معرفی بهترین گوشی نوکیا تا 5 میلیون تومان


سارا میرشریف
نظرات 0
content-main-img

گوشی‌های نوکیا یکی از شناخته‌ شده‌ترین و محبوب‌ترین گوشی‌های دنیا هستند که از دهه ۸۰ میلادی به بازار عرضه شده‌اند. هرچقدر نوکیا توانست با تولید گوشی‌های ساده خوش بدرخشد، متاسفانه نتوانست در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند عملکرد قابل‌قبولی از خود نشان دهد.

خرید و مشاهده لیست قیمت گوشی نوکیا در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

در بین گوشی های اقتصادی، گوشی های نوکیا تا 5 میلیون می‌توانند با کیفیت بالایی که دارند، حرفی برای گفتن داشته باشند و گزینه خوبی برای افرادی که دنبال گوشی خوش‌قیمت هستند، به‌حساب می‌آیند. در این مقاله قصد داریم به معرفی و مقایسه خصوصیات گوشی‌ نوکیا تا 5 میلیون بپردازیم و شما را با ویژگی‌های این گوشی‌ها آشنا خواهیم کرد. 

چرا باید گوشی نوکیا بخریم؟

بسیاری از افراد گوشی های نوکیا را به کیفیت بسیار بالا و دوام زیاد آن‌ها می‌شناسند؛ بااین‌حال گوشی‌های نوکیا دارای ویژگی‌ها و مزایایی هستند که ممکن است برای برخی افراد که به دنبال خرید گوشی باکیفیت هستند، مهم باشد. از مهم‌ترین خصوصیات و ویژگی‌های گوشی های نوکیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • به‌روزرسانی‌های سریع: نوکیا به طور معمول زودبه‌زود سیستم‌عامل خود را به‌روزرسانی می‌کند؛ این موضوع می‌تواند امنیت، عملکرد و تجربه کاربری را بهبود ببخشد.
  • طراحی ساده و مقاومت در برابر ضربه: برخی از مدل‌های گوشی نوکیا از طراحی ساده و مقاومت بالا در برابر ضربه‌ها و آب، بهره‌مند هستند؛ این ویژگی برای کاربرانی که به دنبال گوشی‌های مقاوم هستند، بسیار مهم است.
  • قیمت مناسب: اکثر گوشی‌های معرفی شده توسط نوکیا قیمتی رقابتی و مناسب دارند و به‌عنوان گزینه‌ای مقرون به صرفه در مقایسه با برندهای دیگر معرفی می‌شوند.

معرفی بهترین گوشی های نوکیا تا 5 میلیون

خوشبختانه اکثر گوشی های نوکیا بازار، جزء گوشی های اقتصادی به‌حساب می‌آیند؛ بااین‌حال در ادامه لیست گوشی های نوکیا تا 5 میلیون را برای شما فراهم کرده‌ایم:

1. گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia G11 Plus

موبایل نوکیا G11 Plus یکی از گوشی های اقتصادی بازار است که نوکیا از آن در ژوئن 2022 رونمایی کرد. این گوشی دارای صفحه نمایش لمسی 6.52 اینچی با نرخ نوسازی 90 هرتز است و می‌تواند تصاویر را با کیفیت مطلوبی به نمایش بگذارد. در بخش سخت‌افزار، نوکیا جی 11 پلاس از یک چیپست هشت هسته‌ای پشتیبانی می‌کند که می‌تواند عملکرد خوبی در اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها داشته باشد. در واقع NOKIA G11 PLUS یک گوشی هوشمند سطح پایه با چیپست Unisoc T606 مجهز به فناوری FinFET 12 نانومتری است.

گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia G11 Plus

در بخش دوربین، نوکیا جی 11 پلاس دارای دوربین دوگانه 2+50 مگاپیکسلی است؛ دوربین اصلی این گوشی دارای فوکوس خودکار است و در مجموع می تواند عملکرد خوبی در ثبت تصاویر داشته باشد. موبایل نوکیا G11 Plus در بخش سلفی نیز مجهز به سنسور 8 مگاپیکسلی است که با توجه به اقتصادی بودن گوشی، این دوربین نیز عملکرد قابل قبولی دارد.

نوکیا برای سیستم عامل گوشی‌های هوشمند خود، از سیستم‌عامل اندروید بهره برده و نوکیا جی 11 پلاس نیز مبتنی بر اندروید 12 است. این گوشی هوشمند باکیفیت، دارای 64 گیگابایت حافظه داخلی است که می‌توان آن را به کمک کارت microSD تا 512 گیگابایت افزایش داد. این گوشی اقتصادی نوکیا، دارای قابلیت شناسایی اثر انگشت در قسمت پشت بدنه و همچنین دارای اتصالات AC وای‌فای سریع است. 

لیست قیمت روز گوشی موبایل نوکیا G11 Plus

2. گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia C31

موبایل نوکیا C31 یکی دیگر از گوشی های هوشمند اقتصادی نوکیا است که در 15 دسامبر 2022 عرضه شد. این گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش لمسی 6.75 اینچی با وضوح 1600 در 720پیکسل است که تصاویر HD را به راحتی به نمایش می گذارد. صفحه‌نمایش IPS نوکیا C31، زوایای دید وسیعی را به کاربر ارائه می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که از تماشای محتوا در موقعیت‌های مختلف بدون تغییر رنگ قابل توجه یا کاهش کیفیت، لذت ببرید.

Nokia C31

نوکیا C31 از یک چیپست 8 هسته ای 1.6 گیگاهرتزی بهره‌مند است و می تواند برنامه‌های اندرویدی و بازی‌های مختلف را به راحتی اجرا کند. نوکیا این گوشی را نیز با سیستم عامل اندروید 12 ارائه می کند. یکی از نقاط قوت این گوشی اقتصادی، باتری قدرتمند 5050 میلی آمپر ساعتی است که می تواند کاربر را در این زمینه راضی نگه دارد. 

در بخش دوربین، گوشی موبایل Nokia C31 دارای تنظیمات دوربین سه‌گانه با دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و دو دوربین 2 مگاپیکسلی است؛ در بخش سلفی نیز، گوشی نوکیا دارای یک دوربین سلفی تکی 5 مگاپیکسلی است که می تواند تصاویر با کیفیت مطلوبی را ثبت کند. گزینه‌های اتصال در Nokia C31 شامل Wi-Fi و GPS است. سنسورهای موجود در این گوشی شامل حسگر اثر انگشت است.

لیست قیمت روز گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia C31

3. گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia G10

گوشی نوکیا G10 یک گوشی هوشمند اقتصادی با سخت افزار بازی محور است؛ در واقع نوکیا جی 10 به عنوان یکی از اولین گوشی های سری جدید Gو به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین گوشی های هوشمند نوکیا شهرت دارد. نوکیا این گوشی اقتصادی را در 8 آوریل 2021 عرضه کرد. نوکیا G10دارای صفحه نمایش لمسی 6.52 اینچی با وضوح 1600 در 720 پیکسل و نسبت تصویر 20:9 است و می تواند تصاویر را با کفیت مطلوبی به نمایش بگذارد.

 نوکیا جی 10 مجهز به چیپست هشت هسته ای مدیاتک هلیو جی 25 است. این گوشی هوشمند از سیستم عامل اندروید 11 به بالا پیشتیبانی می کند و کاربران می توانند انواع اپلیکیشن های اندرویدی را به‌راحتی روی آن اجرا کنند. یکی از نقاط قوت این گوشی، قدرت بالای باتری 5050 میلی آمپر ساعتی آن است که می تواند تا ساعت های زیادی در اجرای بازی ها و برنامه ها دوام بیاورد؛ همچنین Nokia G10 از شارژ سریع اختصاصی پشتیبانی می کند.

گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia G10

در قسمت دوربین، نوکیا جی 10 مجهز به دوربین سه گانه با بهره مندی از دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و دو دوربین 2 مگاپیکسلی است؛ این گوشی همچنین در بخش سلفی مجهز به دوربین 8 مگاپیکسلی است و می‌تواند عکس های با‌کیفیتی را ثبت کند. گزینه‌های اتصال در نوکیا G10 شامل Wi-Fi ،GPS، بلوتوث v5.00، USB Type-C، رادیو FM، 3G و 4G با پشتیبانی از Band 40 مورد استفاده برخی از شبکه های LTE است. سنسورهای این گوشی نیز شامل شتاب‌سنج، حسگر نور محیط، حسگر مجاورت و حسگر اثر انگشت است. لازم به ذکر است که نوکیا جی 10 از قفل با چهره پشتیبانی می کند.

لیست قیمت روز گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia G10

4. گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia 2660 Flip 

شاید برای شما عجیب باشد، اما باید گفت علاوه بر گوشی‌های هوشمند، در لیست بهترین گوشی نوکیا تا 5 میلیون، نام یک گوشی تاشو نیز به چشم می‌خورد. این گوشی بهترین گزینه برای افرادی است که به دنبال یک گوشی با کیفیت با قیمت مناسب هستند و اهمیتی به امکانات گوشی موبایل نمی دهند. گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia 2660 Flip در واقع یک گوشی ساده و تاشو باکیفیت است؛ این گوشی در سه رنگ آبی، مشکی و قرمز عرضه می‌شود و ظاهر جذابی به نسبت طراحی‌های تکراری گوشی‌های هوشمند دارد.

گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia 2660 Flip 

Nokia 2660 Flip با وزن 123 گرمی که دارد، یکی از سبک وزن ترین گوشی های بازار به حساب می آید و به صورت تک سیم کارته و دو سیم کارت عرضه می شود. این گوشی تاشو نوکیا دارای صفحه نمایش خارجی 1.77 اینچی و صفحه نمایش داخلی 2.8 اینچی است. در رابطه با سخت افزار این گوشی باید بگوییم، نوکیا فیلیپ مجهز به چیپست Unisoc T107 با فرکانس 1 گیگاهرتز و 48 مگابایت رم اجرا می‌شود.

از نظر دوربین نمی‌توان توقع کیفیت عکس یک گوشی هوشمند را از دوربین این گوشی داشت؛ Nokia 2660 Flip مجهز به یک دوربین 0.3 مگاپیکسلی با فلاش LEDاست؛ متاسفانه این گوشی دوربین سلفی ندارد. در بخش باتری این گوشی مجهز به باتری 1450 میلی‌آمپر ساعتی است و ازدرگاه micro-USB 2.0 برای شارژ پشتیبانی می‌کند. 

لیست قیمت روز گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia 2660 Flip 

5. گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia 5710 XpressAudio

اگر شما طرفدار گوشی های کلاسیک نوکیا هستید و به دنبال یک گوشی اقتصادی و باکیفیت می‌گردید، گوشی Nokia 5710 XpressAudio نوکیا یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما به حساب می‌آید. یکی از ویژگی‎های مهم این گوشی، بهره‌مندی از باتری قابل جابه‌جایی 1450 میلی آمپر ساعتی است. این گوشی دارای صفحه‌نمایش 2.4 اینچی با بهره مندی از تکنولوژی TFT LCD است و وضوح 240 در 320 پیکسل و تراکم ~167 ppi را به کابران ارائه می کند. این گوشی همچنین دارای حافظه داخلی 128 مگابایت است که از 48 مگابایت رم microSDHC پشتیبانی می کند.

گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia 5710 XpressAudio

همان‌طور که در بالاتر گفتیم، از گوشی های کلاسیک نوکیا نمی‌توان توقع عکاسی حرفه‌ای داشت؛ نوکیا 5710 XpressAudio دارای دوربین 0.3 مگاپیکسلی است و می‌تواند تصاویر را با کیفیت قابل قبولی ثبت کند. در بخش اتصالات، گوشی موبایل Nokia 5710 XpressAudio مجهز به بلوتوث نسخه 5.00، Micro-USB و رادیو FM است.

لیست قیمت روز گوشی موبایل نوکیا مدل Nokia 5710 XpressAudio

سخن آخر

در این مقاله قصد داشتیم به بررسی بهترین گوشی های نوکیا در رده قیمتی 5 میلیون تومان بپردازیم؛ گوشی‌های معرفی شده در این مقاله از نظر طراحی، عملکرد و ویژگی‌ها متفاوت هستند و هر کدام مزایا و قابلیت‌های خاصی دارند که به نیازهای کاربران مختلف پاسخ می‌دهند. برای خرید گوشی با بهترین قیمت بازار وارد سایت کالاتیک شوید.

پرسش های متداول

عمر باتری نوکیا G11 پلاس چقدر است؟

این گوشی با بهره‌مندی از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی می‌تواند تا 3 روز دوام بیاورد. 

آیا گوشی های هوشمند نوکیا عمر طولانی دارند؟

بله؛ یکی از اهداف اصلی شرکت نوکیا، تولید گوشی‌های باکیفیت و بادوام است؛ همچنین طبق آزمایش‌های انجام‌گرفته، گوشی های نوکیا از نظر باتری و دوام، سه برابر عملکرد بهتری نسبت به رقبا دارند. 

کدام گوشی نوکیا برای افراد مسن بهتر است؟

گوشی های کلاسیک نوکیا یکی از بادوام‌ترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها برای افراد مسن به‌حساب می‌آید.
 

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.