بررسی 5 دلیل برای خرید آیفون 15


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

چند وقتی است که اپل در رویداد 2023 از سری 15 آیفون رو نمایی کرده است و طی این رویداد بسیاری از دوست داران آیفون، به سراغ خرید آیفون 15 رفته‌اند. با این حال افراد دیگر هنوز هستند که در دو راهی خریدن یا نخریدن آیفون 15 مانده‌اند.

خرید و مشاهده لیست قیمت امروز گوشی اپل در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

بسیاری از افراد معتقدند آیفون 15 با بدنه با کیفیت، شارژر تایپ سی و ویژگی‌های جدید دیگر، در بازار امروز یکی از بهترین گوشی های پرچمدار به حساب می‌آید. در سوی دیگر بسیاری از کاربران از داغ شدن آیفون 15، باتری ضعیف و سایر ویژگی‌های این گوشی ناراضی هستند. اگر شما جزء افرادی هستید که در دوراهی خرید آیفون 15 قرار گرفته‌اید، در مقاله بررسی 5 دلیل برای خرید آیفون 15 می‌توانید برای خرید این پرچمدار، راحت‌تر تصمیم بگیرید.

چرا باید آیفون 15 بخریم؟

دلایل زیادی برای خرید آیفون 15 وجود دارد که ما در ادامه به 5 دلیل مهم تر آن می پردازیم:

1. طراحی تیتانیوم سبک‌ تر و کوچک‌ تر آیفون 15

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آیفون 15، وزن پایین آن محسوب می‌شود و این گوشی 171 گرم وزن دارد که به نسبت آیفون 14 با وزن 172 گرمی حدود 1 گرم سبک‌تر است. علت وزن پایین تر آیفون 15 را می‌توان استفاده از متریال تیتانیوم به جای فولاد ضد زنگ بیان کرد.

بدنه تیتانیومی آیفون 15

اپل همچنین توانسته است حاشیه‌های اطراف آیفون 15 را به نسبت آیفون 14 کوچک تر و دستگاهی ظریف تر و باریک‌تر تولید کند. علاوه بر این لبه های گرد آیفون 15 در دست گرفتن گوشی را به نسبت سری‌های قبلی آسان‌تر کرده و آیفون 15 را به گوشی خوش دست‌تری تبدیل کرده است.

2. دکمه اکشن هوشمند

یکی دیگر از تغییرات جذاب در آیفون 15 پرو و پرو مکس، جایگزینی کلید رینگر با دکمه اکشن (Action Button) است که کاربر به کمک آن می‌تواند با فشار طولانی، گوشی را سایلنت کنند.

دکمه اکشن هوشمند آیفون 15

کاربران همچنین می‌توانند در Settings دکمه Action را برای انجام چندین کار سفارشی کنند. برای مثال، می‌توانید دوربین را با فشار طولانی دکمه Action راه اندازی کنید، چراغ قوه را روشن کرده یا حتی به کمک این ویژگی، یک یادداشت صوتی را ثبت کنید.

3. زوم تله فوتو 5 برابری طولانی تر

آیفون 15 پرو مکس دارای زوم اپتیکال 5 برابری از طریق لنز پریسکوپ تله‌فوتو است و این پرچمدار تمام عیار امکان بزرگنمایی دیجیتال تا 25 برابری در مقایسه با بزرگنمایی 15 برابری آیفون 14 دارد.

دوربین آیفون 15

4. عمر باتری بالا

یکی از بهبودهایی که آیفون 15 پرو مکس نسبت به آیفون های سری قبلی داشته، طول عمر بالای باتری است. در تست باتری این گوشی در شرایط وب گردی مداوم با روشنایی صفحه نمایش 150 نیت، توانست 14 ساعت و 2 دقیقه دوام بیاورد.

باتری آیفون 15

در مقایسه دیگر، گوشی گلکسی اس 23 اولترا که یکی از پرچم داران و مدعی‌های بازار فعلی است، با نمایشگر در حالت 60 هرتز توانست 13 ساعت و نه دقیقه دوام بیاورد.

5. بهترین گوشی برای اجرای بازی‌ های سنگین

آیفون 15 پرو مکس مجهز به اولین تراشه 3 نانومتری جهان یعنی A17 Pro است ؛ اما هیجان‌انگیزترین قسمت ماجرا این است که GPU 6 هسته‌ای قادر به اجرای بازی‌های با کیفیت کنسول با پشتیبانی از raytracing است و شما می توانید با این پردازنده گرافیکی جلوه‌های نوری واقعی را دریافت می‌کنید.

اجرای بازی در آیفون 15

سخن آخر

در این مقاله، پنج دلیل اساسی برای خرید آیفون 15 را مورد بررسی قرار دادیم. آیفون 15 به عنوان یک دستگاه پرچمدار اپل با ویژگی‌ها و امکانات منحصر به فردی شناخته می‌شود. در مجموع آیفون 15 به عنوان یک گزینه جذاب برای افرادی که به دنبال دستگاهی با کارایی بالا و ویژگی‌های پیشرفته هستند، می تواند یکی از بهترین انتخاب ها به حساب بیاید.

پرسش‌ های متداول

بهترین ویژگی جدید آیفون 15 چیست؟

تراشه جدید Ultra Wideband آیفون 15 یکی از بهترین تغییرات این سری آیفون به نسبت سایر سری های این گوشی ها به حساب می آید.

آیا آیفون 15 ارزش خرید دارد؟

با توجه به ویژگی‌های گفته شده، آیفون 15 یک انتخاب عالی برای افرادی که به دنبال گوشی‌های پرچم دارد هستند، به حساب می‌آید.

آیا آیفون 15 عمر باتری بالایی دارد؟

با توجه به تست‌های انجام شده، سری آیفون 15 عمر باتری بهتری نسبت به مدل‌های قبلی خود ارائه می‌دهد.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.