آموزش اضافه کردن چند مدیر به کانال واتساپ


زهرا آریایی
نظرات 0
content-main-img
در این مقاله نحوه اضافه کردن چند مدیر به کانال واتساپ را در سیستم‌عامل Android، Ios و دسکتاپ آموزش می‌دهیم.

واتساپ یکی از برنامه‌هایی است که برای ارتباط با دیگران و به اشتراک گذاشتن پیام با آن‌ها گزینه‌ای کاربردی و راحت به حساب می‌آید. با استفاده از یک کانال واتساپ می‌توانید پیام‌ها و اخبار را بدون فاش کردن شماره تلفن و پروفایل خود با اعضای کانال، به اشتراک بگذارید. گاهی اوقات پس از ایجاد یک کانال به هر دلیلی نیاز داشته باشید که چند ادمین به کانال اضافه کنید. این یک ویژگی کاربردی محسوب می‌شود که بیش از یک نفر بتوانند یک کانال واتساپ را به صورت منظم آپدیت کنند و پست‌هایی را در آن به اشتراک بگذارند. در ادامه این مقاله به مطالبی مثل اختیارات یک مدیر در کانال واتساپ و نحوه اضافه کردن چند مدیر به کانال واتساپ در سیستم‌عامل اندروید و iOS خواهیم پرداخت.

قیمت گوشی موبایل

ویژگی‌های مدیریت در یک کانال واتساپ

آیا تا به حال تجربه مدیریت یک کانال واتساپی را داشته‌اید؟ در صورتی که نیاز دارید یک تا چند ادمین را به کانال خود اضافه کنید، باید مطمئن شوید که ویژگی‌های یک ادمین را درک کرده باشد. یک ادمین می‌تواند تغییرات زیر را در کانال واتساپی ایجاد کند:

  • پیام ارسال کند و به‌روزرسانی‌ها را در کانال به اشتراک بگذارد.
  • در صورت نیاز عکس پروفایل کانال را تغییر دهد.
  • نام کانال را به دلخواه تغییر دهد.
  • توضیحات کانال واتساپ را اصلاح کند.

نحوه اضافه کردن چند ادمین به کانال واتساپ در گوشی اندروید

طبیعتا پیش از شروع، باید یک کانال در Whats App ایجاد کنید. پس از ایجاد یک کانال واتساپی می‌توانید دوستان و مخاطبان خود را به آن دعوت کنید. پس از طی این مراحل، برای اضافه کردن چند ادمین واتساپ، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

1. برنامه Whats App را در گوشی موبایل خود باز کنید و به قسمت Updates بروید.
3. کانال Whats App خود را انتخاب کنید.
4. روی نام کانال در قسمت بالا صفحه ضربه بزنید.
5. به پایین بروید و Invite Admin را انتخاب کنید.
6. می‌توانید تا 16 ادمین را به کانال اضافه کنید. همانطور که گفتیم ادمین کانال می‌تواند پست و متن‌های جدید را در کانال ارسال کند. پروفایل کانال را تعویض کند و شماره تلفن اعضای کانال را هم ببیند.
7. روی علامت تیک قسمت پایین کلیک کنید.
8. در این مرحله، واتساپ یک متن دعوت پیش‌فرض را برای مدیر کانال نمایش می‌دهد که با ضربه روی آیکون سمت راست، برای شخص مورد نظر ارسال می‌شود.
9. پس از اینکه شخص دعوتنامه شما را دریافت کند و بپذیرد، یک پیام تاکید دریافت خواهید کرد. پس از اینکه مخاطب، لینک را انتخاب کند، واتساپ برای تضمین امنیت کانال، آن را نامعتبر می‌کند. از همین رو شخص نمی‌تواند کد را کپی کند یا برای کسی بفرستد.

این مطلب را هم بخوانید:
آموزش روش نصب دو واتساپ روی یک گوشی

نحوه اضافه کردن چند ادمین به کانال واتساپ در آیفون

پس از اینکه نحوه اضافه کردن چند ادمین به کانال واتساپ در گوشی اندرویدی را بررسی کردیم، باید به سراغ آیفون برویم که قطعا طرفداران و کاربران زیادی هم دارد. واتساپ از رابط کاربری متفاوتی برای آیفون استفاده می‌کند. برای اینکه در یک دستگاه با سیستم‌عامل iOS چند ادمین را به واتساپ اضافه کنید، باید مراحل زیر را پیش بگیرید.

1. برنامه واتساپ را باز کنید و وارد تب Updates شوید.

2. کانال WhatsApp مورد نظرتان را انتخاب کنید.

3. به منوی اطلاعات کانال وارد شوید.

4. به قسمت پایین بروید و گزینه Invite Admins را انتخاب کنید.

اضافه کردن چند مدیر به کانال واتساپ

5. روی دکمه رادیویی کنار مخاظب مورد نظر ضربه بزنید و سپس Invite را انتخاب کنید.

اضافه کردن چند مدیر به کانال واتساپ

6. یک پیام دعوت پیش روی شما ظاهر می‌شود که می‌توانید در صورت نیاز آن را ویرایش و بعد ارسال کنید.

7. منتظر شوید تا شخص مورد نظر دعوت شما را قبول کند.

8. علاوه بر این روش می‌توانید به قسمت منوی اطلاعات کانال بروید و روی نام فالوئرها ضربه بزنید تا آن‌ها را به‌عنوان ادمین انتخاب کنید.

چند مدیر کانال واتساپ

9. پس از پذیرش دعوت ادمین توسط شخص مورد نظر، فرد می‌تواند مطالبی را در کانال به اشتراک بگذارد و به‌راحتی آن را مدیریت کند.

اضافه کردن ادمین کانال واتساپ روی دسکتاپ

واتساپ از آن دسته برنامه‌هایی است که به شکل‌های مختلفی در قالب برنامه، در گوشی موبایل، کامپیوتر شخصی و مک‌بوک قابل اجراست. اگر معمولا از واتساپ روی دسکتاپ استفاده می‌کنید، با طی مراحل زیر می‌توانید چند ادمین را به کانال خود اضافه کنید.

1. از طریق وب، Whats App را روی دسکتاپ باز کنید و روی آیکون Channel در بالای صفحه کلیک کنید.

2. کانالی که ایجاد شده را انتخاب کنید و بعد روی فلش رو به پایین سمت راست بالا، ضربه بزنید.

3. وارد بخش Channel Information شوید.

4. به قسمت پایین صفحه بروید و گزینه Invite Admins را انتخاب کنید.

اضافه کردن چند مدیر به کانال واتساپ

5. روی کادر کنار مخاطب ضربه بزنید و آن را تایید کنید.

اضافه کردن چند مدیر به کانال واتساپ

6. در این مرحله شخص انتخابی شما، باید دعوت را بپذیرد. پس از آن می‌تواند از اختیارات ادمین کانال برای بهبود آن استفاده کند.

اضافه کردن چند مدیر به واتساپ

این نکته را به یاد داشته باشید که برای اضافه کردن چند مدیر به کانال واتساپ در گوشی آیفون، باید مراحل بالا را با واتساپ مبتنی وب طی کنید.

"واتساپ، برنامه‌هایی برای ویندوز و مک‌بوک ارائه کرده که بهتر از نسخه تحت وب این برنامه عمل می‌‎کند ولی متاسفانه از کانال‌های WhatsApp پشتیبانی نمی‌کنند."

این مطلب را هم بخوانید:
آموزش رفع مسدودی واتساپ

مزایای تشکیل و مدیریت کانال واتساپ برای یک کسب‌وکار

هر کسب‌وکاری به تولید محتوا و ارائه مطالب در چند کانال مختلف از جمله اینستاگرام، تلگرام، یوتوب و حتی واتساپ نیاز دارد تا ارتباط خود را با همه مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی مختلف حفظ کند. در ادامه به مزایا و ویژگی‌های اصلی یک کانال واتساپ اشاره می‌کنیم تا با اهمیت آن بیشتر آشنا شوید.

به روزرسانی فوری

در برخی از کسب‌وکارها دنبال کردن اخبار روز از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و این انتشار سریع اخبار، مخاطبان زیادی را هم جذب می‌کند. با وجود یک کانال واتساپی می‌توانید بستری داشته باشید که ادمین‌های مختلف اطلاعات و اخبار روز را به سرعت در آن منتشر کنند.

حفاظت از حریم خصوصی

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایایی که می‌توانیم در خصوص تشکیل و مدیریت کانال واتساپی به آن اشاره کنیم، حفاظت از حریم خصوصی ادمین و دنبال‌کنندگان کانال واتساپ است. به‌عنوان مثال شماره تلفن یا عکس‌ پروفایل افراد مختلف در کانال واتساپ نمایش داده نمی‌شود.

امکان غیر فعال کردن اعلان‌های کانال

پس از عضو شدن کاربران در کانال واتساپ، اعلان‌ها به صورت پیش‌فرض خاموش می‌شوند تا زمانی که کاربر به صورت دستی آن را فعال کند. به این ترتیب، نگرانی از بابت اعلان‌های آزاردهنده و پشت سر هم نخواهید داشت.

امنیت بالای اطلاعات ذخیره‌شده

محتوایی که به‌عنوان ادمین در کانال واتساپی قرار می‌دهید، تا 30 روز ذخیره می‌شود. ادمین در صورت تمایل می‌تواند برای افزایش امنیت کانال، امکان اسکرین‌شات و ارسال محتوا را مسدود کند.

امکان واکنش به پست‌ها در کانال

یکی دیگر از امکاناتی که کاربران در کانال واتساپی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند، واکنش به پیام‌ها از طریق اموجی است تا به این ترتیب تعامل بیشتری با شما داشته باشند. شما به‌عنوان ادمین کانال واتساپ می‌توانید از بازخورد مخاطبان خود باخبر شوید.

سخن آخر

در این مقاله از کالاتیک به یکی از پیام‌رسان‌های در دسترس یعنی واتساپ پرداختیم. این پیام‌رسان امکانات مختلفی از جمله تشکیل کانال را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. گاهی اوقات به فعالیت بیشتری در کانال واتساپ نیاز دارید؛ از همین رو باید چند مدیر به آن اضافه کنید. واتساپ به شما اجازه می‌دهد تا چند نفر را به‌عنوان ادمین کانال واتساپ انتخاب کنید که هر کدام اختیارات کافی برای ایجاد تغییرات در کانال و ارائه محتوا را دارند. با بروزرسانی واتساپ از امکانات ویژه و جدید آن استفاده کنید.

پرسش‌های متداول

امکان اضافه کردن چند مدیر به کانال واتساپی وجود دارد؟

شما می‌توانید تا 16 مدیر به کانال واتساپ اضافه کنید.

آیا امکان گرفتن بازخورد در کانال واتساپ وجود دارد؟

بله؛ اعضای کانال می‌توانند با استفاده از ایموجی به محتوای کانال بازخورد دهند.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.