نحوه دایورت تلفن ثابت روی موبایل


زهرا آریایی
نظرات 0
content-main-img
در این مقاله درباره مزایا، چیستی و نحوه انتقال تماس از تلفن ثابت به گوشی موبایل خواهیم پرداخت.

دایورت تلفن ثابت روی موبایل چگونه است و چه مزایایی دارد؟ حتما تا به حال اصطلاح دایورت کردن در گوشی موبایل را شنیده‌اید. این امکانی است که با استفاده از آن می‌توانید بدون مشخص شدن شماره تلفن دوم، تماس را انتقال دهید. انتقال تماس‌ها به صورت خودکار اتفاق می‌افتد و مخاطب شما متوجه این مسئله نخواهد شد. دایورت تماس فقط از یک موبایل به موبایل دیگر محدود نمی‌شود و می‌توانید این انتقال را از طریق خط تلفن ثابت به تلفن همراه هم انجام دهید. اگر به هر دلیلی قصد دارید تلفن ثابت محل کار یا منزل خود را به تلفن همراه دایورت کنید، در ادامه به صورت مفصل به آن خواهیم پرداخت.

4 مزیت دایورت کردن تماس

دلایل مختلفی وجود دارد که یک شخص یا یک کسب‌وکار از امکان دایورت کردن تماس تلفنی استفاده کند. در صورتی که تا به حال از این امکان استفاده نکرده‌اید، بد نیست با مزایای آن بیشتر آشنا شوید.

1. حفظ حریم خصوصی و ناشناس ماندن

با دایورت کردن، شماره واقعی شما در زمان برقراری تماس مشخص نمی‌شود. گاهی اوقات به دلیل اینکه صاحب یک کسب‌وکار هستید یا با افراد غریبه زیادی ارتباط برقرار می‌کنید، تمایلی به مشخص شدن شماره خود نداشته باشید. در این شرایط دایورت تلفن ثابت روی موبایل بهترین راهکار است تا از حریم خصوصی خود محافظت کنید.

2. پاسخگویی به مشتریان

شاید این مزیت بیشتر برای صاحبان کسب‌وکار کاربرد داشته باشد. با انتقال تلفن ثابت به موبایل هیچ یک از مشتریان خود را از دست نخواهید داد و می‌توانید در هر جا و مکانی به آن‌ها مشاوره‌های لازم را بدهید. از طرف دیگر مشتریان هیچ نگرانی در خصوص استفاده از خدمات یا محصولات شما نخواهند داشت. با استفاده از این قابلیت می‌توانید تجربه خوب و لذت‌بخشی را برای مشتری خود رقم بزنید.

دایورت تلفن ثابت روی موبایل

3. ارتباط از راه دور در شرایط حساس

در روزهای فراگیری کرونا، افراد زیادی از راه دور کار خود را ادامه می‌دادند. آن روزها به همه یاد داد که در این شرایط هم می‌توان به‌راحتی و از راه دور کار و تماس‌های تلفنی را کنترل کرد. در شرایط مشابه وقتی به هر دلیلی باید خارج از محل کار باشید و همچنان وظایف خود را پیش ببرید، می‌توانید از امکان دایورت تلفن ثابت به موبایل استفاده کنید.

دایورت تلفن ثابت روی موبایل

4. پس‌انداز پول

یکی از دغدغه‌های اصلی برای هر شرکت و کسب‌وکار، مسائل مالی است. با امکان دایورت تلفن ثابت روی موبایل می‌توانید هزینه‌های حمل‌ونقل برای رسیدن به محل کار و حضور داشتن در مکان را کاهش دهید. اگر شما هم دغدغه مالی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها را دارید، با انتقال تماس خود می‌توانید به‌خوبی آن را کنترل کنید.

دایورت تلفن ثابت روی موبایل

دایورت خط ثابت روی موبایل به چه معناست؟

حتما تا به حال با دایورت تماس به قدری آشنایی پیدا کرده‌اید. در واقع دایورت کردن به معنای فرستادن تماس‌ها از یک شماره تلفن به شماره تلفن دیگر است. به عنوان مثال، شخصی که با شماره 833 تماس می‌گیرد، بدون دانستن شماره تماس گیرنده به تلفن دیگری دایورت یا ارسال می‌شود. این دو شماره با یکدیگر متفاوت هستند ولی هنوز تماس برقرار می‌شود. این تماس توسط یک شماره تماس با دو دستگاه تلفن صورت گرفته است.

دایورت تلفن ثابت روی موبایل

چگونه خط را دایورت کنیم؟

حالا که به مزایا و چیستی دایورت تلفن ثابت روی موبایل به صورت مفصل پرداختیم، بهتر است نحوه انجام آن را هم آموزش دهیم. پیش از این، برای اینکه تماس‌های تلفن ثابت خود را روی موبایل دایورت کنید، باید به مخابرات مراجعه می‌کردید. در حال حاضر می‌توانید بدون مراجعه به مخابرات به‌راحتی با استفاده از چند کد تماس‌های خط ثابت خود را به گوشی موبایل انتقال دهید. برای دایورت خط تلفن ثابت به موبایل با هر اوپراتوری از کدهای دستوری مشخص استفاده کنید. برای استفاده از این کدها باید مراحل زیر را پیش بگیرید.

این مطلب را هم بخوانید:
کد دایورت ایرانسل، همراه اول و رایتل

استفاده از کد *21* برای دایورت خط ثابت

مرحله اول: در اولین قدم گوشی تلفن خود را بردارید و کد *21* را شماره‌گیری کنید.

مرحله دوم: شماره موبایل مورد نظر خود را برای دایورت وارد کنید و بعد کلید # را فشار دهید.

پس از طی کردن این دو مرحله صدایی که از گوشی موبایل ثابت شنیده می‌شود، متفاوت خواهد بود و نشان می‌دهد که عملیات دایورت تلفن ثابت روی موبایل موفقیت‌آمیز بوده است.

دایورت تلفن ثابت روی موبایل

استفاده از کد *57*

یکی دیگر از کدهایی که شما را به هدف دایورت تلفن ثابت روی موبایل می‌رساند، *57* است. در مجموع با استفاده از وارد کردن کد برای انتقال تماس پس از زنگ خوردن تلفن و گذشت 30 ثانیه، تماس به شماره مورد نظر ما منتقل می‌شود.

دایورت تلفن ثابت روی موبایل

لغو و برداشتن دایورت تلفن ثابت

گاهی اوقات برای مدتی به دایورت تلفن ثابت روی موبایل نیاز دارید و برای مدتی از مزایای آن استفاده می‌کنید. این خدمات همیشگی نیستند و هر زمان به لغو و برداشتن دایورت تلفن ثابت روی موبایل نیاز داشتید، می‌توانید این کار را انجام دهید. برای لغو دایورت تلفن ثابت روی گوشی موبایل باید همان کد دستوری را دوباره شماره‌گیری کنید.

به‌عنوان مثال اگر از کد *21* استفاده کرده‌اید، دوباره آن را شماره‌گیری کنید تا امکان دایورت برای شما لغو شود. پس از اینکه کد لغو دایورت تلفن ثابت روی موبایل را وارد کردید، صبر کنید تا یک صدای بوق خاص پخش شود. پخش صدای بوق، به معنای لغو دایورت تلفن ثابت روی موبایل است. پس از آن، گوشی را سر جای خود بگذارید و دوباره آن را بردارید تا عملیات کامل شود. برای آموزش نحوه لغو دایورت گوشی اندروید و آیفون کلیک کنید.

"برای استفاده از سیستم انتقال تماس از مجهز بودن دستگاه تلفن به سیستم Tone مطمئن شوید."

محاسبه هزینه انتقال تماس ثابت

پس از بررسی دایورت تلفن ثابت روی موبایل، این سوال پیش می‌آید که هزینه آن چقدر است و چطور محاسبه می‌شود؟ این سوال مهمی است که برای اکثر کاربران پیش می‌آید و پاسخ به آن می‌تواند کمک زیادی به افراد کند. هزینه این دایورت تماس بر اساس تعرفه‌ های مخابراتی خط اول محاسبه خواهد شد. به یاد داشته باشید که اگر خط دوم بین‌المللی باشد، هزینه تماس به عهده شما خواهد بود. در ضمن باید بدانید که پیش از تصمیم‌گیری نهایی درباره دایورت تلفن ثابت از راه دور، تعرفه‌های مخابراتی را با دقت بررسی کنید تا با دیدن هزینه‌ها شگفت‌زده نشوید.

سخن آخر

در این مقاله از کالاتیک درباره نحوه دایورت تلفن ثابت روی موبایل و مزایای آن صحبت کردیم. استفاده از این امکان مزایای خاص خودش را دارد و به شما کمک می‌کند که به بهترین نحو بتوانید کسب‌وکار خود را مدیریت کنید. دایورت کردن تماس به شما اجازه می‌دهد تا همیشه در دسترس مشتریان و دوستان خود باشید و از طرف دیگر از راه دور شرایط را مدیتریت کنید. آیا راه دیگری برای دایورت تلفن ثابت روی موبایل می‌شناسید؟

پرسش‌های متداول

کد دایورت تلفن ثابت روی موبایل چیست؟

برای دایورت تلفن ثابت روی موبایل باید از کد *21* یا *57# استفاده کنید.

آیا برای دایورت تلفن ثابت روی موبایل باید به مخابرات مراجعه کنیم؟

خیر؛ با استفاده از کدهایی که در این مقاله ذکر کردیم، می‌توانید تماس‌های تلفن ثابت را دایورت کنید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.