چگونه به لاک اسکرین آیفون ویجت اضافه کنیم؟


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

یکی از قابلیت‌های بسیار جذاب و کارآمد گوشی‌های آیفون، امکان شخصی‌سازی آن‌ها است. کمپانی اپل این امکان را فراهم آورده است که کاربران بتوانند ویجت‌های مورد علاقه خود را روی صفحه اضافه کرده و بتوانند به راحتی با آن‌ها کار کنند.

خرید و مشاهده قیمت گوشی موبایل از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

تا پیش از این کاربران می‌توانستند Widget‌ را به هوم‌اسکرین گوشی خود اضافه کنند. اپل در آخرین آپدیت 16 IOS، امکان اضافه کردن ویجت به لاک اسکرین را هم در اختیار کاربران قرار داده است. به این ترتیب افراد می‌توانند هنگامی که صفحه گوشی قفل است نیز به ویجت‌های خود دسترسی داشته باشند و در یک نگاه و بدون نیاز به باز کردن قفل صفحه از وضعیت آب و هوا تا لیست کارهای روزانه را مشاهده کنند.

در مقاله پیش رو شرح می‌دهیم که چگونه به لاک اسکرین آیفون ویجت اضافه کنیم. از شما دعوت می‌کنیم در ادامه با کالاتیک همراه باشید.

چگونه به لاک اسکرین آیفون در iOS 16 ویجت اضافه کنیم؟

برای اضافه کردن این ویجت‌ها مراحل زیر را طی کنید:

1. هنگامی که صفحه آیفون شما قفل است، در یک فضای خالی چند ثانیه انگشت خود را فشار داده و نگه دارید.

2. در این مرحله دکمه Customize نمایش داده می‌شود.

3. سپس روی گزینه Add Widget ضربه بزنید.

4. حالا می‌توانید ویجت‌هایی را که می‌خواهید به لاک اسکرین آیفون اضافه کنید.

5. در انتها روی دکمه بستن کلیک کرده و روی Done ضربه بزنید.

با انجام این چند قدم ساده ویجت‌هایی را که نیاز دارید روی صفحه نصب کرده و با یک نگاه گذرا آن‌ها را روی صفحه قفل شده نیز مرور کنید.

اضافه کردن ویجت به لاک اسکرین آیفون

شما می‌توانید با در اختیار داشتن IOS 16 از تمام ویجت‌هایی که روی لاک اسکرین قرار می‌گیرند استفاده کنید. برخی از ویجت‌هایی که در آپدیت جدید IOS 16‌ پشتیبانی می‌شوند عبارتند از:

Weather
Calende
Reminder
Activity
Gmail
Google Maps

چگونه ویجت ها را از لاک اسکرین آیفون خود حذف کنیم؟

گاهی اوقات ممکن است بخواهید یک ویجت جدید را به لاک اسکرین آیفون خود اضافه کنید اما فضای کافی در اختیار نداشته باشید در این شرایط باید یکی از ویجت‌های قبلی را حذف کرده و فضا را برای موارد جدیدتر باز کنید.

1. برای حذف ویجت‌ها باید انگشت خود را روی ویجتی که می‌خواهید حذف کنید چند ثانیه نگه دارید.
2. سپس روی دکمه Remove Widget کلیک کنید.
3. دوباره روی Remove ضربه بزنید و آن را تایید کنید.

با انجام این چند مرحله ساده و راحت، ویجت موردنظر از روی لاک اسکرین آیفون حذف می‌شود.

چگونه ویجت ها را به Today View اضافه کنیم؟

پنل نمای امروز یا همان Today View این امکان را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که بتواند صفحه‌ای از اطلاعات را که در صفحات اصلی قرار دارند، در یک صفحه و به صورت اجمالی مشاهده کند. این اطلاعات مواردی از قبیل پیام‌های اخیر، گزارش آب و هوا و عناوین اخبار هستند. اضافه کردن ویجت‌ها به Today View کار راحتی است و به سادگی می‌توانید انجام دهید. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

اضاه کردن ویجت به Today View

1. صفحه اصلی و یا صفحه قفل را به سمت راست بکشید
2. یک قسمت خالی را در بخش نمای امروز لمس کرده و چند ثانیه نگه دارید تا برنامه‌ها شروع به تکان خوردن کنند.
3. حالا روی دکمه Add در گوشه سمت چپ بالا کلیک کنید.
4. سپس به قسمت پایین صفحه رفته و از بین سه سایز ویجت که آنجا قرار دارد یکی را انتخاب کنید.
5. روی ویجت ضربه بزنید و در آخر روی گزینه Done کلیک کنید.

چگونه ویجت های خود را ویرایش کنیم؟

در ادامه آموزش اینکه چگونه به لاک اسکرین آیفون ویجت اضافه کنیم به مرحله ادیت ویجت‌ها می‌رسیم. ویجت‌هایی که به لاک اسکرین آیفون اضافه می‌شوند این قابلیت را دارند که ادیت شده و به صورت دلخواه شما روی صفحه قرار بگیرند. به این ترتیب می‌توانید ویجت‌هایی که بیشترین کاربرد را دارند را در بالای صفحه قرار داده تا راحت‌تر در دسترس و قابل مشاهده باشند.

برای انجام این کار باید به سراغ سه خط خاکستری که در کنار ویجت ها بروید و آن را لمس کنید.

ادیت ویجت در لاک اسکرین آیفون

با لمس آن می‌توانید ویجت را به بالا یا پایین بکشید و ترتیب قرارگیری آن‌ها را مشخص کنید. پس از اینکه ویجت‌ها را ادیت و ویرایش کردید، بر روی گزینه Done ضربه بزنید تا تغییراتی که اعمال کرده‌اید ثبت شوند.

محبوب ترین ویجت های آیفون کدام‌اند؟

برخی از ویجت‌ها برای انجام امور روزمره بسیار کارآمد هستند و از این رو کاربران زیادی به سراغ استفاده از آن‌ها می‌روند. به عنوان مثال ویجت Todolist یکی از محبوب‌ترین ویجت‌ها در بین کاربران گوشی آیفون است. ویجت Things هم کاربردی مشابه Todolist دارد. این ویجت برای لیست کارهای روزمره بسیار کاربردی است. ویجت دیگری که طرفداران بسیاری دارد، Weather CARROT است که گزارش وضعیت آب و هوا را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ویجت Pedometer++ نیز یک برنامه گام‌شمار است که تعداد قدم‌ها را به صورت هفتگی و ماهانه ثبت می‌کند.

سخن آخر

کمپانی اپل در آخرین به‌روزرسانی خود در IOS 16 این امکان را برای کاربران فراهم آورده که بتوانند ویجت‌های موردعلاقه خود را به لاک اسکرین آیفون اضافه کنند. این ویژگی کمک می‌کند تا کاربران بتوانند بدون نیاز به باز کردن قفل صفحه، و با یک نگاه، اطلاعات کاربردی مانند وضعیت آب و هوا و لیست کارهای روزانه را مرور کنند. افراد می‌توانند با انتخاب ویجت‌های دلخواه خود آن‌ها را به صفحه اضافه کنند و درصورت لزوم آن‌ها را حذف و یا ویرایش کنند.

سوالات متداول

برای اضافه کردن ویجت به لاک اسکرین آیفون به چه چیزهایی نیاز داریم؟

برای اضافه کردن ویجت به آیفون به تنها چیزی که نیاز دارید یک گوشی آیفون با IOS 16 است.

چگونه به لاک اسکرین آیفون ویجت اضافه کنیم؟

انگشت خود را روی صفحه لاک اسکرین نگه دارید. سپس روی گزینه Customize ضربه بزنید. با فشردن گزینه + ویجت مورد نظر را اضافه کنید.

محبوب ترین ویجت ها کدام هستند؟

ویجت‌های Things، Wheather، Pedometer++، Todolist از محبوب‌ترین ویجت‌ها در بین دارندگان گوشی‌های آیفون است.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.