اضافه شدن قابلیت Ask Photos به برنامه Google Photos


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
طبق اعلام گوگل، قابلیت هوش مصنوعی Ask Photos به برنامه Google Photos اضافه شد.

قابلیت Ask Photos یکی از ویژگی‌های هوش مصنوعی Gemini است که در رویداد ۲۰۲۴ گوگل از آن رونمایی شد. اکنون گوگل اعلام کرده که دسترسی به این قابلیت از طریق نرم افزار Google Photos امکان‌پذیر است و کاربران اندروید و iOS می‌توانند با استفاده از آن تصویر مدنظر خود را با سرعت بیشتری در میان عکس‌های موجود در گالری پیدا کنند.

هوش مصنوعی Ask Photos و نحوه استفاده از آن

Ask Photos یکی از قابلیت‌های کاربردی Google Photos است که با استفاده از هوش مصنوعی جمینای قادر است اطلاعات تصاویر موجود در گالری را شناسایی کند. بنابراین اگر به دنبال عکسی خاص در گالری خود هستید و نمی‌توانید آن را در میان تصاویر ذخیره شده در گالری بیابید، کافی است از قابلیت Ask Photos کمک بگیرید. در این هنگام، Ask Photos با یک جستجوی پیشرفته و هوشمند می‌تواند عکس موردنظر شما را در کسری از ثانیه پیدا کرده و در اختیارتان قرار دهد. 

گزارش‌ها حاکی از آن است که نسخه آزمایشی Ask Photos به برنامه Google Photos اضافه شده تا کاربران بتوانند از طریق آن تصویر مدنظر خود را بیابند.

هوش مصنوعی Ask Photos

برای استفاده از قابلیت Ask Photos کافی است عبارتی متناسب با تصویر یا تاریخ ثبت عکس را وارد کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تصویر مدنظر خود دست پیدا کنید. یکی دیگر از قابلیت‌های ارائه‌دهنده Ask Photos که می‌تواند کاربردی هم باشد، این است که از میان تصاویر موجود در گالری بهترین عکس شما را پیدا کرده و برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی آماده کند.

یکی دیگر از امکاناتی که هوش مصنوعی Ask Photos به کاربران ارائه می‌دهد این است که کاربران می‌توانند از Google Photos بخواهند تا با بررسی تصاویر موجود در گالری به سوالات آن‌ها پاسخ دهد. طبق گفته‌ی گوگل، کاربران می‌توانند با استفاده از قابلیت هوش مصنوعی Ask Photos به انجام کارهایی چون تهیه خلاصه‌ای از فعالیت‌های او طی مدت زمانی خاص یا درست کردن یک آلبوم زیبا از عکس‌های خانوادگی و بسیاری امور دیگر بپردازند.

در حال حاضر قابلیت Ask Photos از زبان طبیعی پشتیبانی می‌کند یعنی شما می‌وانید سوالات خود را همان‌طور که در ذهن دارید از هوش مصنوعی بپرسید. برای مثال تنها با وارد کردن عبارت «قایق‌سواری در دریاچه‌ی احاطه‌شده توسط کوه» می‌توانید به تصویر موردنظر خود دست پیدا کنید.

گوگل اعلام کرده که نسخه آزمایشی قابلیت Ask Photos برای برخی از کاربران Google Photos در Google Labs نیز قابل دسترسی خواهد بود؛ اما افرادی که به نسخه آزمایشی این ویژگی دسترسی ندارند، باید در لیست انتظار ثبت نام کنند. در حال حاضر قابلیت  Ask Photos تنها از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند؛ اما به گفته گوگل در هفته‌های آینده زبان‌های بیشتری به این قابلیت اضافه خواهند شد.

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.