هرآنچه در رویداد جدید اپل گذشت | بررسی مراسم It's Glowtime اپل


زهرا طریقتی ثانی
نظرات 0
content-main-img
اپل به عنوان یکی از پر فروش‌ترین برندهای عصر حاضر، در آخرین رویداد خود از محصولات جدیدش رونمایی کرد. در این مقاله به بررسی رویداد جدید اپل در سال 2024 و هر آنچه در مراسم It's Glowtime گذشت می‌پردازیم.

اپل، برند شناخته شده‌ای که فعالیت خود را در سال 1976 آغاز کرد و اولین محصول این شرکت یعنی Apple 1 کامپیوتر ساده‌ای بود که حتی مانیتور و صفحه کلید نداشت! حال پس از گذشت سال‌ها تلاش و پیشرفت، در تاریخ 9 سپتامبر سال 2024 (۱۹ شهریور ۱۴۰۳) در رویداد It’s Glowtime از محصولات خود رونمایی کرد. در این مقاله به رویداد جدید اپل که به عنوان مراسم رونمایی آیفون 16 نیز شناخته می‌شود می‌پردازیم و محصولات ارائه شده در این مراسم را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

نقد و بررسی محصولات رویداد جدید اپل

گوشی های سری آیفون 16 در رویداد It’s Glowtime

گوشی‌های آیفون در هر رویداد اپل سهم بسیاری از توجه‌ها را به خود تخصیص می‌دهند. رویداد It's Glowtime نیز از این قضیه مستثنی نیست. در این مراسم که مخصوص رونمایی محصولات جدید اپل 2024 برگزار شده، گوشی‌های سری 16 آیفون توجه بسیاری از مردم را به خود معطوف کرده است. گوشی‌های سری 16 آیفون در 4 مدل آیفون 16، آیفون 16 پلاس، ایفون 16 پرو و آیفون 16 پرومکس عرضه شدند.


اکثر گوشی‌های آیفون مشابه یکدیگر هستند و هر سال با بالاتر رفتن عدد آیفون تغییر چندانی دیده نمی‌شود. اما این بار نکته قابل توجه در ارتقای این سری از گوشی‌ها علاوه بر ارتقای نرم افزاری و سخت افزاری وجود هوش مصنوعی جدید اپل با نام Apple Intelligence است. این ویژگی و همچنین وجود سیری (Siri) کاملا جدید، گوشی‌های سری 16 آیفون را نسبت به نسل قبلی خود، یعنی گوشی‌های سری 15 آیفون متمایز می‌کند تا به این وسیله مردم خرید آیفون 16 را ترجیح دهند.

گوشی های سری آیفون 16 پرو

در گوشی‌های آیفون 16 سری پرو اندازه صفحه نمایش نسبت به گوشی های سری 15 آیفون چیزی در حدود دو اینچ افزایش یافته است. حاشیه (bezel) این گوشی‌های جدید اپل کمتر شده (حتی کمتر از حاشیه‌ای که گوشی S24 دارد) و به اصطلاح یک صفحه نمایش لبه به لبه (Edge-to-Edge) به کاربر ارائه کرده است.
گوشی‌های اپل به مرور زمان تغییرات ظاهری جدیدی نداشته‌اند، اما این بار داستان فرق می‌کند. گوشی‌های آیفون 16 و آیفون 16 پلاس که در مراسم It's Glowtime معرفی شدند، ظاهری متفاوت‌تر از گوشی‌های نسل قبلی خود دارند. این تفاوت ظاهری به خاطر نحوه چینش دوربین آن‌ها است. در گوشی iPhone 16 و iPhone 16 Plus دوربین‌ها به جای چینش ضربدری و مورب، از چینش عمودی استفاده کرده‌اند.


در گوشی‌های سری 15 آیفون، دکمه‌ای کاربردی به نام اکشن باتن (Action Button) وجود دارد که این دکمه در سری‌های پرو آن به چشم می‌خورد اما برای گوشی‌های رویداد اپل 2024 این قضیه فرق می‌کند و اکشن باتن برای مدل‌های پایه آیفون 16 نیز افزوده شدند. اکشن باتن یک دکمه کوچک با قابلیت برنامه‌ریزی است که عملکرد زیادی دارد و باعث افزایش سرعت در انجام کارهایی مانند روشن کردن چراغ قوه، باز کردن دوربین و ضبط صدا می‌شود.

رنگ صورتی آیفون 16

در هر چهار مدل رونمایی شده از آیفون 16 در مراسم It's Glowtime دارای دکمه جدیدی به نام کپچر باتن (Capture Button) هستند. محل قرارگیری کپچر باتن در لبه سمت راست پایین گوشی خواهد بود و بدین ترتیب، اگر می‌خواهید حین عکاسی گوشی را به صورت افقی در دست بگیرید، دکمه کپچر زیر انشگت اشاره شما قرار خواهد گرفت و به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

کپچر باتن مانند دکمه‌های قدیمی، مکانیکی نیست و در عوض خازنی خواهد بود و به فشار حساس خواهد بود و لمس شما را تشخیص می‌دهد و بازخورد لمسی، مشابه دکمه Home در سری آیفون SE عمل می‌کند. از قابلیت‌های دیگر این دکمه می‌توان به قابلیت زوم و فوکوس اشاره کرد.

عکس ایفون 16 پرو

دوربین گوشی آیفون 16 پرومکس پیشرفت چشمگیری داشته و زوم اپتیکال 5 برابری را ارائه می‌دهد.

در گوشی آیفون 16 و ایفون 16 پلاس از تراشه Apple A18 استفاده شده تا بتواند به راحتی از هوش مصنوعی استفاده کند. تراشه گوشی های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرومکس نیز Apple A18 Pro است که از لیتوگرافی 3 نانومتری استفاده می‌کند. سیستم عامل این گوشی‌ها نیز iOS 18 است. در خصوص حافظه داخلی و رم گوشی‌های سری آیفون 16 باید گفت که این گوشی‌های جدید اپل در نسخه استاندارد دارای حافظه داخلی با ظرفیت 128گیگابایت، 256 گیگابایت و 512 گیگابایت هستند. برای نسخه‌ی گوشی آیفون 16 پرو ظرفیت حافظه داخلی به صورت 128گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت و ظرفیت حافظه نسخه‌ی آیفون 16 پرو مکس نیز به همین صورت است با این تفاوت که ظرفیت پایه‌ی 128 گیگابایتی را ندارد.

رنگ بندی آیفون 16

رنگ بندی گوشی های آیفون رونمایی شده در رویداد معرفی محصولات جدید اپل به شرح جدول زیر است:

مدل

رنگ بندی

iPhone 16 مشکی (Black)، سفید (White)، صورتی (Pink)، سبز (Teal)، بنفش (Ultramarine)
iPhone 16 Plus مشکی (Black)، سفید (White)، صورتی (Pink)، سبز (Teal)، بنفش (Ultramarine)
iPhone 16 Pro برنز (Desert Titanium)، خاکستری (Natural Titanium)، مشکی (Black Titanium)، سفید (White Titanium)
iPhone 16 Pro Max

برنز (Desert Titanium)، خاکستری (Natural Titanium)، مشکی (Black Titanium)، سفید (White Titanium)

اپل واچ سری 10 در رویداد اپل 2024

ماه‌ها است که در مورد اپل واچ ایکس یا همان اپل واچ سری 10 شایعاتی می‌شنویم. پس از رونمایی این ساعت هوشمند در مراسم It's Glowtime شاهد پیشرفت‌های این ساعت نسبت به اپل واچ سری 9 هستیم. اپل واچ سری 10 از یک صفحه نمایش تقریبا بزرگ 1.96 اینچی با حاشیه کم برخوردار است و در دو نسخه 42 و 46 میلی‌متری عرضه شد.

اپل واچ سری 10

با وجود بزرگتر شدن صفحه نمایش این ساعت هوشمند اپل، ساختار بدنه آن نازک‌تر شده و روی دست احساس راحت‌تری دارد. این ساعت از تراشه S10 استفاده می‌کند و سیستم عامل آن WatchOS 11 است. قابلیت‌های ورزشی و سلامتی این ساعت هوشمند ارتقا یافته و شاهد ویژگی‌هایی مانند تشخیص آپنه خواب هستیم.

معرفی رنگ جدید اپل واچ اولترا 2 در مراسم It’s Glowtime

نباید منتظر ساعت جدیدی باشید؛ در رویداد اپل 2024، فقط رنگ دیگری از اپل واچ اولترا 2 معرفی شد با نام Satin Black یعنی همان مشکی. این ساعت از صفحه نمایش 1.92 اینچی برخوردار است که برای مصرف کم‌تر انرژی از فناوری LTPO استفاده می‌کند. یکی از جذابیت‌های صفحه نمایش اپل واچ اولترا 2 بیشینه‌ی روشنایی 3000 نیتی آن است که از طریق این ویژگی می‌توانید در آفتابی‌ترین هوای ممکن نیز به راحتی از آن استفاده کنید.

رنگ مشکی اپل واچ اولترا 2

تراشه Apple Watch Ultra 2، تراشه S9 است و این ساعت هوشمند از سیستم عامل WatchOS 10 استفاده می‌کند.

 

این مطلب را هم بخوانید:
رویداد جدید گوگل Made By Google 2024

معرفی مدل‌های ایرپادز 4 در رویداد It’s Glowtime

هندزفری های بی‌سیم اپل مدل AirPods 4 در مراسم It’s Glowtime معرفی شدند. این هندزفری در دو نسخه عرضه شدند که قرار است جایگزین ایرپاد 2 و ایرپاد 3 باشند. هردوی این هندزفری‌ها از درگاه شارژ USB-C استفاده می‌کنند. متاسفانه قابلیت حذف نویز فعال فقط برای نسخه گران‌تر تعبیه شده و هدفون مقرون به صرفه‌تر این ویژگی را ساپورت نمی‌کند. این هدفون‌ها عمر باتری بیشتری نسبت به نسل‌های قبلی خود دارند.

مدل های AirPods 4

هندزفری AirPods Max و Airpods Pro 2 در رویداد اپل 2024

ایرپادز مکس نیز فقط با رنگ‌بندی جدید و پورت USB-C معرفی شد. این هدفون بی‌سیم از فناوری حذف نویز برخوردار است و دارای درگاه شارژ USB-C است.
همچنین با اینکه منتظر معرفی نسل جدید ایرپادز پرو بودیم، اپل تنها چند ویژگی سلامت‌محور را به ایرپادز پرو 2 اضافه کرد.

رنگ بندی جدید AirPods Max در رویداد جدید اپل

قیمت محصولات رونمایی شده در رویداد معرفی محصولات جدید اپل

در جدول زیر قیمت محصولات معرفی شده در رویداد it's Glowtime را مشاهده می‌کنید.

مدل

قیمت (دلار)

گوشی موبایل iPhone 16 799 دلار
گوشی موبایل iPhone 16 Plus 899 دلار
گوشی موبایل iPhone 16 Pro 999 دلار
گوشی موبایل iPhone 16 Pro Max 1199 دلار
ساعت هوشمند Apple Watch Series 10 399 دلار
ساعت هوشمند Apple Watch Ultra 2 799 دلار

در رویداد its glow time apple چه گذشت؟

سخن آخر

در این مقاله با رویداد معرفی محصولات جدید اپل در سال 2024 همراه شما بودیم. به نظر شما اپل چه محصولی را باید در این مراسم رونمایی می‌کرد؟ آیا محصولات ارائه شده ارزش انتظار را داشت؟

پرسش‌های متداول

1. قیمت گوشی موبایل آیفون 16 چقدر است؟

قیمت گوشی موبایل آیفون 16 حدود 800 دلار است.

2. در رویداد It’s Glowtime چه محصولاتی معرفی شدند؟

در مراسم It’s Glowtime، گوشی موبایل iPhone 16، گوشی موبایل iPhone 16 Plus، گوشی موبایل iPhone 16 Pro، گوشی موبایل iPhone 16 Pro Max، ساعت هوشمند Apple Watch Series 10، ساعت هوشمند Apple Watch Ultra 2، هندزفری های AirPods 4 و هدفون AirPods Pro 2 معرفی شدند.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.