفی بهترین مودم های 2023 بپردازیم تا به راحتی بتوانید محصول موردنظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

1. مودم روتر بی سیم ADSL2 Plus و VDSL2 دی لینک مدل DSL-224 NEW

مودم بی سیم DSL-224 NEW مودمی ظریف و کوچک است که با استفاده از دو آنتن پرقدرت و 4 پورت LAN‌ دستگاه‌های مختلف را به اینترنت وصل می‌کند. البته مودم DSL-224 NEW پورت USB ‌نداشته و فقط از رابط‌های RJ-45 و RJ-11 پشتیبانی می‌کند. این مودم از نظر آنتن‌دهی گزینه‌ای مناسب برای فضاهای بسته است. استفاده از این محصول بسیار ساده است و به راحتی می‌توانید آن را راه اندازی کنید.

مودم دی لینک مدل DSL-224 NEW

از نظر امنیتی این مودم گزینه ای بسیار قابل اعتماد است و نگران هک شدن نخواهید بود. حافظه داخلی مودم DSL-224 NEW 32 گیگابایت است و تراشه‌ای که در آن به کار رفته RTL8685S با قدرت 500 مگاهرتز است. این امکان نیز برای کاربران فراهم شده است که با استفاده از رابط مبتنی بر وب، به‌روزرسانی‌های سیستم عامل را نیز دریافت کنند.

2. مودم روتر ADSL/VDSL بی‌سیم ایسوس مدل DSL-AC51

در ادامه‌ی معرفی بهترین مودم های 2023 به کمپانی ایسوس می رسیم. ایسوس یک نام شناخته شده در حوزه فناوری و تکنولوژی است که محصولات مرغوب و متنوعی را تولید و روانه بازار می‌کند. محصول موردنظر ما یک مودم بی سیم است که با داشتن 3 آنتن، برد و قدرت بالایی برای تامین اینترنت مورد نیاز کاربر دارد.

مودم ایسوس مدل DSL-AC51 با داشتن قابلیت کنترل والدین، این امکان را برای کاربران فراهم می‌آورد که بتوانند با فیلتر کردن، فعالیت‌های اینرتنتی فرزندان خود را کنترل کنند. این مودم با ADSL2/2+, ADSL ،VDSL2 و fiber سازگار است و به راحتی می‌توانید از آن برای سرویس‌های کابلی نیز استفاده کنید. شما می‌توانید به راحتی این مودم را راه اندازی کرده و به اینترنت وصل شوید.

مودم بی‌سیم ایسوس مدل DSL-AC51

3. ADSL2 Plus بی‌سیم N300 دی لینک مدل DSL-2750U

اگر به دنبال خرید مودم برای منزل هستید، یکی از بهترین مودم های خانگی مودم دی لینک مدل DSL-2750U است که با داشتن 2 آنتن و 4 پورت خروجی اترنت گزینه مناسبی برای تامین اینترنت منازل است. این محصول به خوبی تا شعاع 40 متری خود را پوشش می‌دهد. البته نکته مهم برای آنتن‌دهی مودم این است که دقت کنید هیچ مانعی مانند دیوار بر سر راه نباشد تا با مشکل آنتن‌دهی مواجه نشوید.

مودم دی لینک مدل DSL-2750U

با توجه به تعداد پورت‌های این مودم، حداکثر سرعت انتقال این مودم 300 مگابیت در ثانیه است و به ویژگی فایروال نیز مجهز شده است. البته جریان اینترنت در این محصول ممکن است گاهی با قطع و وصلی همراه باشد که البته همیشگی نیست. روی این مدل چند چراغ LED قرار گرفته که از طریق آن‌ها می‌توانید از فعالیت دستگاه مودم خود آگاه شوید.

4. مودم همراه 4G E5770 هواوی

در این بخش از معرفی بهترین مودم های 2023 به معرفی یک مودم سیم‌کارتی می‌پردازیم. مودم سیم‌کارتی هواوی مدل E5770 با 185 گرم وزن، یک مودم سبک و کوچک است که می‌توانید آن را همراه خود داشته باشید. این مودم به شما کمک می‌کند تا اینترنت پرسرعت 4G از طریق سیم‌کارت برای شما فراهم شود. باتری این مودم کم‌وزن و جیبی لیتیوم یونی 5200 میلی‌آمپر است و تا ده نفر نیز می‌توانند از آن به طور همزمان استفاده کنند.

مودم همراه 4G E5770 هواوی

سرعت انتقال داده مودم هواوی مدل E5770 تا 150 مگابیت در ثانیه است که برای کاربری خانگی مناسب است. این محصول به درگاه LAN مجهز است و به راحتی می‌توانید آن را به دستگاه‌هایی که شبکه بی سیم اینترنت را پشتیبانی نمی‌کنند، وصل کنید.

دو درگاه دیگر MicroUSB و USB نیز برای شارژ مودم و شارژ دستگاه‌‌هایی مانند گوشی موبایل است. نکته جالب توجه درخصوص این مدل از مودم های هواوی این است که می‌توانید از طریق صفحه نمایش آن می‌توانید از وضعیت اینترنت، آنتن‌دهی و میزان شارژ باتری آگاه شوید.

بهترین مودم برای گیمینگ کدام است؟

انجام بازی‌های آنلاین گیمینگ به سرعت بالا نیاز دارند. تا اینجا می‌دانیم که مودم، تاثیر بالایی در سرعت اینترنت دارد؛ گرچه درنهایت این شرکت خدمات اینترنتی است که سرعت اینترنت را تعیین می‌کند. با این حال چند نکته می‌تواند به شما برای خرید بهترین مودم گیمینگ کمک کند. در ادامه این موارد را به اختصار شرح می‌دهیم:

فناوری DOCSIS: مودم‌های DOCSIS 3.0 به خوبی قادر هستند تا انتظارات کاربر را از سرعت اینترنت برآورده کنند. با این حال برای انجام بازی‌های رایانه‌ای و اجرای بازی‌های سنگین، بهتر است از مودم DOCSIS 3.1 استفاده کنید. این مودم‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا بتوانید از بسته اینترنت خود و میزان استفاده از آن نیز مطلع شوید.

کانال: مودم های کابلی از طریق کانال‌ها با شبکه اینترنت ارتباط برقرار می‌کنند. این کانال‌ها کل پهنای باند و سرعت اینترنت را تشکیل می‌هند. بنابراین هرچه تعداد کانال‌ها بیشتر باشد، داده‌های بیشتری نیز منتقل می شود. برای خرید مودم گیمینگ بهتر است به تعداد کانال های آن توجه کنید. بهتر است برای انجام بازی های سنگین کامپیوتری از مودم 16x4 کانال استفاده کنید.

قدرت اتصال: اتصال شما به شبکه اینترنت یک نکته اساسی و مهم برای اجرای بازی‌های آنلاین است. مسلما هیچ بازیکنی علاقه ندارد که در میانه هیجان بازی با قطعی اینترنت مواجه شود. بنابراین هنگام خرید دقت کنید که مودم موردنظر شما از برد کافی برخوردار باشد و سیگنال قوی ارسال کند. همچنین به مطابقت سرعت درج شده روی مودم و سرعت اینترنتی که از ارائه دهنده اینترنت دریافت می‌کنید توجه کنید.

تعداد پورت ها: اگر قصد دارید بازی ها را روی چند دستگاه اجرا کنید، بهتر است به دنبال خرید مودم با تعداد پورت کافی باشید تا مجبور نشوید از سوییچ استفاده کنید.

فناوری MU-MIMO: این فناوری کمک می‌کند تا مودم ها به صورت جداگانه و همزمان به دستگاه‌های مختلف وصل شده و مشکلی در اتصال و میزان سرعت اینترنت نداشته باشند.

پورت های مودم

سرعت مودم خوب چقدر است؟

یک مودم خوب و مناسب از حداقل سرعت اینترنت 25 مگابیت در ثانیه برخوردار است. به این ترتیب چند نفر می‌توانند از پهنای باند کافی در شبکه Wi-Fi‌ به طور همزمان استفاده کنند. اگر مودم را برای شرکت خریداری می‌کنید یا تعداد زیادی در منزل شما حضور دارند، بهتر است از سرعت 100 مگابیت در ثانیه استفاده کنید.

سخن آخر

اهمیت بالای اینترنت در زندگی انسان‌ها بر کسی پوشیده نیست. به جرات می‌توان گفت اکثر امور و کارهای روزمره با کمک اینترنت انجام می‌شوند. برای تامین جریان اینترنت به مودم نیاز است و بدون آن امکان استفاده از اینترنت وای فای وجود ندارد. برخی از انواع مودم از کیفیت بالاتری برخوردارند و گزینه مناسبی برای خرید هستند. بهتر است هنگام خرید مودم مناسب به قابلیت‌های آن‌ها توجه کنید تا انتخاب مناسبی داشته باشید.

سوالات متداول

آیا سرعت بالای مودم وای فای تاثیری در سرعت اینترنت دریافتی دارد؟

خیر، سرعت اینترنت که روی مودم درج می شود میزان سرعتی است که مودم امکان پشتیبانی از آن را دارد. سرعت اینترنت دریافتی به سرعت اینترنت شرکت ارائه‌دهنده بستگی دارد.

آیا احتمال هک شدن مودم وجود دارد؟

بله؛ به همین جهت بهتر است هنگام خرید مودم توجه داشته باشید که امکان دریافت آپدیت‌های امنیتی را داشته باشد.

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.