بهترین هاردهای اکسترنال برای مک بوک


زهرا طریقتی ثانی
نظرات 0
content-main-img
به دلیل ظرفیت پایین ذخیره سازی لپ تاپ های اپل و یا ذخیره سازی حجم زیادی از اطلاعات، انتخاب هارد اکسترنال برای مک بوک اهمیت زیادی دارد.

فضای ذخیره سازی یکی از مهم ترین آیتم ها برای دارندگان مک بوک و به طور کلی لپ تاپ است. معمولا کاربران به دلایل مختلفی ممکن است با کمبود فضای ذخیره سازی مواجه شوند. گاهی اوقات علت این امر، ظرفیت پایین ذخیره سازی مدل مک مورد استفاده است و گاهی هم حجم اطلاعات بالایی که قصد ذخیره سازی آن را دارید. در چنین شرایطی خرید هارد اکسترنال برای مک یک راهکار مناسب است. برای اینکه بتوانید هارد مناسب را خریداری کنید، بهتر است ابتدا با بهترین هارد اکسترنال برای مک آشنا شوید. ما در این مقاله قصد داریم ۵ تا از بهترین هاردهای اکسترنال برای مک را به شما معرفی کنیم. از شما دعوت می کنیم در ادامه همراه ما باشید.

قیمت انواع مک بوک

بهترین هاردهای اکسترنال برای مک چه ویژگی هایی دارند

به طور کلی هنگام خرید هارد اکسترنال برای مک باید به یک سری ویژگی ها توجه کنید. این ویزگی ها کمک می کنند تا هارد اکسترنال بهترین عملکرد را داشته و به راحتی بتوانید با آن کار کنید. در ادامه سه مورد از ویژگی های مهم هاردهای اکسترنال را به اختصار توضیح می دهیم:

سرعت هارد

حتما برای شما هم پیش آمده که هنگام کار کردن با یک هارد متوجه بشوید که به کندی عمل می کند و به زمان نسبتا زیادی برای نشان دادن داده ها و اطلاعات نیازمند است. این مشکل به سرعت خوانش اطلاعات توسط هارد برمی گردد. سرعت هاردی که خریداری می کنید در این جا تعیین کننده است و تاثیر بسیار زیادی بر تجربه کاربری شما خواهد گذاشت. بهتر است هنگام خرید هارد اکسترنال برای مک به سرعت خواندن اطلاعات توسط هارد توجه کنید. به عنوان مثال سرعت انتقال داده ها در برخی از مدل های هارد اکسترنال ۵ گیگابیت بر ثانیه است. مسلما این میزان سرعت در انتقال داده ها می تواند تجربه شما را در کار کردن با هارد به میزان چشمگیری بهبود ببخشد.

درگاه ارتباطی هارد اکسترنال

اگر اولین بار است که قصد دارید مک بوک را به هارد اکسترنال وصل کنید ممکن است انجام این کار برای شما کمی دشوار باشد. اما این دشواری در نهایت به نفع شما خواهد بود. شاید بپرسید چرا؟ علت این امر حفظ ایمنی شما و حفاطت از اطلاعات و داده هایی است که قصد ذخیره سازی آن ها را دارید. برای اتصال هارد اکسترنال به مک بوک باید از کابل usb type-c استفاده کنید. بهتر است هنگام خرید هارد اکسترنال برای مک بوک به این نکته توجه کنید و اطمینان حاصل کنید که از دستگاه مک پشتیبانی می کند.

قابلیت جا به جایی هاردهای اکسترنال

یکی از فاکتورهای مهم انتخاب بهترین هارد اکسترنال برای مک، قابلیت حمل و نقل آن است. ممکن است شما نیاز داشته باشید در طول روز هارددیسک را همراه خود به محل کار و منزل ببرید. به همین دلیل باید هاردی را انتخاب کنید که هم از نظر وزن و هم از نظر ابعاد قابل حمل و نقل باشد.

معرفی بهترین هاردهای اکسترنال برای مک 

در این بخش قصد داریم ۵ تا از بهترین هاردهای اکسترنال برای مک که در بازار موجود هستند را به شما معرفی کنیم:

هارددیسک اکسترنال سیگیت مدل Backup Plus Slim با ظرفیت ۴ ترابایت

شرکت سیگیت یکی از معتبرترین سازندگان هارددیسک است که محصولات باکیفیتی را به بازار عرضه می کند. مدل backup plus slim با توجه به وزن سبکی که دارد، برای کاربرانی که قصد جا به جا کردن هارد اکسترنال خود را دارند مناسب است. نکته مهمی که هنگام حمل آن باید در نظر داشته باشید این است که مراقب باشید دستگاه ضربه نخورد و یا در مجاورت آب و گرد و غبار قرار نگیرد. درغیر اینصورت باید به فکر خرید یک هارد دیگر باشید. آسیب پدیری این دستگاه می تواند یک نکته منفی برای هارد سیگیت به شمار رود.

هارددیسک اکسترنال سیگیت مدل Backup Plus Slim
هارد بک آپ پلاس اسلیم دارای حافظه HDD است و از درگاه usb  پشتیبانی می کند. بنابراین به راحتی می توانید آن را به مک بوک متصل کنید. با توجه به سرعت بالای انتقال اطلاعات در این مدل از هارد اکسترنال، می توانید مطمئن باشید که با مشکل کندی سرعت مواجه نخواهید شد. این محصول اطلاعات و داده ها را با سرعت ۵ گیگابیت بر ثانیه انتقال می دهد و سرعت چرخش دیسک آن نیز ۵۴۰۰ دور در دقیقه است. نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد نرم افزار انحصاری شرکت سیگیت است که برای محصولات خود ارائه می کند. این نرم افزار به ارتقای امنیت کاربران و حفاظت از اطلاعات آن ها نیز کمک شایان توجهی می کند. در نظر داشته باشید که این هارد علاوه بر مک، قابلیت اتصال به ویندوز را هم دارد. این مدل هارد در چهار رنگ مشکی، قرمز، آبی و نقره ای در بازار قابل دسترسی برای علاقه مندان  است.

هارد اکسترنال Samsung T5 با ظرفیت ۱ ترابایت

کمپانی سامسونگ یکی از تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی معتبر و پرآوازه در سطح جهان است که نیازی به معرفی ندارد. از مزایای هارد مک بوک سامسونگ می توان به سرعت بالای خواندن و نوشتن اطلاعات اشاره کرد. همانطور که پیشتر هم اشاره شد این ویژگی به بهبود تجربه کاربری کمک بسیاری می کند. این محصول از طریق درگاه usb 3.1 قابلیت اتصال به مک بوک را دارد.

هارد اکسترنال Samsung T5

وزن هارد مدل T5 سامسونگ ۵۱ گرم است و برخلاف مدل قبل، هارد اکسترنال Samsung T5 در برابر شوک مقاوم است. اما باید مراقب باشید که دچار لرزش های ناگهانی نشود. ضربه و لغزش های ناگهانی می تواند به سلامت دستگاه آسیب بزند و باعث از دست رفتن اطلاعات شما بشود. بنابراین اگر قصد حمل و نقل هارد خود را دارید، بهتر است سراغ محصولاتی بروید که در برابر ضربه و لغزش مقاوم هستند، تا متحمل ضرر و زیان و پرداخت هزینه مجدد نشوید. 

هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A85 5 ترابایت

یکی از بهترین هاردهای اکسترنال برای مک، هارد دیسک سیلیکون پاور است. این هارد دیسک دارای حافظه ای از نوع HDD است و از طریق کابل USB 3.2 به مک بوک متصل می شود. این محصول برخلاف دو هارد قبلی که معرفی شد در برابر ضربه تا ارتفاع ۱۲۲ سانتی متری مقاوم است. با توجه به وزن کم ۳۶۴ گرمی و امکان حمل و نقل هارد سیلیکون پاور، قابلیت ضدضربه بودن بسیار کارآمد و مفید خواهد بود. علاوه بر آن هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A85 تحمل فشار تا ۵۰۰ کیلوگرم را نیز دارد. بنابراین اگر هارد را در کیف و یا ساک مسافرتی خود قرار دادید، خیالتان راحت باشد که آسیبی نخواهد دید. جنس بدنه هارد مک بوک سیلیکون پاور از آلومینیوم، لاستیک و پلاستیک است که در بالا بردن مقاومت آن تاثیر بسیاری دارد.

هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A85
ویژگی جذاب دیگری که این محصول را از سایر هارددیسک ها متمایز می کند، قابلیت رمزگذاری پیشرفته آن است. به این ترتیب می توانید از امنیت اطلاعات خود مطمئن باشید. برای اینکه متوجه روشن بودن هارد بشوید یک نشانگر LED بر روی آن قرار داده شده است. سرعت چرخش ۵۴۰۰ دور بر دقیقه و سرعت انتقال داده با سرعت ۵ گیگابیت بر ثانیه در حالت USB 3.0 باعث عملکرد فوق العاده این دستگاه ذخیره سازی شده است. از دیگر مزیت های این کالا قابلیت ضد آب، ضد خش و مقاومت در برابر گرد و غبار است.

هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A60 ظرفیت ۱ ترابایت

اگر مایل هستید یکی از انواع هاردهای اکسترنال سیلیکون پاور را خریداری کنید اما به دنبال یک مدل اقتصادی تر هستید، پیشنهاد می کنیم این بخش را حتما بخوانید. هارددیسک Armor A60 سیلیکون پاور با ظرفیت ۱ ترابایت دارای وزنی سبک است که آن را پرتابل و قابل حمل می کند. این محصول نیز مانند هم‌خانواده خود که در بخش قبل معرفی کردیم در برابر ضربه، آب، شوک، خش، لغزش و گرد و غبار مقاوم است.

هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A60

نکته جالب توجه این است که هارد Armor A60 تا ارتفاع ۳ متر در برابر ضربه مقاومت می کند. بنابراین با خیال راحت آن را هر جا که خواستید با خود ببرید. درگاه هارد سیلیکون پاور مدل Armor A60 از نوع usb Type –a است. سرعت چرخش ۵۴۰۰ و سرعت انتقال داده ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه با کابل usb 2.0 و ۵ مگابیت بر ثانیه با usb 3.0 کمک می کند تا به راحتی بتوانید داده ها را بر هارد انتقال داده و یا بازبینی کنید. نشانگر LED در این محصول هم به شما کمک می کند تا از وضعیت روشن یا خاموش بودن هارد مطلع شوید. حافظه هارد سیلیکون پاور از نوع HDD است و اتصال آن با سیم انجام می شود. جنس بدنه هارد Armor A60 از پلاستیک و به رنگ مشکی است. 

این مطلب را هم بخوانید:
بهترین مک بوک دانشجویی

هارد دیسک اکسترنال اپیسر مدل AC731 ظرفیت ۲ ترابایت

یکی دیگر از انواع هارددیسک که می تواند یک انتخاب مناسب و مقرون به صرفه برای کاربران باشد، هارد اکسترنال اپیسر مدل AC731 است. این مدل هارد با ظرفیت ۲ ترابایت گزینه مناسبی برای ذخیره سازی اطلاعات کاربران مک بوک است. نوع حافظه هارد Apacer نیز از نوع HDD بوده و با USB 2.0 سازگار است. اگر از جمله افرادی هستید که باید هارد مک بوک را همراه خود داشته باشند، این مدل با وزن ۲۳۸ گرم گزینه مناسب و مطلوبی برای شما خواهد بود.

هارد دیسک اکسترنال اپیسر مدل AC731

این محصول در برابر خش، آب، شوک، لغزش و گرد و غبار مقاوم است و تا ارتفاع ۱۲۲ سانتی متری در برابر ضربه مقاومت می کند. بنابراین می توانید با خیال راحت هارد خود را جا به جا کنید. سرعت چرخش اطلاعات در این مدل هارد دیسک ۵۴۰۰ دور در دقیقه و سرعت انتقال داده نیز با USB 2.0 ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه و با USB 3.0 ۵ گیگابیت بر ثانیه است. به طورکلی با خرید این محصول کم حجم و مقرون به صرفه می توانید یک هارد اکسترنال بسیار کارآمد و مقاوم را در اختیار داشته باشید.

سخن آخر
در این مقاله به بررسی ۵ تا از بهترین هاردهای اکسترنال برای مک و معرفی ویژگی های آن ها پرداختیم. هارددیسک ها مانند یک گاوصندوق محل ذخیره اطلاعات ارزشمند شما هستند. بنابراین توصیه ما به کاربران محترم این است که در خرید این محصولات دقت کرده و به مراکز فروش معتبر مراجعه کنند. 

سوالات متداول

کدام مدل هارد اکسترنال مناسب مک بوک است؟

انتخاب هارد اکسترنال مناسب برای مک به نیاز کاربری شما بستگی دارد. نکته مهم در این اتخاب حجم مورد نیاز و سرعت انتقال داده است. اگر به دنبال خرید هارددیسک با ظرفیت بالا هستید پیشنهاد ما به شما هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A85
است. اما اگر به دنبال خرید هارد اکسترنال با ظرفیت کمتر هستید هارد دیسک اکسترنال اپیسر مدل AC731 ظرفیت ۲ ترابایت می تواند گزینه ای مطلوب و مقرون به صرفه برای شما باشد.

قیمت هارد اکسترنال برای مک چقدر است؟

با توجه به نوسانات نرخ ارز نمی توان قیمت ثابتی را برای خرید هارد دیسک در نظر گرفت. پیشنهاد ما این است که برای خرید ان محصول به فروشگاه اینترنتی کالاتیک مراجعه کنید و از قیمت روز محصولات مطلع شوید. 

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.