بررسی اپل واچ اولترا 2


هلیا مینائی
نظرات 0
content-main-img
در این مقاله با هر آنچه باید درباره اپل واچ اولترا 2 بدانید همراه شما خواهیم بود تا متوجه شویم که چه تغییراتی در آن نسبت به 2 Apple Watch Ultra صورت گرفته است.

احتمالا می‌دانید که ساعت‌های هوشمند اپل جزو بهترین‌های بازار جهانی محسوب می‌شوند که از ارزش خرید بالایی نیز برخوردارند. چندی پیش و در آخرین رویداد این برند محبوب، شاهد رونمایی رسمی اپل از نسل دوم ساعت هوشمند پرچمدار خود، یعنی اپل واچ اولترا 2023 بوده‌ایم که با تمرکز بر ورزش و تناسب اندام می‌تواند انتخاب فوق‌العاده‌ای برای ورزشکاران باشد.

مشاهده لیست قیمت اپل واچ از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

اپل واچ اولترا 2 یکی از ساعت‌های پریمیوم و گران‌قیمت کمپانی اپل تا به امروز محسوب می‌شود که قادر به ارائه قابلیت‌های هیجان ‌انگیزی به کاربران خواهد بود؛ حال، جدیدترین مدل این پوشیدنی هوشمند با ارتقا‌هایی که نسبت به مدل پیشین خود همراه شده، تاحدودی می‌تواند به بالا رفتن ارزش خرید آن کمک کند.

مشخصات فنی ساعت هوشمند Apple Watch Ultra 2

پیش از اینکه بخواهیم به هر آنچه باید درباره اپل واچ اولترا 2 بدانید بپردازیم، ابتدا نگاهی به مشخصات فنی آن روی کاغذ خواهیم داشت:

مشخصات اپل واچ اولترا 2
مدل 49 میلی‌متری
صفحه نمایش

 نمایشگر Retina LTPO OLED همواره روشن با وضوح 502 در 410 پیکسل

وزن

61.4 گرم

حافظه

64 گیگابایت

رابط کاربری

watchOS 10

حسگرها

GPS، سنسور نور محیط، تشخیص تصادف، تشخیص سقوط، نظارت بر نویز، تماس اضطراری، تماس اضطراری بین‌المللی، شتاب سنج، ژیروسکوپ، ضربان قلب، فشارسنج، ارتفاع سنج همیشه روشن (500 تا 9000 متر)، قطب نما، SpO2 ،VO2max، سنسور دمای بدن، دمای آب، سنجش دما (دقت 0.01 درجه)، عمق سنج (دقت ± 1 متر)، پشتیبانی از Ultra Wideband 2 (UWB)

تراشه

Apple S9
فناوری ارتباطات بلوتوث 5.3، وای فای، LTE
باتری 542 میلی‌آمپرساعت
گواهی‌

گواهینامه WR100 و EN 13319، گواهینامه MIL-STD-810H، استاندارد IP6X

تاریخ عرضه و قیمت اپل واچ اولترا 2

ساعت هوشمند اپل واچ اولترا 2، از 12 سپتامبر 2023 برای پیش‌سفارش در دسترس عموم قرار گرفته است؛ اما تاریخ اصلی عرضه آن در واقع 22 سپتامبر 2023 خواهد بود. همچنین قیمت Apple Watch Ultra 2 799 دلار / 799 پوند / 1399 دلار استرالیا است که بودجه‌ای که باید برای خرید آن در نظر بگیرید کاملا مشابه نسل گذشته است و تفاوتی از این نظر میان آن‌ها وجود نخواهد داشت.

طراحی و صفحه نمایش ساعت هوشمند اپل واچ اولترا 2

طبق روال و با توجه به اینکه اپل واچ استاندارد از زمان اولیه عرضه خود در سال 2015 به سختی دچار تغییرات شده، پس چندان جای تعجب نیست که اپل واچ اولترا 2 ظاهر اپل واچ اولترا را حفظ کند؛ در واقع Apple Watch Ultra 2 ساعت هوشمندی فوق‌العاده با قابی از جنس تیتانیوم بازیافت شده و صفحه نمایشی تخت از نوع یاقوت کبود با خطوط مسطح محسوب می‌شود که بسیار حجیم‌تر از مدل استاندارد است.

همچنین جدیدترین پوشیدنی پرچمدار اپل Digital Crown بزرگ در سمت راست و دکمه Action قابل برنامه‌ریزی در سمت چپ نسل قبلی خود را حفظ کرده است. اپل واچ اولترا 2 مانند گذشته تنها در ابعاد 49 میلی‌متری برای خرید در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت و یکی از بزرگترین ساعت های هوشمندی است که می‌توانید در سال 2023 خریداری کنید.

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، Watch Ultra 2 از نظر ظاهری با Watch Ultra یکسان است؛ اگرچه تغییرات بسیار کوچکی صورت گرفته که چندان توجه را به خود جلب نمی‌کند، به عنوان مثال بندهای جدید برای اپل واچ 2 اولترا در نظر گرفته شده که از جنس کربن هستند. شایعاتی نیز وجود داشت که قرار است اپل، واچ 2 اولترا خود را با رنگ‌های بدنه جدید عرضه کند؛ اما چنین اتفاقی به وقوع نپیوست و Watch Ultra 2 همچنان تنها در یک رنگ تیتانیوم در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.  

طراحی و صفحه نمایش ساعت هوشمند اپل واچ اولترا 2

در حالی که بخش طراحی واچ اولترا 2 اپل تقریبا بدون تغییر باقی مانده، در قسمت صفحه نمایش آن تفاوت‌هایی به چشم می‌خورد که مربوط به میزان روشنایی آن می‌شود که از 2000 نیت به 3000 نیت افزایش پیدا کرده است. در واقع این رقم 50 درصد روشن‌تر از اولین نسخه اپل واچ اولترا و روشن‌ترین صفحه نمایشی محسوب می‌شود که اپل تا به حال ساخته است.

میزان روشنایی این صفحه نمایش شاید برای استفاده‌های روزمره به چشم نیاید؛ اما در محیط‌های بسیار پر نور مانند کوه نوردی می‌تواند باعث شود تا محتوای در حال نمایش روی ساعت را با وضوح بسیار بالا و مطلوب به‌نظر برسد؛ البته خوب است بدانید که برای محیط‌های کم نور یا تاریک ‌می‌تواند تا تا یک نیت کاهش پیدا کند تا به چشم کاربر آسیبی وارد نشود.

از دیگر موارد چشمگیری که در این بخش می‌توان به آن اشاره کرد، معرفی واچ فیس ماژولار اولترا (Modular Ultra) جدید است که به صورت اختصاصی برای Apple Watch Ultra 2 در نظر گرفته شده و از بیرونی‌ترین لبه صفحه نمایش ساعت برای نشان دادن اطلاعات بیشتر تنها در یک نگاه استفاده می‌کند.

این اطلاعات شامل ساعت، میزان ارتفاع یا عمق آب حین غواصی و موارد کاربردی دیگر نیز می‌شود. همچنین با قابلیت Wayfinder می‌توان صفحه آن را به حالت شب تبدیل کرد که برای دید بهتر در تاریکی، محتوای در حال نمایش را به رنگ‌های قرمز و مشکی نمایش می‌دهد.

قابلیت های ساعت هوشمند اپل watch ultra 2

در نهایت جدیدترین ساعت هوشمند پرچمدار اپل برای سازگاری با محیط‌های سخت طراحی شده است؛ به این صورت که می‌تواند در شرایطی مانند 4- درجه فارنهایت (20- درجه سانتیگراد) تا گرمای 131 درجه فارنهایت (55 درجه سانتیگراد) دوام بیاورد. این ساعت دارای گواهینامه MIL-STD-810H است که معیاری که برای تجهیزات نظامی و توسط سازندگان تجهیزات سخت استفاده می‌شود.

Apple Watch Ultra نیز تقریبا می‌تواند از پس تمامی ورزش‌های آبی بربیاید، فعالیت‌هایی که برای مدل‌های استاندارد اپل واچ توصیه نمی‌شوند. Apple Watch Ultra دارای گواهینامه WR100 و EN 13319 است که یک استاندارد بین المللی شناخته شده برای لوازم جانبی غواصی است.

هنگامی که اپل واچ اولترا برای غواصی مورد استفاده قرار می‌گیرد، عمق سنج و یک برنامه عمق اختصاصی برای آن فعال می‌شود که عمق فعلی، دمای آب (با استفاده از سنسور دمای جدید)، مدت زمان زیر آب ماندن و حداکثر عمق به دست آمده را به کاربر نمایش می‌دهد.

سخت افزار ساعت هوشمند اپل مدل Watch Ultra 2

Apple Watch Ultra 2 به تراشه سفارشی و جدید اپل تحت عنوان S9 مجهز شده است. قدرتمندترین تراشه ساعت‌های هوشمند اپل پیشرفت‌های سیستمی و ویژگی‌های کاملاً جدیدی را ارائه می‌کند که شامل حرکت جدید دوبار ضربه (Double Tap) و بهبود دستیار صوتی سیری با قابلیت دسترسی و ثبت اطلاعات سلامت به صورت خصوصی و ایمن می‌شود. همچنین اپل واچ اولترا 2 دارای یک موتور عصبی 4 هسته‌ای جدید است که تا دو برابر توان پردازشی سریع‌تری را از Apple Watch Ultra اصلی ارائه دهد.

اگر بخواهیم درباره قابلیت جدید اپل واچ اولترا دوبار ضربه یا Double Tap بیشتر سخن بگوییم، می‌توان گفت این ویژگی شگفت انگیز این اجازه را به شما می‌دهد که تنها با یک دست و بدون هیچ گونه لمسی صفحه نمایش را کنترل کنید.

در این حالت، می‌توانید با زدن انگشت اشاره و انگشت شستی که ساعت روی آن بسته شده به یکدیگر، به تماس‌های ورودی خود پاسخ دهید. همچنین برای قطع تماس ورودی، عکس گرفتن با استفاده از قابلیت کنترل از راه دور دوربین گوشی آیفون، پخش یا توقف موقت موسیقی، به تعویق انداختن زنگ هشدار و موارد دیگر از این ویژگی استفاده کنید.

سخت افزار ساعت هوشمند اپل مدل Watch Ultra 2

ویژگی دبل تب برای مواقعی که وسط جلسات ورزشی یا در حال صعود از قله هستید و نمی‌توانید از ریتم کار خود خارج شوید بسیار کارآمد خواهد بود و می‌توانید بدون هیچ گونه لمسی، ساعت هوشمند خود را کنترل کنید.

بهبود دستیار صوتی Siri نیز در ساعت هوشمند اپل Watch Ultra 2 باعث می‌شود که خیلی راحت و سریع از سیری شروع تمرین، تنظیم تایمر یا بسیاری از عملکردها را به صورت آفلاین انجام دهد. همچنین در این نسخه از ساعت، سیری درک کاملی از سؤالات مربوط به داده های شما را در برنامه Health پشتیبانی می‌کند و حتی می توانید از او بخواهید که داده‌های مربوطه را اضافه کند.

آخرین ارتقاء به تراشه U2 Ultra Wideband مربوط می‌شود که این امکان را به شما می دهد تا که گوشی خود را در صورت گم شدن به راحتی پیدا کنید. بهبود‌های تراشه U2 Ultra Wideband این ساعت با استفاده از فناوری بی سیم دقیق‌تر، شما را در جهت صحیح راهنمایی می‌کند. همچنین نسخه جدید آن برد بسیار طولانی‌تری دارد.

نرم افزار و قابلیت‌های اپل واچ اولترا 2

اپل واچ Ultra 2 در حال حاضر مبتی بر سیستم عامل watchOS 10  اجرا می‌شود که به روزرسانی‌های انجام شده برای آن موارد زیر را در بر می‌گیرد:

نرم افزار و قابلیت‌های اپل واچ اولترا 2

1. اضافه شدن حالتی جدید برای مشاهده سریع اطلاعات به همراه برنامه‌های بازطراحی‌شده و یک Smart Stack جدید برای نشان دادن ویجت‌های مورد نیاز.

2. واچ فیس‌های جدید و هیجان انگیز مانند اسنوپی (Snoopy)، پالت (Palette)، آنالوگ خورشیدی (Solar Analog) و نایک گلوب (Nike Globe) علاوه‌بر واچ فیس ماژولار اولترا (Modular Ultra).

3. بهبود Night Mode یا حالت شب که در حال حاضر به صورت خودکار از حسگر نور محیط برای فعال شدن در تاریکی استفاده می‌کند.

4. بهبود اتصال بلوتوث برای قدرت‌سنج‌ها، سنسورهای سرعت و سنسورهای آهنگ برای دوچرخه‌سواران به همراه اضافه شدن قابلیت‌های گسترده برای اشخاص علاقه‌مند به دوچرخه سواری.

5. تمرین‌های دوچرخه‌سواری می‌توانند به‌طور خودکار به‌عنوان Live Activity در آیفون داده شود.

6. به‌روزرسانی اپلیکیشن Compass برای نمایش سریع ارتفاع فعلی از زمین و نمایش سه‌بعدی راه پیش‌رو و ارتفاع نسبی.

7. نمایش جزئیات مهمی مانند نقاط دیدنی و مسیرهای مقصد مورد نظر در نقشه به همراه جزئیات مفیدی مانند سایه‌اندازی تپه‌ها، خطوط کانتور، ارتفاع، ایستگاه‌ها و خطرات اضطراری.

8. ارائه ابزارهای جدید برای سلامت روان و ثبت وضعیت ذهنی در برنامه Mindfulness.

9. توانایی اندازه‌گیری زمان سپری شده در روز با استفاده از حسگر نور محیط.

علاوه بر تمامی ویژگی‌های فوق، واچ اولترا 2 تمامی قابلیت‌های موجود در اپل واچ سری 9 را دارد؛ به این صورت که کنترل ضربان قلب، ردیابی خواب، پشتیبانی از ECG، اکسیژن خون، ردیابی دمای بدن و تقریبا تمامی ویژگی‌های مربوط به ردیابی تناسب اندام را ارائه می‌دهد.

افزون بر این، در اپل واچ اولترا سنسورهای حرکتی وجود دارد که تشخیص تصادف را فعال و در صورت نیاز به اورژانس هشدار می‌دهد؛ به این صورت که هنگامی که تصادف تشخیص داده می‌شود، اپل واچ با کاربر تماسی برقرار می‌کند که اگر طی شمارش معکوس 10 ثانیه‌ای پاسخی دریافت نکرد، به طور خودکار خدمات اضطراری را شماره‌گیری می‌کند.

بندهای ساعت اپل واچ اولترا 2

سه بند مختلف با محوریت ورزش برای اپل واچ اولترا 2 موجود است که شامل Trail Loop، Alpine Loop و Ocean Band می‌شود. بند Trail Loop را می‌توان به عنوان نازک‌ترین بند اپل واچ تا به امروز معرفی کرد؛ در حالی که بند Alpine از نخی با استحکام بالا طراحی و بافته شده که دوام بالایی نیز دارد. Ocean Band مخصوص ورزش‌های آبی است که از فلوئوروالاستومر انعطاف‌پذیر ساخته شده است.

باتری ساعت هوشمند اپل واچ Ultra 2

انرژی مورد نیاز ساعت هوشمند Apple Watch Ultra 2 مانند نسخه پایه از یک باتری 542 میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که حدود 1 ساعت 30 دقیقه به طول می‌انجامد تا به شارژ کامل برسد. اپل واچ اولترا تا 36 ساعت با یک بار شارژ دوام می‌آورد که با بهبودهای صورت گرفته در بخش تراشه، عمر باتری آن تا 72 ساعت در حالت کم‌مصرف افزایش پیدا می‌کند.

به این صورت که باتری به اندازه‌ای دوام می‌آورد تا کاربران بتوانند یک مسابقه سه‌گانه طولانی را که شامل شنای 2.4 مایلی، دوچرخه سواری 112 مایلی و ماراتن کامل 26.2 مایلی است، انجام دهند. در نهایت می‌توان گفت واچ 2 اولترا اپل در میان سایر پوشیدنی‌های اپل که تا به حال به بازار عرضه شده، عمر باتری بسیار مطلوب‌تری را دارا است.

باتری ساعت هوشمند اپل واچ Ultra 2

آیا اپل واچ اولترا 2 ارزش خرید دارد؟

در واچ 2 اولترا اپل، به روزرسانی‌های جزئی و در عین حال کارآمدی صورت گرفته که آن را یکی از فوق‌العاده‌ترین ساعت‌های هوشمند بازار تبدیل می‌کند. شاید این مدل پوشیدنی هوشمند اپل به طور خاص افرادی را مورد هدف قرار دهد که به ورزش یا ماجراجویی علاقه‌مند هستند؛ اما قابلیت و ویژگی‌های آن بسیار برای افراد عادی نیز هیجان‌انگیز خواهد بود و چشم‌های بسیاری را به خود خیره می‌کند.

از جمله ارتقا‌های صورت گرفته در این نسخه، از اپل واچ اولترا صفحه نمایشی با 50 درصد روشنایی بیشتر، عملکرد سریع‌تر، ویژگی‌هایی مانند Double Tap و بهبودهای نرم‌افزاری است. اگر پیش‌تر اپل واچ اولترا نسخه پایه را خریداری نکرده باشید، احتمالا خرید نسخه دوم آن برای شما کاملا عاقلانه به نظر می‌رسد؛ اما به طور کلی این شما هستید که تصمیم گیرنده نهایی خواهید بود. امیدواریم مقاله هر آنچه باید درباره اپل واچ اولترا 2 بدانید برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشید اطلاعات کافی را درباره پوشیدنی پرچمدار اپل کسب کرده باشید.

پرسش‌های متداول

قیمت اپل واچ اولترا 2 چقدر است؟

قیمت Apple Watch Ultra 2 799 دلار برآورد شده و نسبت به نسخه پیشین خود تغییری در آن صورت نگرفته است.

برجسته ترین قابلیت اضافه شده به Apple Watch Ultra 2 چیست؟

از جمله ویژگی‌های که به اپل واچ اولترا اضافه شده، استفاده از تراشه جدید S9، افزایش 50 درصدی روشنایی صفحه،‌ اضافه شدن قابلیت‌های تازه مانند Double Tap و بهبودهای نرم افزاری است.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.