معنی حرف i در محصولات اپل


زهرا آریایی
نظرات 0
content-main-img
در این مقاله درباره معنی حرف i در محصولات اپل، مزایای استفاده از آیفون نسبت به گوشی‌های اندرویدی و معرفی چند مدل از گوشی‌های آیفون صحبت کردیم.

معنی حرف i در محصولات اپل چیست؟ آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا اپل گوشی‌های خود را با نام iPhone به بازار عرضه کرده است؟ Steve Jobs بنیان‌گذار اپل هنوز به صورت مستقیم درباره معنی حرف i در iPhone یا سایر محصولات Apple چیزی نگفته است. طبق برداشتی که از صحبت‌های استیو جابز شده، معانی مختلفی را می‌توانیم به این حرف نسبت دهیم. در ادامه این مقاله قصد داریم به مزایای گوشی آیفون، معنای حرف i در iPhone و معرفی چند مدل از بهترین گوشی‌های آیفون بپردازیم.

لیست قیمت انواع گوشی موبایل

مزایای گوشی آیفون نسبت به سایر گوشی‌ها

معمولا وقتی صحبت از خرید گوشی موبایل جدید می‌شود، کاربران باید بین سیستم‌عامل‌های مختلفی مثل اندروید و iOS یکی را انتخاب کنند. گاهی اوقات کاربران دچار شک و تردید می‌شوند که کدام یک از دیگری گزینه مناسب‌تری است. در ادامه چند دلیل برای تغییر اندروید به iOS ذکر می‌کنیم تا بهتر بتوانید انتخاب کنید.

۱. امنیت بالای اطلاعات شما

شرکت‌های امنیت اطلاعات بر این باور هستند که دستگاه‌های اپل نسبت به دستگاه‌های اندرویدی امنیت بالاتری دارند. در واقع بر اساس گزارش‌ها، ۹۷ درصد از بدافزارها، گوشی‌های هوشمند اندرویدی را مورد هدف قرار می‌دهند. اپ استور نسبت به برنامه‌های گوشی اندروید، برنامه‌های کمتری را برای دانلود دارد. با توجه به اینکه امکان دانلود برنامه‌های مختلف فقط در اپ استور وجود دارد، اپل بر امنیت برنامه‌ها، نظارت بالایی دارد.

معنی حرف i در محصولات اپل

۲. سهولت در استفاده

یکی از ویژگی‌هایی که گوشی‌های اپل به آن مشهور هستند، سهولت در استفاده است. همه برنامه‌ها در صفحه اصلی گوشی موبایل در دسترس هستند و از همان‌جا راه‌اندازی می‌شوند. به عنوان مثال همه تنظیمات را می‌توانید در یک منو پیدا کنید. در صورتی که سیستم‌عامل را به آخرین نسخه iOS ارتقا دهید، همچنان به همان روش قبلی کار می‌کند.

۳. اشتراک‌گذاری با خانواده

آیفون یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کودک شما به حساب می‌آید؛ خصوصا اگر همه خانواده از دستگاه و گوشی‌های اپل استفاده کنند. با استفاده از این گوشی، می‌توانید بر اقدامات و کارهای فرزندتان نظارت داشته باشید. به عنوان مثال اگر با یک Apple ID در گوشی خودتان و فرزندتان وارد شوید، هر اپلیکیشنی که در گوشی فرزند شما دانلود شود، در گوشی شما هم ظاهر خواهد شد یا اگر از طریق Face Time تماسی صورت گیرد، شما از آن باخبر خواهید شد.

۴. دسترسی وسیع به جدیدترین برنامه‌ها

بهترین و باکیفیت‌ترین توسعه‌دهندگان برنامه‌ها از اپل حمایت زیادی می‌کنند. بیشتر آن‌ها از App Store اپل به‌عنوان پلتفرم راه‌اندازی استفاده می‌کنند و برنامه‌ها خیلی زودتر از Google Play در اختیار کاربران iOS قرار می‌گیرد. علاوه بر آن ممکن است برخی از برنامه‌ها اصلا برای گوشی‌های اندرویدی منتشر نشود.

معنی حرف i در محصولات اپل

۵. حفظ ارزش آیفون

در طی سال‌ها شرکت‌های تولیدکننده گوشی موبایل از جمله اپل، محصولات خود را با قابلیت‌های جدید و جذابی عرضه می‌کنند. معمولا کاربران وقتی گوشی جدید خریداری می‌کنند، تمایل دارند گوشی قبلی خود را با بهترین قیمت ممکن بفروشند. یکی از مهم‌ترین مزایایی که در گوشی‌های اپل وجود دارد، حفظ ارزش آن نسبت به گوشی‌های اندرویدی است. آیفون از مواد باکیفیتی ساخته شده است که همین نکته به حفظ ارزش گوشی برای فروش مجدد کمک می‌کند.

معنی حرف i در محصولات اپل چیست؟

حتی اگر خودتان گوشی آیفون نداشته باشید، حتما یکی از اطرافیان شما از طرفداران و صاحبان این گوشی است. آیفون اولین بار در سال ۲۰۰۷ به بازار عرضه شد و محبوبیت زیادی بین کاربران گوشی همراه پیدا کرد ولی با افزایش این محبوبیت از کیفیت آن کاسته نشد. حالا حتی اگر یکی از گوشی‌های آیفون را داشته باشید، آیا می‌دانید که حرف i در محصولات اپل به چه معناست؟

شاید اولین حدس شما واژه Internet باشد؛ زیرا آیفون به توانایی بالا برای دسترسی به وب شهرت دارد. حدس دیگری که وجود دارد، این است که حرف i به کلمه (من) اشاره داشته باشد؛ زیرا امکان شخصی‌سازی برنامه‌ها و امکانات مختلف گوشی آیفون وجود دارد. احتمالا تعجب خواهید کرد اگر بگوییم حرف i در آیفون به ۵ کلمه متفاوت قابل تعریف است.

معنی حرف i در محصولات اپل

به طور کلی این حرف i خیلی قبل‌تر از اینکه آیفون طراحی و به بازار عرضه شود، وجود داشته است. اولین محصول شرکت اپل کامپیوتری بود که با نام iMac در سال ۱۹۹۸ به بازار عرضه شد. طبیعتا در آن زمان توجه خاصی به دسترسی گوشی‌های هوشمند به اینترنت نمی‌شد. از همین رو i در ابتدای تولید محصولات اپل به کلمه Internet اشاره داشت تا ظرفت فوق‌العاده دستگاه‌های اپل را برای اتصال به اینترنت نشان دهد.

پس از چند سال که گوشی‌های محبوب آیفون به بازار عرضه شدند، حرف i چندین معنی دیگر پیدا کرد. طبق گفته‌های استیو جابز می‌توانیم اینطور برداشت کنیم که حرف i به کلمات اینترنت، فرد، آموزش، اطلاع‌رسانی و الهام‌بخشی اشاره دارد. به طور کلی طبق گفته‌های او جا برای تفسیرهای مختلف از این کلمه باز است.

معرفی بهترین گوشی آیفون iPhone

همیشه خرید گوشی موبایل یکی از چالش‌ها برای کاربران این گجت پرکاربرد بوده است. همیشه در دنیای گوشی موبایل یک رقابتی بین گوشی‌های اندرویدی و iOS وجود دارد که هر کدام طرفداران خاص خودشان را دارند. پس از بررسی راهنمای خرید گوشی آیفون بهترین‌های این برند را با هم بررسی می‌کنیم تا آشنایی بیشتری با آن پیدا کنید.

گوشی آیفون مدل iPhone 15 Pro

یکی از گوشی‌های هوشمندی که اپل در سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه کرد، آیفون ۱۵ بود. این گوشی موبایل با وزن ۱۸۷ گرم، ابعادی به اندازه ۱۴۶.۷ در ۷۰.۶ در ۸.۳ میلیمتر دارد. برای ساخت این گوشی برای اولین بار به جای فولاد ضد زنگ از تیتانیوم استفاده شده است.

وزن کم این گوشی نسبت به مدل‌های قبلی به دلیل استفاده از تیتانیوم در ساخت آن است؛ زیرا ساختاری قوی‌تر و سبک‌تر از فولاد ضد زنگ دارد. با این وجود حتما به قاب گوشی آیفون نیاز دارید تا از آن در برابر آسیب‌ها محافظت کافی را به عمل آورید. استاندارد IP68 در این گوشی به معنای مقاومت آن در برابر گردوغبار و پاشیدن آب است؛ در ضمن تا عمق ۶ متر برای ۳۰ دقیقه دوام می‌آورد. گوشی موبایل آیفون ۱۵ پرو از یک پردازنده A17 Pro بهره می‌برد که سرعت، عملکرد و بهره‌وری بهتری نسبت به گوشی موبایل آیفون ۱۴ پرو دارد.

معنی حرف i در محصولات اپل

با ویژگی‌های این پردازنده، گوشی موبایل آیفون 15 Pro یکی از بهترین انتخاب‌ها برای بازی کردن است. باتری این گوشی موبایل ۳۲۷۴ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد که با یک شارژر ۲۰ واتی شارژ می‌شود. یکی از مهم‌ترین تغییراتی که گوشی موبایل آیفون 15 پرو با مدل‌های قبلی دارد، پورت شارژ Type-C آن است.

خرید آیفون ۱۵ پرو

گوشی آیفون مدل iPhone 14 Pro Max

دومین گوشی موبایلی که در لیست بهترین‌های اپل جای می‌گیرد، آیفون ۱۴ پرو مکس است. این گوشی موبایل سمبل اوج پیشرفت در طراحی، نرم‌افزار و سخت‌افزار محسوب می‌شود. قسمت جلو و پشت بدنه این گوشی از شیشه و قاب آن از فولاد ضد زنگ است که مقاومت آن را در برابر ضربه و آسیب تضمین می‌کند.

صفحه نمایشی که اپل برای آیفون ۱۴ پرو مکس در نظر گرفته، از نوع LTPO Super Retina XDR OLED است که ویژگی‌هایی از قبیل نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، اندازه ۶.۷ اینچ و رزولوشن ۱۲۹۰ در ۲۷۹۶ پیکسل دارد. اپل برای این گوشی موبایل سیستم‌عامل iOS 16 را در نظر گرفته است که تا iOS 17.4 قابلیت آپدیت دارد.

معنی حرف i در محصولات اپل

علاوه بر آن پردازنده گرافیکی Apple GPU وظیفه پردازش گرافیکی این گوشی را بر عهده دارد. در خصوص حافظه آن باید گفت که تنوع خوب آن در این مورد شامل حافظه داخلی 128 گیگابایت با ۶ گیگابایت رم، حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم، حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم، حافظه داخلی ۱ ترابایت با ۶ گیگابایت رم می‌شود.

دوربین سه‌گانه‌ای که در پشت گوشی موبایل آیفون مدل 14 پرو مکس قرار دارد، یک حسگر ۴۸ مگاپیکسلی با لنز عریض، یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو و یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید است. دوربین سلفی آن هم عکس‌ها را با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل و لنز عریض ثبت می‌کند. باتری در نظر گرفته‌شده برای این گوشی موبایل ۴۳۲۳ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و غیر قابل تعویض است. در ضمن با استفاده از شارژر سیمی می‌توانید در عرض ۳۰ دقیقه، ۵۰ درصد آن را شارژ کنید.

خرید آیفون ۱۴ پرو مکس

گوشی آیفون مدل iPhone 14

در نهایت به سراغ گوشی آیفون ۱۴ می‌رویم که از نظر ظاهری شباهت زیادی با آیفون ۱۴ دارد. این گوشی موبایل که در سال ۲۰۲۲ منتشر شده، فقط ۱۷۲ گرم وزن دارد و ابعاد آن ۱۴۶.۷ در ۷۱.۵ در ۷.۸ میلی‌متر است. جلو و پشت بدنه آن با Corning Made Glass پوشانده شده و یک فریم آلومینیومی دارد.

علاوه بر ویژگی‌های قابل اعتمادی که گوشی آیفون ۱۴ دارد، باید به استاندارد IP68 آن هم اشاره کنیم که مقاومت آن را در برابر گردوغبار و پاشیدن آب تضمین می‌کند. اپل برای این گوشی یک صفحه نمایش Super Retina XDR OLED در نظر گرفته که ویژگی‌های مختلفی مثل ۶.۱ اینچ اندازه، کیفیت تصویر ۱۱۷۰ در ۲۵۳۲ پیکسل و محافظ Ceramic Shield Glass دارد.

معنی حرف i در محصولات اپل

گوشی موبایل آیفون ۱۴ از یک پردازنده Hexa-Core بهره می‌برد و وظیفه پردازش گرافیکی آن با Apple GPU 5-Core Graphics است. این گوشی موبایل با حافظه داخلی و رم ۱۲۸/۶، ۲۵۶/۶ و ۵۱۲/۶ گیگابایت به بازار عرضه شده است تا متناسب با نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

دوربین دوگانه‌ای که پشت بدنه گوشی قرار دارد شامل حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز عریض و حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید است. علاوه بر آن یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز عریض هم در قسمت جلوی گوشی به‌عنوان دوربین سلفی قرار دارد. باتری ۳۲۷۹ میلی‌آمپر ساعتی آیفون ۱۴ در عرض نیم ساعت ۵۰ درصد شارژ می‌شود.

خرید آیفون ۱۴

سخن آخر

در این مقاله درباره معنای حرف i در عنوان برخی از محصولات اپل از جمله آیفون صحبت کردیم و دریافتیم که این حرف i را می‌توان به معانی مختلفی تعبیر کرد. ضمن اینکه حرف i خیلی پیش‌تر از اینکه گوشی های آیفون وارد بازار شود، در عنوان محصولات اپل وجود داشته است. به نظر شما حرف i در iPhone می‌تواند معانی دیگری هم داشته باشد؟

پرسش‌های متداول

بهترین آیفون برای گیمینگ کدام است؟

اگر به دنبال یک گوشی مناسب برای گیمینگ هستید، آیفون ۱۵ پرو مکس بهترین گزینه برای شماست.

معنای حرف i در iPhone چیست؟

طبق گفته‌های استیو جابز، معانی مختلفی مثل فرد، اینترنت، الهام‌بخشی و آموزش را می‌توان از این حرف استنباط کرد.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.