راهنمای خرید Android TV و Android Box


سارا میرشریف
نظرات 0
content-main-img

ورود تکنولوژی به زندگی روزمره باعث شده تا سبک و سیاق سرگرمی‌هایی مثل گوش دادن به موسیقی و تماشای فیلم یا سریال تغییر کند و اینترنت یکی از دلایل اصلی این تغییرات است. ورود تلویزیون‌های هوشمند به بازار یکی از دلایل نفوذ اینترنت به زندگی روزمره و تغییرات سرگرمی‌ها محسوب می‌شود.

در حال حاضر بسیاری از افراد برای خرید تلویزیون به سراغ تلویزیون‌های هوشمند می‌روند؛ با این حال بعضی از افراد قصد تبدیل تلویزیون معمولی را به تلویزیون‌های هوشمند دارند که این کار تنها با خرید اندروید باکس و اندروید تی وی امکان‌پذیر است.

Android Box در واقع دستگاهی است که کاربر به کمک آن، با اتصال به تلویزیون معمولی و با پشتیبانی از سیستم عامل اندروید می‌توانند کارهایی مثل: تماشای فیلم به صورت آنلاین، نصب اپلیکیشن‌های اندرویدی و غیره را انجام دهد. در این مقاله با ما همراه باشید تا راهنمای خرید Android TV و Android Box را به شما معرفی کنیم و شما را با کارکرد این دو دستگاه آشنا کنیم.

معرفی اندروید تی‌ وی و اندروید باکس ها

درست همان‌طور که اندروید در گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود، پلتفرم Android TV نیز سیستم عامل اختصاصی گوگل برای تلویزیون‌های هوشمند است. این پلتفرم امکان استفاده از فروشگاه Google Play را برای تلویزیون‌ها و دستگاه‌های پخش جریانی همراه با سایر قابلیت‌های اندروید مانند بارگذاری برنامه‌ها، انجام بازی‌ها، دسترسی به Google Assistant و موارد دیگر فراهم می‌کند.

معرفی اندروید باکس

اولین دستگاه اندروید تی وی، Nexus Player بود که توسط کمپانی ایسوس در سال 2014 طراحی و عرضه شد. تمرکز اصلی نرم افزار کمک به کاربر برای کشف محتوای جدید به صورت آنلاین است. همه دستگاه‌های Android TV به شما امکان دسترسی به سرویس‌های پخش را مانند Netflix، Amazon Prime Video، Disney Plus و غیره می‌دهد.

اندروید باکس هم در واقع دستگاهی است که با اتصال به تلویزیون می‌تواند امکانات تلویزیون‌های هوشمند را برای تلویزیون‌های معمولی فراهم کند؛ همچنین این دستگاه‌ها دارای کابل HDMI ،آداپتور USB، آداپتور برق و کابل USB هستند. اندروید باکس دارای ظرفیت تبدیل تلویزیون در یک تلویزیون هوشمند است که به کاربران امکان دسترسی به برنامه‌های تلویزیونی، فیلم‌ها، ورزش‌های زنده و همچنین تعداد زیادی برنامه و بازی‌های ویدیویی را می‌دهد.

به کمک اندروید تی‌ وی و اندروید باکس‌ چه کارهایی می‌ توان انجام داد؟

به کمک اندروید باکس و اندروید تی وی می‌توان کارهایی مثل: گشت و گذار در اینترنت، پیگیری خبرهای آنلاین، خرید آنلاین، چک اکانت شبکه‌های اجتماعی، ارسال ایمیل، تماشای فیلم و سریال و غیره را انجام داد.

موارد مهم انتخاب و خرید Android TV و Android Box

اگر قصد خرید Android TV یا Android Box را دارید در ادامه با ما همراه باشید تا به نکات مهمی که باید در خرید این دستگاه‌ها در نظر داشته باشید، بپردازیم:

1. پردازنده دستگاه را در نظر بگیرید.

رم و قدرت پردازش یکی از ویژگی‌های مهم در اندروید باکس‌ها هستند. همه ما به دنبال یک اندروید تی‌وی یا اندروید باکس با عملکرد روان هستیم، بنابراین پردازنده یکی از فاکتورهای مهمی است که می‌تواند روی کارایی دستگاه تأثیر بگذارد. سعی کنید Android TV را انتخاب کنید که دارای حداقل CPU چهار هسته‌ای 1.5 گیگاهرتز یا بالاتر باشد؛ همچنین Android BOX با پردازنده هشت هسته‌ای بهترین و روان‌ترین گزینه به حساب می‌آید.

2. گزینه Storage Option را بررسی کنید.

حافظه ذخیره سازی یک Android TV box باعث می‌شود سیستم عامل کارایی بهتری داشته باشد؛ معمولاً اکثر اندروید باکس ها با حافظه داخلی 8 گیگابایت ارائه می‌شود که سیستم عامل بخش زیادی از این حافظه را اشغال می‌کند. سعی کنید اندروید باکسی را انتخاب کنید که دارای حداقل 4 گیگابایت رم و فضای ذخیره سازی حداقل 32 گیگابایت باشد؛ علاوه بر این، بهتر است اندروید باکسی خریداری کنید که از حافظه خارجی حداقل 64 گیگابایت کارت microSD پشتیبانی کند.

3. به پورت‌های USB توجه داشته باشید.

یک اندروید باکس استاندارد باید حداقل 2 پورت USB برای گیرنده بلوتوث و لوازم جانبی داشته باشد. سعی کنید دستگاهی را انتخاب کنید که از USB 3.0 پشتیبانی می‌کند؛ زیرا سرعت این مدل پورت نسبت به USB 2.0 بیشتر است. USB 3.0 برای افرادی که از هارد دیسک‌های خارجی استفاده می‌کنند ضروری است، اما اگر فقط از وسایل جانبی معمولی استفاده می‌کنید، USB 2.0 کار شما را راه می‌اندازد.

موارد مهم خرید اندروید باکس و اندروید تی وی

4. کیفیت نمایش را در نظر بگیرید.

یکی از فاکتورهای مهمی که باید در خرید دستگاه‌های اندرویدی به آن توجه کنید، توجه به کیفیت نمایش محتوا است. برای تعیین میزان کیفیت نمایش محتوا باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

• تغییر نرخ نوسازی پویا : این فاکتور میزان سرعت نمایش محتوا را در واحد زمان تعیین می‌کند؛ هرچقدر میزان نرخ نوسازی بیشتر باشد، تصاویر با سرعت بالاتری به نمایش در می‌آیند.

• رمزگشایی سخت‌افزار: به این فاکتور، رمزگذاری ویدیویی با کارایی بالا (HEVC) نیز گفته می‌شود که استانداردی برای فشرده‌سازی ویدیوها و آسان کردن انتقال آن از طریق شبکه است.

• پشتیبانی از محتوا با سطح کیفیت مختلف: اندروید باکس باید بتواند از پخش ویدیوهای 4K و محتوای HD پشتیبانی کند. این فاکتور برای افرادی که از Netflix و YouTube استفاده می‌کنند، بسیار مهم است.

5. به نسخه سیستم عامل توجه کنید.

شما باید Android TV یا Android Box را انتخاب کنید که با سیستم عامل بالاتر از Android 5.0 (Lollipop) اجرا شود . توصیه می‌کنیم به هیچ وجه به سراغ دستگاه‌هایی با نسخه‌های قدیمی‌تر نروید، زیرا دستگاه‌های قدیمی را نمی‌توان به‌روزرسانی کرد و به‌روزرسانی نشدن دستگاه، اندروید باکس را عملاً به وسیله‌ای غیر قابل استفاده تبدیل می‌کند.

6. پشتیبانی بلوتوث را اولویت قرار دهید.

یکی از نکاتی که باید در زمان خرید اندروید باکس به آن توجه کنید، پشتیبانی دستگاه از بلوتوث است. این ویژگی برای انتقال فایل‌ها از گوشی موبایل به اندروید باکس یا اتصال وسایل جانبی که توسط بلوتوث پشتیبانی می‌شوند را امکان‌پذیر می‌کند.

7. سازگاری با سرویس‌های پخش محبوب

یکی از نکاتی که بسیاری از افراد در زمان خرید اندروید باکس یا اندروید تی‌وی به آن کمتر توجه می‌کنند، قابلیت پشتیبانی دستگاه از پخش سرویس اشتراک ویدیویی محبوب مثل نتفیلیکس، یوتیوب و غیره با حداکثر کیفیت ویدیو است. بسیاری از اندروید باکس‌های برندهای چینی در این بخش شکست می‌خورند، زیرا بسیاری از آنها با نتفلیکس سازگار نیستند یا فقط می‌توانند محتوای با وضوح SD را پخش کنند.

کاربردهای اندروید باکس و اندروید تی وی

روش کار با Android TV Box

 Android TV به گونه‌ای طراحی شده‌ که استفاده از آن‌ها معمولاً بسیار آسان است. شما می‌توانید بلافاصله بعد از خرید اندروید باکس، به راحتی دستگاه را به تلویزیون خود وصل کرده، به وای فای خود متصل شوید و سپس شروع به دانلود برنامه‌ها کنید و از اندروید باکس خود استفاده کنید.

بهترین اندروید باکس شیائومی: Mi Box S (2nd Gen)

اندروید باکس شیائومی مدل Mi Box S نسل دوم را می‌توان یکی از بهترین مبدل های اندروید تی وی دانست. این دستگاه از طراحی بسیار مینیمال و زیبایی برخورد است و به‌لطف ضخامت بسیار کمی که دارد به راحتی در فضاهای کوچک قرار می‌گیرد. این دستگاه به پردازنده 4 هسته‌ای مجهز شده که می‌تواند تمامی نیازهای کاربران را برطرف کند.

حافظه داخلی Mi Box S 2nd Gen به 8 گیگابایت می‌رسد که می‌توانید با استفاده از کارت حافظه این فضای ذخیره‌سازی خود را افزایش دهید. همچنین به منظور بهتر انجام دادن کارهای مولتی تسکینگ 2 گیگابایت حافظه رم دارد.

از درگاه‌های ارتباطی اندروید باکس شیائومی می‌توان درگاه USB و HDMI اشاره کرد و اگر قصد متصل کردن ماوس یا کیبورد بلوتوثی دارید، با پشتیبانی از بلوتوث نسخه 5.2 اتصال بسیار سریع و پایداری را تجربه خواهید کرد.

از دیگر قابلیت‌های اندروید باکس شیائومی مدل Mi Box S می‌توان به قابلیت پخش ویدیو با کیفیت 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه، پشتیبانی از استانداردهای صوتی دالبی اتموس و DTS-HD و فناوری +HDR10 می‌توانید تمامی محتوای خود را با بالاترین کیفیت تماشا کنید.

خرید پخش کننده تلویزیون شیائومی مدل Mi Box S (2nd Gen) از کالاتیک

سخن آخر

در آخر باید بگوییم وجود اندروید باکس‌ها و اندروید تی وی باعث شده‌اند تا بتوانید از تلویزیون‌ها هم  مانند گوشی هوشمند استفاده کنید. با خرید یک اندروید باکس یا اندروید تی وی می‌توانید از بازی‌های اندرویدی در تلویزیون لذت ببرید، فیلم‌ها را با کیفیت بهتری ببینید و  محتوای داخل دستگاه‌های اندرویدی را در تلویزیون مشاهده کنید.

پرسش‌ های متداول

Android TV Box چیست؟

 Android TV box یک دستگاه است که به کمک آن می‌توان محتواهای دستگاه‌های اندرویدی را در تلویزیون اجرا کرد.

اندروید باکس چگونه کار می‌ کند؟

اندروید باکس‌ها با اتصال اینترنتی به تلویزیون شما دسترسی نرم افزاری می‌دهد. همچنین به کمک اتصال اینترنتی اندروید باکس‌ها می‌توان به صورت آنلاین از محتوای صوتی و تصویری استفاده کرد.

اندروید باکس‌ ها چه ویژگی‌ هایی دارند؟

با اندروید باکس‌ها می‌توان از ابزارها و اپلیکیشن‌های اندرویدی استفاده کرد، انواع فیلم و آهنگ را به صورت آنلاین پخش کرد، اخبار روز دنیا را به صورت آنلاین مشاهده کرد و حتی مسابقات ورزشی را به صورت آنلاین دنبال کرد.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.