بازگردانی عکس های حذف شده واتساپ


کالاتیک
نظرات 1
content-main-img

برنامه واتس اپ را می‌توان یکی از پر استفاده‌ترین و محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های در حال حاضر معرفی کرد که افراد بسیاری در طول روز با آن سر و کار دارند. یکی از مشکلاتی که ممکن است برایتان به وجود بیاید بازگردانی عکس های حذف شده واتساپ است که امکان دارد در گذشته به هر دلیلی اقدام به حذف آن‌ها کرده باشید.

خرید و مشاهده لیست قیمت گوشی در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

اگر شما شخصی هستید که به عکس حذف شده خود در واتساپ نیاز پیدا کرده‌اید و قصد بازگردانی آن را دارید؛ اما با روش‌های آن آشنایی ندارید، ما در این مطب قصد داریم تا بهترین راه‌حل‌های ممکن را برای بازیابی عکس های حذف شده WhatsApp به شما ارائه دهیم. تا انتهای این مقاله با کالاتیک همراه باشید.

ریکاوری عکس ‌های حذف شده واتساپ

همان‌طور که پیش تر به آن اشاره شد ممکن است در برنامه واتساپ به عکسی که در گذشته آن را حذف کرده‌اید نیاز پیدا کنید؛ اما با راه‌حل دسترسی مجدد به آن آشنایی نداشته باشید. جای نگرانی وجود ندارد چرا که روش‌هایی نیز وجود دارد که می‌توانید از آن برای بازگرداندن عکس های واتساپ استفاده کنید.

روش اول: اصلی ترین و بهترین روش بازیابی عکس حذف شده واتساپ با استفاده از Backup

اصلی‌ترین روشی که با استفاده از آن به‌صورت تضمینی قادر به بازگردانی عکس پاک شده واتساپ خود خواهید بود، بهره‌گیری از نسخه پشتیبان است. با توجه به اینکه هر دو سیستم عامل‌های اندروید و iOS پیام‌رسان واتساپ، از بکاپ پشتیبانی می‌کند به‌راحتی می‌توانید از طریق Google Drive یا iCloud به عکس پاک شده خود دسترسی پیدا کنید.

بازیابی عکس حذف شده واتساپ با استفاده از Backup

البته توجه داشته باشید که نباید مدت‌زمان طولانی از حذف تصویر گذشته باشد و گزینه تهیه پشتیبان را در برنامه Whatsapp خود فعال کرده باشید تا بتوانید آن را برگردانید. برای فعال‌سازی Chat Backup وارد تنظیمات برنامه واتساپ شوید و روی عبارت Chats و سپس Chat Backup ضربه بزنید. در این قسمت می‌توانید اطلاعات مربوط به زمان تهیه آخرین فایل پشتیبان خود را مشاهده کنید. در صورتی که از به‌روز بودن نسخه پشتیبان فایل‌های واتساپ خود اطمینان حاصل کردید طبق روش زیر عمل کنید.

پس از اطمینان کافی است برنامه WhatsApp را از گوشی خود حذف کرده و مجددا آن را از فروشگاه‌های معتبر دانلود کنید. پس از طی کردن مراحل مربوطه در صورتی که فایل پشتیبان داشته باشید صفحه‌ای به شما نمایش داده می‌شود که با ضربه زدن روی دکمه Restore می‌توانید تمامی اطلاعات خود را بازیابی کنید.

چت‌ها، عکس‌ها و ویدئو‌های حذف شده از جمله مواردی هستند که بازیابی خواهند شد و شما پس از باز کردن واتساپ به تصاویر حذف شده خود دسترسی پیدا خواهید کرد.

روش دوم: بازیابی عکس های حذف شده واتساپ با استفاده از گالری گوشی

فرقی نمی‌کند دستگاه مورد استفاده شما اندروید باشد یا iOS برنامه واتساپ به طور پیش‌فرض اقدام به دانلود عکس‌ها و فیلم‌های ارسال شده برای شما می‌کند؛ به همین منظور اولین جایی که می‌توانید برای دسترسی به عکس حذف شده واتساپ به آن مراجعه کنید گالری گوشیتان است.

بازیابی عکس های حذف شده واتساپ با استفاده از گالری گوشی

برای کاربران گوشی‌های اندروید باید به سراغ بخش گالری یا Google Photos نگاهی بیندازید و اگر از کاربران آیفون هستید باید به سراغ اپلیکیشن Photos بروید. برای دسترسی راحت‌تر می‌توانید وارد بخش آلبوم‌ها شوید و میان ‌پوشه‌ها WhatsApp را جستجو کنید.

روش سوم: بازگردانی عکس های حذف شده واتساپ با درخواست از کاربران

یکی از آسان‌ترین روش‌هایی که می‌توانید از طریق آن عکس حذف شده واتساپ را بازگردانی کنید درخواست از شخصی است که فایل را برای اون ارسال کرده‌اید. اگر شخص موردنظرتان هنوز به فایل یا عکس مورد بحث دسترسی داشته باشد به‌راحتی می‌تواند آن را برای شما ارسال کند.

بازگردانی عکس های حذف شده واتساپ با درخواست از کاربران

اگر شما برای پاک کردن فایل مربوطه تنها Delete For Me را انتخاب کرده باشید، تنها برای شما حذف می‌شود و شخصی که در حال صحبت با او هستید هنوز به آن دسترسی خواهد داشت؛ اما اگر گزینه انتخابی شما Delete For Everyone بوده باشد حذف عکس یا ویدیو برای دو طرف اتفاق می‌افتد.

روش چهارم: بازیابی عکس های حذف شده WhatsApp از طریق File Manager گوشی اندرویدی

تمامی گوشی‌های اندرویدی عکس‌ها، ویدیوها و فایل‌های ارسال شده را در پوشه‌ای محلی ذخیره کرده که حتما شامل تصاویر ارسال شده در واتساپ نیز می‌شود.  به همین منظور می‌توانید عکس‌های حذف شده در واتساپ را به راحتی در این پوشه پیدا کنید. جهت بازگردانی تصاویر پاک شده واتساپ در گوشی های اندرویدی مراحل زیر را طی کنید:

بازیابی عکس های حذف شده WhatsApp از طریق File Manager گوشی اندرویدی

1. وارد بخش My Files یا File Manager در گوشی اندرویدی خود شوید.

2. روی گالری عکس‌ها یا Images ضربه بزنید.

3. پوشه مربوط به WhatsApp Images را از میان فایل‌های موجود پیدا کرده و انتخاب کنید.

4. در این قسمت تمامی عکس‌های ارسال شده و دریافت شده در برنامه واتساپ را مشاهده خواهید کرد. در این بخش یک پوشه Sent وجود دارد که حاوی تصاویری است که شما ارسال کرده‌اید. عکس‌ها را مرور کرده و عکس حذف شده موردنظرتان را از میان‌ آن‌ها پیدا کنید.

این مراحل تنها برای گوشی‌های  اندرویدی مورد استفاده است و سیستم عامل اندروید امکان بیشتری را برای دسترسی به پوشه‌های محلی به شما می‌دهد؛ در حالی که در گوشی‌های آیفون برنامه Files iOS فقط به چند پوشه ابری محدود می‌شود که مربوط به فایل‌های دانلود شده است.

روش پنجم: برگرداندن تصاویر حذف شده واتساپ با استفاده از iTunes یا iCloud

اگر از کاربران گوشی‌های آیفون هستید می‌توانید با استفاده از سرویس‌های پشتیبان‌گیری آیفون تحت عنوان iCloud و iTunes نسبت به برگرداندن عکس‌ های حذف شده واتساپ خود کنید. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که پس از بازیابی، تمامی اطلاعات گذشته جایگزین اطلاعات فعلی گوشی آیفون شما می‌شوند؛ پس حتما پیش از شروع فرایند بازگردانی از اطلاعات فعلی دستگاه خود بکاپ بگیرید.

جهت بازگردانی عکس های حذف شده واتساپ با استفاده از iCloud طبق مراحل زیر پیش بروید:

بازگردانی عکس های حذف شده واتساپ با استفاده از iCloud

1. وارد بخش تنظیمات گوشی آیفون شده و روی General ضربه بزنید.

2. در منوی نمایش داده شده Transfer or Reset iPhone را انتخاب کنید.

3. در صفحه پیش رویتان عبارت Erase all Contents and Settings لمس کنید.

4. حال Erase Now را انتخاب کرده و با دنبال کردن مراحل مربوطه به صفحه Apps & Data screen برسید.

5. پس از مشاهده صفحه فوق روی گزینه Restore from iCloud Backup بزنید.

6. وارد حساب iCloud خود شده و recent backup را برگزینید.

7. در نهایت با کلیک روی گزینه Restore تمام عکس ‌های حذف شده واتس اپ در آیفون برگردانده می‌شود.

اگر انتخاب شما برای بازیابی عکس های پاک شده WhatsApp استفاده از iTunes است، باید با استفاده از سیستم خود طبق مراحل زیر پیش بروید:

بازیابی عکس های پاک شده WhatsApp استفاده از iTunes

1. ابتدا باید نسبت به دانلود آخرین نسخه iTunes را روی رایانه خود اقدام کنید.

2. حال گوشی آیفون خود را به سیستم متصل کنید.

3. در این مرحله باید از قسمت Device List گوشی آیفون خود را برگزینید.

4. در آخر با انتخاب گزینه Restore Backup در قسمت Backups که در قسمت راست پنل قرار دارد، آخرین نسخه فایل بکاپ را انتخاب کرده و روی Restore Backup کلیک کنید تا تصاویر حذف شده بازگردانی شوند.

روش ششم: استفاده از برنامه ریکاوری عکس های پاک شده واتساپ

اگر به دنبال اپلیکیشن ریکاوری عکس های پاک شده واتساپ هستید احتمالا با تعداد زیادی از آن‌ها مواجه خواهید شد که انتخاب را از میان آن‌ها برای شما کمی دشوار می‌کند. شایان ذکر است که معمولا برنامه‌هایی که قرار است به شما در بازگردانی تصاویر حذف شده واتس اپ کمک کنند چالش‌های بسیاری را دارا هستند.

 استفاده از برنامه ریکاوری عکس های پاک شده واتساپ

به‌عنوان مثال نیاز به روت شدن دستگاه اندرویدی با پرداخت درون برنامه‌ای دارند تا عکس‌های حذف شده را برای شما بازگردانی کنند. به همین دلیل اکثر این برنامه‌ها کمکی به شما نخواهند کرد و تنها ادعا دارند که می‌توانند اطلاعات شما را بازیابی کنند تا بتوانید به تصاویر حذف شده واتساپ خود دسترسی پیدا کنید.

در نهایت پس از اینکه کاملا نسبت به اسکن کردن اطلاعاتتان اقدام کردند شما را مجبور به پرداخت مبلغ هنگفت یا دسترسی به روت دستگاه می‌کنند که در صورت انجام نیز تضمینی برای بازیابی 100 درصد اطلاعات شما وجود نخواهد داشت.

سخن آخر

با توجه به تمامی روش‌های مطرح شده تنها راهی که می‌توانید با استفاده از آن نسبت به بازگردانی عکس های حذف شده واتساپ اقدام کنید تهیه نسخه پشتیبان است و نرم‌افزارهای ریکاوری عکس‌های حذف شده واتساپ کمکی به بازگردانی اطلاعاتتان نخواهد کرد.
در نتیجه ما د راین مقاله تلاش کردیم تا بهترین روش‌های ریکاوری عکس ‌های حذف شده واتساپ را برای شما مطرح کنیم تا اگر با این مشکل مواجه شدید به‌راحتی بتوانید نسبت حل آن اقدام کنید.

شما چه روش‌های دیگری را برای بازگردانی عکس های پاک شده واتساپ می‌شناسید؟ نظرات خود را در این باره با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

آیا می‌ توان عکس های حذف شده واتساپ را بازیابی کرد؟

بله. با توجه به روش‌های فوق شما می‌توانید با تهیه فایل پشتیبان از اطلاعات خود نسبت به بازگردانی عکس‌ های واتساپ اقدام کنید.

چگونه می توان بدون نسخه پشتیبان عکس پاک شده واتساپ را در گوشی اندرویدی برگرداند؟

گوشی‌های اندرویدی به صورت خودکار تمامی فایل‌ها و عکس‌های ارسال شده را در پوشه‌ای محلی در قسمت My Files یا File Manager ذخیره می‌کنند که می‌توانید با مراجعه به آن عکس‌های حذف شده خود را پیدا کنید.

آیا می توان از برنامه ریکاوری عکس های پاک شده واتساپ استفاده کرد؟

بله. پس از اینکه اقدام به پیدا کردن نرم‌افزار بازگردانی عکس حذف شده واتساپ می‌کنید با طیف گسترده‌ای اپلیکیشن مواجه خواهید شد که استفاده از آن تضمین 100 درصدی برای بازیابی نخواهند داشت. همچنین در بیشتر مواقع نیاز به دسترسی به روت و پرداخت هزینه‌های زیاد نیز وجود دارد.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (1)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
زی زی | میهمان
20 آبان 1402

کلا کار کردن با واتساپ سخته چه برسه به اینکه بخوای حالا عکسای حذف شدتم برگردونی