آموزش آپدیت و بروزرسانی واتساپ


زهرا آریایی
نظرات 0
content-main-img
این مقاله با آموزش کامل آپدیت و بروزرسانی واتساپ و ویژگی نسخه‌های جدید این برنامه به استفاده بهتر و راحت‌تر این برنامه کمک می‌کند.

آپدیت و بروزرسانی واتساپ چطور انجام می‌شود؟ واتساپ به‌عنوان یکی از کاربردی‌ترین برنامه‌های پیام‌رسان به‌صورت مرتب آپدیت می‌شود. این برنامه امکانات مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا تجربه رضایت‌بخشی از کار با آن داشته باشند. اگر قصد آپدیت و بروزرسانی واتساپ را دارید، در ادامه این مقاله نحوه انجام این کار و ویژگی‌های نسخه جدید آن را شرح می‌دهیم.

قیمت انواع گوشی موبایل

نحوه آپدیت و بروزرسانی واتساپ در iOS و Android

یکی از نکات استفاده از هر برنامه‌ای بروزرسانی مرتب آن است که اپلیکیشن واتساپ هم از این قاعده مستثنا نیست. هر چند وقت یک بار واتساپ نسخه جدیدی برای آپدیت عرضه می‌کند که می‌توانید آن را دانلود کنید. آپدیت واتساپ متناسب با تنظیمات گوشی به صورت دستی یا خودکار انجام می‌شود. به طور کلی این برنامه یک جایگزین عالی برای پیامک معمولی در جهت ارتباط با دوستان و همکارانتان است.

واتساپ امکانات مختلفی مثل برقراری تماس و پیام رمزگذاری‌شده، همچنین ارسال عکس و ویدیو را در اختیار شما قرار می‌دهد. با این حال به‌روز نگهداشتن برنامه واتساپ برای دسترسی به ایمن‌ترین و پایدارترین نسخه برنامه اهمیت زیادی دارد. در صورتی که گوشی شما به هر دلیلی آپدیت خودکار واتساپ را انجام نمی‌دهد، می‌توانید از راهنمای زیر برای آپدیت در دستگاه‌ها با سیستم‌عامل iOS و Android استفاده کنید.

آموزش آپدیت و بروزرسانی واتساپ در آیفون

اگر از کاربران آیفون هستید و به آپدیت برنامه واتساپ نیاز دارید، باید مراحل زیر را دنبال کنید.

۱. روی نماد App Store در صفحه اصلی گوشی آیفون کلیک کنید تا برنامه باز شود.

۲. روی آیکون کوچک گوشه سمت راست بزنید تا اطلاعات حسابتان باز شود.

۳. صفحه را به سمت پایین بکشید تا گزینه Available Updates را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.

۴. برنامه Whats app را در لیست پیدا کنید و روی Update کلیک کنید تا آخرین نسخه برنامه در گوشی شما نصب شود.

آموزش آپدیت و بروزرسانی واتساپ در اندروید

دسته دیگر کاربرانی که به آپدیت واتساپ نیاز پیدا می‌کنند، صاحبان گوشی با سیستم‌عامل اندروید هستند. اگر در این دسته از کاربران قرار می‌گیرید، برای نصب آخرین نسخه واتساپ باید مراحل زیر را دنبال کنید.

۱. در صفحه اصلی خود برنامه Google Play را پیدا و آن را باز کنید.

۲. روی سه خط افقی گوشه صفحه کلیک کنید.

۳. قسمت My Apps and Games را انتخاب کنید.

۴. در لیست برنامه Whats App را پیدا کنید و گزینه Update بزنید.

این نکته را به یاد داشته باشید که اگر Whats App در بخش Available Updates گوشی آیفون شما ظاهر نمی‌شود یا گزینه Update در لیست Google Play گوشی اندرویدی شما وجود ندارد، آخرین نسخه برنامه از قبل در گوشی شما موجود است.

ویژگی‌های اصلی آخرین آپدیت و بروزرسانی واتساپ 

هنوز هم برنامه واتساپ کاربرانی دارد که به دلایل مختلف از آن استفاده می‌کنند و از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند. این پیام‌رسان با آپدیت و بروزرسانی مرتب در تلاش است تا تجربه خوبی برای کاربران رقم بزند.

در سال ۲۰۲۲ واتساپ طی چندین به‌روزرسانی ویژگی و امکانات مختلفی را برای کاربران ارائه کرد. در سال ۲۰۲۳ هم اپلیکیشن پیام‌رسان متا در تلاش بود تا دو تغییر بصری در این برنامه ایجاد کند. برای اینکه با قابلیت‌های جدید این برنامه پیام‌رسان آشنا شوید، تغییرات آن را با دقت بررسی می‌کنیم.

آموزش آپدیت واتساپ

۱. اشتراک‌گذاری تصاویر با وضوح بالا

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که کاربران با برنامه واتساپ داشتند، این بود که نمی‌توانستند عکس‌ها را با کیفیت HD به اشتراک بگذارند. برای اینکه عکس‌ها به‌راحتی دانلود و آپلود شود، باید آن‌ها را تا ۷۰ درصد فشرده می‌کردید.

حالا این مشکل برطرف شده است که البته کیفیت تصویر 1365 در 2048 پیکسل همچنان گزینه پیش‌فرض خواهد بود ولی کاربران می‌توانند پیش از ارسال تصویر، کیفیت HD را انتخاب کنند. در مقابل گیرندگان تصویر هم می‌توانند تصاویر دریافتی را با کیفیت HD دانلود کنند.

۲. ضبط و اشتراک‌گذاری پیام ویدیویی کوتاه

پس از استقبالی که از پیام ویدیویی در تلگرام شد، واتساپ هم به فکر امکان ارسال پیام ویدیویی در آپدیت جدید واتساپ افتاد. در نسخه‌های جدید واتساپ می‌توانید ویدیوهای شخصی کوتاه را در قسمت چت شخصی یا گروهی ضبط و ارسال کنید. این روش سرگرم‌کننده ارسال ویدیو برای شما امکانی فراهم می‌کند تا در عرض ۶۰ ثانیه یک پیام صمیمانه برای دوستان یا خانواده خود ارسال کنید.

۳. ویرایش پیام‌های متنی در چت

یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی در آپدیت و بروزرسانی واتساپ، امکان ویرایش پیام‌های متنی است. حتما تا به حال برای شما پیش آمده که به خاطر اشتباه تایپی یا هر دلیل دیگری به ویرایش پیام خود نیاز داشته باشید. این امکان، در نسخه‌های جدید واتساپ قرار گرفته است که تا ۱۵ دقیقه پس از ارسال پیام، آن را ویرایش کنید. به این شکل کنترل بیشتری روی پیام‌های متنی خود در طول چت خواهید داشت. 

۴. قفل کردن چت

امکان قفل کردن چت در آپدیت و بروزرسانی واتساپ راهی برای محافظت از مکالمات خصوصی شما به حساب می‌آید. با این قابلیت می‌توانید چت‌های مورد نظر خود را به یک فایل مخفی انتقال دهید که فقط با رمز عبور و احراز هویت قابل باز شدن است.

وقتی یک چت خاص را قفل می‌کنید، اعلان‌های آن هم در صفحه گوشی شما ظاهر نمی‌شود و کاملا خصوصی باقی می‌ماند. برای فعال کردن این قابلیت باید انگشت خود را روی چت مورد نظرتان نگهدارید و روی سه نقطه سمت راست کلیک کنید.

در نهایت بین گزینه‌ها Lock Chat را انتخاب کنید تا چت خصوصی شود. برای اینکه بعدا به این چت‌های خصوصی سر بزنید، باید صندوق ورودی را پایین بکشید و رمز عبور خود را وارد کنید تا قفل چت‌های مخفی باز شود.

آموزش بروزرسانی واتساپ

۵. به‌روزرسانی نظرسنجی

یکی از امکاناتی که به تازگی به واتساپ اضافه شده است، امکان نظرسنجی و به‌روزرسانی آن است. این به‌روزرسانی در شکل‌های مختلف صورت گرفته است. در این به‌روزرسانی شرکت‌کنندگان می‌توانند یک تصمیم قاطع و آگاهانه اتخاذ کنند. پس از اینکه نظرسنجی انجام شد، به‌راحتی می‌توانید آن را در صفحه چت خود پیدا کنید.

۶. یک حساب واتساپ در چند گوشی

در به‌روزرسانی‌های جدید برنامه واتساپ این امکان برای کاربران ایجاد شده است که با حداکثر ۴ گوشی هوشمند مختلف وارد یک حساب واتساپ شوند. با این امکان انتقال بین گوشی‌های مختلف، به کاربران اجازه داده می‌شود مکالمات را از جایی که متوقف کرده‌اند، ادامه دهند.

واتساپ به کاربران اطمینان می‌دهد که این ویژگی، امنیت کاربر را به خطر نمی‌اندازد و اگر دستگاه اصلی برای مدت طولانی خاموش بماند، واتساپ از همه دستگاه‌ها خارج می‌شود. برای اینکه از این ویژگی آپدیت و بروزرسانی واتساپ استفاده کنید، باید شماره تلفن خود را در Whats App Web وارد کرده و یک کد یک بار مصرف دریافت کنید یا از اسکن QR Code استفاده کنید. علاوه بر ورود به حساب کاربری، انواع ترفندهای Whats App Web برای استفاده راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر از این برنامه وجود دارد.

۷. افزایش ویژگی‌های امنیتی

هر یک از پلتفرم‌های پیام‌رسان در تلاش هستند تا در نسخه‌های جدید امنیت کاربران را افزایش دهند. واتساپ هم با هدف محافظت از مکالمات بین کاربران ویژگی‌های امنیتی جدیدی در این برنامه اضافه کرده است.

با ویژگی Account Protect هر دستگاهی که در تلاش برای ورود غیر مجاز به اکانت شما باشد، باخبر خواهید شد. واتساپ از کاربران می‌خواهد که ورود خود را به دستگاه جدید تایید کنند. به این ترتیب کسی نمی‌تواند به‌راحتی و به‌صورت غیر مجاز وارد اکانت شما شود.

آپدیت و بروزرسانی واتساپ

۸. کنترل ورود اعضای جدید به گروه

همانطور که می‌دانید امکان تشکیل گروه برای تعامل افراد بیشتر در واتساپ وجود دارد. ادمین یا مدیران گروه می‌توانند کنترل بیشتری بر گروه در بخش تنظیمات حریم خصوصی Communities داشته باشند.

در واقع Communities یک گروه بزرگ‌تر از گروه معمولی محسوب می‌شود که افراد بیشتری می‌توانند در آن با هم تعامل داشته باشند. آپدیت و بروزرسانی جدید واتساپ به مدیران اجازه می‌دهد که تصمیم بگیرند چه کسی به گروه Communities بپیوندد. به این شکل می‌توانید کنترل بیشتری روی اعضای گروه خود داشته باشید.

سخن آخر

در این مقاله درباره نحوه آپدیت و بروزرسانی واتساپ و همچنین امکانات جدید در نسخه‌های اخیر این برنامه صحبت کردیم. در نسخه‌های جدید آپدیت واتساپ ویژگی‌ها و امکانات جدیدی در امنیت، پیام‌رسانی و کیفیت پیام‌ها ایجاد شده است که تجربه کاربری لذت‌بخش و امن‌تری را برای شما رقم می‌زند.

پرسش‌های متداول

آیا برنامه واتساپ امن است؟

بله در طی آپدیت‌های اخیر این برنامه، ویژگی‌های امنیتی جدیدی به آن اضافه شده است.

واتساپ برای کدام پلتفرم‌ها قابل استفاده است؟

واتساپ هم در دستگاه‌های با سیستم‌عامل Android و هم در سیستم‌عامل iOS قابل نصب و استفاده است.

امکان ارسال عکس باکیفیت در واتساپ وجود دارد؟

بله طی آپدیت‌های اخیر واتساپ می‌توانید عکس‌ها را با کیفیت HD آپلود و دانلود کنید.


خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.