نقد و بررسی گوشی موبایل ریلمی 11 پرو پلاس


امیرمحمد جواهری زاده
نظرات 0
content-main-img
میان رده جدید ریلمی یعنی 11Pro Plus یکی از زیباترین محصولات این روزهای بازار ایران به حساب می‌آيد که در ادامه به نفد و بررسی آن می‌پردازیم.

نقد و بررسی ویدیویی گوشی موبایل ریلمی 11 پرو پلاس

ریلمی یکی از برندهای تازه واردهای بازار گوشی موبایل ایران که کم کم در حال پیدا کردن اسم و رسم میان بسیاری از کاربران ایرانی است. محصولات این شرکت در ازای قیمت مناسب، از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و قابلیت‌های فراوانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

ریلمی 11 پرو پلاس جدیدترین گوشی این شرکت چینی به حساب می‌آید که به‌لطف طراحی بسیار زیبا، قیمت مناسب و مشخصات فنی مطلوب توانسته نگاه کاربران را جلب کند. با این حال چه مواردی باعث می‌شود که به سراغ خرید Realme 11 Pro Plus برویم و آن را در مقابل گوشی‌هایی شیائومی و سامسونگ انتخاب کنیم. نقد و بررسی گوشی موبایل ریلمی 11 پرو پلاس به شما کمک می‌کند تا بتوانید هنگام خرید این گوشی تمامی جوانب آن نظیر نکات مثبت و منفی را در نظر بگیرید.

طراحی و کیفیت ساخت ریلمی 11 پرو پلاس

  • طراحی بسیار زیبا و چشم نواز
  • پنل پشتی چرم
  • ارگونومی مناسب

گوشی های ریلمی همیشه در بخش طراحی از زیبایی و تمایز خاصی برخوردارند و 11 پرو پلاس نیز از این قاعده مستثنی نیست. این شرکت چینی برای طراحی جدیدترین میان رده خود به سراغ زبانی رفته که پیش‌تر این نوع طراحی را در گوشی‌هایی نظیر هواوی و آنر دیدیم. وظیفه طراحی این دستگاه زیبا را طراح سابق شرکت گوچی (Gucci) برعهده داشته است. Realme 11 Pro Plus در ابعاد 161.6 میلی‌متر در 73.9 میلی‌متر با ضخامت 8.2 میلی‌متر تولید شده و وزن آن نیز 183 گرم است؛ در واقع این گوشی هم ظرافت و هم وزن کمی دارد که به لطف خمیده بودن لبه‌های گوشی از ارگونومی مناسبی بهره می‌برد و به خوبی در دست قرار می‌گیرد.

با اولین نگاه می‌توان گفت که به‌طور حتمی زیبایی این محصول شما را کاملا شگفت‌زده می‌کند و کیفیت ساخت نیز مورد دیگری است که به‌خوبی هنگام به دست گرفتن، حس کیفیت را به کاربر منتقل می‌کند. ریلمی برای 11 پرو پلاس 5G از متریال پلاستیک، شیشه و چرم استفاده کرده است که به هیچ عنوان احساس محصول ارزان قیمت را به کاربر منتقل نمی‌کند.

طراحی پشت گوشی ریلمی 11 پرو پلاس

در پنل پشتی ریلمی 11 پرو از چرم مصنوعی استفاده شده که از کیفیت مناسبی برخوردار است و حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند. در وسط پنل می‌توان نوار زیپ مانندی را مشاهده کرد که رنگ مسی دارد و در کنار آن نیز خطوط دوخت به چشم می‌خورد. دوربین‌های این گوشی نیز در بخش بالا، مرکز پنل پشتی قرار دارد و اطراف دوربین اصلی نوار نسبتا ضخیمی از رنگ طلایی کشیده شده است.

ماژول دوربین بیرون زدگی زیادی دارد، اما به علت قرار گرفتن در مرکز پنل با قرار گرفتن وسط پنل لق نمی‌زند و می‌توان با آن به راحتی روی سطوح صاف کار کرد. همچنین گفتنی است که دور ماژول دوربین نیز نوار طلایی کار شده تا با باقی بخش‌های گوشی همخوانی داشته باشد. در بخش جلویی به پنلی کشیده و بزرگ برخورد می‌کنیم که لبه‌های منحنی دارد؛ در واقع استفاده از صفحه نمایش‌های خمیده برای گوشی های میان رده امروزه به یکی از ترندهای طراحی تبدیل شده که شرکت‌های چینی، بسیار از آن استفاده می‌کنند.

این پنل توسط لایه شیشه‌ای خمیده محافظت می‌شود و نمایشگر قرار گرفته که بخش زیرین آن کاملا صاف است. همچنین برای محافظت هرچه بهتر از این صفحه نمایش، ریلمی برچسب پلاستیکی نیز روی آن کار گذاشته که می‌تواند تا حدودی خط و خش را به خود بگیرد. حسگر دوربین سلفی نیز در بخش بالا، مرکز این پنل قرار گرفته است و حاشیه‌های بسیار کمی دارد و به‌لطف حاشیه‌های کم خود کاربران به فضای وسیع‌تری برای نمایش محتوا داشته باشند.

پورت و درگاه‌های 11Pro Plus

فریم میانی از جنس پلاستیک است و در کناره‌های خود حالت شفاف و براق و در بالا و پایین حالت مات دارد. با این حال به علت باریک بودن فریم نمی‌توان آثار لک را روی آن مشاهده کرد. در لبه سمت چپ موردی به چشم نمی‌خورد، زیرا تمامی کلیدهای این گوشی به لبه سمت راست منتقل شده‌اند؛ گفتنی است که کلیدها مقداری شل هستند و اتصال آن‌ها استحکام مناسبی ندارد. همچنین کلید تنظیم صدا کمی بالاتر از حالت استاندارد قرار گرفته که اگر دست‌های کوچکی داشته باشید، احتمالا با چالش مواجه خواهید شد.

در بخش بالایی دستگاه میکروفن حذف نویز و اسپیکر دوم و در بخش پایینی درگاه شارژ تایپ سی، اسلات سیم کارت، میکروفن مکالمه و اسپیکر به قرار گرفته و در کل ریلمی ۱۱ پرو پلاس از طراحی بسیار زیبایی بهره می‌برد و از کیفیت ساخت مطلوبی برخوردار است. با این حال شاید نبود استاندارد IP تنها پاشنه آشیل این دستگاه در بخش طراحی باشد.

صفحه نمایش گوشی موبایل Realme 11 Pro Plus

  • صفحه نمایش امولد باکیفیت
  • نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی
  • میزان روشنایی مطلوب

شرکت ریلمی برای میان رده جدید خود به سراغ پنل امولد رفته است، البته همانطور که در بخش طراحی نیز به آن اشاره کرده‌ایم؛ این صفحه نمایش تخت بوده و محافظ قرار گرفته روی آن حالت خمیده دارد. این صفحه نمایش از رزولوشن +Full HD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند که به‌صورت استاندارد این مشخصات را می‌توان در اکثر دستگاه‌های امروزی مشاهده کرد.

از دیگر مشخصات این صفحه نمایش می‌توان به عمق رنگ 10 بیتی، نرخ نمونه برداری لمسی 360 هرتز و مدولاسیون پهنای پالس 2160 هرتز به همراه استاندارد +HDR10 اشاره کرد. این صفحه نمایش از کیفیت تصویر واقعا خوبی بهره می‌برد و به‌لطف پنل اولد خود رنگ‌های مشکی بسیار عمیقی را تجربه می‌کنیم. میزان روشنایی اعلام شده از سوی شرکت تولید کننده 950 نیت است که با بررسی‌های انجام شده، متوجه شدیم این دستگاه در حالت دستی تا 470 نیت و در حالت خودکار به 793 نیت می‌رسد. همچنین در نظر داشته باشید که میزان روشنایی 950 نیتی فقط در حالت نمایش HDR فعال می‌شود و کمترین مقدار نیز 1.8 نیت ثبت شده است تا آسیب زیادی به چشم هنگام کار کردن در تاریکی وارد نشود.

صفحه نمایش ریلمی 11 پرو پلاس

از نظر دقت رنگ، صفحه نمایش Realme 11 Pro Plus دو حالت رنگ اشباع شده (Vivid) با گستره رنگی DCI-P3 و حالت استاندارد (Natural) با گسترده رنگی sRGB دارد. همچنین از طریق بخش تنظیمات بیشتر، می‌توانید حالت رنگی خود را تنظیم کنید. در کل صفحه نمایش ریلمی 11 پرو پلاس برای چه برای کارهای روزمره و چه برای کارهای مولتی مدیا نظیر تماشای فیلم و سریال کاملا مناسب است و می‌تواند تمامی نیازهای کاربران را برطرف کند.

اسپیکر 11 پرو پلاس ریلمی

  • بلندی صدای مطلوب
  • بیس مناسب

ریلمی 11 پرو پلاس نیز مانند رقبای خود به اسپیکرهای استریو مجهز شده است که از ساختار هیبریدی پیروی می‌کند. اسپیکر بالایی هنگام مکالمه وظیفه انتقال صدای مخاطب را دارد. از نظر بلندی صدا این گوشی اسپیکرهای توانمندی دارد و از توازن قابل قبولی بهره می‌برد. با این حال بلندگوی پایینی میزان خروجی بیشتری نسبت به بلندگوی بالایی دارد که با توجه به ساختار هیبریدی نکته منفی به حساب نمی‌آید. کیفیت صدا خوب است و صدای خواننده نیز بسیار واضح به گوش می‌رسد و در کنار آن‌ها بیس نیز مقدار قابل توجهی دارد.

نرم افزار ریلمی +11Pro

  • سیستم عامل اندروید 13
  • رابط کاربری بسیار روان و سریع
  • قابلیت‌های شخصی‌سازی متنوع

گوشی موبایل ریلمی 11 پرو پلاس به اندروید 13 در کنار رابط کاربری RealmeUI 4.0 مجهز شده است که فقط بهینه‌سازی باتری، کنترل مدیا، متریال یو (Material You) و به‌روزرسانی حریم شخصی از مواردی هستند که به‌صورت دست نخورده از اندروید 13 به این دستگاه منتقل شده‌اند. شرکت چینی ریلمی قول ارائه سه سال آپدیت را به کاربران داده است که شامل دو به‌روزرسانی سیستم عامل و تا سه سال پچ‌های امنیتی می‌شود؛ در واقع می‌توان گفت ریلمی در بخش پشتیبانی نرم افزاری توانایی رقابت با محصولات سامسونگ، گوگل و وان پلاس را ندارد و اگر دریافت آپدیت و به‌روز بودن گوشی برایتان اهمیت دارد، خرید ریلمی 11 پرو پلاس پیشنهاد نمی‌شود.

رابط کاربری ریلمی بسیار سبک و روان است که باعث می‌شود گشت و گذار داخل محیط برای کاربران دلنشین باشد. با این حال یکی از مهم‌ترین نکات این پوسته اندروید را می‌توان قابلیت‌های شخصی‌سازی آن دانست. قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن نیز در دسترس است که می‌توان آن را مطابق با سلیقه خود شخصی‌سازی کنید.

رابط کاربری ریلمی ۱۱ پرو پلاس

در بخش تنظیمات والپیپر گزینه‌های متنوعی به چشم می‌خورد که اجازه شخصی‌سازی بسیار گسترده‌ای را به کاربر می‌دهد؛ تغییر والپیپر، آیکون برنامه‌ها، رنگ‌های رابط کاربری و تغییر انیمیشن اثر انگشت از قابلیت‌های شخصی‌سازی این گوشی به‌شمار می‌روند. ویجت‌های متنوعی نیز برای استفاده در نظر گرفته شده است که می‌تواند تجربه قشنگی از UI گوشی را در اختیار کاربران قرار دهد.

حسگر اثر انگشت در ریلمی 11 پرو پلاس عملکرد بسیار خوب و دقیقی دارد؛ اما سرعت باز کردن گوشی گاهی با کندی مواجه می‌شود که احتمالا در آپدیت‌های بعدی برطرف خواهد شد. در کل اگر دنبال گوشی با رابط کاربری هستید که بتوانید تمام بخش‌های گوشی را شخصی‌سازی کنید و در عین حال کاملا سبک و روان باشد Realme 11 Pro Plus می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد.

سخت افزار و عملکرد Realme 11 Pro Plus ریلمی

  • قدرت پردازشی مناسب
  • امکان اجرای بازی‌های سنگین با گرافیک مطلوب

میان رده ریلمی به تراشه مدیاتک دایمنسیتی 7050 مجهز شده که لیتوگرافی شش نانومتری دارد که در واقع نسخه ریبرند شده چیپ دایمنسیتی 1080 است. این تراشه از پردازنده هشت هسته‌ای استفاده می‌کند که شامل دو هسته قدرتمند Cortex-A78 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز می‌شود. پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 نیز بخش تراشه این میان رده را تکمیل می‌کند.

عملکرد ریلمی 11Pro Plus

کاربران می‌توانند ریلمی 11 پرو پلاس فایوجی را در مدل‌های مختلفی خریداری کنند که شامل 256 گیگابایت حافظه داخلی با 8 و 12 گیگابایت حافظه رم، 512 گیگابایت حافظه داخلی با 12 گیگابایت حافظه رم و در نهایت 1 ترابایت حافظه داخلی با 12 گیگابایت حافظه رم می‌شود. تراشه دایمنسیتی 7050 پردازنده قابلی دارد و چه در بخش تک هسته‌ای و چه در بخش چندهسته‌ای عملکرد بسیار خوبی را خود نشان می‌دهد؛ در واقع عملکرد مناسب در بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای نشان دهنده مطلوب بودن این گوشی در کارهای مولتی تسکینگ و روزمره است.

در بخش گرافیکی نیز عملکرد قابل قبولی را ارائه داد و توانست از پس بازی‌های گرافیکی مانند کال آو دیوتی (Call of Duty) به راحتی برآید؛ البته در نظر داشته باشید که این بازی روی تنظیمات High و نرخ فریم Very High قابل اجرا بوده و تنظیمات بالاتر برای این گوشی محدود شده است. پایداری پردازنده مرکزی و گرافیکی نیز در بسیار خوب است و این دستگاه طی استرس تست‌ها توانست سربلند خارج شود؛ به این معنی که ریلمی 11 پرو پلاس می‌تواند به راحتی پاسخگوی نیازهای روزمره و سنگین طی استفاده‌های طولانی مدت باشد. همچنین از نظر مدیریت حرارت نیز Realme 11 Pro Plus دستگاه خنکی است و فقط هنگام شارژ کمی گرم می‌شود.

دوربین گوشی موبایل ریلمی مدل Realme 11 Pro Plus

  • دوربین اصلی عکس‌های باکیفیتی می‌گیرد
  • فیلمبرداری 4K

داخل ماژول دوربین ریلمی 11 پرو پلاس سه حسگر قرار گرفته است که شامل یک حسگر 200 مگاپیکسلی با لنز عریض، 8 مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو می‌شود. دوربین سلفی نیز به حسگری 32 مگاپیکسلی مجهز شده و ریلمی برای بهبود عکاسی در روز و شب، حسگر دوربین اصلی را به فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال مجهز کرده است.

عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی با وضوح 12.5 مگاپیکسلی ذخیره می‌شوند. این تصاویر از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و خیلی نزدیک به رده پرچمداران است. از نکات مثبت این عکس‌ها می‌توان به جزئیات کافی، نبود نویز، کنتراست مطلوب و گسترده دینامیکی عالی اشاره کرد. رنگ‌ها نیز نزدیک به واقعیت ثبت می‌شوند و در کل برای دستگاهی در این بازه قیمتی کاملا مناسب به حساب می‌آید.

عکاسی با Realme 11 Pro Plus

دوربین اولتراواید با اینکه حسگری میان رده است، اما عکس‌های بسیار باکیفیتی می‌گیرد و از نکات مثبت آن می‌توان به پردازش تصویر و خروجی بسیار نزدیک به دوربین اصلی اشاره کرد و همچنین جزئیات کافی با توجه به اندازه حسگر ثبت می‌شود. از دوربین ماکرو نباید انتظار عکس‌های باکیفیت و واضح داشت؛ زیرا وضوح کمی دارد و نور نیز به‌خوبی وارد حسگر نمی‌شود.

برای عکاسی سلفی، حسگر 32 مگاپیکسلی عملکرد مطلوبی دارد و می‌تواند عکس‌های قابل قبولی را به ثبت برساند. نویز کم، جزییات مناسب، کنتراست مطلوب و دامنه دینامیکی عریض از نکات مثبت این دوربین به حساب می‌آیند. در کل Realme 11 Pro Plus در بخش دوربین کاربران را ناامید نمی‌کند و می‌تواند به خوبی با رقبای خود یعنی شیائومی و سامسونگ رقابت کند. همچنین قابلیت فیلمبرداری 4K با دوربین اصلی نیز نکته مثبتی محسوب می‌شود.

باتری و شارژ Realme 11 Pro Plus

  • باتری دوام مطلوبی دارد
  • سرعت شارژ بالا

ریلمی مدل Realme 11 Pro Plus از باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی انرژی می‌گیرد که شارژری 100 واتی نیز آن همراهی می‌کند. این گوشی با توجه به تراشه کم مصرف و صفحه نمایش امولد به‌خوبی می‌تواند با استفاده‌های معمولی تا یک روز دوام بیاورد.

باتری ریلمی 11 پرو پلاس

همچنین برای بررسی دقیق‌تر بنچمارک PCMark را روی این گوشی اجرا کردیم که توانست در این برنامه تا 17 ساعت و 9 دقیقه دوام بیاورد. در بخش شارژ نیز ریلمی 11 پرو پلاس یکی از سریع‌ترین دستگاه‌های بازار است و برای رسیدن به شارژ 50 درصدی به 7 دقیقه و برای رسیدن به شارژ 100 درصدی به 23 دقیقه زمان نیاز دارد.

آیا گوشی موبایل ریلمی مدل Realme 11 Pro Plus 5G ارزش خرید دارد؟

با توجه به بازار قیمت گوشی موبایل در ایران که برندهای متنوعی وجود ندارد و دست کاربران برای خرید گوشی آنچنان باز نیست. همچنین کاربران ایرانی نیز بسیار سخت به برندهای تازه وارد اعتماد می‌کنند. مدت زمان زیادی از حضور برند ریلمی در ایران نمی‌گذرد و می‌توان گفت که نامی آشنا برای بسیاری از افراد به حساب می‌آید و به همین علت برای موفقیت در این بازار باید روی قیمت عرضه و تنوع محصولات خود کار کند.

گوشی موبایل Realme 11 Pro Plus یکی از جدیدترین میان رده‌های این شرکت به‌شمار می‌رود که از نظر طراحی واقعا زیبا و چشم‌نواز است. کیفیت ساخت بالا و ارگونومی مناسب از نکات مثبت این بخش محسوب می‌شوند. صفحه نمایش 11 پرو پلاس از کیفیت و وضوح بسیار خوبی برخوردار است و در بخش رابط کاربری و قابلیت‌های شخصی‌سازی نیز می‌تواند به راحتی نیازهای کاربران را برطرف کند و به‌لطف روان بودن، تجربه دلنشینی را برای کاربران رقم بزند.

بررسی ارزش خرید گوشی موبایل ریلمی 11 پرو پلاس فایوجی

در بخش سخت افزار، ریلمی می‌توانست از تراشه بهتری برای میان رده خود استفاده کند؛ هرچند دایمنسیتی 1080 برای انجام امور روزمره و نیمه سنگین مناسب است، اما با توجه به رقبای خود مانند پوکو F5 چندان حرفی برای گفتن ندارد. با این حال اگر این دستگاه را با مدل‌هایی نظیر سامسونگ و ردمی مقایسه کنیم، کاملا می‌تواند پابه‌پای آن‌ها حرکت کند. دوربین اصلی گوشی موبایل Realme 11 Pro Plus چه در روز و چه در شب عکس‌های بسیار واضح و باکیفیتی می‌گیرد، اما در سایر دوربین‌های نظیر اولتراواید و ماکرو کاملا متوسط ظاهر می‌شود.

ماندگاری بالای باتری و سرعت شارژ بالا باعث می‌شود تا یک روز کامل به فکر شارژ مجدد گوشی خود نباشید. در خرید ریلمی 11 پرو پلاس را با توجه به موارد گفته شده در بالا پیشنهاد می‌کنیم، زیرا این دستگاه می‌تواند به راحتی تمامی نیازهای کاربران را در قالب یک گوشی میان رده با قیمت معقول برطرف کند؛ اما در صورتی که دوربین، سخت افزار و وضعیت دریافت آپدیت برایتان اهمیت دارد، پیشنهاد می‌شود به سراغ میان رده‌های دیگری مانند گلکسی A54 سامسونگ، پوکو F5 شیائومی و ردمی نوت 13 پرو پلاس شیائومی بروید.

نکات مثبت نکات منفی
طراحی بسیار زیبا و چشم نواز صفحه نمایش خمیده شاید باب میل برخی از کاربران نباشد
صفحه نمایش باکیفیت نسبت به رقبا سخت افزار ضعیف‌تری دارد
دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی می‌توانست از دوربین‌های اولتراواید و ماکرو بهتری استفاده کند
پشتیبانی از شارژ سریع 100 واتی  
رابط کاربری به شدت روان و سریع  

پرسش‌های متداول

آیا گوشی ریلمی 11 پرو پلاس ضد آب است؟

خیر. گوشی موبایل Realme 11 Pro Plus از استاندارد IP بهره نمی‌برد و نمی‌تواند در برابر آب مقاومت از خود نشان بدهد.

آیا Realme 11 Pro Plus برای بازی کردن مناسب است؟

گوشی ریلمی 11Pro Plus به علت برخورداری از تراشه دایمنسیتی 7050 می‌تواند بازی‌های گرافیکی را با تنظیمات متوسط و نرخ فریم بالا اجرا کند.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.