معرفی بهترین گوشی های اندرویدی در سال 2023


کالاتیک
نظرات 1
content-main-img

هر سال کمپانی‌های معروفی مثل سامسونگ، شیائومی و حتی شرکت گوگل، دست به تولید گوشی‌های اندرویدی با امکانات و قابلیت‌های ویژه‌ای می‌زنند. به همین دلیل است که هر سال، با توجه به امکانات ارائه شده توسط این محصولات و رضایت کاربران، بهترین گوشی‌های تولید شده توسط این کمپانی‌ها انتخاب می‌شوند. در این مقاله ما قصد داریم به معرفی بهترین گوشی های اندرویدی در سال 2023 بپردازیم.

خرید و مشاهده لیست قیمت گوشی در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

معرفی بهترین گوشی های اندرویدی در سال 2023

در این مقاله، قصد داریم به معرفی 10 تا از بهترین گوشی های اندرویدی در سال 2023 بپردازیم و ویژگی هر کدام را برای شما بررسی کنیم. گوشی های سال 2023 با توجه به سخت افزارهای قدرتمند این سال عرضه شده و به نوعی می توان گفت در حال حاضر به عنوان بهترین گوشی های اندرویدی موجود در بازار شناخته می شوند.

این دستگاه ها با تجهیز به جدید ترین نسخه های اندروید، قوی ترین سخت افزار های موجود در بازار، امکانات ارتباطی به روز و دوربنی های قدرتمند، موفق به کسب رضایت حداکثری مخاطبان شده و به نوعی دستگاه های برگزیده هستند. در ادامه این لیست به معرفی 10 مدل از بهترین گوشی های اندرویدی در سال 2023 خواهیم پرداخت.

1. گوشی Samsung Galaxy S23 Ultra

به جرئت می‌توان گفت Samsung Galaxy S23 Ultra یکی از بهترین گوشی اندرویدی است که دارای قیمت نسبتاً بالایی است . این پرچم‌دار با دوربین 200 مگاپیکسلی خود می‌تواند بهترین تصاویر را با بیشترین جزئیات و بالاترین کیفیت ثبت کند. همچنین وجود دوربین 12 مگاپیکسلی می‌تواند تصاویر بسیار با کیفیتی را در نور بسیار کم نیز ثبت کند.

گلکسی اس 23 اولترا

گلکسی اس 23 اولترا به لطف پردازنده جدید اسنپدراگون 8 نسل 2، از سرعت بالاتری در مقایسه با سایر محصولات سامسونگ برخوردار است. تراشه این گوشی می‌تواند از نظر عملکرد گرافیکی، آیفون را شکست ‌دهد و رقیبی سرسخت برای پرچم‌دار اپل به حساب بیاید.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت اس 23 اولترا، دوام 13 ساعته باتری است. همچنین بهره‌مندی از 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی برای شروع یک مزیت دیگر این گوشی جذاب به حساب می‌آید. از دیگر ویژگی‌های مهم Galaxy S23 Ultra می‌توان به ویژگی‌های One UI 5.1 هوشمندتر، تماس متنی Bixby و سایر امکانات آن اشاره کرد.

خرید گوشی موبایل گلکسی اس 23 اولترا 256/12 گیگابایت

 

2. گوشی OnePlus 11

در میان گوشی‌های اندرویدی، OnePlus 11 یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی 2023 به حساب می‌آید. این گوشی با قیمت اولیه 699 دلار، توانسته به فروش بالایی در بازار جهانی دست پیدا کند. این گوشی با عمر باتری فوق‌العاده و دوربین قدرتمند 50+32+48 مگاپیکسلی که توسط شرکت معرفوی هزلبلید به صورت مشترک مهندسی شده، توانسته به رقابت با آیفون 14 پرومکس بپردازد.

گوشی وان پلاس 11

البته باید به این موضوع اشاره کرد که این گوشی دارای ضعف‌هایی هم است؛ برای مثال، لنز تله فوتو از زوم اپتیکال 3.3 برابر به 2 برابر کاهش یافته است. همچنین این گوشی فاقد قابلیت شارژ بی سیم بوده که با توجه به تاریخچه اخیر OnePlus یک اتفاق ناخوشایند است.

3. گوشی Google Pixel 7a

اگر برای خرید بهترین گوشی‌های اندرویدی بودجه محدودی دارید، Google Pixel 7a یک پیشنهاد عالی برای شما است. شما می‌توانید با پرداخت تنها 499 دلار، یک گوشی با کیفیت با صفحه نمایش 90 هرتزی، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و پردازنده Tensor G2 خریداری کنید.

گوگل پیکسل7a

Pixel 7a علاوه بر ویژگی‌های فوق دارای دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و لنز فوق عریض 13 مگاپیکسلی است. این گوشی علاوه بر دوربین و پردازنده با کیفیتی که دارد، دارای باتری بسیار با دوامی بوده که مدت زمان شارژدهی را ارائه می کند.

4. گوشی سامسونگ گلکسی A54

برای خرید بهترین گوشی اندرویدی شما حتماً نباید به دنبال گوشی‌های گران قیمت و پرچم دار باشید. شما می‌توانید با خرید گلکسی A54 با قیمت 449 دلار یک گوشی میان رده با کیفیت با امکاناتی همچون: باتری بادوام، صفحه نمایش با کیفیت و دوربین‌های فوق‌العاده خریداری کنید.

گلکسی a54

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی این گوشی در واقع همان دوربینی است که در Galaxy S23 وجود دارد، بنابراین شما می‌توانید با خریداری این گوشی عکس‌هایی با کیفیت پرچم‌دار ثبت کنید. Exynos 1380 در گلکسی A54 عملکرد مطلوبی دارد و می‌تواند اکثر برنامه‌های تلفن همراه را به خوبی مدیریت کند.

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی a54 گیگابایت

5. گوشی Google Pixel 7 Pro

Pixel 7 Pro یکی از گزینه‌های فوق‌العاده ی این لیست بوده که نسبت به Pixel 6 Pro پیشرفت زیادی داشته است. این گوشی هوشمند با پردازنده ارتقا یافته Tensor G2، صفحه نمایش روشن‌تر و زوم اپتیکال 5 برابری یکی از گزینه‌های فوق‌العاده در بین گوشی‌های اندرویدی به حساب می‌آید.

گوگل پیکسل 7 پرو

یکی از نقطه‌ضعف‌های این گوشی، عمر باتری آن است. در تست عمر باتری مشخص شد Pixel 7 Pro توانست حدود 7 ساعت دوام بیاورد؛ اما دوربین‌های این گوشی می‌تواند ضعف باتری آن را جبران کند.

6. گوشی Samsung Galaxy S23

باوجوداینکه Galaxy S23 Ultra یکی از قوی‌ترین گوشی‌های سامسونگ است، اما Samsung Galaxy S23 با قیمت 799 دلار هم گزینه اقتصادی‌تر و با کیفیتی به حساب می‌آید. با گلکسی S23 با تراشه Snapdragon 8 Gen 2 دارای عملکرد سخت افزاری بسیار فوق‌العاده‌ای است.

گلکسی s23

Galaxy S23 Ultra نیز مانند سایر پرچم‌داران سامسونگ با بهره‌مندی از دوربین 50+10+12 تصاویر بسیار با کیفیت و پر جزئیاتی را می‌تواند ثبت نماید. این گوشی با دو حافظه 128 گیگابایت و 256 گیگابایت به فروش می‌رسد که شما توانید با توجه به بودجه‌تان گزینه مناسب را خریداری کنید.

خرید گوشی موبایل گلکسی اس 23 256/6 گیگابایت

7. گوشی Google Pixel Fold

اگر شما از آن دسته هستید که تلفن و تبلت را در یک دستگاه می‌خواهید و دنبال بهترین گوشی اندرویدی هستید، هیچ گزینه بهتری از Google Pixel Fold برای شما وجود ندارد.Google Pixel Fold یک گوشی تاشو جذاب با صفحه نمایش 5.8 اینچی و صفحه نمایش داخلی 7.6 اینچی برای تماشای فیلم و اجرای دو برنامه در کنار است که به واسطه طراحی خاصی که دارد توانسته به محبوبیت بالایی دست پیدا کند.

گوگل پیکسل فولد

Pixel Fold همچنین به لطف سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی دوربین خود می‌تواند عکس‌های دقیقی را ثبت کند. همچنین لنز قدرتمند زوم تله فوتو 5 برابری این گوشی می‌تواند Galaxy Z Fold 4 را شکست دهد و در نور کم بهتر از دوربین گوشی‌های سامسونگ عمل کند.

8. گوشی Motorola Edge Plus (2023)

باوجوداینکه گوشی‌های پرچم‌دار موتورولا تا به الان قادر به رقابت با دستگاه‌هایی مانند سامسونگ، گوگل و وان پلاس نبوده‌اند، اما باید گفت ورژن 2023 موتورولا اج پلاس توانست جزء لیست بهترین گوشی های اندرویدی 2023 قرار بگیرد. موتورولا اج پلاس 2023 از نظر قیمتی حدود 200 دلار کمتر از Galaxy S23 Plus است در حالی که این گوشی از نظر کیفیت چیزی از گلکسی اس 23 کم ندارد.

موتورولا ادج پلاس

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 به کار رفته در موتورولا اج پلاس می‌تواند به بهبودی عملکردی این گوشی کمک زیادی کند و آن را تبدیل به بهترین گوشی اندرویدی سال کند.در رابطه با باتری این گوشی باید گفت، باتری 5100 میلی آمپری موتورولا اج پلاس می‌تواند حتی زمانی که نرخ تازه‌سازی 165 هرتزی صفحه نمایش 6.7 اینچی را فعال کرده باشید، در طولانی مدت دوام بیاورد و برای استفاده گیمینگ گزینه خوبی به حساب بیاید.

در صورتی که دوربین‌های این گوشی کمی بهتر عمل می‌کردند، موتورولا اج پلاس قطعاً می‌توانست جایگاه بهتری داشته باشد؛ اما دوربین 50+50+12 مگاپیکسلی این گوشی نمی‌تواند با دوربین قدرتمند پرچم دارهای سامسونگ رقابت کند.

9. گوشی Motorola Razr

بعد از اینکه گوشی‌های موتورولا در سال‌های گذشته نتوانستند موفق عمل کنند، موتورولا با یک گوشی تاشو به میدان آمد و Motorola Razr را عرضه کرد. این گوشی با تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 عملکرد قابل قبولی دارد و با قیمت 999 دلاری که دارد می‌تواند جزء گوشی‌های تاشو تقریباً قیمت مناسب به حساب بیاید.

گوشی تاشو موتورولا

در رابطه با طراحی این مدل گوشی موتورولا باید گفت علاوه بر نمایشگر داخلی، یک نمایشگر بیرونی 3.6 اینچی برای گوشی تعبیه شده است که از آن می‌توان علاوه بر مشاهده از نوتیفیکیشن‌ها می‌توانید اپ‌های مفیدی مانند: نتفلیکس، اسپاتیفای و دیزنی پلاس را روی آن اجرا کنید.

ظرفیت باتری این گوشی 3800 میلی آمپر ساعت است که می‌تواند عملکرد قابل قبولی داشته باشد؛ همچنین دوربین 12 +13 مگاپیکسلی این گوشی می‌تواند تصاویر با کیفیت مطلوبی را نه در حد s 23 اولترا اما در حد یک گوشی بالا رده ثبت کند.

10. گوشی ایسوس زنفون 10

کمپانی ایسوس در حال حاضر یکی از سازندگان گوشی‌های اندرویدی است که در حال حاضر به تولید گوشی‌های زیر 6 اینچ می‌پردازد و زنفون 10 یکی از جدیدترین و بهترین محصولات کوچک بازار است.در حالی که زنفون 10 کمی کوچک‌تر از گوشی‌های هم‌رده‌اش است، اما به لطف تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2، عمر باتری فوق‌العاده و عملکرد فوق‌العاده‌اش توانسته جزء بهترین گوشی های اندرویدی 2023 به حساب بیاید.

زنفون 10

یکی از اصلی‌ترین ضعف‌های Zenfone 10 ، مدت زمان کم به‌روزرسانی اندرویدی این گوشی است و زنفون 10 تنها می‌تواند 2 سال به‌روزرسانی اندرویدی را دریافت کند. به لطف دوربین اصلی 50+13 و دوربین سلفی با کیفیت 32 مگاپیکسلی شما می‌توانید تصاویر را در حد مطلوب ثبت کنید و خیالتان از بابت عکس‌های گرفته شده با این دوربین راحت باشد.

سخن آخر

در این مقاله قصد داشتیم بهترین گوشی های اندرویدی 2023 را به شما معرفی کنیم و ویژگی‌های منحصر به فرد هر یک را بررسی کنیم تا در صورتی که شما قصد خرید بهترین گوشی را داشته باشید، بتوانید با مطالعه این مقاله به راحتی گوشی مناسب را خریداری کنید.

پرسش‌ های متداول

بهترین گوشی اندرویدی سال 2023 کدام است؟

از بهترین گوشی‌های اندرویدی می‌توان به:Samsung Galaxy S23 Ultra،موتورولا ریزر پلاس،گوگل پیکسل 7 پرو اشاره کرد.

آیا گوشی سامسونگ بهتر از اپل است؟

هر دو گوشی دارای مزایا و معایبی هستند، اما انتخاب بهترین محصول به توقعات شما از گوشی بستگی دارد. سیستم عامل اندروید قابل سفارشی‌سازی‌تر است و ویژگی‌ها و گزینه‌های پیچیده‌تری دارد، در حالی که iOS ساده‌تر، استفاده آسان‌تر و از سطح امنیت بالاتری برخوردار است.
 

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (1)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
کامیار اسدی | میهمان
20 آبان 1402
من خودم طرفدار سامسونگم ولی oneplus هم خیلی خوبه. به نظرم بهترین گوشی اندرویدی امساله.