نحوه استفاده از چت بات Google Bard


امیرمحمد جواهری زاده
نظرات 0
content-main-img

چت بات گوگل بارد یک سرویس چت آزمایشی و هوش مصنوعی گوگل است که به تازگی طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این ربات، عملکردی مانند ChatGPT دارد و می‌تواند مانند یک انسان به سوالات کاربران پاسخ دهد. البته در حال حاضر این ربات هوش مصنوعی دوران آزمایشی خود را طی می‌کند و گوگل همچنان مشغول کار کردن روی آن برای بهبود عملکرد این ربات است. در مقاله پیش‌رو قصد داریم به آموزش نحوه استفاده از چت بات Google Bard بپردازیم؛ اگر شما هم مایل هستید تا با نحوه استفاده از گوگل بارد آشنا شوید، از شما دعوت می‌کنیم در ادامه این مقاله با کالاتیک همراه باشید.

چت بات Google Bard چیست ؟

چت بات Google Bard ربات هوش مصنوعی است که در سال 2021 توسط شرکت گوگل راه‌اندازی شد. این ربات می‌تواند با انسان‌ها تعامل داشته باشد و با ایجاد گفتگو، به سوالات کاربر پاسخ دهد. این گفتگو از طریق پردازش زبان طبیعی (NLP) و یادگیری ماشینی (ML) شبیه‌سازی می‌شود. درحقیقت هوش مصنوعی گوگل با اسکن کردن میلیون‌ها کلمه و الگوهای زبانی انسان، زمینه و معنای آن‌ها را می‌آموزد تا بتواند این گفتگو را ایجاد و پیش ببرد.

چت بات Google Bard چیست

آیا امکان استفاده از گوگل بارد برای همه وجود دارد ؟

درحال حاضر گوگل بارد در 180 کشور و به زبان انگلیسی برای تمامی افراد در دسترس است. البته برای استفاده از این سرویس چت باید با حساب گوگل به آدرس Bard.google.com وارد شوید. گوگل بارد در حال حاضر برای ساکنین کانادا در دسترس نیست.

آیا امکان استفاده از گوگل بارد برای همه وجود دارد

نام Google Bard به چه معنا است ؟

همانطور که پیش‌تر هم ذکر شد، صحبت با هوش مصنوعی گوگل از طریق اسکن کردن میلیون‌ها کلمه انجام می‌شود. قابلیت‌های زبانی این چت بات، برجسته‌ترین ویژگی گوگل بارد است. کلمه Bard در لغت به معنای شاعر است.

نام Google Bard به چه معنا است

در زمان‌های گذشته ویلیام شکسپیر که یکی از بزرگترین نویسندگان و نمایشنامه‌نویسان قرن نوزدهم انگلستان بود، با عنوان Bard‌ و یا The Bard of Avon به معنای شاعر بزرگ، شناخته می‌شد؛ بنابراین شاید بتوان گفت دلیل نام‌گذاری هوش مصنوعی گوگل bard، امکان پردازش میلیون‌ها کلمه و نوشتن جملات متنوع است.

نحوه استفاده از Google Bard چگونه است ؟

ثبت نام در گوگل بارد و صحبت با هوش مصنوعی گوگل کار چندان دشواری نیست. با راه‌اندازی این چت بات، به راحتی می‌توانید از قابلیت های گوگل بارد استفاده کنید. در ادامه نحوه استفاده از Google Bard را برای شما شرح می‌دهیم تا بتوانید به راحتی با این چت بات کار کنید.

1. برای استفاده از چت بات گوگل نیاز به یک حساب کاربری گوگل دارید تا وارد آن شوید.

2. بعد از وارد شدن به حساب کاربری، وارد آدرس Bard.google.com شوید و روی گزینه Sign-In کلیک کنید.

3. در قدم بعدی اطلاعات خود را که شامل ایمیل و یا شماره تلفن است، همراه با رمز عبور وارد کنید.

4. پس از موافقت با قوانین گوگل بارد، وارد برنامه شوید.

5. در این مرحله پنجره چت را باز کنید و سوال و درخواست خود را بنویسید و به راحتی از قابلیت ها، ابزارها و امکانات این برنامه استفاده کنید.

نحوه استفاده از Google Bard

علاوه بر تایپ کردن می‌توانید سوالات خود را با کلیک روی میکروفن نیز با صدای بلند بپرسید.

آیا استفاده از Google Bard رایگان است ؟

هوش مصنوعی گوگل Bard ابتدا فقط در آمریکا و بریتانیا در دسترس بود. در حال حاضر چت بات بارد در 180 کشور در دسترس است و افراد می‌توانند به رایگان از آن استفاده کنند. برای استفاده از هوش مصنوعی گوگل بارد نیازی به خرید اشتراک و پرداخت پول نیست. یکی از دلایل رایگان بودن چت بات بارد این است که کاربران از گوگل بارد استفاده کنند و بازخورد بدهند. گوگل از بازخورد کاربران برای بهبود عملکرد این چت بات استقبال می‌کند.

آیا استفاده از Google Bard رایگان است

خطرات استفاده از چت بات Google Bard چیست ؟

معمولا استفاده از مدل‌های زبانی و هوش مصنوعی برای دریافت اطلاعات می‌تواند با خطر دریافت اطلاعات غلط همراه باشد؛ به همین جهت اگر از چت بات بارد استفاده می‌کنید، بهتر است اطلاعات آن را صحت‌سنجی کرده و سپس از آن استفاده کنید.

خطرات استفاده از چت بات Google Bard چیست

نکته بعدی از بین بردن خلاقیت افراد است که این امر در اثر وابستگی کاربران به استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند اتفاق بی‌افتد. به این ترتیب با استفاده بیش از حد از چت بات بارد، مهارت‌های خلاقانه، تحلیلی، استدلال و سازندگی در انسان کاهش می‌یابد و بیشتر به استفاده از محتوای ساخته شده توسط هوش مصنوعی روی می‌آورد.

از سوی دیگر تولید محتوا توسط هوش مصنوعی بارد و یا سایر چت بات‌ها می‌تواند باعث کنار گذاشتن نیروی انسانی شده و درنتیجه افراد به دلیل جایگزینی چت بات به جای آن‌ها شغل خود را از دست بدهند.

قابلیت های گوگل بارد

مسلما فهرست کردن تمام قابلیت های گوگل بارد امکان پذیر نیست؛ اما می‌توان به تعدادی از محبوبترین خدماتی که چت بات بارد در اختیار کاربران قرار می‌دهد اشاره کرد:

1. کدنویسی

2. ترجمه متون

3. تولید تصاویر

4. خلاصه کردن مقالات

5. تحقیق و مقایسه داده‌ها در نمودار

6. توصیه و پیشنهاد برای مسافرت همراه با عکس

قابلیت های گوگل بارد

سخن آخر

در این مقاله به معرفی و آموزش نحوه استفاده از چت بات Google Bard پرداختیم. این برنامه که به رایگان در اختیار افراد قرار دارد، درحال حاضر دوران آزمایشی خود را طی می‌کند و توسعه‌دهندگان مشغول برطرف کردن ایرادات و بهبود عملکرد آن هستند.

هم اکنون 180 کشور در سراسر جهان می‌توانند از هوش مصنوعی گوگل Bard استفاده کنند. همانطور که پیشتر ذکر شد، نحوه استفاده از Google Bard بسیار ساده است و کاربران می‌توانند از چت بات بارد برای کدنویسی، ترجمه متون، تولید عکس و بررسی و مقایسه داده‌ها استفاده کنند.

سوالات متداول

چت بات Google Bard چه کاربردی دارد؟

چت گوگل بارد یک سرویس چت آزمایشی گوگل است که مراحل آزمایشی خود را طی می کند و خدماتی مانند کدنویسی، ترجمه متون، تولید تصاویر و خلاصه کردن مقالات را به کاربران ارائه می‌دهد.

چت بات بارد در کدام کشورها قابل دسترسی است؟

گوگل بارد در 180 کشور در دسترس کاربران است و می‌توانند به رایگان از خدمات آن استفاده کنند.

آیا گوگل بارد هوش مصنوعی است؟

بله؛ Google Bard یک ربات هوش مصنوعی است که از طریق پردازش زبان طبیعی (NLP) و یادگیری ماشینی (ML) گفتگوهای انسانی را شبیه‌سازی می‌کند.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.