آپدیت جدید واتساپ بتا: منشن کردن افراد در استاتوس!


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
آخرین اخبار حاکی از آن است که ویژگی های جدیدی به واتساپ بتا اضافه خواهند شد.

چند ماه از صحبت‌های واتساپ در مورد به‌روزرسانی‌های جدید خود بر روی بخش وضعیت یا استاتوس می‌گذرد و احتمالا این قابلیت‌ها به زودی در دسترس کاربران بتا در اندروید قرار بگیرند.

اضافه کردن نام افراد به استاتوس واتساپ

یکی از قابلیت‌های جدیدی که قرار است به بخش وضعیت واتساپ اضافه شود، منشن یا تگ کردن نام افراد در استاتوس این پلتفرم است. در این قابلیت شما می‌توانید مانند اینستاگرام هنگام به اشتراک گذاشتن وضعیت جدید، نام افراد مورد نظر یا دوستان خود را همراه با دکمه @ به استاتوس اضافه کنید یا به اصطلاح آن‌ها را منشن کنید.

تگ کردن مخاطبان به استاتوس واتساپ

با این حال برخلاف اینستاگرام، هنگامی که مخاطب مذکور وضعیت را مجدداً به اشتراک می‌گذارد، هیچ نشانه‌ای از شما در وضعیت او مشاهده نخواهد شد و هویت شما خصوصی باقی خواهد ماند. به طور مشابه، مخاطب ذکر شده برای بینندگان وضعیت شما نیز قابل مشاهده نیست و خصوصی باقی می‌ماند.

از زمان منتشر شدن این قابلیت هنوز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست، اما طبق اعلام واتساپ، افرادی که می‌خواهند این قابلیت را زودتر از سایر کاربران دریافت کنند، باید در برنامه بتا ثبت نام کنند. طبق گزارش WABetaInfo، در حال حاضر این ویژگی فقط در گوشی‌های اندرویدی قابل دسترسی خواهد بود و کاربران آیفون برای استفاده از این قابلیت باید تا منتشر شدن نسخه بتا 2.24.20.3 واتس اپ یا بالاتر منتظر بمانند.

ارسال نوتیفیکیشن برای مخاطبان در واتساپ

در حالت کلی:

  • برای به‌روزرسانی وضعیت (Update your status): هنگام ایجاد یک وضعیت جدید در WhatsApp، یک دکمه @ را در گوشه سمت راست پایین مشاهده خواهید کرد که با استفاده از آن می‌توانید استاتوس خود را با کاربران‌تان به اشتراک بگذارید.
  • تگ کردن مخاطبین (Tag contacts): برای منشن کردن افراد موردنظر روی دکمه @ ضربه بزنید تا نام کسانی را که می‌خواهید ذکر کنید را به استاتوس خود اضافه کنید.
  • ارسال نوتیفیکیشن به مخاطبین (Notify contacts): مخاطبین ذکر شده بلافاصله یک اعلان دریافت می‌کنند تا بتوانند استاتوس به اشتراک گذاشته شما را مشاهده کنند. 
  • وضعیت اشتراک‌گذاری مجدد (Reshare status): مخاطبین می‌توانند با ضربه زدن روی دکمه «اشتراک‌گذاری مجدد» که در پایین در کنار کادر پاسخ ظاهر می‌شود، وضعیت شما را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارند.
  • حریم خصوصی (Privacy): افرادی که به‌روزرسانی وضعیت را مشاهده می‌کنند قادر به مشاهده نام‌های ذکر شده در استاتوس نخواهند بود، به جز افرادی که با حفظ حریم خصوصی مخاطب، از آن‌ها نام برده شده است. 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.