10 نکته که قبل از خرید قهوه ساز باید بدانید


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

قهوه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های دنیا است که بسیاری از افراد در طول روز انواع مختلف آن را مصرف می‌کنند. قهوه سازها یکی از کاربردی‌ترین و سریع‌ترین لوازم برای درست کردن قهوه هستند که دارای  تنوع بالایی از نظر کارکرد، برند و غیره برخوردار هستند و همین موضوع باعث می‌شود که انتخاب و خرید بهترین قهوه ساز دشوارتر شود. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی 10 فاکتور مهمی که باید در خرید قهوه ساز به آن توجه کنید، بپردازیم.

در خرید قهوه ساز باید به چه فاکتور هایی توجه کنیم؟

در خرید قهوه ساز فاکتورهای مهمی وجود دارد که توجه به این موارد می‌تواند شما را در انتخاب مناسب‌ترین قهوه ساز کمک کند. از مهم‌ترین مواردی که باید در انتخاب و خرید قهوه ساز به آن توجه کنیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نکات مهم در خرید قهوه ساز

1. نوع دم آوری قهوه توسط دستگاه

اگر شما هم جزء علاقه‌مندان به قهوه هستید این موضوع را می‌دانید که روش‌های زیادی برای دم کردن قهوه وجود دارد و شرکت‌های تولیدکننده قهوه ساز هم برای هر روش دم آوری قهوه یک دستگاه منحصر به فرد طراحی کرده‌اند. از انواع دستگاه‌های قهوه ساز با توجه به نوع دم آوری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قهوه ساز کپسولی: یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین دستگاه‌های قهوه ساز، قهوه سازهای کپسولی هستند که برند نسپرسو اولین مدل آن را وارد بازار کرد. به کمک این دستگاه می‌توان به راحتی کپسول قهوه را در مخزن دستگاه قرار داد و در کمترین زمان، اسپرسو با کیفیتی را از دستگاه استخراج کرد.

• اسپرسو ساز: یکی از پرفروش‌ترین دستگاه‌های قهوه ساز، اسپرسوسازها هستند. به کمک این دستگاه شما می‌توانید نوشیدنی‌های متنوعی مانند: ماکیاتو، اسپرسو، آمریکانو، لته و غیره را در زمان کم و کیفیت بالایی تهیه کنید.

قهوه ساز: یکی از ساده‌ترین و متداول‌ترین روش‌های تهیه قهوه دمی، استفاده از قهوه سازها است. قهوه سازها به شما کمک می‌کنند تا یک قوری قهوه را با کیفیت بالایی دم کنید و از نوشیدن یک فنجان قهوه فرانسه لذت ببرید.

مقاله مرتبط:

معرفی بهترین برند و مارک قهوه ساز ایرانی و خارجی

2. ظرفیت دستگاه

یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که حتماً باید در خرید قهوه ساز به آن توجه کنید، ظرفیت دستگاه است. برای انتخاب بهترین قهوه ساز ابتدا باید به این موضوع توجه کنید که در روز قصد تهیه قهوه برای چند نفر را دارید و چقدر در روز قهوه مصرف می‌کنید. اگر در طول روز برای افراد زیادی قهوه درست می‌کنید، باید به دنبال قهوه ساز با ظرفیت بالا باشید و به هیچ عنوان به سراغ قهوه سازهای کم ظرفیت نروید.

3. گارانتی دستگاه

از مهم‌ترین مواردی که باید در خرید تمامی لوازم برقی خانگی به آن توجه کرد، گارانتی و ضمانت نامه دستگاه است؛ بنابراین در زمان خرید قهوه ساز با کیفیت، سعی کنید به ضمانت اصالت کالا و گارانتی شرکتی دستگاه توجه داشته باشید.

فاکتورهای خرید قهوه ساز

4. ابعاد قهوه ساز

قبل از خرید دستگاه به شما پیشنهاد می‌کنیم تا حتماً محل قرارگیری دستگاه را در آشپزخانه مشخص کنید و پس از آن به دنبال قهوه ساز با ابعاد متناسب باشید.

5. توجه به قابلیت برنامه‌پذیری دستگاه

قهوه سازهای جدید دارای برنامه‌های جذابی هستند که شما می‌توانید با استفاده از این برنامه‌ها، به راحتی و بدون هیچ دخالتی انواع نوشیدنی را تهیه کنید؛ بنابراین توصیه می‌کنیم در زمان خرید قهوه ساز به دنبال دستگاه‌هایی با قابلیت برنامه پذیری باشید.

6. قیمت قهوه ساز

به جرئت می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که تمامی افراد در زمان خرید قهوه ساز به آن توجه می‌کنند، قیمت دستگاه است. تمامی امکانات و مواردی که گفته شد هر کدام می‌تواند روی قیمت دستگاه تأثیرگذار باشد؛ پس به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً پیش از خرید قهوه ساز بودجه خود را مشخص کنید و مناسب‌ترین دستگاه را خریداری کنید.

7. توجه به نحوه تمیز کردن دستگاه

قطعاً تمیز کردن قهوه سازها یکی از مواردی است که می‌تواند به صورت مستقیم روی طول عمر دستگاه و همچنین کیفیت نهایی قهوه تأثیر بگذارد. برای خرید قهوه ساز ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا به دنبال خرید دستگاهی باشید تا قطعات آن قابل جدا شدن باشد تا به راحتی بتوان آن را تمیز کرد.

8. جنس بدنه قهوه ساز

جنس بدنه قهوه ساز یکی از موارد دیگری است که می‌تواند بر طول عمر دستگاه و زیبایی آن تأثیر مستقیم داشته باشد. به طور کلی اکثر قهوه سازهای بازار از جنس استیل ضد زنگ یا پلاستیک مقاوم هستند که هر کدام از این متریال‌ها مزایا و معایبی دارند. اگر به دنبال خرید محصول با دوام هستید ما به شما خرید قهوه ساز با بدنه استیل و اگر به دنبال دستگاه زیبا هستید، خرید قهوه ساز با بدنه پلاستیک را توصیه می‌کنیم.

خرید بهترین قهوه ساز

9. توان قهوه ساز

 اگر به دنبال دستگاهی حرفه‌ای هستید، توان قهوه ساز یکی از مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. در واقع کیفیت قهوه و کرمایی که بر روی قهوه ایجاد می‌شود به صورت مستقیم به توان موتور قهوه ساز بستگی دارد.هر چقدر توان مصرفی دستگاه شما بیشتر باشد، آب داخل مخزن زودتر به نقطه جوش رسیده و قهوه شما را با کیفیت بالا و سرعت بالاتری آماده می‌کند.

10. فشار بخار دستگاه

توجه کردن به فشار بخار دستگاه یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در خرید قهوه ساز به آن توجه ویژه‌ای داشت. هرچقدر فشار بخار دستگاه کمتر باشد، طعم قهوه شما تلخ‌تر می‌شود. همچنین بهتر است بدانید، دستگاه‌های با کیفیت به‌طور معمول دارای 14 تا 19 بار فشار بخار هستند.

سخن آخر

با توجه به اینکه بسیاری از افراد عادت به نوشیدن قهوه دارند ، قهوه‌ سازها توانسته اند به یکی از لوازم کاربردی آشپزخانه تبدیل شوند. همچنین همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، تنوع بیش از حد مدل‌های قهوه سار در بازار، خرید قهوه‌ساز را برای افراد بسیار چالش‌برانگیز کرده است. اگر شما قصد خرید قهوه ساز را دارید به شما پیشنهاد می کنیم مطلب بالا را مطالعه کنید و با توجه به فاکتورهای گفته شده مناسب ترین دستگاه را انتخاب و خریداری کنید.

پرسش‌ های متداول

آیا اسپرسوساز همان قهوه ساز است ؟

در واقع اسپرسوسازها هم یکی از انواع قهوه سازها هستند که تنها از آن‌ها می‌توان برای تهیه اسپرسو استفاده کرد. تفاوت این دو دستگاه تنها در نوع دم آوری قهوه است.

بیشتر قهوه سازها چند وات هستند؟

به طور استاندارد یک قهوه ساز باید دارای توان مصرفی 1500 وات باشد که این فاکتور می‌تواند با توجه به برند، ابعاد و غیره  متفاوت باشد .

کدام قهوه ساز کافئین بیشتری استخراج می‌کند؟

اسپرسو سازها می‌توانند بیشترین کافئین را از قهوه استخراج کنند و اگر شما طرفدار نوشیدنی پر کافئین هستید، خرید اسپرسوسازها را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.