هرآنچه باید در مورد گلکسی واچ 6 سامسونگ بدانید


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img
با بررسی مشخصات ظاهری و فنی گلکسی واچ 6 سامسونگ همراه ما باشید تا بیشتر با این ساعت هوشمند جذاب آشنا شوید.

گلکسی واچ 6 را می‌توان نسل جدید ساعت‌های هوشمند ساخته شده توسط کمپانی سامسونگ برای کاربران گوشی‌های هوشمند گلکسی و سایر پرچمداران دانست. با معرفی ساعت هوشمند گلکسی واچ 6، در این مقاله قصد داریم به سراغ مشخصات و قابلیت‌های موجود سری جدید از ساعت‌های هوشمند گلکسی برویم تا ارزش خرید این محصول را بررسی کنیم؛ پس در ادامه مقاله همراه کالاتیک باشید.

مشاهده قیمت روز و خرید آنلاین انواع ساعت هوشمند سامسونگ در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

طراحی و کیفیت ساخت گلکسی واچ 6

گجت‌های هوشمند سامسونگ در سال 2023 توانسته توجه و نظرات بسیاری از کاربران را به خود جلب کند؛ اما این معرفی سایر دستگاه‌های این شرکت برای نیمه دوم سال جاری میلادی برنامه ریزی شده است تا سبد محصولات سامسونگ متنوع‌تر و کامل‌تر از قبل شود.

از جمله محصولات هوشمندی که قرار است تحولی شگرف در عرصه گجت‌های پوشیدنی ایجاد کند سری گلکسی واچ 6 نام دارد که در ادامه مقاله با توجه به اطلاعات و مشخصات موجود در اینترنت به بررسی این محصول جدید از برند سامسونگ خواهیم پرداخت.

امروزه در سایت‌های معتبر جهانی شاهد اطلاعاتی از سری گلکسی واچ 6 هستیم که کاربران را بسیار امیدوار می‌کند؛ از ارتقای نمایشگر و چیپست گرفته تا بازگشت طراحی سری کلاسیک و بهبودهای نرم افزاری که باعث شده اشتیاق کاربران برای خرید سری جدید ساعت‌ گلکسی افزایش پیدا کند.

بررسی طراحی گلکسی واج 6 سامسونگ

طبق گزارش‌های موجود در برخی از سایت‌های حوزه تکنولوژی، سری گلکسی واچ 6 فاقد مدل «Pro» است و مدل کلاسیک «classic» در سال 2023 دوباره به خط تولید ساعت‌های هوشمند سامسونگ برمی‌گردد؛ اما این تغییرات برای نسخه کلاسیک به نام‌گذاری محدود نمی‌شود بلکه این مدل باید از ویژگی‌های منحصر به‌فرد جدیدی نسبت به نسل قبلی خود بهره ببرد.

همانطور که می‌دانید ساعت‌های هوشمند اپل به‌نام اپل واچ ویژگی‌ها و قابلیت‌های نرم افزاری بسیار کاربردی و مهمی دارند که سامسونگ در تلاش است با عرضه جدیدترین سری ساعت های هوشمند به رقابت با غول تکنولوژی آمریکایی برای کسب عنوان بهترین ساعت هوشمند بپردازد؛ در نتیجه این گجت‌های پوشیدنی باید به قابلیت‌هایی فراتر از اپل واچ‌ها مجهز شوند.

طبق اطلاعات موجود، گلکسی واچ 6 کلاسیک بار دیگر از قاب چرخشی مکانیکی استفاده می‌کند که نشان می‌دهد جایگزین لبه‌های لمسی برای تنظیم و جابه‌جا شدن در محیط ساعت است. همچنین حاشیه کم صفحه نمایش باعث تعامل بیشتر با عناصر رابط کاربری می‌شود. علاوه بر آسان‌تر بودن کار با پنل فیزیکی و چرخی هنگام بارندگی یا پاشیدن آب به صفحه نمایش باعث افزایش مقاومت دستگاه در برابر رطوبت و آب می‌شود.

مشخصات ظاهری جدیدترین گلکسی واچ سامسونگ

با نگاهی به شایعات گلکسی واچ 6 می‌توان متوجه شد که این نسل نیز در بخش طراحی شباهت‌های بسیاری با مدل‌های قبلی خود دارد؛ صفحه نمایش گرد، بدنه‌ای از جنس فلز شفاف و رنگ‌بندی از وجه اشتراک این گجت هوشمند با نسل قبلی خود است. البته انتظار می‌رود سامسونگ در رونمایی از جدیدترین ساعت‌ هوشمند خود از رنگ‌بندی متنوع‌تری استفاده کند.

محل قرارگیری دکمه‌ها نیز نسبت به گلکسی واچ سری قبل تغییر چشمگیری نداشته است؛ ولی هنوز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست و امکان دارد که سامسونگ با اضافه کردن حسگرهای پایش سلامتی جدید، کلیدهایی جدید اضافه و موارد فعلی را جابه‌جا کند.

به گزارش Ice Universe نکته قابل توجه ساعت هوشمند Galaxy Watch 6 برخورداری از صفحه نمایش و پنلی تخت با لبه‌های منحنی است که باعث محفوظ ماندن پنل جلویی دربرابر ضربه و خط و خش می‌شود. استفاده از پنل منحنی شاید برای برخی یادآورد پیکسل واچ گوگل باشد که امکان دارد در استفاده‌های طولانی مدت روکش صفحه نمایش آسیب ببیند؛ در صورت به واقعیت پیوستن این شایعه، امیدواریم که سامسونگ با استفاده از شیشه‌های تقویت شده این مشکل را برای کاربران برطرف کند.

صفحه نمایش گلکسی واچ 6

نسل فعلی ساعت‌های هوشمند سامسونگ به صفحه‌نمایشی از نوع Super AMOLED با لایه محافظ Sapphire Crystal که برای محافظت هرچه بهتر از صفحه نمایش مورد استفاده قرار می‌گیرند، مجهز شده‌اند؛ اما با توجه به معرفی خانواده گلکسی واچ 6 سال 2023 شاهد ارتقاهایی در زمینه صفحه نمایش هشتیم.

بررسی صفحه نمایش گلکسی واچ 6

طبق گفته SamMobile کمپانی سامسونگ استفاده از پنل‌های نمایشگر microLED خود را برای ساعت‌های هوشمند آغاز کرده است. این گزارش پس از شایعات متعددی از سوی اپل برای استفاده از پنل microLED برای اپل واچ جدید خود منتشر شد. Ice Universe نیز ادعا می کند که اندازه صفحه نمایش به 1.47 اینچ افزایش یافته که وضوح آن نیز بر همین اساس افزایش پیدا می‌کند.

در مورد کیفیت تصویر نیز می‌توان گفت، پنل‌های microLED کنتراست مطلوب‌تر، رنگ‌های دقیق‌تر، میزان روشنایی بالاتر و مصرف باتری کمتری نسبت به دیگر پنل‌ها ارائه می‌دهند. با توجه به سرعت تغییرات عمده‌ای که امسال در سخت‌افزار سامسونگ گلکسی ‌واچ 6 رخ می‌دهد، شاهد استفاده سری Galaxy Watch 6 از پنل‌های microLED هستیم.

نرم افزار و سخت افزار گلکسی واچ 6

 کمپانی سامسونگ، سری گلکسی واچ 6 را هم از نظر نرم‌افزاری و هم از نظر سخت‌افزاری ارتقا داده است. به گفته SamMobile شرکت کره‌ای پس از استفاده از چیپست Exynos W920 در دو نسل گذشته قصد دارد تراشه جدیدی با نام Exynos W980 در قلب Galaxy Watch 6 استفاده کند.

رونمایی از ساعت galaxy watch 6

اخباری در دست است که نشان می دهد تراشه جدید گلکسی واچ 6 عملکرد بهتری را نسبت نسل‌های گذشته گلکسی واچ ارائه می‌دهد. همچنین گفته می‌شود استفاده از فناوری ساخت 5 نانومتری باعث می‌شود که ساعت هوشمند جدید سامسونگ از قدرت پردازش بیشتر و مصرف باتری کمتری بهره‌مند شود. این همان نکته مثبتی است که بسیاری از طرفداران گلکسی واچ منتظر آن بوده‌اند.

با این حال پردازنده‌های سری Wear Qualcomm برای ساعت‌های هوشمند Wear OS بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما ظاهراً سامسونگ به تراشه‌های اختصاصی برای نسل جدید ساعت های هوشمند خود Galaxy Watch 6 پایبند خواهد بود. اکنون باید منتظر بمانیم که آیا سری گلکسی واچ 6 می‌تواند از رقبای Wear OS خود مانند برندهای Mobvoi و Fossil بهتر عمل کند یا خیر.

بررسی مشخصات نرم افزاری گلکسی واچ سری 6

سامسونگ تنها برندی نخواهد بود که امسال به سراغ تراشه جدیدی می‌رود؛ زیرا شایعه شده که اپل نیز بعد از سه نسل، چپست اپل واچ سری 9 را تغییر خواهد داد. با این حال، شاید جالب باشد بدانید که سامسونگ سیستم-روی-چیپ اگزینوس را برای گوشی‌های پرچمدار امسال خود نیز کنار گذاشته و پس از امضای قراردادی با کوالکام از تراشه‌های اسنپدراگون استفاده کرده است.

سری گلکسی واچ 6 سومین نسل از ساعت‌های هوشمند سامسونگ با عنوان Galaxy Watch است که به‌جای بهره بردن از سیستم‌عامل اختصاصی تایزن سامسونگ از سیستم‌عامل Wear OS گوگل استفاده می‌کند. گفتنی است که سیستم عامل Wear OS 4 امکانات شخصی‌سازی متعددی مانند شخصی‌سازی Watch Face-ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ در واقع یکی از برجسته‌ترین قابلیت‌های نسخه جدید سیستم عامل WearOS را می‌توان همین قابلیت ایجاد و ساخت واچ فیس‌ها بدون نیاز به دانش کد‌نویسی یا استفاده از برنامه‌های جانبی دانست.

همچنین گوگل، برنامه ویرایشگر جدیدی را به عنوان بخشی از آپدیت Wear OS 4 عرضه می‌کند که گزینه‌های شخصی‌سازی متعددی را به کاربران ارائه می‌دهد. سامسونگ قبلاً نسخه جدیدی از Watch Face Studio را منتشر کرده است که در آن می‌توانید بدون هیچ تجربه کدنویسی واچ فیس دلخواه خود را بسازید.

بررسی مشخصات نرم افزاری ساعت هوشمند سامسونگ سری 6

از آنجایی که سامسونگ یکی از شرکای گوگل به حساب می‌آید، باید انتظار داشته باشیم که در سری ساعت های هوشمند گلکسی واچ سامسونگ از نسخه شخصی‌سازی شده Wear OS 4 استفاده شود. همچنین به‌نظر می‌رسد که برخی از این شخصی‌سازی انحصاری مربوط به بخش آیکون‌ها و اضافه شدن انیمیشن‌ها باشد؛ به عنوان مثال برنامه‌هایی مانند Spotify، Peloton و WhatsApp در حال آماده سازی نسخه‌ای ویژه با پشتیبانی از این قابلیت‌ها هستند. شایان ذکر است سری Galaxy Watch 6 از پشتیبانی برنامه‌هایی نظیر Gmail و Google Calendar در Wear OS 4 بهره می‌برند که قابلیت ارسال پاسخ‌‌دهی ایمیل‌ها و به‌روز کردن Task-های خود نیز به این گجت‌های پوشیدنی اضافه خواهد شد.

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار کاربردی، قابلیت گرفتن نسخه پشتیبانی و بازیابی (Backup & Restore) از طریق خود ساعت است؛ به این معنی که اکنون می‌توانید اطلاعات موجود در ساعت قبلی خود را به ساعت جدید مجهز به سیستم عامل Wear OS 4 را بدون هیچ مشکلی انتقال دهید. البته توجه داشته باشید که ساعت هوشمند قبلی شما نیز باید از سیستم عامل Wear OS پشتیبانی کند. قابلیت تبدیل متن به گفتار نیز در گلکسی واچ 6 به میزان قابل توجهی دقیق‌تر خواهد بود و تمام دسترسی‌های داده شده در تلفن همراه شما را به طور خودکار به ساعت هوشمند منتقل خواهد شد. سامسونگ پیش‌تر نیز در رابط کاربری One UI 5 ترفندهایی برای گجت‌های پوشیدنی خود مانند پایش خواب، تعداد ضربان قلب شخصی‌سازی شده و قابلیت تشخیص سقوط از ارتفاع را معرفی کرده است که احتمالا شاهد حضور آن‌ها در گلکسی واچ 6 به همراه Wear OS 4 خواهیم بود.

باتری سری گلکسی واچ 6

به‌نظر می‌رسد که سامسونگ به درخواست‌های کاربران مبنی برای افزایش ظرفیت باتری ساعت‌های خود گوش کرده است؛ طبق گفته گلکسی کلاب (Galaxy Club) ظرفیت باتری مدل 40 میلی‌متری 300 میلی‌آمپر ساعت خواهد بود که نسبت به باتری 285 میلی‌آمپر ساعتی به‌کار رفته در گلکسی واچ 5 با افزایش ظرفیت باتری روبه‌رو خواهیم شد.

بررسی باتری سامسونگ گلکسی واچ سری 6

برای نسخه بزرگتر یعنی 44 میلی‌متری نیز سامسونگ باتری 425 میلی‌آمپر ساعتی در نظر گرفته که کمی بزرگ‌تر از ظرفیت باتری 410 میلی‌آمپر ساعتی واچ 5 است. هیچ صحبتی در مورد افزایش ظرفیت باتری برای مدل گران‌تر کلاسیک وجود ندارد؛ اما قطعاً شرکت کره‌ای با چالش سختی برای قرار دادن باتری بزرگ‌تری برای مدل کلاسیک خود مواجه می‌شود.

ویژگی‌های سلامتی گلکسی واچ 6

طی سال‌های اخیر، سامسونگ به طور پیوسته در قابلیت‌های پایش سلامتی گوشی‌های برند خود با سایر محصولات برند های دیگر مانند اپل در حال رقابت است. قابلیت‌هایی مانند سنجش سطح اکسیژن خون، ECG، تشخیص سقوط و قابلیت جدید اندازه گیری فشار خون با استفاده از حسگر ضربان قلب در خود جای داده است؛ اما همچنان زمینه‌هایی برای بهبود وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

در وهله اول صحبت‌های زیادی در مورد بررسی حسگرهای زیستی (Bio-Sensor) از تجزیه و تحلیل رطوبت پوست بدن به میان آمد که شایعه شده کمپانی اپل با فناوری تجزیه و تحلیل غیرمصنوعی سطح گلوکز خون برای ساعت‌های هوشمند خود پیشرفت چشمگیری داشته است و کمپانی سامسونگ نیز پیرو این عمل، به طور رسمی روی آن کار کرده تا با ارتقا آن همه را شگفت زده کند. سامسونگ مدتی است به طور رسمی روی این فناوری کار می‌کند و این فرصت عالی برای غول تکنولوژی کره‌ای به‌شمار می‌رود تا این فناوری جدید را در سری Galaxy Watch 6 به نمایش بگذارد.

بررسی مشخصات سلامت ساعت گلکسی واچ 6

همچنین صحبت‌هایی در مورد پیشرفت در زمینه تجزیه و تحلیل الکترودرمال متمرکز بر پوشیدنی (EDA) و توانایی اندازه گیری ترکیب الکل خون نیز در سری جدید گلکسی واچ 6 به گوش می‌رسد. سامسونگ ممکن است بخواهد امسال با عرضه نسل جدید ساعت‌های هوشمند خود جهش نسلی در تولید گجت‌های هوشمند پوشیدنی ایجاد کند.

البته توجه داشته باشید که برای استفاده از برخی از قابلیت‌های سنجش پیشرفته و حتی سایر ویژگی‌های عمومی مانند کنترل شاتر دوربین، ایموجی صفحه ساعت، قابل تنظیم AR و توانایی رسیدگی به تماس‌ها به یک گوشی سامسونگ نیاز خواهید داشت. همچنین برای استفاده از ECG و مانیتورینگ فشار خون به گوشی‌های سامسونگ احتیاج پیدا خواهید کرد. موارد فوق از ویژگی‌های سلامتی برجسته هستند که در حال حاضر سامسونگ آنها را روی تلفن‌های خود قفل کرده است و احتمال می‌رود با عرضه سامسونگ گلکسی واچ 6 قابل دسترس همگان قرار بگیرد.

گلکسی واچ 6 چه زمانی معرفی می‌شود؟

 سامسونگ مانند روند سال‌های گذشته خود، ساعت های هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 6 را در جریان رویداد Unpacked در ماه آگوست سال 2023 (مرداد 1402) به همراه مدل‌های جدید سری گلکسی Z که به عنوان گوشی‌های تاشو نیز شناخته می‌شوند رونمایی و در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

تا زمانی که اخبار جدیدی مبنی بر قیمت گلکسی واچ 6 مشاهده نکنیم، انتظار داریم با توجه به قیمت سری قبلی ساعت‌های گلکسی 5 با قیمت حدودی 279 و گلکسی 5 پرو با ارزش 499 دلار، ساعت گلکسی واچ 6 به قیمت حدودی 350 تا 400 دلار به بازار محصولات هوشمند عرضه شود.

قیمت گلکسی واچ 6

استفاده از متریال مرغوب‌تر و عمر باتری بیشتر می‌تواند منجر به افزایش قیمت گلکسی واچ 6 نسبت به سری قبلی گلکسی واچ‌ها شود. سایت‌های معتبر و کارشناسان فروش محصولات هوشمند قیمت گلکسی واچ 6 را به صورت تقریبی و احتمالی حدود 349 دلار پیش‌بینی می‌کنند.

سخن آخر

در مقاله پیش‌رو به معرفی هرآنچه باید در مورد گلکسی واچ 6 سامسونگ بدانید پرداختیم و سعی کردیم با ارائه مشخصات و قابلیت، این پوشیدنی هوشمند از کمپانی سامسونگ را به شما معرفی کنیم. کمپانی سامسونگ ادعا می‌کند که در جدیترین گلکسی واچ خود سعی در ارتقا سخت افزاری و نرم افزاری ساعت هوشمند خود دارد و می‌تواند رقبای قدرتمند در عرصه تولید گجت‌های هوشمند مانند اپل را کنار بگذارد و Galaxy Watch 6 را به بهترین ساعت هوشمند در جهان تبدیل کند. اگر به دنبال خرید جدیدترین گلکسی واچ سامسونگ هستید حتما در زمان‌های آتی به مقاله به روز رسانی شده پیش رو سری بزنید.

پرسش‌های متداول

مشخصات ساعت گلکسی واچ 6 چیست؟

طبق اطلاعات به دست آمده گلکسی واچ 6 با اندازه‌های 40 و 44 میلی متری دارای صفحه نمایش 1.31 و 1.47 اینچی مدل OLED و ظاهردایره ای عرضه خواهند شد. گلکسی واچ 6 کلاسیک 46 میلی‌متری احتمال می‌رود دارای یک پنل 1.47 اینچی باشد و ظاهراً سامسونگ قصد دارد اندازه صفحه نمایش را افزایش دهد که احتمال می رود حاشیه ها را نیز کاهش دهد.

سری گلکسی واچ 6 نیز ممکن است رزولوشن بالاتری داشته باشد؛ مدل‌های کوچک‌تر می‌توانند 432×432 پیکسلی باشند در حالی که مدل‌های بزرگ‌تر ممکن است به رزولوشن 480×480 پیکسل تجهیز شوند. سایر مشخصات شایعه شده شامل باتری‌های 300 و 425 میلی‌آمپر ساعتی برای مدل‌های کوچک‌تر و بزرگ‌تر است، اگرچه این احتمال وجود دارد که گلکسی واچ 6 کلاسیک 46 میلی‌متری حتی ظرفیتی بالاتر از 425 میلی‌آمپر ساعت باشد.

سری گلکسی واچ 6 ممکن است از چیپست جدید اگزینوس W980 برای پوشیدنی‌های هوشمند جدید استفاده کند که گفته می شود دنباله رو Exynos W920 است که سری های Galaxy Watch 4 و Watch 5 را شامل می شود. جالب است بدانید Exynos W980 می تواند 10% قدرتمندتر از W920 باشد واین ویژگی یک ارتقا فنی برای سری جدید گلکسی واچ 6 خواهد بود.

ساعت گلکسی واچ 6 را از کجا بخریم؟

برای خرید ساعت هوشمند گلکسی واچ 6 می‌توانید به محضی وارد شدن در بازار محصولات هوشمند ایران به سایت فروشگاهی کالاتیک مراجعه کنید. خرید از کالاتیک بسیار آسان و سریع خواهد بود کافی است به صفحه محصول مورد نظر رفته و دکمه خرید را بزنید و با انتخاب نحوه دریافت و پرداخت هزینه محصول در کمترین زمان ممکن، محصول خود را به علاوه گارانتی معتبر دریافت کنید.

قیمت گلکسی واچ سری 6 چقدر است؟

به صورت دقیق قیمت گلکسی واچ سری 6 مشخص نیست؛ با این حال احتمال می‌رورد گلکسی واچ سری 6 با قیمت حدودی 350 تا 400 دلار به بازار جهانی عرضه شود.

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.