به روزرسانی آزمایشی پلی استیشن 5، صدای فراگیر و پشتیبانی از حجم حافظه بیشتر!


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

سونی پس از مدت‌ها، به‌روزرسانی را در کانال بتا یا همان آزمایشی خود منتشر کرده که طبق گفته این شرکت، صدای 3 بعدی را به سیستم Dolby Atmos این کنسول بازی اضافه کرده است. همچنین این به‌روزرسانی، قابلیت افزودن حافظه ذخیره‌سازی M.2 SSD را تا سقف 8 ترابایت به این کنسول افزوده است.

این آپدیت همان گونه که گفته شد، در کانال بتا منتشر شده و در بحث صدای 3 بعدی یا فراگیر، از تکنولوژی Tempest 3D AudioTech بهره برده که می‌تواند روی هر هدستی فعال شود، اما هدست‌های پشتیبانی‌کننده از این قابلیت، نتایج بسیار بهتری را از خود نشان می‌دهند.

لیست چنین هدست‌هایی بسیار کوتاه بوده و البته قیمت‌های آن‌ها نیز بسیار بالا است که به‌نوعی، توجیه برای هزینه و خرید این هدفون‌ها را سخت‌تر می‌کند.

از سویی دیگر، قابلیت افزودن اس‌اس‌دی که یکی از مزیت‌های پلی‌استیشن 5 در مقابل ایکس‌باکس است، در این به‌روزرسانی ارتقا پیدا کرده و هم اکنون، پلی‌استیشن 5 می‌تواند حافظه‌های 8 ترابایتی را پشتیبانی کند. هرچند که چنین حافظه‌هایی کمیاب بوده و قیمت بالایی دارند، اما تاریخ نشان داده که کاهش قیمت اس‌اس‌دی ها با شیب ملایمی در حال رخ‌دادن است.

برای دریافت این به‌روزرسانی، باید در لیست افراد آزمایش‌کننده قرار گرفته که به این منظور می‌توانید مسیر زیر را طی کنید.

1-       ابتدا وارد اکانت پلی‌استیشن خود شده و از این لینک اقدام به ثبت برای برنامه تست پلی‌استیشن کنید. (بهتر است قبل از انجام مراحل، از دیتای دستگاه خود، نسخه پشتیبان تهیه کنید.)

2-       بعد از دریافت ایمیل تأیید ورود به برنامه بتا، به Playstation Store مراجعه کنید.

3-       گزینه سه‌نقطه سمت راست در بالای صفحه را انتخاب کرده و گزینه Redeem Code را انتخاب کنید.

4-       کد ایمیل شده را وارد کنید.

5-       پس از تأیید سیستم، از صفحه خارج شده و به بخش تنظیمات وارد شوید.

6-       به مسیر System > System Software > System Software Update and Settings بروید.

7-       گزینه Update System Software (beta) > Update را برگزینید.

8-       با توافق‌نامه نسخه بتا موافقت کنید.

9-       پس از دریافت به‌روزرسانی، کنسول اقدام به نصب آن می‌کند.

توجه داشته باشید که این به‌روزرسانی، در حالت بتا یا همان تست قرار داشته و هنوز برای انتشار نهایی مناسب نیست؛ بنابراین کاهش عملکرد دستگاه یا حتی بروز خطا در این نسخه، احتمال بالایی دارد.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.