بهترین هاردهای اکسترنال برای تدوین‌گران فیلم


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

با افزایش کیفیت و در نتیجه افزایش حجم بازی‌ها و یا فایل‌های ویرایش شده، روز به روز نیاز به خرید یک هارد دیسک‌ اکسترنال محسوس‌تر می‌شود. امروزه اغلب گیمرها، تدوین‌گران فیلم، طراحان سازه و طراحان معمار برای ذخیره کارهای خود به هاردهای اکسترنال روی آورده‌اند که علاوه‌بر حمل آسان، از امنیت بالایی نیز برخوردار هستند و چنانچه بنا به دلایلی دچار آسیب شود، اطلاعات آن به راحتی قابل بازیابی است.

خرید و مشاهده لیست قیمت هارد اکسترنال در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

ما در این مطلب قصد داریم بهترین هاردهای اکسترنال موجود در بازار ایران را مورد بررسی قرار دهیم تا چنانچه یک تدوین‌گر فیلم هستید، بتوانید بهترین هارد اکسترنال متناسب با نیاز خود را تهیه نمایید. با ما تا انتهای مطلب در مجله فناوری کالاتیک همراه باشید.

بهترین هاردهای اکسترنال برای تدوین‌گران فیلم

در ادامه 5 نمونه از بهترین هاردهای اکسترنال مناسب تدوین‌گران فیلم را معرفی خواهیم کرد که می‌توانید آن‌ها را از فروشگاه کالاتیک خریداری کنید.

1- هارد دیسک اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A85 ظرفیت 5 ترابایت

مزایا معایب
ضد ضربه و مقاوم در برابر نفوذ مایعات و گرد و غبار بدون آداپتور USB-C درون جعبه
5 ترابایت حافظه خارجی ابزار رمزگذاری نیاز به به روز رسانی دارد

هارد دیسک اکسترنال سیلسکون پاور مدل Armor A85

هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل A85 از طراحی ساده و مستحکمی برخوردار است. بدنه این هارد اکسترنال آلومینیومی بوده و با یک پوشش پلاستیکی احاطه شده است تا از این هارد اکسترنال 2.5 اینچی در برابر ضربه‌های احتمالی محافظت کند. این ساختار آن را به طور قابل توجهی در برابر ضربه، ورود گرد و غبار و مایعات مقاوم کرده و استانداردهای IP68 را برآورده می‌کند.

تنها نقطه ضعف طراحی هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل A85، درگاه USB نوع A است که چنانچه با دریچه پلاستیکی پوشانده نشود، گرد و غبار و مایعات درون آن نفوذ می‌کند. ضعف نهایی این طراحی این است که از یک هارد دیسک معمولی استفاده می‌کند که در صورت افتادن احتمال خرابی آن بیشتر از مکانیزم حالت جامد یا همان SSD است.

این هارد اکسترنال Silicon Power دارای یک ابزار SP HDD Lock است که به محتویات درایو اجازه می‌دهد تا با رمز عبور محافظت شوند. محدودیت‌های این نوع رویکرد امنیتی این است که هنگامی که درایو توسط برنامه اصلاح شد، تنها توسط رایانه‌هایی که برنامه بر روی آن نصب شده، می‌توان به آن دسترسی داشت. زیرا بدون آن نمی‌توانید رمز عبور را وارد کنید.

خرید هارد اکسترنال سیلیکون پاور Armor A85 ظرفیت 5 ترابایت

سرعت خواندن و نوشتن در این هارد اکسترنال قابل توجه است. اگرچه سیلیکون پاور A85 از هارد دیسک فیزیکی بجای درایو جامد یا همان SSD استفاده کرده اما همچنان سرعت خواندن و نوشتن بالایی دارد. در تست سرعت CrystalDiskMark 8.0.4، سرعت آن به حداکثر خواندن 124 مگابایت بر ثانیه و نوشتن 121 مگابایت بر ثانیه رسیده است.

جهت روشن شدن مسئله، 121 مگابایت تقریبا ظرفیت 1/37000 یک هارد 4.5 ترابایتی است که در این درایو وجود دارد. و بنابراین، اگر بتواند 121 مگابایت بر ثانیه را حفظ کند، حدود 10.2 ساعت طول می‌کشد تا درایو به طور کامل پر شود.

2- هارد دیسک اکسترنال سن دیسک مدل Extreme Pro SSD ظرفیت 1 ترابایت

مزایا معایب
فوق‌العاده سریع گران
کوچک و وسبک وزن  
مستحکم و با دوارم  

هارد دیسک اکسترنال سن دیسک مدل Pro SSD

اس‌اس‌دی قابل حمل SanDisk Extreme PRO یک گزینه عالی برای آن دسته از کاربرانی است که ادیت ویدئو در سطح گسترده و حرفه‌ای انجام می‌دهند. این حافظه اکسترنال SSD بسیار سبک بوده و سرعت خواندن و نوشتن آن نیز فوق العاده سریع است. همچنین بدنه آلومینیومی آن نیز کاملا مستحکم بوده و در برابر ضربات احتمالی در هنگام حمل و نقل مقاومت بالایی دارد. بدنه آلومینیومی سن دیسک پرو 1 ترابایتی با یک پوشش لاستیکی سیلیکونی پوشانده شده که بر میزان مقاومت آن در هنگام سقوط و ضربه‌ها بهتر مقاومت می‌کند. همچنین دارای استاندارد IP55 بوده که در برای نفوذ مایعات و گرد و غبار نسبتا مقاوم است. به طور کلی این اس‌اس‌دی اکسترنال برای ذخیره فایل‌های ادیت ویدیو کاملا مناسب است.

در جعبه این SSD اکسترنال سن دیسک، دو کابل USB وجود دارد که امکان انتقال داده USB-C به USB-C یا استفاده از USB-C به USB-A را فراهم می‌کند. اس‌اس‌دی اکسترنال SanDisk همچنین یک نسخه رایگان ازSanDisk SecureAccess™ را جهت تسریع و سهولت ذخیره سازی اطلاعات و محافظت از داده‌های شما، از قبل روی SSD بارگذاری کرده است.

سرعت خواندن و نوشتن در این دستگاه کوچک فوق‌العاده سریع است، به خصوص در هنگام استفاده از رایانه‌هایی که به SSD مجهز هستند. سرعت خواندن تا 1050 مگابایت بر ثانیه رتبه بندی می‌شود، اما همانطور که انتظار می‌رود، سرعت نوشتن ممکن است به دلیل تعدادی از عوامل بالقوه وابسته به دستگاه میزبان مانند سرعت و نوع هارد دیسک، نرم افزار کمتر باشد. برای مثال تنها 1.5 دقیقه زمان لازم است تا 50 گیگابایت عکس با رزولوشن 1080 از لپ‌تاپ به این هارد اکسترنال و بالعکس منتقل شود.

سن دیسک Extreme PRO Portable SSD همچنین به‌عنوان یک دستگاه ذخیره‌سازی توسعه‌یافته برای یک سیستم مسافرتی سبک مانند مایکروسافت سرفیس پرو، مک‌بوک ایر یا لپ‌تاپ‌های مسافرتی و کاری مشابه با فضای ذخیره‌سازی کم، کاملا مناسب بوده و تحت هیچ شرایطی در هنگام انتقال داده، داغ نمی‌شود. شاید تنها قیمت بالای این هارد اکسترنال، کمی مشکل ساز باشد که باید در نظر داشته باشید که SSD های اکسترنال قیمتی بسیار بالاتر نسبت به HDD های اکسترنال دارند.

3- هارد اکسترنال لسی مدل Rugged Thunderbolt ظرفیت 5 ترابایت

مزایا معایب
سرعت بسیار بالا گران
تعداد اتصالات زیاد و متنوع  
   

هارد دیسک اکسترنال لسی مدل Rugged Thunderbolt

برند لسی (LaCie) یکی از برندهای کمپانی خوش نام سیگیت بوده که در زمینه تولید هاردهای اکسترنال بسیار موفق عمل کرده است. هارد اکسترنال لسی مدل Rugged Thunderbolt دارای یک کابل داخلی Thunderbolt 2 است که برای کاربران مک و یا iMac مناسب خواهد بود. اگر یک مک با تاندربولت 3 دارید، می‌توانید از کابل USB-C موجود استفاده کنید و آن را به پورت تاندربولت 3 خود وصل کنید؛ زیرا USB-C و تاندربولت 3 از یک نوع اتصال مشترک هستند.

به طور خلاصه، با استفاده از آنچه در جعبه موجود است، می‌توانید آن را به رایانه‌ای که هر یک از انواع اتصال Thunderbolt 1، Thunderbolt 2، Thunderbolt 3، USB 2 (type A)، USB 3 (type A)، USB 3 (Type C)، USB 3.1 (Type C) را دارد متصل کنید.

برند LaCie مدعی عملکرد 130 مگابایت بر ثانیه از این درایو است. آزمایشات صورت گرفته با استفاده از ابزار تست استاندارد AJA نشان می‌دهد که این درایو بسیار دقیق بوده و سرعت مورد انتظار برای یک درایو 5400 دور در دقیقه است. در بسیاری از موارد تست، این سرعت به 139 مگابایت نیز رسیده که حتی کمی بیشتر از عملکردی است که لسی مدعی آن بوده.

4- هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل P10 ظرفیت 5 ترابایت

مزایا معایب
سرعت بالا تعداد پورت‌های محدود
عملکرد خوب در مقایسه با قیمت مناسب  
   

هارد دیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل P10

هارد اکسترنال WD Black P10 از همان طراحی پیروی می‌کند که سایر درایوهای سری Black از Western Digital از آن برخوردار هستند. این طراحی شامل یک بدنه مشکی براق و خط‌ دار بوده که استحکام بسیار بالایی دارد. وزن این هارد اکسترنال وسترن دیجیتال 140 گرم بوده و ضخامت کم و سبکی آن سبب شده تا یک هارد اکسترنال قابل حمل با مقاومت بالا در اختیار داشته باشید. پایه‌های لاستیکی کوچک تعبیه شده روی پایه‌ها نیز از لغزش آن به اطراف جلوگیری می‌کند.

ممکن است در هنگام انتقال داده متوجه کمی لرزش شوید که باید خاطر نشان کنیم که هارد دیسک اکسترنال بلک P10 وسترن دیجیتال یک HDD بوده که با سرعت 5400 دور در دقیقه کار می‌کند و نمی‌توان انتظار عملکرد بی‌صدای SSD های اکسترنال را داشت. وسترن دیجیتال تخمین می‌زند که می‌توانید سرعت انتقال تا 140 مگابایت بر ثانیه را از این طریق دریافت کنید که کسری از نرخ ارائه شده توسط بهترین SSD های موجود در بازار است.

در تست‌های سرعت صورت گرفته، هیچ مشکلی با سرعت یا قابلیت اطمینان WD Black P10 وجود نداشته است. هارد دیسک اکسترنال P10 وسترن دیجیتال از طریق کانکتور USB-A از USB 3.2 Gen 1 پشتیبانی می‌کند، و برای انتقال اطلاعات 100 گیگابایتی حدود 13 الی 14 دقیقه زمان نیاز خواهید داشت.

اگر به دنبال فضای اضافی برای ذخیره فایل‌های خود با قیمتی مقرون به صرفه هستید، باید بگوییم که WD Black P10 یک گزینه بسیار عالی برای شما خواهد بود.

5- هارد دیسک اکسترنال اپیسر مدل AC630 ظرفیت 2 ترابایت

مزایا معایب
مستحکم و قابل اطمینان تعداد پورت‌های محدود
سرعت خواندن و نوشتن خوب  

هارد دیسک اکسترنال اپیسر مدل AC630

هارد اکسترنال اپیسر مدل AC630 یکی از هارد های قابل حمل این کمپانی بوده که از درجه سختی و استحکام بسیار بالایی برخوردار است. در ساخت این هارد اکسترنال از فلز استفاده شده و یک پوشش لاستیکی آن را احاطه کرده است تا از آن در برابر سقوط و ضربه‌های احتمالی محافظت کند.

خرید هارد اکسترنال اپیسر AC630 ظرفیت 2 ترابایت

اپیسر AC630 تنها در یک رنگ نارنجی عرضه می‌شود و از یک کابل USB 3.0 برخوردار است. این هارد سبک و نازک بوده و در نتیجه حمل آن نیز راحت است. AC630 همچنین دارای استاندارد IP55 بوده که مقاومت خوبی در برابر نفوذ مایعات و گرد و غبار دارد. این هارد اکسترنال از یک هارد دیسک معمولی 2.5 اینچی استفاده می‌کند که در نتیجه سرعت و عمل‌کر بی‌صدای آن به خوبی SSD های اکسترنال نخواهد بود. اما قیمت مناسب آن موجب شده تا از ارزش خرید بالایی برخوردار باشد. سرعت خواندن و نوشتن هارد دیسک اکسترنال اپیسر مدل AC630 کمی بیش از 104 مگابایت بر ثانیه است که می‌توان گفت سرعت قابل قبولی برای ذخیره اطلاعات تصویری تدوین‌گران فیلم و عکس خواهد بود.

کلام آخر

با افزایش حجم فایل‌ها، هر تدوین‌گر فیلم و عکس در نهایت نیاز به یک هارد اکسترنال برای جابه‌جایی اطلاعات و فایل‌های ویرایش شده خود دارد. اما از سویی دیگر هر هارد اکسترنالی نیز مناسب این گروه از کاربران نیست. SSD های اکسترنال اگرچه از سرعت بسیاری بالایی برخوردار هستند اما قیمت بالای آن شاید مناسب بودجه همگان نباشد. این در حالی است که HDD های اکسترنال علاوه‌بر سرعت خواندن و نوشتن مناسب برای انتقال داده‌های فیلم و عکس، از قیمت مناسبی نیز برخوردار بوده و در نتیجه برای اغلب تندوین‌گران، گزینه بهتری خواهد بود.

پرسش‌های متداول

بهترین هارد اکسترنال از نظر تعدا پورت‌های اتصال کدام است؟

هارد اکسترنال لسی مدل Rugged Thunderbolt ظرفیت 5 ترابایت در این مطلب از نظر تعدا پورت‌ها بسیار متنوع و مناسب است.

کدام هارد اکسترنال سرعت خواندن و نوشتن بالاتری دارد؟

اساسا هاردهای اکسترنال SSD سرعت بالاتری نسبت به هاردهای اکسترنال HDD‌ دارند. در این مطلب هارد دیسک اکسترنال سن دیسک مدل Extreme Pro SSD ظرفیت 1 ترابایتُ سریع‌ترین سرعت خواندن و نشوتن را دارد.

بهترین هارد اکسترنال مقرون به صرفه کدام است؟

اگر به دنبال فضای اضافی برای ذخیره فایل‌های خود با قیمتی مقرون به صرفه هستید، باید بگوییم که WD Black P10 یک گزینه بسیار عالی برای شما خواهد بود.

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.