نقد و بررسی گوشی موبایل Galaxy A05s سامسونگ


امیرمحمد جواهری زاده
نظرات 0
content-main-img
اگر به دنبال خرید یک گوشی مقرون‌به‌صرفه با قابلیت‌های قابل قبول هستید، پیشنهاد می‌کنیم نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A05s را مطالعه کنید تا با قابلیت‌های آن آشنا شوید.

نقد و بررسی ویدیویی گوشی موبایل A05s سامسونگ

 

 

با توجه به افزایش قیمت گوشی موبایل، بازار محصولات قیمت مناسب با افزایش تقاضا همراه بود. تنوع بالا در این بازه قیمتی و مشخصات نزدیک به هم از عواملی هستند که انتخاب را برای کاربران سخت می‌کنند.

گلکسی A05s اولین گوشی از سری A سامسونگ است که توانسته به‌علت برخورداری از قیمت معقول و مشخصات مناسب، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. اگر قصد خرید سامسونگ گلکسی A05s را دارید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا با ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن آشنا شوید.

نقد و بررسی گوشی موبایل Samsung Galaxy A05s

سامسونگ گلکسی A05s جدیدترین میان رده مقرون‌به‌صرفه این شرکت کره‌ای به حساب می‌آید که در این مطلب تمامی نقاط مثبت و منفی آن را بررسی می‌کنیم. خلاصه نکات مثبت و منفی A05s در ادامه، داخل جدول آمده است:

نکات مثبت نکات منفی
وزن کم عملکرد متوسط دوربین اولتراواید و ماکرو
صفحه نمایش Full HD رابط وان یوآی شاید باب میل برخی از کاربران نباشد
تراشه اسنپدراگون 680 نبود آداپتور شارژر داخل جعبه
ماندگاری بالای باتری  
دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در شرایط نوری مناسب عکس‌های مطلوبی می‌گیرد  

 

طراحی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A05s

  • طراحی ساده و زیبا
  • پنل پشتی مات جلوه خاصی به دستگاه داده است
  • وزن کم

برای سامسونگ فرقی نمی‌کند که گوشی اقتصادی باشد یا پرچمدار؛ در واقع شرکت کره‌ای همیشه برای طراحی محصولات خود وسواس به خرج می‌دهد و گلکسی A05s هم از این قاعده مستثنی نیست. سامسونگ A05s در ابعاد 168 میلی‌متر در 77.8 میلی‌متر با ضخامت 8.8 میلی‌متر تولید شده است؛ برخورداری از ضخامت 8.8 میلی‌متری باعث می‌شود دستگاه به خوبی در دست قرار بگیرد.

شرکت کره‌ای برای این محصول اقتصادی و میان رده به سراغ متریال پلاستیک رفته است که با توجه به برچسب قیمتی آن، نکته منفی به حساب نمی‌آید. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که بدنه پلاستیکی یکپارچه، کمک شایانی به کاهش وزن دستگاه کرده است؛ در واقع هنگامی که برای اولین بار گلکسی A05s را بدست می‌گیرید از وزن کم آن تعجب خواهید کرد.

طراحی گوشی گلکسی A05s

در پشت Galaxy A05s شاهد یک پنل پلاستیکی با روکش مات هستیم که جلوه زیبایی را به محصول داده است. سامسونگ برای طراحی این میان رده خوش قیمت از زبان طراحی سری S23 استفاده کرده تا کاربران احساس نکنند با محصولی ارزان قیمت سروکار دارند.

همچنین برخورداری از روکش مات باعث می‌شود تا اثر لک و چربی دست کاربر نمایان نشود. با این حال هنگامی که در دست قرار می‌گیرد، احساس سر بودن را به کاربر انتقال می‌دهد که برای رفع این مشکل می‌توانید از کاور یا قاب استفاده کنید.

در این پنل می‌توان به سه دوربین جزیره‌ای اشاره کرد که از بیرون‌زدگی بسیار کمی بهره می‌برند؛ در واقع، با قرار دادن گلکسی A05s روی سطوح صاف با مشکل تکان خوردن مواجه نمی‌شوید. به‌جز فلش LED و نام سامسونگ، مورد دیگری در پنل پشتی دیده نمی‌شود.

طراحی پنل پشتی A05s سامسونگ

در جلوی دستگاه، با پنل بزرگ و پهنی سروکار داریم و از آنجایی A05s در دسته محصولات اقتصادی قرار می‌گیرد، نباید از آن انتظار حاشیه‌های کم داشته باشید؛ در واقع حاشیه‌های اطراف پنل جلویی یکی از نکات منفی این گوشی اقتصادی در بخش طراحی محسوب می‌شوند.

سامسونگ برای بخش جلویی این گوشی مقرون‌به‌صرفه به سراغ پنل شیشه‌ای رفته که از محافظت خاصی برخوردار نیست. به همین علت بعد از خرید Galaxy A05s پیشنهاد می‌کنیم از محافظ‌های صفحه نمایش استفاده کنید.

دوربین سلفی هم داخل یک ناچ U شکل قرار گرفته که سامسونگ آن را infinity-U نام‌گذاری کرده است. از دیگر نکات این بخش می‌توان به حضور اسپیکر مکالمه به‌صورت نامحسوس در لبه بالایی پنل اشاره کرد.

کلید ها و درگاه گلکسی A05s

در لبه سمت راست گلکسی A05s کلید پاور ادغام شده با اثر انگشت و راکرهای صدا قرار گرفته‌اند و در لبه سمت چپ هم به‌جز اسلات سیم‌کارت مورد دیگری مشاهده نمی‌شود. یک میکروفن نویز کنسلینگ در لبه بالا و درگاه شارژ تایپ سی، میکروفن اصلی، جک 3.5 میلی‌متری و بلندگو تک‌کاناله از دیگر مواردی هستند که روی این فریم پلاستیکی قرار دارند.

در نهایت می‌توان گفت، گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A05s از کیفیت ساخت و طراحی مناسبی با توجه به برچسب قیمتی خود، برخوردار است. با این حال همانطور که گفته شد، حاشیه زیاد صفحه نمایش شاید باب میل برخی از کاربران نباشد.

صفحه نمایش A05s سامسونگ

  • وضوح +Full HD صفحه نمایش
  • برخورداری از نرخ نوسازی 90 هرتز
  • صفحه نمایش با ابعاد بزرگ

سامسونگ همیشه به پنل‌ها و صفحه نمایش‌های AMOLED خود شناخته می‌شود. با این حال قیمت گلکسی A05s این شرایط را ایجاد می‌کند که خبری از این پنل‌های باکیفیت نباشد. سامسونگ Galaxy A05s از صفحه نمایشی 6.7 اینچی از نوع PLS LCD استفاده می‌کند و برخلاف نسل قبلی خود، از وضوح +Full HD بهره می‌برد؛ در واقع، برخورداری از چنین مشخصاتی باعث می‌شود تا کاربران تجربه بصری مطلوبی را از یک گوشی اقتصادی دریافت کنند.

صفحه نمایش گلکسی A05s

نکته مثبت دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد، پشتیبانی از نرخ نوسازی 90 هرتز است که منجر به نمایش روان‌تر انیمیشن‌های رابط کاربری می‌شود. همچنین نسبت به دستورات لمسی هم واکنش سریع‌تری از خود نشان می‌دهد.

پنل‌های LCD اغلب میزان روشنایی متوسطی دارند و این موضوع برای A05s سامسونگ هم صدق می‌کند. حداکثر مقداری که این پنل می‌تواند در محیط‌های باز به آن دست پیدا کند، 468 نیت اعلام شده است.

نرم افزار و حسگرهای امنیتی Galaxy A05s سامسونگ

  • سیستم‌عامل اندروید 13
  • رابط کاربری وان یوای بسیار روان اجرا می‌شود
  • امکانات شخصی‌سازی متنوع

گلکسی A05s با سیستم عامل اندروید 13 راهی بازار شده و از رابط کاربری One UI Core نسخه 5.1 بهره می‌برد؛ عبارت Core که در انتهای وان یوای قرار گرفته، نشان از بهینه‌تر و سبک‌تر شدن رابط کاربری برای سخت افزار دستگاه‌های اقتصادی است.

نرم افزار گلکسی A05s سامسونگ

جابه‌جایی بین منوها و برنامه‌ها بدون تاخیر و لگ انجام می‌شود که تجربه روان و راحتی را هنگام کار با این گوشی برای کاربر به ارمغان می‌آورد. انتظار می‌رود Galaxy A05s‌ دو آپدیت سیستم‌عامل را در سال‌های آتی دریافت کند و تا سه سال هم از به‌روزرسانی‌های امنیتی بهره‌مند شود.

محل قرارگیری حسگر اثر انگشت ادغام شده با کلید پاور در جای مناسبی قرار دارد و دسترسی به آن آسان است. از نظر عملکرد این حسگر هم باید گفت دقت و سرعت بالایی دارد که اجازه می‌دهد قفل گوشی بدون تاخیر انجام شود.

سخت افزار گوشی گلکسی A05s

  • تراشه اسنپدراگون 680
  • مناسب برای کارهای روزمره و اجرای بازی‌های نیمه سنگین

در دل گلکسی A05s از تراشه اسنپدراگون 680 استفاده شده که پیشرفت بزرگی در مقایسه با تراشه اگزینوس 850 موجود در A04s محسوب می‌شود. اسنپدراگون 680 از لیتوگرافی 6 نانومتری ساخته شده است که مصرف انرژی در این دستگاه اقتصادی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

تست گیمینگ گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A05s

پردازنده هشت هسته‌ای این میان‌رده از ساختار Big Little پیروی می‌کند تا هنگامی که پردازش سنگینی وجود ندارد، چهار هسته قدرتمند این تراشه فعال نشود. بخش چیپ A05s سامسونگ با پردازنده گرافیکی Adreno 610 تکمیل می‌شود تا این میان رده خوش قیمت بتواند به راحتی از پس بازی‌های نیمه سنگین یا امور روزمره برآید. در ادامه هم می‌توانید نتایج و عملکرد این دستگاه را در بنچمارک‌ها مشاهده کنید. از نظر گیمینگ هم A05s با توجه به تراشه و قیمت خود عملکرد مطلوبی دارد. با این حال نباید از آن انتظار یک گوشی گیمینگ را داشته باشیم.

بنچمارک هاای گلکسی A05s

از نظر حافظه رم هم نسخه پایه این دستگاه به 4 و 6 گیگابایت مجهز شده است که در مقایسه با نسل قبلی خود از 2 گیگابایت حافظه رم بیشتری بهره می‌برد. با این حال، سامسونگ در نظر گرفته تا گوشی A05s را با دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی روانه بازار کند تا کاربران بتوانند با توجه به نیاز خود، یکی را خریداری کنند.

دوربین گوشی گلکسی A05s سامسونگ

  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی
  • عملکرد مطلوب دوربین سلفی در عکاسی

گوشی موبایل گلکسی A05s مانند A04s از سه دوربین بهره می‌برد، با این حال کیفیت خروجی عکس‌ها در مقایسه با نسل گذشته، ارتقای قابل توجهی داشته است. دوربین‌های قرار گرفته در پنل پشتی گلکسی A05s شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 با فوکوس خودکار، دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو و حسگر 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق می‌شود.

در بررسی‌هایی که انجام دادیم، اگر در شرایط نوری مناسب قرار بگیرید، امکان عکاسی با کیفیت مطلوب را خواهید داشت؛ اما عکاسی در محیط تاریک و با نور کم از ویژگی‌های مثبت دوربین گوشی A05s نیست و در صورت انجام عکاسی با تصاویر تاریک و پر از نویز مواجه می‌شوید.

عکاسی با گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A05s

همانطور که بالاتر هم گفته شد، ناچ U شکل از دوربین سلفی این میان رده میزبانی می‌کند. از مشخصات این دوربین می‌توان به حسگر 13 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 اشاره کرد. عملکرد دوربین سلفی مانند دوربین اصلی است و اگر در شرایط نوری مناسب قرار بگیرید، می‌توانید سلفی‌های باکیفیتی را ثبت کنید. البته باید به این نکته اشاره کنیم که دوربین‌های A05s به لرزشگیر مجهز نشده‌اند و امکان دارد با لرزش‌های دست با عکس‌های تار و بی‌کیفیت مواجه شوید.

یکی دیگر از نکات مثبت گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A05s امکان ضبط ویدیو با هر دو دوربین اصلی و پشتی با کیفیت Full HD است.

باتری و شارژ گوشی Samsung Galaxy A05s

  • باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت
  • ماندگاری بالای باتری
  • شارژ سریع 25 واتی

سامسونگ برای گلکسی A05s همچنان از باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است؛ باتری از جنس لیتیوم پلیمر که توانایی شارژ با حداکثر توان 25 وات را دارد. چنین ظرفیت باتری اجازه می‌دهد تا یک روز کامل به شارژ مجدد گوشی نیاز نداشته باشید.

باتری سامسونگ گلکسی A05s

با این حال، نبود آداپتور شارژ ممکن است توی ذوق بزند؛ در واقع سامسونگ طی سال‌های اخیر اقدام به حذف آداپتورهای شارژ و سایر لوازم از داخل جعبه‌های خود کرده و کاربران مجبور هستند، این موارد را به‌صورت جداگانه خریداری کنند.

آیا گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A05s ارزش خرید دارد؟

سامسونگ با عرضه گوشی موبایل Samsung Galaxy A05s توانسته دوباره توانایی‌های خود را در عرضه محصولات باکیفیت و قیمت مناسب ثابت کند. این میان رده می‌تواند انتخاب مناسبی برای افرادی باشد که به دنبال تمامی قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند با پرداخت هزینه کم هستند.

برخورداری از طراحی زیبا، صفحه نمایش بزرگ با رزولوشن +Full HD و نرخ نوسازی 90 هرتز، تراشه قدرتمند، دوربین اصلی و سلفی توانمند، باتری بادوام و سرعت شارژ بالا باعث شده تا خرید گوشی سامسونگ گلکسی A05s را به شما پیشنهاد دهیم.

پرسش‌های متداول

قیمت گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A05s چقدر است؟

سامسونگ گلکسی A05s از برچسب قیمتی مقرون‌به‌صرفه بهره می‌برد. برای اطلاع از قیمت روز گوشی های سامسونگ می‌توانید به فروشگاه اینترنتی کالاتیک مراجعه کنید.

آیا گلکسی A05s ضد آب است؟

خیر؛ گلکسی A05s از گواهی IP پشتیبانی نمی‌کند و در صورت تماس با آب دچار خرابی می‌شود.

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.