میان رده‌های قدرتمند پوکو X6 و X6 Pro معرفی شدند

content-main-img
پوکو با عرضه سری X طی سال‌های اخیر به کاربران نشان داده که می‌تواند محصولی قدرتمند را روانه بازار کند که از نظر قیمت و کیفیت به راحتی تمامی رقبای خود را به چالش می‌کشد.

طبق رسم هر سال، پوکو از نسل جدید میان رده‌های سری X رونمایی کرد. گوشی موبایل پوکو X6 و X6 Pro با برخورداری از تراشه‌های توانمند کوالکام و مدیاتک به قدرتمندترین دستگاه‌های این سری تبدیل شده‌اند.

نکته جالب توجه دو گوشی میان رده Poco X6 و Poco X6 Pro برخورداری از برچسب قیمتی 250 دلاری برای نسخه معمولی و 300 دلاری برای نسخه پرو است. البته قیمت‌های اعلام شده برای مدل‌های پایه هستند و با افزایش حافظه داخلی، قیمت آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

گوشی موبایل پوکو X6 از نظر طراحی به شیائومی ردمی نوت 13 پرو شباهت دارد؛ اما در Poco X6 از حسگر دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و میان رده ردمی از حسگری 200 مگاپیکسلی استفاده شده است.

گوشی موبایل شیائومی به تراشه میان‌رده، ولی قدرتمند کوالکام اسنپدراگون 7s نسل 2 مجهز شده که پیشرفت قابل توجهی را در مقایسه با نسل قبلی خود یعنی Poco X5 با تراشه 695 کوالکام به همراه داشته است.

طراحی گوشی موبایل پوکو ایکس X6 پرو

گوشی موبایل شیائومی Poco X6 Pro که در واقع نسخه ریبرند شده مدل Redmi K70E است، از تراشه قدرتمند و پرچمدار مدیاتک دایمنسیتی 8300 اولترا بهره می‌برد. با این حال، میان رده پوکو از سرعت شارژ کندتری نسبت به میان رده ردمی برخوردار است؛ شارژ سریع 67 واتی برای X6 Pro در مقابل شارژ سریع 90 واتی برای K70E. در صورتی که علاقه‌مند هستید اطلاعات بیشتری راجع به این گوشی کسب کنید توصیه می‌کنیم نقد و بررسی گوشی X6 Pro  را مطالعه کنید.

دو نسخه سری X6 پوکو از صفحه نمایش‌هایی 6.67 اینچ از نوع امولد با وضوح 1220 در 2712 پیکسل با نرخ نوسازی 120 هرتزی و میزان روشنایی خیره‌کننده 1800 نیت استفاده می‌کنند. در حفره جلویی هر دو میان رده پوکو X6 و X6 Pro هم دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی میزبانی می‌شود.

همچنین برای اولین بار شاهد قرارگیری حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش در گوشی های پوکو هستیم؛ در واقع تا قبل از معرفی نسل جدید میان رده های پوکو، شرکت چینی از حسگرهای اثر انگشت فیزیکی در تمامی مدل‌ها استفاده می‌کرد.

در پنل پشتی سری X6 ماژول دوربین سه‌گانه مشاهده می‌شود که متشکل‌اند از دوربین 64 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 برای نسخه معمولی و f/1.7 برای نسخه پرو به همراه فناوری فوکوس تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال، دوربین 8 مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو برای عکاسی از سوژه‌های کوچک.

طبق ادعای شیائومی، پوکو X6 و پوکو X6 Pro توانایی انجام بزرگنمایی دو برابری بدون از دست رفتن جزئیات را دارند که توسط حسگر دوربین صورت می‌گیرد و پردازش‌های نرم‌افزاری در آن دخیل نیستند. از نظر نرم‌افزار هم پوکو X6 Pro به سیستم عامل هایپر او اس بر پایه اندروید 14 مجهز شده است و پوکو X6 از نسخه قدیمی رابط کاربری MIUI 14 استفاده می‌کند؛ البته جای نگرانی وجود ندارد، چون این میان رده هم به‌زودی آپدیت جدید HyperOS را دریافت خواهد کرد.

رنگبندی گوشی Poco X6 Pro

همچنین Poco قصد دارد از میان رده‌های سری X6 خود تا چهار سال پشتیبانی کند که شامل سه به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید و تا چهار سال آپدیت‌های امنیتی می‌شود. از نظر باتری هم باید گفت که گوشی موبایل Poco X6 Pro از باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد و وظیفه تامین انرژی Poco X6 برعهده باتری 5100 میلی‌آمپر ساعتی است.

پوکو X6 در سه رنگ مشکی، سفید و آبی و پوکو X6 Pro در رنگ‌های مشکی، خاکستری و زرد مخصوص پوکو به بازار عرضه می‌شوند. زمان عرضه این گوشی‌های میان رده هم برای 16 ژانویه (26 دی ماه) اعلام شده است و احتمال دارد بعد از گذشت چند هفته، پا به بازار ایران هم بگذارند. با توجه به قیمت دو گوشی Poco X6 و Poco X6 Pro و سخت افزار قدرتمند، انتظار می‌رود که این دو دستگاه هم مانند Poco X3 Pro از فروش و محبوبیت بسیار بالایی میان کاربران برخوردار شوند.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.