معرفی بهترین هارد اکسترنال برای کنسول XBOX


امیرمحمد جواهری زاده
نظرات 0
content-main-img

کنسول بازی ایکس باکس یکی از محبو‌ب‌ترین دستگاه‌های بازی محسوب می‌شود که کاربران بسیاری نیز دارد. این کنسول در مدل‌های مختلف با ظرفیت‌های ذخیره‌سازی مختلفی به تولید می‌رسد که بسیاری از افراد برای ذخیره کردن اطلاعات خود را هارد های اکسترنال استفاده می‌کنند. کنسول‌های بازی اغلب حافظه ذخیره‌سازی محدودی دارند و با توجه به روند افزایش حجم بازی‌ها کاربران بسیار زودتر از قبل با مشکل کمبود حافظه مواجه می‌شوند.

 

یکی از بهترین روش های افزایش فضای ذخیره سازی کنسول ایکس باکس، استفاده از هارد اکسترنال است. خرید هارد اکسترنال برای کنسول Xbox نیاز به بررسی عواملی دارد که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم تا بتوانید بهترین هارد اکسترنال برای ایکس باکس را خریداری کنید. با کالاتیک همراه باشید.

نکات قبل از خرید هارد اکسترنال مناسب ایکس باکس

مانند تمامی وسایل الکترونیکی، خرید هارد اکسترنال نیز نیازمند رعایت برخی از نکاتی است تا بتوانید با توجه به پولی که پرداخت می‌کنید، بهترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه به شرح برخی از نکاتی از که قبل از خرید Hard External باید رعایت کرد، می‌پردازیم.

1. ظرفیت هارد اکسترنال

ظرفیت هارد اکسترنال یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که باید به آن توجه کنید. حافظه‌های قابل حمل در ظرفیت‌های متنوعی به‌فروش می‌رسد تا دست کاربران در انتخاب هارد مناسب خود باز باشد. لازم به ذکر است که باید نگاهی به تعداد بازی‌هایی که می‌خواهید روی کنسول خود داشته باشید، تا بتوانید هارد مورد نیاز خود را خریداری کنید؛ از همین رو اگر هاردی با ظرفیت بالاتر تهیه کنید، بسیار دیرتر با مشکل کمبود حافظه مواجه می‌شوید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم حداقل خرید هارد اکسترنال یک ترابایتی را در سبد خود قرار دهید.

2. سرعت انتقال

حافظه های اکسترنال به دو دسته HDD و SSD تقسیم می‌شوند؛ در واقع درایوهای جامد یا همان اس اس دی به‌دلیل برخورداری از ترانزیستورها و آی سی‌ها سرعت خواندن و نوشتن بسیار بالاتری را ارائه می‌دهند؛ اما توجه داشته باشید که این محصولات از قیمت بالاتری نسبت به هارد های HDD برخوردارند. هارد اکسترنالی که تهیه می‌کنید باید سرعت انتقال بالایی داشته باشد و از استاندارد USB 3.0 پشتیبانی می‌کند؛ سرعت انتقال داده در این استاندارد به 5 گیگابیت بر ثانیه می‌رسد.

3. قابلیت حمل

هارد اکسترنال به دو دسته قابل حمل و دسکتاپ تقسیم می‌شود که تفاوت آن‌ها در ابعاد و نیاز آداپتور برق جداگانه است. اگر کنسول بازی خود را جابه‌جا نمی‌کنید یا به‌ندرت جای آن را تغییر می‌دهید می‌توانید به سراغ هارد دیسک‌های دسکتاپ نیز بروید.

با این حال توجه داشته باشید که این دستگاه باید همیشه به برق متصل باشد؛ در نتیجه با نوسان جریان برق در معرض سوختن و از کار افتادن قرار می‌گیرند. همچنین لازم به ذکر است که هارد های دسکتاپ فضای زیادی نیز اشغال می‌کنند.

فهرست بهترین هارد های اکسترنال برای کنسول Xbox

اکنون با نکات مهم قبل از خرید هارد اکسترنال آشنا شدید، قصد داریم بهترین هارد های اکسترنال برای کنسول Xbox را معرفی کنیم تا بتوانید خرید راحت‌تری داشته باشید.

1. هارد اکسترنال سیلیکون پاور Armor A60 با ظرفیت 1 ترابایت

سیلیکون پاور یکی از برندهای شناخته شده در زمینه تولید حافظه‌های ذخیره‌سازی است که توانسته در طول زمان عملکرد خوب خود را حفظ کند. این حافظه یک ترابایتی از نوع HDD است و با توجه به سایز هد 2.5 اینچی در دسته هارد های قابل حمل قرار می‌گیرد. این دستگاه بدنه مقاوم در برابر ضربه و آب دارد که خیال گیمرها را بابت سلامتی دستگاه خود راحت می‌کند.

هارد اکسترنال A60 سیلیکون پاور

هارد Armor A60 سیلیکون پاور برای متصل شدن به کنسول‌های بازی از استاندارد USB 3.2 نسل اول استفاده می‌کند که می‌تواند فایل‌ها را با سرعت بالای 5 گیگابیت بر ثانیه انتقال دهد که گزینه بسیار خوبی برای کنسول ایکس باکس محسوب می‌شود.

خرید هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل A60 ظرفیت 1 ترابایت

2. هارد اکسترنال سیلیکون پاور Armor A80 با ظرفیت 1 ترابایت

در ادامه مقاله معرفی بهترین هارد اکسترنال برای کنسول Xbox به سراغ هارد A80 می‌رویم که برخلاف A60 از طراحی Rugged ندارد. با این حال می‌تواند در برابر ضربه و گرد و غبار مقاومت از خود نشان دهد. همچنین این هارد دارای تکنولوژی دو مرحله‌ای پیشرفته ضد شوک است که می‌تواند نگرانی کاربران را بابت شوک الکتریکی راحت کند.

 هارد اکسترنال سیلیکون پاور Armor A80 ویژه xbox

این محصول در دسته حافظه‌های HDD قرار دارد و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اتصال این حافظه بسیار سریع است و به‌لطف سرعت انتقال 5 گیگابیت بر ثانیه می‌تواند فایل‌های را خیلی سریع بازخوانی کند.

خرید هارد اکسترنال سیلیکون پاور Armor A80 ظرفیت 1 ترابایت

3. هارد اکسترنال اپیسر مدل AC731 با ظرفیت 2 ترابایت

اگر دنبال خرید هارد اکسترنال 2 ترابایتی برای ایکس باکس هستید، می‌توانید Apacer AC731 را در سبد خرید خود قرار دهید. این هارد اکسترنال طراحی بسیار زیبا و چشم نوازی دارد و به‌خاطر سایز هد 2.5 اینچی در دسته هارد اکسترنال‌های قابل حمل قرار می‌گیرد.

هارد اپیسر مدل AC731 مناسب ایکس باکس

سرعت چرخش درایو به 5400 دور در دقیقه می‌رسد. همانطور که بالاتر نیز به آن اشاره کردیم، سرعت انتقال فاکتور مهمی در خرید هارد مناسب ایکس باکس است که AC731 اپیسر با سرعت انتقال 5 گیگابیت بر ثانیه با استفاده از استاندارد USB 3.0 خیال خریداران را راحت می‌کند.

اپیسر AC731 فارغ از قابلیت اتصال به کنسول Xbox می‌تواند به اکثر دستگاه‌های دیگر با سیستم عامل ویندوز، مک و لینوکس وصل شود. این هارد از دوام بالایی نیز برخوردار بوده و می‌تواند 10000 بار متصل و جدا شود.

خرید هارد اکسترنال اپیسر مدل AC731 ظرفیت 2 ترابایت

4. هارد دیسک اکسترنال اپیسر مدل AC630 با ظرفیت 2 ترابایت

شاید اپیسر AC360 را بتوان هارد اکسترنال برای کنسول Xbox دانست. این هارد طراحی Rugged دارد و در برابر ضربه مقاوم است که می‌تواند خیال کاربران را بابت ضربه خوردن راحت کند. کابل USB 3.2 به همراه این محصول عرضه می‌شود که در بخش بالایی آن قرار دارد که می‌تواند در مدیریت کابل‌های کاربران مفید و مناسب واقع شود.

هارد اپیسر مدل AC630 ماسب گیم

طبق گفته اپیسر، هارد اکسترنال AC630 می‌تواند در برابر سقوط تا ارتفاع 122 سانتی‌متری دوام بیاورد و به‌لطف برخورداری از استاندارد IP55 در برابر گرد و غبار و پاشش آب مقاوم است. این هارد دیسک، فضای ذخیره‌سازی 2 ترابایتی در اختیار کاربران می‌گذارد که با توجه به روند افزایش حجم بازی‌ها، مقدار کافی به‌نظر می‌رسد.

سرعت خواندن و نوشتن AC630 با استفاده از اتصال USB 3.2 به 5 گیگابیت بر ثانیه می‌رسد که برای اجرای بازی‌ها مطلوب است. همچنین طبق گفته Apacer این هارد اکسترنال در برابر 10000 بار اتصال و جدا شدن مقاومت دارد که سلامت دستگاه را برای استفاده‌های طولانی مدت تضمین می‌کند. هارد دیسک اکسترنال اپیسر مدل AC630 با ظرفیت 2 ترابایت را نه تنها می‌توانید به ایکس باکس متصل کنید، بلکه برای اکثر کامپیوترهایی با ویندوز 7 و بالاتر نیز می‌توانید مورد استفاده قرار دهید.

خرید هارد اکسترنال اپیسر مدل AC630 ظرفیت 2 ترابایت

5. هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A85 ظرفیت 4 ترابایت

اگر دنبال بهترین هارد اکسترنال برای کنسول Xbox هستید، هارد اکسترنال سیلیکون پاور Armor A85 با ظرفیت 4 ترابایت بهترین گزینه ممکن است. این محصول از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و سیلیکون پاور از ترکیب آلومینیوم و پلاستیک برای افزایش مقاومت آن استفاده کرده است.

طبق گفته شرکت تولیدکننده، Armor A85 از استاندارد IP68 پشتیبانی کرده و می‌تواند از ارتفاع 122 سانتی‌متری دوام بیاورد. همچنین در برابر فشار 500 کیلوگرم نیز مقاومت می‌کند تا در برابر هرگونه آسیب‌های محیطی مقاوم باشد و از اطلاعات کاربران مقاومت کند.

هارد سیلیکون پاور مدل Armor A85

سایز هد 2.5 اینچی این محصول باعث می‌شود که به‌صورت پرتابل مورد استفاده قرار بگیرد و با برخورداری از وزن 364 گرمی قابلیت حمل بالایی دارد. همچنین به نمایشگر LED مجهز شده که وضعیت انتقال اطلاعات و روشن بودن هارد دیسک را مشخص می‌کند.

این محصول 4 ترابایت فضای ذخیره‌سازی در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانید بدون مشکل کمبود فضا آرشیو کاملی از اکثر بازی‌های روز و قدیمی داشته باشید. در صورت استفاده از اتصال USB 3.2 سرعت انتقال 5 گیگابیت بر ثانیه در اختیار شما قرار می‌گیرد که برای اجرای بازی‌ها از روی هارد کاملا مناسب است. فارغ از اینکه A85 را می‌توانید به ایکس باکس یا پلی استیشن 5 متصل کنید، این دستگاه قابلیت اتصال به اکثر دیوایس‌هایی با سیستم عامل ویندوز، مک و لینوکس را نیز دارد.

خرید هارد اکسترنال سیلیکون پاور Armor A85 ظرفیت 4 ترابایت

 

سخن آخر

در مقاله‌ای که خواندید به معرفی بهترین هارد های اکسترنال برای کنسول Xbox در بازه‌های قیمتی مختلف پرداختیم تا بتوانید متناسب با بودجه خود، انتخاب مناسبی داشته باشید. همانطور که می‌دانید حافظه کنسول‌های بازی محدود هستند و بسیاری از کاربران با مشکل کمبود حافظه روبه‌رو می‌شوند؛ از همین رو یکی از بهترین روش‌های افزایش حافظه کنسول بازی، استفاده از هارد اکسترنال است.

توجه داشته باشید، محصولی را انتخاب کنید که از درگاه USB 3.0 پشتیبانی کند تا مشکلی در اجرای بازی‌ها از روی هارد رخ ندهد. به‌نظر شما استفاده از هارد اکسترنال برای افزایش حافظه روش مناسبی است؟ نظرات و پاسخ خود را می‌توانید به‌صورت کامنت در بخش نظرات بنویسید.

 

پرسش‌های متداول

بهترین هارد اکسترنال برای ایکس باکس چیست؟

هارد دیسک اکسترنال Armor A85 از برند سیلیکون پاور یکی از بهترین حافظه‌‌هایی است که می‌توانید برای ایکس باکس خریداری کنید.

بهترین روش مقرون‌به‌صرفه افزایش حافظه Xbox چیست؟

با استفاده‌های حافظه‌های اکسترنال HDD می‌توانید حافظه کنسول بازی ایکس باکس خود را با توجه به بودجه مدنظرتان افزایش دهید.

ایکس باکس از چه هارد اکسترنالی پشتیبانی می‌کند؟

کنسول ایکس باکس از حافظه‌های اکسترنالی که استاندارد USB 3.0 و بالاتر به همراه سرعت انتقال 5 گیگابیت‌برثانیه داشته باشند، پشتیبانی می‌کند.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.