بهترین مک بوک دانشجویی + معرفی ۵ مدل برتر


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
اگر به دنبال بهترین مک بوک دانشجویی هستید، جای درستی آمده‌اید. ما در این مقاله بهترین مدل های مک بوک دانشجویی را برای استفاده‌های مختلف به شما معرفی می‌کنیم.

خرید بهترین مک بوک دانشجویی به شما کمک می‌کند تا بتوانید سنگین‌ترین کارها را به صورت هم‌زمان انجام داده و به نتایج مدنظر خود دست پیدا کنید. مک بوک دانشجویی به دلیل برخورداری از اندازه‌ای کوچک و وزن سبک، به راحتی قابل‌حمل است و می‌توانید بدون احساس خستگی، آن را با خود به مکان‌های مختلف برده و به کارهای دانشگاهی‌تان رسیدگی کنید. 

با ما همراه باشید تا با بهترین مدل های مک بوک برای دانشجویان آشنا شوید و با توجه به معیارهای خود، مناسب‌ترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید.

لیست قیمت مک بوک اپل

1- لپ تاپ 13.6 اینچی اپل مدل MacBook Air 2022

یکی از بهترین مدل های مک بوک برای دانشجویان که با داشتن عملکرد مناسب و وزن سبک می‌تواند به گزینه‌ای مناسب برای خرید تبدیل شود، مک بوک MacBook Air 2022 است. این لپ تاپ باریک و مقاوم که بدنه آن از آلومینیوم ساخته شده، از دوام بالا و کیفیتی مناسب بهره می‌برد. صفحه نمایش ۱۳.۶ اینچی مک بوک ایر M2 و ابعاد 11.3 × 215 × 304.1 میلی‌متری آن نشان می‌دهد که این دستگاه کوچک و جمع‌وجور به راحتی داخل کوله‌پشتی قرار گرفته و قابل جابه‌جایی است.

یکی دیگر از مزیت‌های مک بوک MacBook Air 2022، شارژدهی بالای آن است. باتری 52.6 وات ساعتی استفاده شده در این لپ تاپ می‌تواند ۱۵ تا ۱۸ ساعت شما را در انجام کارهای سنگین دانشگاهی همراهی کند. نکته جالبی که در این مک بوک دانشجویی به چشم می‌خورد، نداشتن فن خنک‌کننده است که نشان‌دهنده بی‌صدا بودن آن هنگام کار و حتی پردازش‌های سنگین است. بنابراین می‌توانید با تمرکز بالا و بدون شنیدن صداهای مزاحم به اموری چون برنامه نویسی و طراحی بپردازید.

لپ تاپ 13.6 اینچی اپل مدل MacBook Air 2022

در بخش سخت‌افزاری مک بوک MacBook Air 2022 به پردازنده مرکزی Apple M2 و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت به همراه حافظه رم ۸ گیگابایت مجهز شده است. همچنین وجود پردازنده گرافیکی Apple GPU (8-Core Graphics) در این مک بوک سبب اجرای برنامه‌ها با کیفیت بالا می‌شود.

از دیگر مزایای مک بوک Air 2022 می‌توان به برخورداری از کیبورد با نور پس زمینه، میزان روشنایی ۵۰۰ نیت، تنظیم خودکار روشنایی نمایشگر با توجه به نور محیط، نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و قابلیت شارژ سریع ۶۷ وات اشاره کرد که سبب محبوبیت این لپ تاپ در میان کاربران شده‌اند.

لپ تاپ اپل مدل MacBook Air 2022

2- لپ تاپ 13.6 اینچی اپل مدل MacBook Air MLY13 2022

مک بوک Air MLY13 2022 یکی‌دیگر از محصولات کاربردی و پرطرفدار اپل است که به نسبت امکاناتی که ارائه می‌دهد، با قیمت مناسبی به فروش می‌رسد. این دستگاه به یک نمایشگر ۱۳.۶ اینچی از نوع Liquid Retina IPS LCD مجهز شده و تصاویر را با کیفیت (1664 × 2560) پیکسل به نمایش می‌گذارد. نمایشگر این مک بوک با بهره‌مندی از فناوری‌های پیشرفته، از خستگی چشمان کاربر در اثر استفاده طولانی‌مدت جلوگیری می‌کند و این قابلیت سبب می‌شود که MacBook Air MLY13 2022 به یکی از بهترین مک بوک های دانشجویی تبدیل شود.

استفاده از متریال آلومینیوم در ساخت بدنه MacBook Air MLY13 2022 سبب می‌شود تا این دستگاه در برابر ضربه مقاومت بالایی از خود نشان دهد و گزینه مناسبی برای قرار دادن در کوله‌پشتی و جابجایی باشد.

لپ تاپ 13.6 اینچی اپل مدل MacBook Air MLY13 2022

مک بوک Air MLY13 2022 در بخش سخت‌افزار از پردازنده مرکزی Apple M2 و پردازنده گرافیکی Apple GPU بهره برده و توانایی پردازش و اجرای برنامه‌ها با سرعت و کیفیت مناسب را دارد. در مورد حافظه هم باید گفت که اپل در بخش حافظه MacBook Air MLY13 2022 نیز از حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و حافظه موقت رم ۸ گیگابایت استفاده کرده است.

تامین انرژی این مک بوک نیز به باتری 52.6 وات ساعتی لیتیوم پلیمری سپرده شده که می‌تواند تا حداکثر ۱۸ ساعت، در انجام اموری نظیر کار با فتوشاپ، پریمیر و سایر برنامه‌های سنگین طراحی شارژدهی داشته باشد. این لپ تاپ اپل در لیست بهترین لپ تاپ دانشجویی قرار دارد.

لپ تاپ اپل مدل MacBook Air MLY13 2022

3- لپ تاپ 14.2 اینچی اپل مدل MacBook Pro MTL73 2023

مدل دیگری که با داشتن قابلیت‌های منحصر به فرد می‌تواند در لیست بهترین مک بوک اپل برای دانشجویان قرار بگیرد، MacBook Pro MTL73 2023 است. اپل در این مدل از صفحه نمایش بزرگتری با اندازه ۱۴.۲ اینچ استفاده کرده است. پنلی که محتوا را با وضوح (1964 × 3024) پیکسل و تراکم ۲۵۴ پیکسل در هر اینچ به نمایش می‌گذارد. همچنین وزن این دستگاه نیز نسبت به گذشته افزایش یافته و شاید حمل و نقل آن به راحتی مدل‌های قبلی نباشد. اما امکانات ارائه دهنده این لپ تاپ سبب می‌شود تا از وزن بیشتر آن چشم‌پوشی کرده و آن را به عنوان بهترین مک بوک دانشجویی انتخاب کنید.

در نمایشگر MacBook Pro MTL73 2023 M3 از حداکثر میزان روشنایی ۱۶۰۰ نیت در حالت (HDR Peak) استفاده شده است که امکان استفاده از لپ تاپ را در محیط باز و زیر نور مستقیم آفتاب فراهم می‌کند. بهره‌مندی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز هم سبب نمایش روان محتوا و افزایش سرعت بازسازی تصاویر بر روی صفحه نمایش خواهد شد.

لپ تاپ 14.2 اینچی اپل مدل MacBook Pro MTL73 2023

وبکم مک بوک پرو MTL73 2023 M3 از دوربینی با کیفیت 1080×1920 پیکسل بهره برده و تصاویر را با کیفیت FHD ثبت می‌کند. بنابراین می‌توانید برای شرکت در کلاس‌ها و وبینارهای آنلاین روی دوربین این مک بوک حساب باز کنید.

استفاده از پردازنده مرکزی Apple M3 در مک بوک پرو MTL73 2023 M3 نیز سبب می‌شود تا دستورات با سرعتی مناسب و بدون لگ و کندی پردازش و اجرا شوند. همچنین وجود پردازنده گرافیکی Apple GPU (10-Core Graphics) در قسمت سخت‌افزار این دستگاه، سبب می‌شود تا محتوا با کیفیت مناسبی به کاربر نمایش داده شود. به این صورت MacBook Pro MTL73 2023 M3 برای انجام پروژه‌های دانشجویی با کیفیت مناسب و جزییات دقیق می‌توانید روی این لپ تاپ حساب باز کنید.

اپل برای تامین انرژی MacBook Pro MTL73 2023 M3 از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۷۰ وات ساعت استفاده کرده است که امکان شارژ سریع با آداپتور USB-C با توان 96 وات و حداکثر 15 ساعت وب‌گردی با اتصال بی‌سیم را برای کاربر فراهم می‌کند.

لپ تاپ اپل مدل MacBook Pro MTL73 2023

4- لپ تاپ 13.6 اینچی اپل مدل MacBook Air MLY33 2022

یکی‌دیگر از مدل‌هایی که در لیست بهترین مک بوک دانشجویی قرار می‌گیرد ، لپ تاپ MacBook Air MLY33 2022 است. این مک بوک با بهره‌مندی از واحد پردازشی قدرتمند و طراحی زیبا، توانسته جهشی بزرگ در سخت‌افزار و طراحی بردارد و نسبت به نسل قبل به صورت چشمگیری بهبود پیدا کند.

اپل در مک بوک Air MLY33 2022 از نمایشگر ۱۳.۶ اینچی از نوع Liquid Retina XDR استفاده کرده که تصاویر را با وضوح 2560 در 1664 پیکسل در اختیار کاربر قرار می‌دهد. میزان روشنایی استفاده شده در این پنل، ۵۰۰ نیت گزارش شده که به کاربر اجازه می‌دهد تا در فضای باز هم بتواند از مک بوک استفاده کند.

در ساخت بدنه MacBook Air MLY33 2022، از متریال آلومینیوم استفاده شده و همین امر سبب استحکام بدنه و مقاومت بالای آن در برابر ضربه و فشار می‌شود.

لپ تاپ 13.6 اینچی اپل مدل MacBook Air MLY33 2022

یکی از مزایای قابل‌توجه برخورداری از دوربین با کیفیت (Full HD (1920 ×1080 و مجهز بودن به قابلیت IPS در قسمت جلویی لپ تاپ (وبکم) MacBook Air MLY33، به دانشجو زاویه دید گسترده‌تر و نمایش رنگ بهتری را ارائه می‌دهد و همین امر سبب میشود تا بتواند در کلاس های آنلاین خود با کیفیت بالایی شرکت کند.

استفاده از تراشه قدرتمند M2 در مک بوک دانشجویی Air MLY33 M2 امکان اجرای برنامه‌های گرافیکی سنگین و برنامه‌های طراحی و ادیت را فراهم می‌کند بدون اینکه مشکلی در اجرای برنامه‌ها به وجود آید. وظیفه تامین انرژی مک بوک دانشجویی Air MLY33 M2 نیز به باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۲.۶ وات ساعت سپرده شده است که می‌تواند شارژدهی مناسبی در انجام کارها و پروژه‌های دانشجویی داشته باشد.

با توجه به ویژگی‌های ذکر شده با خرید مک بوک Air MLY33 M2 می‌توانید علاوه بر انجام پروژه‌ها و کارهای دانشجویی، به امور روزمره و انجام بازی‌های حرفه‌ای نیز بپردازید.

لپ تاپ اپل مدل MacBook Air MLY33 2022

5- لپ تاپ ۱۵.۳ اینچی اپل مدل MacBook Air 2023

مک بوک ایر 2023 مدل دیگری از بهترین مک بوک های دانشجویی است که ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن سبب شده که در بین کاربران و به خصوص دانشجوها از محبوبیت بالایی برخوردار باشد. این مک بوک از ابعاد 11.5×237.6×340.4 میلی‌متر و وزن ۱.۵۱ کیلوگرم تشکیل شده و به راحتی قابل جابه‌جایی است.

استفاده از متریال آلومینیوم در ساخت MacBook Air 2023 هم نشان می‌دهد که این دستگاه از مقاومت بالایی برخوردار بوده و هنگام ضربه خوردن آسیب نمی‌بیند. وبکم قرار داده شده در این مک بوک دانشجویی قابلیت نمایش محتوا با کیفیت FHD را دارد و امکان شرکت در کلاس‌های آنلاین با کیفیت مناسب را برای دانشجو فراهم می‌کند. 

لپ تاپ MacBook Air 2023 به دلیل برخورداری از تراکم ۲۲۴ پیکسل در هر اینچ، توانایی نمایش محتوا با جزئیاتی دقیق را دارد و می‌تواند برای انجام پروژه‌های طراحی، کار با برنامه‌های گرافیکی و برنامه نویسی گزینه مناسبی باشد. بهره‌مندی از میزان روشنایی ۵۰۰ نیت هم سبب می‌شود تا کاربر بتواند در محیط با نورهای مختلف و حتی زیر نور مستقیم خورشید با مک بوک کار کند.

لپ تاپ ۱۵.۳ اینچی اپل مدل MacBook Air 2023

در بخش سخت‌افزاری مک بوک Air 2023 از پردازنده مرکزی Apple M2 استفاده شده است که سرعت بالایی در پردازش دستورات دارد. وجود پردازنده گرافیکی M2 10-Core GPU هم کمک می‌کند تا برنامه‌های پیشرفته با جزییات و رزولوشن بالا اجرا شوند و تجربه بی‌نظیری را در طراحی گرافیکی حرفه‌ای و بسیاری فعالیت دانشجویی دیگر به دانشجویان ارائه دهند.

 در MacBook Air 2023 می‌توانید علاوه بر انجام کارهای دانشجویی، از پرداختن به بازی‌های پیشرفته روز دنیا لذت ببرید. وجود حافظه کش ۲۰ مگابایتی هم سبب می‌شود تا داده‌ها با سرعت بالا از حافظه اصلی به پردازنده منتقل شوند و در نهایت کارایی و عملکرد سیستم افزایش یابد.

باتری استفاده شده در این مک بوک از ظرفیت ۶۶.۵ وات ساعت برخوردار است و می‌تواند بدون نیاز به شارژ مجدد کاربر را در انجام امور دانشجویی، پرداختن به بازی‌های حرفه‌ای و استفاده از برنامه‌های سنگین همراهی کند. قابلیت شارژ سریع با آداپتور USB-C با توان 35 وات و حداکثر 15 ساعت وب‌گردی با اتصال بی‌سیم از دیگر قابلیت‌های باتری MacBook Air 2023 است که می‌توان به آن اشاره کرد.

لپ تاپ اپل مدل MacBook Air 2023

پرکاربردی ترین برنامه های دانشجویی:
بهترین برنامه جزوه نویسی

سخن آخر

در این مقاله از کالاتیک در مورد بهترین مک بوک های دانشجویی و قابلیت‌های ارائه‌دهنده آنها صحبت کردیم. این محصولات از بهترین مدل های مک بوک برای دانشجویان هستند که هم از نظر پردازشی می‌توانند کاربر را در انجام پروژه‌های سنگین دانشجویی همراهی کنند و هم به دلیل برخورداری از ابعاد جمع‌وجور و وزن سبک می‌توانند به راحتی درون کوله‌پشتی جا شده و قابل حمل باشند. شما چه مدلی را به عنوان ارزان ترین نوت بوک مک برای دانشجویان پیشنهاد می‌کنید؟

پرسش های متداول

 ارزان ترین مک بوک برای دانشجویان کدام مدل است؟

در حال حاضر از بین محصولات معرفی شده در این لیست، (M2-8GB-8C GPU-256GB SSD) MacBook Air MLY13 2022 ارزان ترین مک بوک دانشجویی محسوب می‌شود.

بهترین مدل های مک بوک برای دانشجو کدام هستند؟

مک بوک MacBook Air 2023 (M2)، مک بوک (M2) MacBook Air 2022، مک بوک (M2) MacBook Air MLY13 2022، مک بوک(M2) MacBook Air MLY33 2022 و مک بوک (M3) MacBook Pro MTL73 2023 از بهترین مک بوک های دانشجویی به شمار می‌روند.

خرید آنلاین لوازم دیجیتال

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.