مقایسه گوشی 13 لایت شیائومی با گلکسی A54 سامسونگ


کالاتیک
نظرات 1
content-main-img

برند شیائومی یکی از نام‌های مطرح این روزهای صنعت تکنولوژی و موبایل بوده که توانسته شانه به شانه غول‌های این حوزه مانند سامسونگ، در این مسیر گام بردارد. شیائومی و سامسونگ با تولید محصولاتی در رده اقتصادی و میان‌رده، توانسته اند بخش عمده ای از بازار موبایل را در سراسر جهان به خود اختصاص بدهند. این دو کمپانی مطرح با شناخت دقیق از نیازهای کاربران خود و پوشش دادن آن‌ها، طیف وسیعی از افراد را به خود جذب کرده اند. از پرطرفدارترین گوشی‌های میان رده برند شیائومی 13 لایت است که توانسته به یک رقیب جدی برای گوشی میان رده سامسونگ Galaxy A54 تبدیل شود.

خرید گوشی موبایل

شاید در نگاه اول انتخاب بین این دو محصول کمی دشوار به نظر برسد؛ اما با مقایسه گوشی 13 لایت شیائومی با گلکسی A54 سامسونگ می توان نگاه دقیق‌تری نسبت به این دو گوشی پرطرفدار پیدا کرد. در مقاله پیش‌رو قصد داریم به مقایسه سامسونگ a54 با شیائومی 13 لایت بپردازیم. اگر شما هم مایل هستید با قابلیت‌های و تفاوت‌های این دو میان رده جداب آشنا شوید، در ادامه همراه ما باشید.

مقایسه طراحی گوشی 13 لایت شیائومی با گلکسی A54 سامسونگ

اگر برای مقایسه گوشی 13 لایت شیائومی با گلکسی A54 سامسونگ آن ها را در دست بگیرید متوجه تفاوت وزن این دو مدل خواهید شد. گوشی 13 لایت شیائومی با داشتن 171 گرم وزن و طراحی ظریف، گوشی راحت و خوش‌دستی محسوب می شود. البته سامسونگ گلکسی A54 نیز با اینکه وزنی حدود 202 گرم، در زمره گوشی های سبک قرار می گیرد، اما برای طرفداران گوشی‌های سبک، شیائومی 13 لایت می‌تواند انتخاب منطقی تری عنوان شود. جنس بدنه پشت 13 لایت شیائومی از شیشه بوده که باوجود جلوه زیبایی که به این محصول بخشیده، باعث ماندگاری لک و اثر انگشت بر آن می شودو برای جلوگیری از این موضوع، می توانید با یک قاب از گوشی محافظت کرده و جلوی کثیف شدن آن را بگیرید.

مقایسه طراحی گوشی 13 لایت شیائومی با گلکسی A54 سامسونگ
گوشی Galaxy A54‌ با پیروی از محصولات قبلی سامسونگ دارای طراحی ظریف و زیبایی داشته که در نگاه اول توجه افراد را به خود جلب می کند. بدنه این گوشی با محافظ شیشه‌ای Gorilla Glass 5‌ در پشت و جلو پوشیده شده که از ایجاد خط و خش روی آن جلوگیری می‌کند. به طور کلی از نظر ظاهری هر دو مدل دارای صفحه نمایش تخت و طراحی منحنی هستند ولی از لحاظ وزن و ضخامت با یکدیگر تفاوت محسوسی دارند. در مقایسه گوشی 13 لایت شیائومی با گلکسی A54 سامسونگ می توان گفت شیائومی بهترین گزینه برای افرادی است که به گوشی های سبک و باریک علاقه دارند.

مقایسه صفحه نمایش گوشی 13 لایت شیائومی با گلکسی A54 سامسونگ

صفحه نمایش گوشی 13 لایت شیائومی با گلکسی A54 سامسونگ را می توان تقریبا در یک رده و یک سطح قرار دارد. پوشش محافظ هر دو گوشی Gorilla Glass 5 ‌است و هر دو از استاندارد HDR ‌پشتیبانی می کنند. تفاوت جزیی در رزولوشن این دو مدل آنچنان تاثیری در وضوح تصویر ندارد با این حال شاید وضوح تصویر 1080*2400 در شیائومی 13 لایت و 1080*2340 در سامسونگ A54‌ ملاک انتخاب یکی از این دو گوشی میان رده پرطرفدار باشد.

مقایسه صفحه نمایش گوشی 13 لایت شیائومی با گلکسی A54 سامسونگ

درنهایت شاید بتوان گفت تفاوت محسوس این دو صفحه نمایش در فناوری مورد استفاده آن دو است؛ شیائومی 13 لایت از AMOLED بهره می برد و سامسونگ A54 نیز Super AMOLED‌ را مورد استفاده قرار داده است و به همین دلیل Galaxy A54 یک سر و گردن بالاتر از شیائومی 13 ‌لایت قرار می گیرد.

مقایسه نرم افزار گوشی 13 لایت شیائومی با سامسونگ Galaxy A54

در مقایسه گوشی 13 لایت شیائومی با گلکسی A54 سامسونگ به بخش نرم افزار می رسیم. گوشی سامسونگ Galaxy A54‌ با رابط کاربری سامسونگ One 5.1 و اندروید 13‌ به بازار جهانی عرضه شده است. در مقابل شیائومی 13‌ لایت از رابط کاربری MIUI 14 و اندروید 12 پشتیبانی می کند.

مقایسه نرم افزار گوشی 13‌لایت شیائومی با سامسونگ گلکسی A54

البته طبق وعده کمپانی شیائومی، گوشی 13 لایت تا سه سال به روزرسانی های اصلی اندروید و تا چهار سال بروزرسانی های امنیتی را دریافت خواهد کرد. از طرفی سامسونگ نیز از محصول میان رده خود تا چهار سال برای آپدیت های اندروید و تا پنج سال برای آپدیت های امنیتی پشتیبانی خواهد کرد.

مقایسه سخت ‌افزار گوشی 13 لایت شیائومی با گلکسی A54 سامسونگ

با توجه به مقایسه تراشه به کار رفته در دو گوشی، می توان پی برد که گوشی سامسونگ A54 از این نظر قوی تر ظاهر شده است. تراشه سامسونگ با داشتن 8 هسته پردازنده عملکرد بسیار بهتری نسبت به شیائومی از خود نشان خواهد داد. البته با مقایسه مقایسه گوشی 13 لایت شیائومی با گلکسی A54 سامسونگ می توان دریافت که گوشی گلکسی A54 برای انجام بازی های موبایلی گزینه بهتری است و به طور کلی تاثیر زیادی در عملکرد کلی گوشی موبایل A54 دارد.

مشاهده لیست قیمت گوشی شیائومی در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

مقایسه باتری گوشی 13 لایت شیائومی با سامسونگ Galaxy A54

اگر قصد خرید گوشی با مصرف شارژ پایین دارید و در مقایسه گوشی 13 لایت شیائومی با گلکسی A54 سامسونگ بین یکی از این دو مردد هستید، شیائومی 13 لایت گزینه مناسب شما است. باتری این گوشی 4500‌ میلی آمپر ساعتی است و با کمک شارژر 67 واتی به سرعت شارژ می شود. در مقابل گوشی Galaxy A54 به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز است که با شارژ سریع 25 واتی شارژ می شود.

مقایسه باتری گوشی 13 لایت شیائومی با سامسونگ گلکسی a54

البته توجه داشته باشید که گوشی شیائومی 13 لایت برای شارژ کامل به 40 دقیقه و گوشی سامسونگ Galaxy A54 به یک ساعت و نیم زمان نیاز دارد. با این وجود باتری گوشی سامسونگ دارای طول عمر بالاتری است. بنابراین هنگام مقایسه گوشی 13 لایت شیائومی با گلکسی A54 سامسونگ برای خرید، در نظر بگیرید که طول عمر باتری برای شما مهم تر است یا سرعت شارژ شدن گوشی؟

مقایسه دوربین گوشی 13 لایت شیائومی با گلکسی A54 سامسونگ

یکی از آیتم های مهم برای مقایسه گوشی 13 لایت شیائومی با گلکسی A54 سامسونگ و به طورکلی گوشی موبایل بررسی دوربین آن است. می‌توان گفت غول فناوری کره‌ای در این زمینه نیز گوی سبقت را از شیائومی ربوده و دوربین بهتری را روی محصول خود تعبیه کرده است. البته هر دو گوشی دوربین سه‌گانه را در قسمت پشتی خود دارند. اما کیفیت تصویر این دوربین ها با یکدیگر متفاوت است. دوربین سامسونگ Galaxy A54 به ترتیب دارای دوربین های 50، 12 و 5 مگاپیکسل است. از طرفی دوربین شیائومی 13‌ لایت دارای دوربین های 50، 8 و 2 مگاپیکسل است.

مقایسه دوربین گوشی 13 لایت شیائومی با گلکسی A54 سامسونگ

دوربین اصلی گوشی سامسونگ A54 در شرایط کم نور جزییات را بهتر از شیائومی ثبت می کند، علاوه بر آن به لرزش‌گیر نیز مجهز است. اما شیائومی 13 لایت برای شرایطی که میان قسمت روشن و تیره تور تعادل برقرار نیست، قادر است بالانس ایجاد کند. از نظر رنگ‌بندی تصاویر این دو محصول شاید بتوان گفت که گلکسی A54 رنگ‌ها را غلیظ‌تر و زنده‌تر ثبت می کند و از این بابت می تواند افراد بیشتری را به خود جذب کند. اما در مقایسه گوشی 13 لایت شیائومی با گلکسی A54 سامسونگ به جرات می توان گفت که وضوح تصویر دوربین سلفی سامسونگ Galaxy A54 در فضای باز و نور زیاد از کیفیت بالاتری برخوردار است. اما دوربین شیائومی 13 لایت در نور کم عملکرد بهتری دارد و ثبت جزییات تصاویر توسط این دوربین بهتر انجام می شود.

 

13 لایت شیائومی بخریم با سامسونگ Galaxy A54

همانطور که ابتدای مقاله ذکر شد، هر دو محصول در دسته گوشی‌های میان رده و پرطرفدار قرار می‌گیرند. این گوشی ها با قابلیت های مناسبو کارآمدی که در اختیار کاربران قرار می دهند توانسته اند بخشش اعظمی از نیاز آن ها را برطرف کنند. اگر میزان شارژدهی و طول عمر باتری برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار است بهتر است به سراغ گوشی شیائومی بروید. باتری این گوشی 4500‌ میلی آمپر ساعتی است و به سرعت شارژ می شود. اما اگر صفحه نمایش، نرم افزار و یا دوربین برای شما از اهمیت بالاتری دارد، به شما پیشنهاد می کنیم گوشی گلکسی A54 را انتخاب کنید.

سخن آخر

در این مقاله به مقایسه گوشی 13 لایت شیائومی با گلکسی A54 سامسونگ پرداختیم. هر دو محصول در دسته بندی گوشی های میان رده و پرطرفدار کمپانی های شیائومی و سامسونگ قرار می گیرد. هر کدام از این دو مدل گوشی با توجه به قابلیت هایی که دارند، می توانند بخشی از نیاز کاربری افراد را برطرف کنند. برای انتخاب از بین این دو گوشی پرطرفدار و کارآمد بهتر است ابتدا مشخص کنید که چه انتطاری از گوشی موبایل داری؟ به عنوان مثال اگر عکاسی با تلفن همراه برای شما اهمیت زیادی دارد،  دوربین گوشی سامسونگ Galaxy A54‌ می تواند گزینه محبوب شما باشد. اما برای افرادی شارژدهی و طول عمر باتری از اولویت بالاتری برخوردار است، گوشی شیائومی 13 لایت بهترین انتخاب است.

آیا گلکسی A54 از شارژ 67 واتی استفاده می کند؟

خیر؛ گوشی سامسونگ Galaxy A54 از شارژ 25 واتی استفاده می کند و برای شارژ کامل به یک ساعت و نیم زمان نیاز دارد.

شیائومی 13 لایت تا چند سال به روزرسانی‌های امنیتی را دریافت می‌کند؟

طبق ادعای کمپانی شیائومی، این گوشی تا چهار سال به روزرسانی‌های امنیتی و تا سه سال به روزرسانی‌های اصلی را دریافت خواهد کرد.

شیائومی 13 لایت و گلکسی A54 از کدام صفحه نمایش استفاده می کنند؟

گوشی Xiaomi 13 Lite دارای AMOLED است و گوشی سامسونگ Galaxy A54‌ از صفحه نمایش Super Amoled استفاده می کند.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (1)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
سید حسین حسینی | میهمان
20 آبان 1402
به‌نظر 13 لایت به‌جز بخش اسپیکر و پشتیبانی نرم افزاری کلا بهتر از A54