راهنمای خرید لپ تاپ مناسب مهندسی برق


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

در دنیای امروز پیداکردن یک شغل مناسب مستلزم دانش و مهارت بالا است و دانشجویان رشته مهندسی برق، در هر گرایشی نیاز دارند تا مهارت‌های نرم‌افزاری خود را گسترش داده و به این شکل، شانس بالاتری برای پیداکردن شغل مناسب داشته باشند. یادگیری نرم‌افزار نیز نیازمند تهیه یک لپ تاپ مهندسی برق مناسب بوده تا بتوانید دانش نرم‌افزاری خود را گسترش دهید.

باتوجه‌به این موضوع که دانشجویان و مهندسین برق به دو نرم‌افزار MATLAB و AutoCAD نیاز داشته و این دو نرم‌افزار نیز نیاز به قدرت پردازشی بالایی دارند، لذا انتخاب یک لپ تاپ مهندسی برق مناسب باید بادقت صورت بگیرد. ما در این راهنمای خرید لپ تاپ مناسب مهندسی برق ابتدا به سخت‌افزار موردنیاز لپ تاپ های مناسب این رشته پرداخته و در ادامه 5 مورد از بهترین لپ تاپ های مهندسی برق را معرفی خواهیم کرد. تا انتهای مطلب با کالاتیک همراه باشید.

الزامات سخت افزاری لپ تاپ مناسب مهندسی برق

  • پردازنده؛ پردازنده نسل 11 اینتل Core i5 یا نسل 4 رایزن 5 پردازنده AMD
  • پردازنده گرافیکی؛ حداقل پردازنده گرافیکی MX انویدیا
  • حافظه رم؛ حداقل 16 گیگابایت حافظه رم DDR4
  • فضای ذخیره‌سازی؛ حداقل یک حافظه SSD با ظرفیت 512 گیگابایت
  • نمایشگر؛ حداقل یک نمایشگر 15 اینچی با وضوح تصویر FHD

بهترین لپ تاپ مهندسی برق

لپ تاپ مناسب مهندسی برق علاوه بر الزامات سخت‌افزاری فوق، باید ویژگی‌هایی نظیر پشتیبانی از دستگاه‌های اکسترنال مانند انواع هاردهای اکسترنال و نمایشگرهای خارجی بزرگ‌تر را نیز داشته باشد. همچنین این لپ‌تاپ‌ها باید از وزن کم و ابعاد جمع‌وجوری برخوردار باشند تا حمل آن به کلاس درس و یا محل کار راحت صورت پذیرد.

در ادامه با معرفی 5 مورد از بهترین لپ‌تاپ‌هایی که می‌توانید برای مهندسی برق انتخاب کنید را معرفی خواهیم کرد تا انتخاب راحت‌تر و سریع‌تری داشته باشید. در این بخش از راهنمای خرید لپ تاپ مناسب مهندسی برق سعی شده تا همه مدل قیمت را برای شما لحاظ کنیم.

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل TUF Gaming FX506LH-HN004

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل TUF Gaming FX506LH

ایسوس همواره اولین کمپانی تولیدکننده لپ‌تاپی است که اغلب مهندسین در هنگام خرید سراغ آن می‌روند. سخت‌افزار قدرتمند، بدنه مستحکم و قیمت مناسب از جمله دلایلی بوده که کاربران را به خود ترغیب می‌کند. لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل TUF Gaming FX506LH-HN004 اولین لپ تاپ مناسب مهندسی برق در این راهنمای خرید بوده که خرید آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

این لپ تاپ مهندسی ایسوس با بدنه مشکی و پلاستیک مستحکم یک‌پارچه، دارای ابعاد 24.7 میلی‌متر در 256 میلی‌متر در 359 میلی‌متر و وزن 2.3 کیلوگرم بوده که حمل آن نسبتاً راحت است. ایسوس همچنین مدعی است که دستگاه آنها با مجموعه‌ای از تست‌های سختی MIL-STD-810H سنجیده شده‌اند.

با نگاه به کیبورد RGB این لپ‌تاپ می‌توان فهمید که این کیبورد از صفحه‌ای بزرگ و مناسب برخوردار است و دکمه‌‌ خاموش و روشن آن از صفحه‌کلید مجزا تشکیل شده‌ است. قسمت اعداد هم در این کیبورد در نظر گرفته شده اما متأسفانه کلیدهای جهت‌دار بیش از حد کوچک هستند. اما از طرف دیگر انعطاف پایین صفحه جزو نکات مثبت کیبورد به شمار می‌رود.

خرید لپتاپ

این لپ تاپ مناسب مهندسی برق ایسوس به یک پنل فول اچ‌ دی IPS، مجهز شده که قطر آن 15.6 اینچ (39.62 سانتی‌متر) و وضوح تصویر آن 1920 در 1080 است. نمایشگر لپ‌تاپ TUF Gaming FX506LH-HN004 زوایای دید راحتی دارد که زاویه 45 درجه بهترین زاویه دید این پنل است.

حداکثر نور در مرکز صفحه 306 نیت بوده که به طور میانگین 278 نیت برای کل صفحه با ماکزیمم انحراف 14%، در نظر گرفته شده است؛ بنابراین کار با آن در فضای باز راحت خواهد بود.

سخت‌افزاری که ایسوس برای این لپ‌تاپ خود در نظر گرفته، نسل 10 اینتل Core i5 است که اگرچه نسل دهم این پردازنده با الزامات سخت‌افزاری فوق مغایرت دارد؛ اما ازآنجایی‌که نسل 10H این پردازنده است، پردازش محاسباتی قدرتمندی دارد. پردازنده گرافیکی GeForce GTX 1650 انویدیا نیز از پردازش گرافیکی مناسبی برخوردار است.

8 گیگابایت حافظه رم قابل ارتقا به 16 گیگابایت از نوع DDR4 به همراه 512 گیگابایت حافظه SSD، از دیگر ویژگی‌های این لپ تاپ مناسب مهندسی برق بوده که سرعت اجرای نرم‌افزارهای مهندسی را تضمین می‌کند.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3

لنوو یکی از کمپانی‌های خوش‌نام و نوظهور در جهان است. تولید لپ‌تاپ‌هایی با عملکرد بالا و قیمت مناسب از سیاست‌های این کمپانی بوده تا بتواند خریداران بیشتری را به‌سوی خود جذب کند. لنوو در زمینه عرضه لپ تاپ مهندسی برق نیز در بین دانشجویان و مهندسین این حوزه بسیار محبوب است و لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 یکی از بهترین پیشنهادها ما به شما خواهد بود.

لپ تاپ برق IdeaPad Gaming 3 با 24 میلیمتر ضخامت و 2.3 کیلوگرم وزن، نسبتاً قابل‌حمل بوده؛ اما به‌راحتی سایر مدل‌های این راهنمای خرید، حمل آن آسان نیست. این لپ‌تاپ به طور یک‌پارچه از جنس پلاستیک بوده که این متریال در رنگ خاکستری بیش‌تر از رنگ نقره‌ای محسوس است. صفحه‌کلید و ترک پد این لپ‌تاپ بسیار بزرگ است و راحتی در هنگام تایپ را تضمین می‌کند.

همان‌طور که در ابتدا به آن اشاره کردیم، لپ‌تاپ مناسب مهندسی برق باید از پورت‌های متعددی برخوردار باشد تا بتوان دستگاه‌های اکسترنال متعددی را به آن متصل کرد. پورت‌های متنوع این لپ تاپ برق لنوو، به شما این امکان را می‌دهد تا دستگاه‌های اکسترنال متعددی را به آن متصل کرده تا حداکثر استفاده را از آن ببرید.

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3‌ از یک نمایشگر بزرگ 15.6 اینچی از نوع IPS با رزولوشن 1080 پیکسل در 1920 پیکسل و نرخ نوسازی 60 هرتز استفاده می‌کند. پنل غیر لمسی لپ‌تاپ پوشش ماتی را روی سطح خود دارد که به مدد آن از بازتاب نور و افت خوانایی جلوگیری می‌کند.

لنوو IdeaPad Gaming 3 به پردازنده نسل 11H اینتل Core i5 مجهز بوده که حداقل پردازنده موردنیاز یک لپ تاپ مهندسی برق است. این پردازنده با لیتوگرافی 10 نانومتری و 4 هسته پردازشی با 8 رشته، قادر است نرم‌افزارهای MATLAB و AutoCAD را به‌راحتی اجرا کند.

این پردازنده در کنار پردازنده گرافیکی 4 گیگابایتی و قدرتمند Iris Xe اینتل و 8 گیگابایت حافظه رم کم‌مصرف DDR4 و 512 گیگابایت SSD قادر است علاوه بر بوت شدن سریع ویندوز، نرم‌افزارهای را نیز در مدت‌زمان کوتاهی به طور کامل لود کرده و فرمان‌ها را اجرا کند.

از ویژگی‌های مثبت این لپ تاپ مناسب مهندسی برق، قابلیت ارتقای رم و فضای ذخیره‌سازی بوده که می‌توانید آن را بعدها به 16 گیگابایت رم ارتقا دهید. از نکات منفی این لپ‌تاپ نیز مدت شارژدهی باتری با ظرفیت 45 وات‌ساعت بوده که عمر مناسبی ندارد.

لپ تاپ 15.6 اینچ اچ پی مدل HP Victus 15-FA0031DX-Z

لپ تاپ 15.6 اینچ اچ پی مدل HP Victus 15-FA0031DX-Z

یکی دیگر از لپ تاپ های مناسب مهندسی برق، لپ تاپ 15.6 اینچ اچ پی مدل HP Victus 15-FA0031DX-Z بوده که نسبت به قیمتی که دارد از کیفیت سخت‌افزاری بالایی برخوردار است. این لپ تاپ قادر است به‌راحتی تمامی نرم‌افزارهای موردنیاز رشته مهندسی برق را بدون هیچ مشکلی اجرا کند.

اچ پی نیازی به معرفی و تعریف ندارد و همه می‌دانیم که بهترین لپ‌تاپ‌های اقتصادی، میان‌رده و پرچم‌دار تولید می‌کند. این لپ تاپ مناسب مهندسی برق به طور یکپارچه از پلاستیک ساخته شده اما سطح نهایی آن به‌گونه‌ای در نظر گرفته شده که حس و حال فلز را به کاربر القا می‌کند.

لپ تاپ 15.6 اینچ اچ پی مدل HP Victus 15-FA0031DX-Z با وزن 2.2 کیلوگرم به‌عنوان یک لپ تاپ برق کمی سنگین است؛ اما به آن معنی نیست که قابل‌حمل نباشد. این لپ تاپ مهندسی با ابعاد 23.5 میلی‌متر در 255 میلی‌متر در 357.9 میلی‌متر به‌راحتی در کوله‌پشتی شما جای شده و می‌توانید آن را با خود به کلاس درس یا دفتر کار ببرید.

طراحی کیبورد از نوع جزیره‌ای و فضای بین دکمه‌ها برای کارهای روزمره و تایپ مناسب است. اندازه دکمه‌ها استاندارد بوده و جنس آن‌ها نیز مناسب است. این کیبورد جزیره‌ای لپ تاپ 15 اینچی HP Victus 15-FA0031DX-Z دارای نور پس‌زمینه بوده که می‌توانید در نور کم نیز تایپ کنید.

نمایشگر این لپ تاپ مهندسی برق 15.6 اینچی و از نوع IPS بوده که قادر است تصاویری با وضوح 1080 پیکسل در 1920 پیکسل به نمایش بگذارد. حداکثر روشنایی 250 نیتی آن نیز موجب شده تا نمایشگر در فضای باز نیز همچنان واضح باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های نمایشگر لپ تاپ 15.6 اینچ اچ پی مدل HP Victus 15-FA0031DX-Z پنل 144 هرتزی در کنار نمایشگر مات و ضد انعکاس است.

در بخش سخت‌افزار نیز، اچ پی برای این لپ‌تاپ از پردازنده نسل 12 اینتل Core i5 بهره برده که یک پردازنده قدرتمند است و قادر بوده اغلب نرم‌افزارهای سنگین گرافیکی را در کنار پردازنده گرافیکی NVIDIA GTX 1650 به‌راحتی اجرا کند. این لپ تاپ برق به 8 گیگابایت رم DDR4 و 512 گیگابایت حافظه SSD مجهز بوده که رم آن را می‌توان به 16 گیگابایت ارتقا داد.

لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی مدل Alpha 15-B5EEK

لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی مدل Alpha 15-B5EEK

ام اس آی یکی از شناخته شده‌ترین و محبوب‌ترین برندهای تولیدکننده لپ‌تاپ‌های قدرتمند مهندسی بوده که از آغاز فعالیتش تا به امروز موفق عمل کرده است. این کمپانی توانسته است لپ‌تاپ‌های قدرتمندی تولید کند که مناسب مهندسین برق و دانشجویان این رشته باشد. اگر به دنبال برند ام اس آی هستید ما به شما لپ تاپ 15.6 اینچی ام اس آی مدل Alpha 15-B5EEK را پیشنهاد می‌کنیم.

این لپ تاپ مهندسی برق با وزن 2.3 کیلوگرم و ضخامت 23 میلی‌متر علاوه بر حمل آسان از لولایی با قابلیت بازشوندگی 180 درجه‌ای برخوردار است که می‌توانید طرح‌ها و شبیه‌سازها را به‌راحتی نمایش دهید. Alpha 15 شاسی‌ای فلزی دارد و به همین دلیل از مقاومت بالایی برخوردار است. جنس سایر قسمت‌های این محصول هم از پلاستیک مستحکم و باکیفیت است.

کیبورد با بک‌لایت RGB یکی دیگر از ویژگی‌های این لپ‌تاپ مهندسی است. شما می‌توانید از طریق اپ MSI Center، افکت دلخواه خود را روی این نورپردازی RGB اعمال کنید؛ اما امکان تغییر رنگ هر کلید یا بخشی از آنها وجود ندارد. صفحه‌کلید از نوع جزیره‌ای و استاندارد بوده که فاصله مناسب کلیدها و گپ کلیدها تجربه یک تایپ بسیار راحتی را به ارمغان می‌آورد.

لپ تاپ مهندسی برق MSI Alpha 15 از نمایشگر 15.6 اینچی با پنل IPS LCD و رزولوشن فول‌اچ‌دی برخوردار است. کیفیت کلی نمایشگر این لپ‌تاپ راضی‌کننده بوده و نیاز اکثر کاربران را برآورده می‌کند. نرخ رفرش 144 هرتزی نمایشگر MSI Alpha 15 نیز می‌تواند از مهم‌ترین ویژگی‌های آن باشد.

ام‌اس‌آی این لپ‌تاپ مهندسی خود را به سخت‌افزار قدرتمندی مجهز کرده است. پردازنده قدرتمند رایزن 7H نسل 5 که در این لپ‌تاپ به کار گرفته شده از قدرت محاسباتی بسیاری بالایی برخوردار بوده که باتوجه‌به قدرت بالای پردازشگر گرافیکی AMD Radeon RX 6600M با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی، می‌توانید برای اجرای سنگین‌ترین نرم‌افزارهای مهندسی برق روی آن حساب کنید. پردازنده AMD Ryzen 7 5800H در این لپ‌تاپ، از قدرت زیادی برخوردار است و می‌تواند کار شما را در بسیاری از برنامه‌های مهندسی و طراحی راه بیندازد.

این لپ‌تاپ با 16 گیگابایت حافظه رم پرسرعت و کم‌مصرف DDR4 با فرکانس 3200 مگاهرتز به همراه 512 گیگابایت حافظه SSD NVMe قادر است به‌سرعت ویندوز را بوت کرده و نرم‌افزارها را اجرا کند.

لپ تاپ 13 اینچی مایکروسافت مدل Surface Pro 8

لپ تاپ 13 اینچی مایکروسافت مدل Surface Pro 8

سرفیس پرو 8 مایکروسافت یک لپ تاپ مناسب مهندسی برق بوده که از طراحی 2 در 1 برخوردار است. از مزایای لپ‌تاپ‌های هیبریدی این است که می‌توانید در صورت نیاز از آن‌ها به‌عنوان تبلت‌های ویندوزی استفاده کنید. اگر به دنبال یک لپ تاپ مهندسی برق با ابعاد بسیار کوچک و سبک‌وزن هستید که از قدرت پردازشی بسیار بالایی برخوردار باشد، ما به شما لپ تاپ 13 اینچی مایکروسافت مدل Surface Pro 8 را پیشنهاد می‌کنیم.

این لپ‌تاپ هیبریدی با ابعاد 287 میلی‌متر در 208.28 میلی‌متر، با ضخامت 9.39 میلی‌متر و وزن 889 گرم؛ یکی از قابل حمل‌ترین و سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های هیبریدی بازار است. پوشش آلومینیومی آنودایز تیره نیز نه‌تنها چشم‌نواز است، بلکه باعث القا حس سختی و استحکام دستگاه می‌شود.

همچنین پایه یا Kickstand سرفیس پرو با بازه‌ حرکتی صفر تا 175 درجه‌ای، به شما کمک می‌کند تا در انواع وضعیت‌ها از سرفیس پرو استفاده کنید. در قسمت پایین Surface Pro 8 کانکتورهایی برای اتصال کیبورد تعبیه شده است. این لپ‌تاپ هیبریدی با کیبوردهای سرفیس پر وسیگنیچر و سریفیس پرو ایکس سازگار بوده که به‌صورت مغناطیسی به این لپ‌تاپ مایکروسافت متصل می‌شود.

سرفیس پرو 8 دارای نمایشگر لمسی 13 اینچی PixelSense با رزولوشن 2880 در 1920 پیکسل و فرکانس رفرش 120 هرتز بوده و از فناوری Dolby Vision و Adaptive Color بهره برده است.

مایکروسافت برای این لپ تاپ مهندسی برق Surface Pro 8 خود از پردازنده قدرتمند نسل 11 اینتل Core i7 استفاده کرده که توان پردازشی بسیار بالایی داشته و قادر است به راحتی نرم‌افزارهای اصلی رشته مهندسی برق را اجرا کند. این پردازنده قدرتمند در کنار پردازنده گرافیکی Intel Iris Xe یک ترکیب پردازشی بسیار خوبی را در اختیار مهندسین برق قرار می‌دهد.

همانطور که د رابتدا اشاره کردیم، یک لپ تاپ مناسب مهندسی مکانیک باید حداقل به 16 گیگابایت حافظه رم مجهز باشد. لپ تاپ 13 اینچی مایکروسافت مدل Surface Pro 8 به 16 گیگابایت حافظه رم پر سرعت و کم‌مصرف DDR4 مجهز بوده که در کنار 256 گیگابایت SSD سرعت قابل قبولی دارد.

چنانچه تصمیم گرفتید سرفیس پرو 8 را برای کارهای خود انتخاب کنید؛ با توجه به فضای ذخیره‌سازی محدود این لپ‌تاپ هیبریدی مایکروسافت، باید به فکر هاردهای اکسترنال با ظرفیت بالا باشید.

سخن آخر

یک لپ‌تاپ با قدرت پردازشی بالا، از مهم‌ترین ابزاری بوده که مهندسین و دانشجویان رشته برق باید تهیه کنند. لپ تاپ مناسب این رشته باید از حداقل الزامات سخت‌افزاری که در ابتدای مطلب به آن اشاره شد، برخوردار باشند. با این حال، ما با معرفی 5 مورد از بهترین لپ تاپ های مهندسی برق، انتخاب را برای شما راحت‌تر و ساده‌تر کرده‌ایم.

پرسش‌های متداول

یک لپ تاپ مناسب مهندسی برق حداقل به چه پردازنده ای نیاز دارد؟

یک لپ تاپ مناسب مهندسی برق حداقل به پردازنده نسل 11 اینتل Core i5 یا نسل 4 رایزن 5 پردازنده AMD نیاز دارد.

برای یک لپ تاپ مناسب مهندسی برق چه میزان حافظه رم و فضای ذخیره سازی نیاز است؟

برای یک لپ تاپ مناسب مهندسی برق به حداقل 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 و 512 گیگابایت حافظه SSD نیاز است.

یک لپ تاپ مناسب مهندسی برق بهتر است به چه نمایشگری مجهز باشد؟

بهتر است لپ تاپ مناسب مهندسی برق به یک نمایشگر 15 اینچی با وضوح تصویر FHD

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.