آموزش دانلود آهنگ از ساند کلود


رویا نجف بیک
نظرات 0
content-main-img
شاید تاکنون با این چالش مواجه شده باشید که چطور می‌توان از برنامه‌های پخش موسیقی مانند ساند کلود و اسپاتیفای آهنگ دلخواهتان را دانلود کنید؟ برای پاسخ به این پرسش در این مقاله قصد داریم تا نحوه دانلود آهنگ از ساند کلود را به شما همراهان کالاتیک آموزش دهیم.

با توجه به رونق بازار پلتفرم‌های پخش و اشتراک موسیقی مانند ساندکلاد، اسپاتیفای، پاندورا و تیدال، نیازی نیست افراد برای جستجو و شنیدن موسیقی محبوبشان وقت زیادی را اختصاص دهند؛ در این پلتفرم‌ها علاوه بر شنیدن موسیقی های جدید و دلخوته‌تان می‌توانید آرشیوی از آهنگ‌های مورد علاقه‌تان را بسازید تا در هر زمان و هر موقعیتی در صورت نیاز به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

خرید و مشاهده قیمت انواع اسپیکر در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

در کشور ما با توجه به آنتن‌دهی و اینترنت ضعیف همچنین تحریم‌هایی که برای کاربران ایرانی وجود دارد و مهم تر از آن هزینه‌های خرید اشتراک در این برنامه‌ها باعث شده تا کاربران به استفاده از حالت رایگان برنامه ساندکلود که با محدودیت در دانلود و تبلیغات درون برنامه‌ای همراه شده بسنده کنند. 

چطور از برنامه SoundCloud آهنگ دانلود کنیم؟

یکی از قابلیت‌های جالب در برنامه SoundCloud این است که به شما و هر هنرمند دیگری این اجازه را می‌دهد تا آهنگ و قطعه موسیقی را در صفحه خود منتشر کنند و با دوستان یا دیگر افراد در برابر جهان به اشتراک بگذارند. در صورتی که موسیقی شما به تعداد قابل قبولی در برنامه ساند کلود پخش و به اصطلاح ترند شود، به ازای آن مبلغی را به عنوان درآمد به صاحب اثر اختصاص می‌دهند.

البته گفتنی است که به همین خاطر و قوانین کپی رایت شما نمی‌توانید هر آهنگی را به راحتی دانلود کنید؛ اما اگر محدودیتی روی آهنگ مورد نظرتان نباشد شما به سادگی می‌توانید آن اثر را دانلود و ذخیره کنید و در پلتفرم ساند کلود یا دستگاه های دیگر گوش کنید.

توجه داشته باشید که این روش فقط روی نسخه دسکتاپ یا مرورگر ساند کلود کار می‌کند و برای اینکه روی گوشی بتوانید آهنگی را دانلود و در حالت آفلاین به آن گوش دهید حتما بایستی اشتراک Go یا +Go رو خریداری کرده باشید.

چطوری از ساندکلاد اهنگ دانلود کنیم

به منظور دانلود آهنگ از ساند کلود در گام نخست باید وارد حساب کاربریتان شوید. سپس موسیقی مورد نظر را جستجو و روی آن کلیک کنید سپس گزینه More یا سه نقطه در کنار اثر را بزنید و با انتخاب گزینه Download File فرایند دانلود را انجام دهید.

حتما به این نکته توجه داشته باشید که اگر خواننده یا هنرمند اجازه دانلود آهنگ توسط کاربران به صورت رایگان را در برنامه ساند کلود نداده باشد، گزینه دانلود هرگز به شما نمایش داده نمی‌شود. در مقابل برخی از هنرمندان گزینه Free Download را در کنار گزینه More قرار می‌دهند که شما می‌توانید با دنبال کردن مسیر این لینک آهنگ پیش‌رو را دانلود کنید و در این فرایند ممکن است نیاز به دنبال کردن آن هنرمند روی اسپاتیفای یا پلتفرم های دیگر نیز داشته باشید.

دانلود آهنگ در SoundCloud از طریق افزونه مرورگر

یکی دیگر از روش‌های کاربردی برای دانلود آهنگ از ساند کلود از طریق افزونه روی مرورگرهای مختلف صورت می‌پذیرد. در ادامه مطلب نحوه نصب افزونه‌های ساند کلود روی مرورگر کروم را بررسی خواهیم کرد. افزونه های Music downloader for SoundCloud و Soundcloud – Soundcloud To Mp3 جز بهترین و پرطرف‌دارترین افزونه‌های دانلود آهنگ از پلتفرم ساند کلود به شمار می‌آیند.

در قدم اول برای نصب افزونه، روی لینک های مشخص شده بزنید و در صفحه باز شده پیش‌رو گزینه Add To Chrome را انتخاب کنید سپس روی پاپ آپ باز شده Add Extension را بزنید تا افزونه به مرورگر کروم شما اضافه شود.

در ادامه آهنگی که می‌خواهید آن را دانلود کنید؛ ابتدا روی سایت ساند کلود جستجو کرده سپس روی افزونه ای که در بخش افزونه های کروم قبل تر اضافه کردید، کلیک کنید و با انتخاب گزینه Download آهنگ مورد نظرتان را به آسانی دانلود کنید.

استفاده از ربات تلگرامی برای دانلود آهنگ از ساند کلود

اگر اکانت تلگرام داشته باشید با استفاده از این روش می‌توانید روی گوشی‌های اندرویدی یا آیفون و نسخه‌های مختلف دسکتاپ به راحتی آهنگ مورد نظرتان را دانلود کنید. ربات‌های بسیاری در تلگرام وجود دارند که مخصوص دانلود محتوا در پلتفرم‌های مختلف هستند.

ربات تلگرامی برای دانلود اهنگ Soundcloud

به عنوان مثال با استفاده از بات scdlbot@ یا بات ایرانی Soundclouddownloadbot@ می‌توانید برای دانلود محتوا از ساند کلود اقدام کنید. برای استفاده از ربات‌های تلگرامی لازم است ابتدا با استفاده از سرچ ساند کلود آهنگ مورد نظرتان را جستجو و لینک موسیقی مربوطه را کپی کنید. در ادامه وارد برنامه تلگرام و بات مورد نظرتان شوید و لینک کپی شده را Paste کنید. بعد از پردازش لینک آهنگ مورد نظر برای شما ارسال می‌شود که در نهایت می‌توانید آن را پخش یا دانلود و ذخیره کنید.

دانلود آهنگ از ساند کلود روی گوشی اندرویدی

از روش‌های موجود برای دانلود آهنگ از ساند کلود روی گوشی‌های اندرویدی، استفاده از سایت و یا بات‌های تلگرامی است. اما یک روش دیگر نیز برای گوشی های اندرویدی وجود دارد و آن هم استفاده از برنامه‌های دانلود آهنگ مانند SoundLoader MP3 Downloader از گوگل پلی است.

قبل از دانلود آهنگ از طریق این برنامه باید اپلیکیشن SoundCloud را روی گوشی نصب داشته باشید. در ادامه پس از وارد شدن به برنامه ساند کلود و پیدا کردن آهنگ مورد نظر لینک را کپی کرده و درون برنامه SoundLoader آن را Paste کنید و بعد گزینه Download را بزنید تا مراحل دانلود به صورت کامل انجام شود.

دانلود آهنگ از Sound Cloud روی گوشی های آیفون

برای دانلود آهنگ از Sound Cloud روی گوشی آیفون می‌توانید با استفاده از برنامه ShortCuts که خوشبختانه روی همه گوشی های اپل وجود دارد؛ اقدام کنید. با استفاده از شورت کات‌های Soundcloud Downloader یا SoundCloud Music Downloader می‌توانید به آسانی و در کمترین زمان آهنگ مورد نظر خود را دانلود و روی گوشی آیفونتان ذخیره کنید.

برای اضافه کردن و دانلود آهنگ از ساند کلود در گوشی آیفونتان ابتدا روی یکی از لینک‌های موجود بزنید و در پایین صفحه گزینه Add Shortcuts را انتخاب کنید. اگر نسخه iOS شما قدیمی‌تر از 15 باشد باید گزینه Allow Untrusted Shortcuts را بزنید و بعد شورت کات‌های مربوطه را اضافه کنید.

دانلود اهنگ ساندکلاد روی گوشی آیفون

در ادامه وارد برنامه SoundCloud شوید و آهنگ مورد نظر را پیدا کنید؛ سپس روی گزینه سه نقطه در کنار آهنگ بزنید. در پاپ آپ باز شده در ردیف بالا، گزینه More رو بزنید. از بین گزینه‌های پیش‌رو گزینه Soundcloud Downloader یا شورت کات جدید اضافه شده را انتخاب کنید.

برای اجازه دسترسی به منظور دانلود آهنگ روی پاپ آپ جدید می‌بایست یکی از گزینه‌های Allow Once یا Always Allow را انتخاب کنید. در انتها در صفحه پیش‌رو فضای مورد نظر برای ذخیره آهنگ را در بخش Files انتخاب و گزینه Done بزنید.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم روش‌های موجود برای دانلود آهنگ از SoundCloud را به صورت کاملا ساده و کاربردی آموزش دهیم. با توجه به تجربه خود می‌توانید در قسمت دیدگاه‌ها بیان کنید که چه روش‌ها یا برنامه‌های دیگری برای دانلود موسیقی از ساند کلود وجود دارد.

اگر در گوشی آیفون خود فضای کافی برای ذخیره سازی محتوا جدید ندارید و قصد بکاپ گرفتن و انتقال محتوای ذخیره شده خود روی دستگاه ویندوز یا مک او اس را دارید به مجله فناوری کالاتیک و مقاله آموزش بک‌آپ گیری در آیفون مراجعه کنید.

پرسش‌های متداول

چطور از ساند کلود آهنگ دانلود کنیم؟

شما می‌توانید با توجه به سیستم عامل گوشی خود یکی از روش‌های موجود که در مقاله پیشرو مفصل توضیح پاپیم به دانلود آهنگ از ساند کلود اقدام کنید.

آیا استفاده از Soundcloud رایگان است؟

ساندکلاد برای استفاده رایگان است؛‌ اما برای دسترسی به تمامی محتوا یا گوش دادن به موسیقی با بالاترین کیفیت، نیاز به خرید اشتراک ساندکلاود دارید.

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.