آموزش لغو دایورت گوشی اندروید و آیفون


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img
قابلیت انتقال تماس یا همان دایورت گوشی، یکی از ویژگی‌های مفید گوشی‌های اندرویدی و آیفون بوده که بسیاری از آن استفاده زیادی می‌کنند.

در دایورت گوشی چنانچه مشغول یک مکالمه تلفنی باشید و یا به هر دلیل امکان پاسخ‌دهی ندارید، تماس‌های ورودی شما به یک شماره دیگری که از قبل ثبت کرده‌اید منتقل شده و به‌این‌ترتیب هیچ‌کدام را از دست نخواهید داد. اما درهرصورت ممکن است بنا به دلایلی تمایلی به دایورت تماس‌های خود به یک شماره دیگر نداشته باشید و بخواهید گوشی خود را از حالت دایورت خارج کنید تا خودتان به‌صورت مستقیم پاسخگو باشید. ما در این مطلب به شما نحوه لغو دایورت گوشی اندروید و آیفون را آموزش خواهیم داد. با کالاتیک تا انتهای مطلب همراه باشید.

پیش از آنکه بخواهید مراحل لغو دایورت گوشی اندروید و آیفون را اجرا کنید، ابتدا از فعال‌بودن این ویژگی مطمئن شوید و بررسی کنید که ویژگی دایورت گوشی اندرویدی یا آیفون شما فعال است یا خیر. در صورت فعال‌بودن مراحل زیر را قدم‌به‌قدم روی گوشی خود پیاده کنید.

خرید گوشی موبایل

لغو قابلیت دایورت در گوشی آیفون

چنانچه پس از بررسی، اطمینان حاصل کردید که قابلیت دایورت یا انتقال تماس در گوشی آیفون شما فعال شده، مراحل زیر را دنبال کرده تا آن را غیرفعال کنید.

1.  ابتدا وارد تنظیمات گوشی آیفون خود شده و مانند تصویر زیر گزینه Phone را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.

مرحله اول

2. اکنون در قسمت تنظیمات تلفن بر روی گزینه Call Forwarding ضربه بزنید.

مرحله دوم

3. در قسمت Call Forwarding باید بررسی کنید که آیا گزینه Call Forwarding روشن است یا خاموش.

مرحله سوم

4. اگر گزینه Call Forwarding روشن است، اسلایدر را روی حالت Off قرار دهید تا ویژگی دایورت را غیرفعال کنید.

لغو قابلیت دایورت در گوشی اندرویدی

پس از آنکه از فعال‌بودن گزینه دایورت اطمینان حاصل کردید، ‌ مراحل زیر را برای لغو دایورت در گوشی اندرویدی خود دنبال کنید.

1. ابتدا تنظیمات گوشی اندرویدی خود را باز کنید و به Mobile Network بروید.

مرحله اول

2. پس از آنکه وارد بخش Mobile network شدید، گزینه Call Setting را انتخاب کنید.

مرحله دوم

3. اکنون روی Advanced Settings ضربه بزنید.

مرحله سوم

4. در صفحه باز شده، Call Forwarding را انتخاب کنید.

مرحله چهارم

5. اکنون اگر این تنظیمات روشن باشد، اسلایدر را روی حالت خاموش قرار دهید تا عملیات لغو دایورت تکمیل شود.

سخن آخر

دایورت یا انتقال تماس در بسیاری از مواقع مانند زمانی که در یک جلسه حضور داشته یا به مسافرت رفته‌اید و آنتن‌دهی موبایل شما ضعیف است، یک راهکار مناسب برای ازدست‌ندادن تماس‌های مهم است. تماس‌های شما به شماره دیگر فوروارد شده و منشی یا دوستتان می‌تواند به آن‌ها پاسخ کوتاه بدهد. اما به طور معمول این ویژگی چندان کاربرد ندارد و حتی ممکن است مشکلاتی را نیز ایجاد کند. اکنون می‌توانید به کمک این راهنما حالت دایورت گوشی اندرویدی یا آیفون خود را لغو کنید تا خودتان به طور مستقیم پاسخگوی تماس‌ها باشید.

پرسش‌های متداول

چگونه گزینه دایورت را در گوشی اندرویدی خود خاموش کنیم؟

در تنظیمات گوشی اندرویدی خود وارد Mobile Network شده، سپس گزینه Call Setting را انتخاب کنید. در ادامه روی Advanced Settings ضربه بزنید؛ در نهایت Call Forwarding را خاموش کنید.

چگونه گزینه دایورت را در گوشی آیفون خاموش کنیم؟

در بخش تنظیمات گوشی آیفون خود گزینه Phone را انتخاب کنید، سپس  بر روی Call Forwarding ضربه بزنید و چنانچه سوییچ آن روشن بود، آن را خاموش کنید.

قابلیت دایورت در گوشی های هوشمند چه کاربردی دارد؟

قابلیت انتقال تماس یا همان دایورت گوشی، یکی از ویژگی‌های مفید گوشی‌های اندرویدی و آیفون بوده که چنانچه مشغول یک مکالمه تلفنی هستید و یا به هر دلیل امکان پاسخ دهی ندارید، تماس‌های ورودی شما به یک شماره دیگری که از قبل ثبت کرده‌اید منتقل خواهد شد.

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.