شیائومی از اولین خودروی سدان برقی خود رونمایی کرد

content-main-img
شیائومی، تولیدکننده بزرگ چینی از اولین خودروی برقی خود رونمایی کرد. همانطور که می‌دانید، شیائومی با معرفی سیستم عامل HyperOS قصد همگام‌سازی و یکپارچه کردن محصولات خود با یکدیگر را دارد.

غول چینی قصد معرفی اولین سدان الکتریکی خود را به نام SU7 در تاریخ ۲۸ دسامبر داشت؛ اما حدود دو ساعت قبل‌تر از مراسم رونمایی، این شرکت تصاویر رسمی خودروی خود را در شبکه اجتماعی X به همراه تیزری منتشر کرد.

شیائومی نام SU7 را برای خودروی تمام الکتریک (EV) برگزیده که در واقع مخفف عبارت «Speed Ultra» است و از سیستم عامل HyperOS استفاده می‌کند. این سدان در طراحی خود از رنگ براق خاکستری و رینگ‌های پنج پر به همراه تایرهای میشلین برخوردار شده است.

مدیرعامل شیائومی، لی جون (Lei Jun)، اولین تصویر این خودروی را در شبکه اجتماعی X به اشتراک گذاشت. این تصویر به همراه با پیامی که در ادامه آمده است، انتشار یافت:

«سلام، Xiaomi SU7 به دنیای ماشین‌، انسان و خانه خوش آمدی!»

این پیام در واقع نگاهی به اتصال بدون مشکل میان وسایل نقلیه، گوشی‌های هوشمند و لوازم خانگی هوشمند دارد. علاوه بر این موارد، سیستم عامل جدید شیائومی وظیفه متصل کردن این دستگاه‌ها را با یکدیگر بر عهده گرفته است. شیائومی از زمان اولین بیانیه خود درباره ورود به حوزه خودرو های الکتریکی توانست سهم بسیاری از انظار عمومی را به خود جلب کند.

تصاویر رسمی خودروی الکتریکی شیائومی SU7

رونمایی از اولین خودروی الکتریکی شیائومی به نام SU7

این غول چینی در راستا با اعلامیه‌های قبلی، قصد دارد در روزهای پایانی سال ۲۰۲۳ با برگزاری رویدادی در چین، درباره فناوری خودروهای الکتریکی آینده صحبت کند و جدیدترین دستاورد خود را با عموم به اشتراک گذارد. جون، مدیرعامل شیائومی مکان و زمان دقیق برگزاری رویداد دیجیتالی خود را طی توییتی در شبکه ایکس به اشتراک گذاشت؛ ۲۸ دسامبر، ساعت ۱۴:۰۰ به وقت شهر پکن.

همچنین شما می‌توانید این رویداد را در کانال رسمی یوتیوب شیائومی مشاهده کنید. در نظر داشته باشید که مدیرعامل این شرکت گفته، این رویداد فقط روی حوزه فناوری و پیشرفت‌های آن تمرکز دارد و خبری از رونمایی محصولات جدیدی مانند گوشی هوشمند نیست. لازم به یادآوری است، شیائومی از اولین خودروی الکتریکی خود به نام SU7 در چین رونمایی کرد.

SU7 شیائومی در سگمنت خودروهای الکتریکی سدان قرار دارد که در دو نسخه به دست خریداران می‌رسد؛ یک نسخه مجهز به فناوری Lidar و یک نسخه بدون آن. بر اساس گزارش HT Auto مشتریان این خودرو حق انتخاب بین دو پیشرانه دیفرانسیل عقب (RWD) و تمام چرخ متحرک (AWD) خواهند داشت. این سدان الکتریکی قرار است بعد از عرضه رسمی در سه نسخه دیگر یعنی SU7، SU7 Pro و SU7 Max هم به تولید برسد.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.