آموزش رفع مسدودی واتساپ


زهرا آریایی
نظرات 0
content-main-img
در این مقاله درباره یکی از مشکلات رایج استفاده از پیام‌رسان واتساپ یعنی مسدود شدن حساب کاربری در آن می‌پردازیم.

چگونه از بلاک واتساپ خارج شویم؟ گاهی اوقات کاربران با مشکل مسدود شدن حساب کاربری در واتساپ مواجه می‌شوند. در صورتی که حساب واتساپ کسب‌وکارتان را مدیریت می‌کنید، برای جلوگیری از ضرر و زیان، باید از این مشکل، راه جلوگیری از آن و در نهایت برطرف کردن آن آگاه شوید. در ادامه این مقاله قصد داریم به صورت مفصل به مراحل خارج شدن از مسدودی واتساپ بپردازیم.

قیمت انواع هدفون و هندزفری

دلایل مسدود شدن توسط واتساپ

هر یک از شبکه‌های اجتماعی قوانین و مقررات خاصی را برای کاربران در نظر گرفته‌اند و در صورتی که آن‌ها را رعایت نکنید، حسابتان از دسترس خارج می‌شود.  در صورتی که حساب شما در این شبکه اجتماعی مسدود شده باشد، پیامی با مضمون "This Account Is Blocked" دریافت خواهید کرد. این مشکل رایج برای بسیاری از کاربران پیش می‌آید و این در راستای تعهد Whats App نسبت به حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران است. به یاد داشته باشید که ممنوعیت استفاده از حساب بی‌دلیل نیست و از دستورالعمل‌ها و سیاست‌های واتساپ فراتر رفته‌اید که حساب شما مسدود شده است. به طور کلی اقدام مسدود شدن حساب کاربری واتساپ شما، برای حفظ محیط امن برای همه کاربران خواهد بود. چند دلیل متداول برای مسدودی حساب واتساپ:

  • ارسال پیام‌های تبلیغاتی
  • انتشار اخبار جعلی و دروغ
  • انتشار اطلاعات غلط یا آزاردهنده
  • ریپورت مکرر توسط سایر کاربران
  • استفاده غیرمجاز از پیام‌رسانی خودکار یا انبوه
  • استفاده از نسخه اصلاح‌شده یا غیر رسمی واتساپ
  • ارسال بیش از حد پیام به افراد خارج از لیست مخاطبان

انواع مسدود شدن در واتساپ

مسدود شدن حساب کاربری شما در واتساپ  به دلایل متعددی اتفاق می‌افتد و در نتیجه انواع مختلفی هم دارد. درک علل این مسدودی به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر از پس این مشکل برآیید؛ پس در ادامه انواع این مسدودی را شرح می‌دهیم.

ممنوعیت دائمی

اولین دلیلی که برای مسدودی در واتساپ باید به آن بپردازیم، ممنوعیت دائمی است. در صورتی که به دفعات زیاد و به مدت طولانی شرایط و مقررات این پیام‌رسان را نقض کرده باشید، واتساپ به صورت دائمی حساب شما را مسدود خواهد کرد. با این شرایط حساب شما برای همیشه غیرفعال می‌شود و از خدمات و امکانات واتساپ برای همیشه منع خواهید شد.

ممنوعیت موقتی

شکل دیگری از مسدودی واتساپ به صورت موقتی اتفاق می‌افتد و قابل حل خواهد بود. ممنوعیت موقت برای تخلفات جزئی‌تر اتفاق می‌افتد و به شما فرصت اصلاح رفتار و روند کار را می‌دهد. در واقع این مدل از مسدودی واتساپ در حکم هشدارهایی است که از چند ساعت تا چند روز به طول می‌انجامد. با این حال به یاد داشته باشید که رسیدگی سریع به این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا در صورت نادیده گرفتن این مشکل، از مسدودی موقت به مسدودی دائمی تبدیل خواهد شد.

این مطلب را هم بخوانید:
آموزش آپدیت و بروزرسانی واتساپ

راهکارهایی برای خارج شدن از بلاک واتساپ

وقتی حساب شما در واتساپ مسدود می‌شود، به چت برنامه، دسترسی نخواهید داشت و در واقع نمی‌توانید از امکانات برنامه استفاده کنید. برای اینکه فورا این مشکل را برطرف کنید، باید کارهای زیر را پیش بگیرید.

1. پیام مسدودی واتساپ را مرور کنید

در اولین قدم برای رفع بن شدن واتساپ باید بدانید که چرا این اتفاق برای حساب کاربری شما افتاده است و واتساپ طی پیامی دلیل این مشکل را بیان می‌کند.

مسدود شدن واتساپ

2. درخواست رفع مسدودی واتساپ را ارسال کنید

در ادامه باید به طور مستقیم از بخش راهنمای برنامه با پشتیبانی Whats App تماس بگیرید. در این راستا یک پیام مودبانه ارسال کنید و وضعیت خود را طی سوء تفاهم پیش‌آمده شرح دهید.

3. منتظر پاسخ از سوی Whats App باشید

پس از اینکه مشکل مسدودی حساب را شرح دادید و درخواست خود را ارسال کردید، باید منتظر بمانید تا واتساپ آن را به‌خوبی بررسی کند. به یاد داشته باشید که این بررسی ممکن است چند روز طول بکشد.

4. در صورت نیاز پیگیری کنید

در صورتی که طی 48 تا 72 ساعت پاسخی از Whats App دریافت نکردید، با پیام دیگری مشکل را یادآوری کنید و مطمئن شوید که درخواست شما در حال پردازش و بررسی است.

5. اشتباهات خود را تصحیح کنید

پس از بررسی و رفع مشکل مسدودی حساب کاربری در واتساپ، باید مطمئن شوید که از قوانین و سیاست‌های این برنامه به‌خوبی پیروی می‌کنید تا از ممنوعیت بعدی جلوگیری شود.

 

قالب‌های پیشنهادی متن درخواست رفع مسدودی واتساپ

همانطور که اشاره کردیم یکی از مراحلی که باید برای رفع مسدودی واتساپ طی کنید، ارسال پیام و درخواست از واتساپ است. اگر هنوز نمی‌دانید که چطور باید برای پیام متنی خود را برای واتساپ ارسال کنید، در ادامه چند قالب آماده کردیم تا کار شما را در این روند راحت‌تر کنیم. به یاد داشته باشید که در انتهای هر یک از این قالب پیام‌ها، حتما نام و شماره تلفن خود را بنویسید.

الگوی شماره 1 برای درخواست رفع مسدودی واتساپ در بار اول

"I am writing to request the unblocking of my WhatsApp account, which was recently banned. I believe this to be a misunderstanding, as I have always strived to comply with WhatsApp’s rules. I would appreciate it if you could review my case and inform me of any specific violations so that I can address them.”

الگوی شماره 2 برای عذرخواهی بابت نقض قوانین و درخواست رفع مسدودی واتساپ

"I acknowledge that I violated WhatsApp’s policies by [briefly describe the specific violation], and I sincerely apologize for my actions. I have understood the importance of adhering to the community guidelines and am committed to ensuring it does not happen again. Please let me know if there is a way to restore my account so that I can continue to use WhatsApp responsibly."

الگوی شماره 3 برای درخواست شفاف‌سازی دلیل و رفع لغو مسدودی واتساپ

"I have noticed that my WhatsApp account has been banned, but I am not aware of the exact reason why. I am committed to using WhatsApp responsibly and would appreciate any details you can provide about the reasons for the ban. I am eager to resolve this issue and adhere to all guidelines in the future."

جلوگیری از بروز مشکل مسدودی در واتساپ

اگر تا به حال با مشکل مسدودی واتساپ مواجه شده باشید، می‌دانید که برطرف کردن آن نیاز به زمان دارد و این می‌تواند شما را برای مدتی از ورود به واتساپ و استفاده از آن منع کند. پیروی از چند نکته ساده می‌تواند شما از بروز این مشکل محفوظ نگهدارد.

1. قوانین واتساپ را بیاموزید

همانطور که گفتیم پیروی کردن از قوانین واتساپ از درجه اهمیت بالایی برخوردار است؛ پس پیش از اینکه با مشکل مسدودی واتساپ مواجه شوید، مطمئن شوید که چه چیزهایی را مجاز یا غیرمجاز می‌داند. با این کار می‌توانید از هرگونه مسدودی در واتساپ جلوگیری کنید.

2. با دقت و وسواس پیام خود را برای واتساپ ارسال کنید

پیشتر درباره نحوه پیام دادن به واتساپ و قالب‌های آن به صورت مفصل صحبت کردیم. به یاد داشته باشید در صورت بروز مسدودی حساب و ارسال نامه، پیام شما باید محترمانه و مناسب این شرایط باشد. در ضمن از ارسال تبلیغات یا محتوای اسپم طی پیام خود خودداری کنید.

رفع مسدودی واتساپ

3. به سرعت پیام کاربران و مشتریان در واتساپ را پاسخ دهید

در صورتی که از واتساپ برای پیشرفت کسب‌وکار خود استفاده می‌کنید، به یاد داشته باشید که پاسخگویی به موقع و سریع به سوالات مشتریان و تعامل سازنده با آن‌ها در واتساپ اهمیت زیادی دارد. پاسخ سریع هم رضایت مشتریان را افزایش می‌دهد و هم نشان می‌دهد که حساب شما به جای اسپم، به صورت مستمر در واتساپ فعالیت می‌کند.

4. تیم خود را آموزش دهید

در صورتی که چندین نفر در تیم شما از حساب کاربری واتساپتان استفاده می‌کنند، باید قوانین و مقررات را به همه آن‌ها آموزش دهید تا از تخلف و سوءتفاهمات احتمالی جلوگیری کنید. به این ترتیب احتمال بروز مشکل مسدودی در واتساپ را به حداقل ممکن خواهید رساند.

رفع مسدودیت واتساپ

سخن آخر

در این مقاله از کالاتیک به یکی از مشکلات کاربران واتساپ یعنی مسدودی حساب کاربری آن‌ها پرداختیم. برای اینکه مشکل مسدودی واتساپ را برطرف کنید، در قدم اول باید دلیل این مشکل و عوامل موثر بر ایجاد آن را شناسایی کنید. پس از آن، با پشت سر گذاشتن یک سری مراحل در جهت رفع بلاک شدن در واتساپ بیزینس و در طی زمان، دوباره به حساب خود دسترسی پیدا خواهید کرد.

پرسش‌های متداول

اولین قدم برای رفع مسدودی واتساپ چیست؟

در ابتدا باید عامل اصلی این مشکل را پیدا کنید تا هم راحت‌تر درصدد حل آن برآیید و هم از تکرار آن جلوگیری کنید.

ابتدا برای جلوگیری از بروز مشکل مسدودی در واتساپ باید چه کاری انجام دهیم؟

بهترین کار برای پیشگیری از بروز این مشکل، مطالعه دقیق قوانین و مقررات Whats App و رعایت آنهاست.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.