معرفی گوشی Asus Zenfone 10


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img
در اینجا قصد داریم به معرفی یکی از جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار ایسوس یعنی Asus Zenfone 10 بپردازیم و این گوشی هوشمند را از تمامی جوانب بررسی کنیم.

برند ایسوس یکی از برندهای مطرح دنیا است که همه ما آن را با لپ‌تاپ‌های قدرتمندش می‌شناسیم. طی چند سال اخیر ایسوس توانست با ارائه گوشی‌هایی با بهره‌مندی از تکنولوژی روز و امکانات فراوان به بازار گوشی‌ موبایل هوشمند راه پیدا کند.

مشاهده لیست قیمت گوشی ایسوس  از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

بررسی گوشی Asus zenfone 10

زنفون 10 یکی از محصولات جدید ایسوس است که دارای امکانات منحصر به فرد و جذابی است. در ادامه به بررسی خصوصیات این گوشی خواهیم پرداخت:

نکات مثبت

عملکرد فوق‌العاده تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2

 کامپکت بودن

دوربین با کیفیت بالا

نکات منفی

 گرم شدن شاسی آلومینیومی

عملکرد نه چندان مطلوب ایسوس در ارائه به‌روزرسانی نرم افزاری

نبود اسلات Micro SD

بررسی طراحی ایسوس زنفون 10

طراحی و کیفیت ساخت گوشی Asus Zenfone 10

گوشی ایسوس زنفون 10 با ابعاد 146.5 در 68.1 میلی‌متر با ضخامت 9.4 میلی‌متری جزء گوشی‌های کوچک بازار به حساب می‌آید. این خصوصیت ایسوس زنفون 10 می‌تواند آن را برای افرادی که به دنبال یک گوشی کوچک پرچم‌دار هستند، به بهترین گزینه تبدیل کند. باید به این موضوع اشاره کرد که با وجود اندازه کوچک این گوشی Asus Zenfone 10 از نظر عملکرد سخت افزار، دوربین، باتری و صفحه نمایش بسیار قدرتمند است و می‌تواند کلیه انتظارات را از گوشی پرچم‌دار را برای کاربران برآورده کند.

Zenfone 10 دارای دو دوربین دایره‌ای عمودی در سمت چپ است. در پشت گوشی و در زیر دوربین نام برند و سری گوشی نوشته شده است که همین موضوع باعث شده تا این گوشی هوشمند طراحی مینیمال خود را حفظ کند و بهترین گزینه برای افراد ساده پسند به حساب بیاید. در رابطه با رنگ بندی این گوشی باید گفت؛ ایسوس این گوشی را علاوه بر رنگ مشکی نیمه شب و سفید در رنگ بندی‌های جدید سبز شفق قطبی، آبی ستاره‌ای و قرمز خورشید گرفتگی نیز ارائه کرده است.

Asus Zenfone 10 دارای فریم تخت است و طبق اطلاعات به دست آمده، قاب آن از آلومینیوم و پنل پشتی آن از پلاستیک مقاوم ساخته شده است. اسکنر اثر انگشت این گوشی در کناره گوشی و روی دکمه پاور نصب شده و همچنین باید به این موضوع اشاره کرد که کلید پاور این گوشی را Smart Key نام دارد و می‌توان عملکردهای مختلفی روی آن اعمال کرد.

مقاله مرتبط:

هر آنچه باید درباره زد فلیپ 5 سامسونگ بدانید

صفحه نمایش زنفون 10

صفحه نمایش Zenfone 10 ایسوس

Asus Zenfone 10 دارای صفحه نمایش 5.9 اینچی Super AMOLED با نرخ نوسازی 144 هرتز و وضوح +Full HD با حداکثر روشنایی 1100 نیت است. یکی از معایبی که در طراحی صفحه نمایش این گوشی وجود دارد، وجود حاشیه‌های ضخیم را در چهار طرف نمایشگر آن است که باعث می‌شود این گوشی از پرچم ‌داری ممتاز، به یک پرچم‌دار معمولی تبدیل شود. با توجه به اینکه Zenfone 9 با محافظ صفحه Corning Gorilla Glass Victus عرضه شد، این گوشی هم از محافظ صفحه گوریلا گلس بهره‌مند شده است.

دوربین زنفون 10

بررسی دوربین گوشی Asus Zenfone 10

در رابطه با دوربین‌های این مدل گوشی باید گفت که زنفون 10 دارای یک دوربین 50 مگاپیکسلی است که از سنسور ISOCELL HP3 سامسونگ استفاده می‌کند. همچنین استفاده از لرزشگیر گیمبال یکی از اقدامات جالب ایسوس است که زنفون 10 را از سایر پرچم‌داران متمایز می‌کند. دوربین دوم ایسوس زن فون 10 یک دوربین 13 مگاپیکسلی فوق‌عریض است که طبق ادعاهای شرکت ایسوس می‌تواند به همراه دوربین اصلی گوشی از فیلم‌برداری با وضوح 8K پشتیبانی کند. علاوه بر این موارد در صفحه نمایش گوشی، یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی تعبیه شده است که می‌تواند عکس‌های با کیفیتی را به کاربر ارائه کند.

نرم افزار گوشی زنفون 10 ایسوس

در رابطه با نرم افزار این گوشی باید به این موضوع اشاره کرد که زنفون 10 از جدیدترین نسخه اندروید، یعنی اندروید 13 پشتیبانی می‌کند.

سخت افزار گوشی هوشمند زنفون 10 ایسوس

Asus Zenfone 10 مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 است که این تراشه یکی از بهترین تراشه‌های موجود است که بسیاری از پرچم‌داران مجهز به آن هستند. این گوشی با دو ظرفیت حافظه 8/256 گیگابایت و 16/512 گیگابایت ارائه می‌شود که می‌توان با توجه به نیاز و بودجه‌تان آن‌ها را انتخاب کنید. Zenfone 10 مانند سری قبلی خود از جک 3.5 میلی متری هدفون و بلندگوهای استریو پشتیبانی می‌کند. همچنین این گوشی دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است.

خصوصیات زنفون 10

باتری گوشی ایسوس زنفون 10

زنفون 10 مجهز به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است که این نشان‌دهنده ارتقا زنفون 10 نسبت به باتری 4300 میلی‌آمپر ساعتی زنفون 9 است. در رابطه با سرعت شارژ این گوشی هنوز اطلاعات دقیقی از سوی ایسوس ارائه نشده است، اما با توجه به اینکه Zenfone 9 دارای شارژر 30 واتی بود، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که Zenfone 10 در این زمینه نسبت به سری قبلی پیشرفت داشته باشد. همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که ایسوس تأیید کرده است که Zenfone 10 با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم عرضه خواهد شد.

قیمت گوشی زنفون 10 ایسوس

Asus Zenfone 10 در حال حاضر در رنج قیمتی 799 یورو (8 گیگابایت رم / 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی) در اروپا در دسترس کاربران قرار گرفته است.

سخن آخر

در این مقاله از کالاتیک قصد داشتیم به بررسی کلیه قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدترین گوشی ایسوس، یعنی ایسوس زنفون 10 پرداختیم. امیدواریم که از خواندن این مطلب لذت برده باشید. نظر شما درباره این سری از گوشی‌های ایسوس چیست؟ آیا گوشی‌های زنفون می‌توانند به فروش بالایی دست پیدا کنند؟ جواب خود را در بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌ های متداول

ZenFone ساخت کجا است؟

گوشی‌های سری ZenFone ساخت شرکت ایسوس تایوانی است.

Zenfone 10 چه زمانی رونمایی شد؟

این گوشی در تاریخ 29 ژوئن رونمایی شد.

آیا زنفون 10 کیفیت بالایی دارد؟

بله؛ این سری از گوشی‌های ایسوس جزء گوشی‌های پرچم دار و با کیفیت بازار به حساب می‌آیند.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.