راهنمای خرید لپ تاپ حسابداری


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

یکی از وسایل مهم و ضروری کار حسابداران، لپ تاپ حسابداری مناسب بوده که سخت افزار و طراحی آن به‌گونه‌ای باشد تا کاربر بتواند برنامه‌های حسابداری را به راحتی اجرا و اسناد مربوطه را مطالعه کند؛ بنابراین، بر خلاف لپ‌تاپ‌های رشته‌های مهندسی که پردازنده و کارت گرافیک آن مهم است، یک لپ تاپ حسابداری خوب باید به صفحه‌کلید و نمایشگر واضح و بزرگ مجهز باشد. 

یک کارشناس حسابداری مدت‌زمان زیادی را با کیبورد و نمایشگر در حال کارکردن هستند؛ بنابراین نمایشگر واضح و کیبورد با قابلیت ارگونومی از نکات مهمی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید. همچنین اگر از آن دسته از حسابدارانی هستید که به‌صورت دوره‌ای به شرکت‌ها جهت حسابرسی مالیاتی و حقوق و دستمزد سر می‌زنید، به یک لپ‌تاپ سبک و قابل‌حمل نیاز خواهید داشت.

فاکتورهای دیگری نیز در خرید لپ تاپ حسابداری باید در نظر گرفته شود؛ فاکتورهایی نظیر فضای ذخیره‌سازی، حافظه رم و وزن لپ‌تاپ که در ادامه به بررسی ویژگی‌های موردنیاز یک لپ تاپ حسابداری اشاره خواهیم کرد. با کالاتیک با این راهنمای خرید لپ تاپ حسابداری همراه باشید.

خرید و مشاهده قیمت لپ تاپ از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

الزامات سخت افزاری لپ تاپ حسابداری

  • پردازنده؛ حداقل سی‌پی‌یو موردنیاز Core i3 نسل 12 اینتل یا معدل آن در پردازنده AMD مانند Ryzen 3 نسل 4 به بالا
  • کیبورد؛ کیبورد بزرگ دارای نور پس‌زمینه به همراه Numpad برای تایپ اعداد
  • نمایشگر؛ نمایشگر 14 اینچ به بالا با وضوح FHD
  • حافظه رم؛ حداقل 8 گیگابایت رم DDR4 جهت اجرای روان برنامه‌ها
  • فضای ذخیره‌سازی؛ یک حافظه SSD با ظرفیت حداقل 512 گیگابایت یا ترکیب HDD با ظرفیت 1 ترابایت با SSD با ظرفیت 256 گیگابایت.

لپ تاپ 15.6 اینچ ایسوس مدل Asus VivoBook R1502ZA-AB

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل Asus VivoBook R1502ZA-AB

ایسوس در تولید لپ‌تاپ‌های رده متوسط تا کنون بسیار عالی عمل کرده و می‌توان گفت خانواده ویووبوک‌های ایسوس تلاش کرده‌اند که رده‌های مختلفی از لپ‌تاپ را در بازار ارائه و سهم بیشتری از فروش را نصیب خود کند. لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل VivoBook R1502ZA-AB نیز یکی از لپ‌تاپ‌های مقرون‌به‌صرفه کمپانی ایسوس بوده که برای کار حسابداری بسیار مناسب است.

این لپ‌تاپ علی‌رغم ساختار پلاستیکی در طراحی و ساخت بدنه خود، همچنان یکپارچه به نظر رسیده و استفاده از پلاستیک سبب شده تا این محصول با وزن 1.7 کیلوگرمی، در دسته لپ‌تاپ‌های سبک و قابل‌حمل قرار گیرد؛ بنابراین برای آن دسته از حسابدارانی که لپ‌تاپ خود را همه‌جا حمل می‌کنند، ‌گزینه عالی خواهد بود.

قابلیت ErgoLift، یکی از ویژگی‌های برجسته این لپ تاپ حسابداری به‌حساب آمده که با قراردادن صفحه‌کلید در زاویه مناسب، تجربه تایپ بسیار راحتی را در مدت‌زمان طولانی به شما ارائه می‌کند. کیبورد لپ تاپ VivoBook R1502ZA-AB از نوع جزیره‌ای بوده که برای تایپ بسیار مناسب بوده و میزان خطای کاربران را در هنگان تایپ، تا حد زیادی کاهش می‌دهد. صفحه اعداد نیز در سمت راست کیبورد قرار گرفته و می‌توان آن را به‌راحتی با یک کلید Number Lock روشن و خاموش کرد.

علاوه بر کیبورد، یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید لپ تاپ حسابداری باید به آن توجه کرد، نمایشگر آن است. نمایشگر 15.6 اینچی لپ تاپ ایسوس VivoBook R1502ZA-AB مجهز به پنل نمایش IPS بوده که دارای رزولوشن 1920 پیکسل در 1080 پیکسل است.

تکنولوژی NanoEdge ایسوس که در این محصول از آن استفاده شده، باعث کاهش چشمگیر حاشیه‌های کنار صفحه‌نمایش گشته است. حداکثر روشنایی لپ‌تاپ 15.6 اینچی ایسوس VivoBook R1502ZA-AB، در محدوده 250 نیت بوده که نسبتاً خوب به نظر می‌رسد و تجهیز آن به پوشش مات، سبب شده تا با مشکل انعکاس نور مواجه نشوید.

در لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوسVivoBook R1502ZA-AB از پردازنده سطح متوسط Core i31215U استفاده شده که دارای 6 هسته و 8 رشته پردازشی است. برای رم این دستگاه نیز ایسوس از حافظه 8 گیگابایتی از نوع DDR4 با فرکانس 3200 مگاهرتز بهره برده و برای حافظه ذخیره‌سازی نیز این شرکت از یک حافظه NVMe SSD با ظرفیت 512 گیگابایت استفاده کرده که اتصال آن PCIe Gen.3 X4 است.

 

خرید و مشاهده قیمت لپ تاپ VivoBook R1502ZA-AB از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

 

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل VivoBook R565EP-BQ585

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل  VivoBook R565EP-BQ585

از دیگر لپ‌تاپ‌های خانواده VivoBook ایسوس که به‌عنوان یک لپ تاپ حسابداری می‌تواند مناسب و درعین‌حال مقرون‌به‌صرفه باشد، لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل VivoBook R565EP-BQ585 است که به لطف بدنه یکپارچه پلاستیکی و 1.8 کیلوگرم وزن، یکی از قابل حمل‌ترین لپ تاپ های حسابداری محسوب می‌شود. سبک بودن، طراحی زیبا و ساده این لپ‌تاپ، آن را به یکی از بهترین لپ تاپ های حسابداری تبدیل کرده است. به‌خاطر داشته باشید که پلاستیک استفاده شده از استحکام بالایی برخوردار بوده و در برابر ضربه و خط‌وخش کاملاً مقاوم است.

درست مانند نسخه i3 لپ تاپ VivoBook ایسوس، قابلیت ErgoLift، یکی از ویژگی‌های برجسته این لپ تاپ حسابداری به‌حساب آمده که با قراردادن صفحه‌کلید در زاویه مناسب، تجربه تایپ بسیار راحتی را در مدت‌زمان طولانی به شما ارائه می‌کند. کیبورد لپ تاپ VivoBook R565EP-BQ585 از نوع جزیره‌ای بوده که برای تایپ بسیار مناسب بوده و میزان خطای کاربران را در هنگام تایپ، تا حد زیادی کاهش می‌دهد. صفحه اعداد نیز در سمت راست کیبورد قرار گرفته و می‌توان آن را به‌راحتی با یک کلید Number Lock روشن و خاموش کرد.

خرید لپتاپ

به‌جرئت می‌توان گفت که یکی از نقاط قوت VivoBook R565EP-BQ585 ایسوس، نمایشگر آن است. نمایشگر از نوع TFT LED backlite LCD بوده که تصاویری باکیفیت 1920 در 1080 پیکسل یا Full HD نمایش می‌دهد. همچنین این صفحه نمایش برای کار به مدت طولانی گزینه بسیار مناسبی است؛ زیرا یک‌لایه مات بر روی آن قرار گرفته که می‌تواند تابش‌های مضر را به طور مؤثری کاهش دهد. در نتیجه چشم شما در درازمدت خسته نخواهد شد و آسیب نخواهد دید.

با وجود پردازنده بسیار خوب و نسبتاً رده‌بالای نسل 11 اینتل Core i5 این لپ‌تاپ ایسوس سرعت محاسبات بالایی دارد. همچنین میزان رم 16 گیگابایتی آن در کنار 512 گیگابایت SSD، خیال هر حسابداری را از جهت سرعت اجرای برنامه‌های حسابداری و قدرت و دقت آن راحت می‌سازد. باتری لیتیومی 4 سلولی با ظرفیت 37 وات‌ساعت نیز به‌راحتی 4 ساعت شارژدهی خواهد داشت.

خرید و مشاهده قیمت لپ تاپ Asus VivoBook R565EP از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

 

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad 1-15AMN7

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad 1-15AMN7

شرکت نوظهور لنوو نیز یکی دیگر از کمپانی‌های تولیدکننده لپ‌تاپ بوده که دستگاه‌های آن همواره به‌عنوان لپ تاپ های مقرون به صرفه و باکیفیت شناخته می‌شوند. اگر دانشجوی حسابداری بوده و به یک لپ تاپ حسابداری مقرون‌به‌صرفه نیاز دارید، لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad 1-15AMN7 یکی از گزینه‌های اقتصادی با عملکردی مناسب برای خرید خواهد بود.

این لپ تاپ حسابداری نیز مانند لپ‌تاپ‌های ایسوس یکپارچه از جنس پلاستیک مقاوم در برابر ضربه و خط‌وخش بوده که درنتیجه از وزن بسیار کم 1.5 کیلوگرمی برخوردار است. درنتیجه یک لپ‌تاپ مناسب دانشجویان حسابداری بوده که می‌خواهند آن را با خود به کلاس درس ببرند.

طراحی کیبورد IdeaPad 1-15AMN7 کاملاً مناسب تایپ بوده و باتوجه‌به جزیره‌ای بودن صفحه‌کلید، فاصله مناسب کلیدها از یکدیگر و گپ خوب هر یک از کلیدها؛ تایپ با آن در طولانی‌مدت به‌هیچ‌عنوان خسته‌کننده نبوده  و از سوی دیگر numpad نیز در سمت راست این کیبورد تعبیه شده تا تایپ اعداد برای حسابداران راحت باشد.

باتوجه‌به اقتصادی‌بودن این لپ تاپ حسابداری، نمایشگر نیز مانند سایر موارد معرفی شده در این مطلب، کیفیت متوسطی داشته و به پنل TN LCD با رزولوشن 1080 پیکسل در 1920 پیکسل مجهز شده که حداکثر روشنایی آن 220 نیت است. باتوجه‌به رزولوشن و حداکثر روشنایی این پنل باید گفت که اگرچه نمایشگر این لپ‌تاپ لنوو از کیفیت پنل‌های IPS برخوردار نیست؛ اما همچنان برای کارهای اداری از جمله حسابداری به‌اندازه کافی خوب است.

لپ تاپ لنوو مدل 15.6 اینچی IdeaPad 1-15AMN7 خود از پردازنده سری 3 رایزن AMD استفاده کرده و همان‌طور که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم، حداقل قدرت پردازی موردنیاز برای یک لپ تاپ حسابداری است. این پردازنده در کنار 4 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت SSD قادر است به‌راحتی تمامی برنامه‌های حسابداری را با سرعت اجرا کند و هیچ مشکلی در روند کار پیش نخواهد آمد.

خرید و مشاهده قیمت لپ تاپ IdeaPad 1-15AMN7 از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

 

لپ تاپ 15.6 اینچ اچ پی مدل HP Victus 15-FA0031DX-Z

لپ تاپ اچ پی مدل HP Victus 15-FA0031DX-Z

لپ‌تاپ‌های hp نیز یکی دیگر از لپ‌هایی است که می‌توانید برای کار حسابداری تهیه کنید. البته مشروط بر آنکه محدودیتی در پرداخت هزینه بالا نداشته باشید. اگر مدیر حسابداری هستید و کیفیت لپ‌تاپی که از آن استفاده می‌کنید برایتان اهمیت بالایی دارد، لپ تاپ 15.6 اینچ اچ پی مدل HP Victus 15-FA0031DX-Z بهترین پیشنهاد ما به شما خواهد بود.

این لپ ‌تاپ حسابداری اچ‌پی به طور کامل از پلاستیک ساخته شده و البته ساختار پلاستیکی یکپارچه آن به این معنا نیست که با یک لپ‌تاپ بی‌کیفیت روبه‌رو هستید. پلاستیک به‌کاررفته در Victus 15-FA0031DX-ZA کاملاً سخت و مقاوم بوده و ظاهری کلاسیک و زیبا به دستگاه داده است. از سویی دیگر ضخامت 23 میلی‌متر و وزن 2.3 کیلوگرمی این لپ‌تاپ، همچنان آن را در دسته لپ‌تاپ‌های قابل‌حمل قرار می‌دهد، اگرچه این حمل‌ونقل چندان راحت نیست.

صفحه‌کلید این لپ‌تاپ، مشابه با صفحه‌کلید مدل‌های رده‌بالا بوده و ترک پد نیز با ابعاد بزرگ خود امکان کارهای چند لمسی مانند زوم کردن را برای کاربر فراهم می‌سازد. تایپ‌کردن با کیبورد لپ‌تاپ Victus 15 حس کاملاً خوب و راحتی را به کاربر منتقل می‌کند. کیبورد این لپ‌تاپ شامل بخش نام پد و کلیدهای کنترل سیستم هستند که در بخش فوقانی تعبیه شده‌اند. دقت کلیدها بسیار بالا بوده و در تایپ 10 انگشتی و با سرعت 65 کلمه در دقیقه به امتیاز 95.85 درصدی دست‌یافت.

لپ تاپ 15.6 اینچ اچ پی Victus 15-FA0031DX-ZA دارای نمایشگر 15.6 اینچی از نوع IPS بوده که وضوح تصویر 1920 پیکسل در 1080 پیکسل را ارائه می‌دهد. طیف رنگ و شدت روشنایی نمایشگر Victus 15 به‌اندازه کافی خوب بوده و می‌توانید کارهای خود را باکیفیت بالا مشاهده کنید. متأسفانه حداکثر میزان روشنایی این دستگاه 240 نیت است که باعث می‌شود که فقط برای استفاده در داخل خانه به‌اندازه کافی خوب باشد.

شرکت اچ پی برای پردازنده مرکزی لپ تاپ 15.6 اینچ Victus 15-FA0031DX-ZA یکی از قوی‌ترین پردازنده‌های موجود حال حاضر بازار یعنی پردازنده Core i5 12450H اینتل را انتخاب کرده است. حافظه رم دستگاه 16 گیگابایت از نوع با DDR4 فرکانس 3200 مگاهرتز است. این لپ‌تاپ گیمینگ همچنین از یک حافظه جامد SSD از نوع NVMe با ظرفیت 512 گیگابایت بهره برده که قابلیت ارتقا نیز دارد.

خرید و مشاهده قیمت لپ تاپ  HP Victus 15-FA0031DX-Z از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

 

لپ تاپ 14 اینچی ام اس آی مدل Modern 14 C7M

لپ تاپ 14 اینچی ام اس آی مدل Modern 14 C7M

ام‌اس‌آی آخرین برندی است که در این راهنمای خرید لپ تاپ حسابداری معرفی خواهیم کرد. این شرکت تایوانی طیف گسترده‌ای از لپ‌تاپ را ارائه داده که شامل اقتصادی، میان‌رده و پرچم‌دار می‌شود. باتوجه‌به این موضوع که لپ تاپ حسابداری نیازی به پردازنده قدرتمند ندارد، سری لپ‌تاپ‌های اقتصادی این شرکت مناسب شما خواهد بود.

لپ تاپ 14 اینچی ام اس آی مدل Modern 14 C7M یکی از لپ‌تاپ‌های اقتصادی این کمپانی بوده که برای دانشجویان و کارشناسان حسابداری از ویژگی‌های کاملاً مناسبی برخوردار است. این لپ‌تاپ با ابعاد 19.35 میلی‌متر در 223 میلی‌متر در 319.9 میلی‌متر و وزنی معادل 1.4 کیلوگرم، یکی از جمع‌وجورترین و سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های قابل‌حمل بازار محسوب می‌شود.

قیمت لپ تاپ msi

وزن کم و ابعاد جمع‌وجور این لپ تاپ حسابداری برای تمامی دانشجویان این رشته یک مزیت محسوب می‌شود. جنس بدنه لپ‌تاپ از پلاستیک بوده؛ اما نهایی را به‌گونه‌ای طراحی شده که حس و حال فلزی بودن را به کاربر القا می‌کند. کیبورد لپ تاپ 14 اینچی ام اس آی مدل Modern 14 C7M از نور پس‌زمینه سفید برخوردار است که امکان تایپ در نور کم را فراهم می‌سازد.

لپ تاپ 14 اینچی ام اس آی مدل Modern 14 C7M به یک نمایشگر 14 اینچی از نوع IPS LCD مجهز شده که قادر است تصاویری با وضوح 1080 پیکسل در 1920 پیکسل به نمایش بگذارد. این نمایشگر Full HD از نرخ نوسازی 60 هرتز برخوردار بوده که برای انجام امور اداری و کارهای حسابداری مناسب است.

این لپ تاپ حسابداری MSI از پردازنده رایزن 5 نسل 7 بهره برده که به 6 هسته و 12 رشته مجهز شده و به‌سرعت کلاک پایه 2.0 گیگاهرتز دست پیدا می‌کند. همچنین ام‌اس‌آی این لپ‌تاپ اقتصادی خود را به رم 8 گیگابایتی DDR4 با سرعت بالا و مصرف پایین مجهز کرده که قابلیت ارتقا تا 16 گیگابایت را نیز دارد.

فضای ذخیره‌سازی که MSI برای این لپ‌تاپ اقتصادی خود در نظر گرفته شده نیز یک حافظه SSD NVMe با ظرفیت 512 گیگابایت بوده که سرعت بوت شدن ویندوز و اجرای نرم‌افزارهای نصب شده را تضمین می‌کند.

خرید و مشاهده قیمت لپ تاپ Modern 14 C7M از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

 

سخن آخر

در این راهنمای خرید لپ تاپ حسابداری نشان دادیم یک لپ‌تاپ با سخت‌افزار اقتصادی می‌تواند حتی برای مدیران حسابداری نیز مناسب بوده و درواقع خرید یک لپ‌تاپ پرچم‌دار چندان منطقی نیست. کافی است لپ تاپ حسابدری که انتخاب می‌کنید، به نمایشگر خوب و صفحه‌کلید دقیق و راحت مجهز بوده تا تمام نیاز شما را از یک لپ‌تاپ برآورده سازد.

 

پرسش‌های متداول

مهم ترین ویژگی مورد نیاز یک لپ تاپ حسابداری چیست؟

کیبورد استاندارد و ارگونومیک به همراه نمایشگر بزرگ و واضح از ویژگی‌های اصلی یک لپ تاپ حسابداری است

چه میزان فضای ذخیره سازی برای لپ تاپ حسابداری نیاز است؟

یک حافظه SSD با ظرفیت حداقل 512 گیگابایت یا ترکیب HDD با ظرفیت 1 ترابایت با SSD با ظرفیت 256 گیگابایت کفایت می‌کند

نمایشگر یک لپ تاپ حسابداری مناسب چه ویژگی باید داشته باشد؟

یک لپ تاپ حسابداری خوب، به نمایشگر 14 اینچ به بالا با وضوح FHD مجهز است

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.